Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
normalde o yolda boşta kayınca 100 km/h ve üzeri hızlara ulaşmak mümkün...fakat zamanla km.si arttıkça açılma olasılığı var tabi.ben 1.000 km bakımı yaptırdıktan sonra maltepe dönüşü e-5 te biraz yüklendim 130km/h rahat gördüm, 2 dk için üst limitlerinde kullandım motoru şimdide tatlı tatlı yokluyorum hedefim 3.000 km i geçtikten sonra 150km/h görebilmek :)

çılgınca!:queen: Bu arada bugün çok özel yüksek viskoziteli bir motor yağı koydurdum, şimdilik sır olsun. Eğer ciddi fark yaratıyorsa buradan duyuracağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------

arkadaşlar yarın cbf 250 me aku alacagım bır onerısı olan varmı ?

119. sayfada önerdiğim Orijinal YUASA ile ilerle derim. Bir kaç sene boyunca problemsiz ve uygun fiyatlı bir ürün. 2 katı pahalı akülerin 2 katı yıl dayanacağını sanmıyorum. Dayanacak bile olsa o kadar yıllar boyunca satmadan tutacak mısın? :)
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
merhaba arkadaşlar size iki soru sormak istiyorum. cbf 250de devir kesici varmı? bir de son hızını merak ediyorum
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
çılgınca!:queen: Bu arada bugün çok özel yüksek viskoziteli bir motor yağı koydurdum, şimdilik sır olsun. Eğer ciddi fark yaratıyorsa buradan duyuracağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------




119. sayfada önerdiğim Orijinal YUASA ile ilerle derim. Bir kaç sene boyunca problemsiz ve uygun fiyatlı bir ürün. 2 katı pahalı akülerin 2 katı yıl dayanacağını sanmıyorum. Dayanacak bile olsa o kadar yıllar boyunca satmadan tutacak mısın? :)

yuasa var benım aklmdada sımdılık bırazdan gıdıp alacağım inşallah zaten pahalı bır aku almayı dusunmuyorum en aşşa 1 yıl garantılı sorun yaratmıyacak bır aku arıyorum dedıgın gıbı 1 sene en fazla 2 sene ıcerısınde satarım dıe dusunuyorum zaten motoru
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Gençler nihayet test edebildim. Petrol Ofisi MaxiMoto 15w50 Standart Kırmızı şişeli yağını geçtiğimiz hafta kullandım ve çok memnunum. Motorun sesi ilk çalıştırmada düzene girdi, daha sessizleşti, vites geçişleri yumuşadı, son hızı konusunda henüz test edemedim, trafikten dolayı 120-130 yapabildim. Şu anda tavsiye edebilirim. Daha detaylı bilgiyi şu başlıkta yazdım. Biraz acelem var, isterseniz oradan devam edebilirsiniz:

http://www.motosiklet.net/forum/gun...et-yaglari-donemi-basliyor-2.html#post2859753
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Arkadaşlar yarın akü alıyorum motora baktım ustundekı aku 12v 6ah ama kararsız kaldım ben 12v 6ah mı aku alayım yoksa 12v 9 ah mı ? hangısı daha ıyı olur bıde fabrıka çıkışlı acaba hangısı gelıo motorda ?
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Niyetlendım almaya gittim yine pazarlıgımıza yaptım adam bı bakayım senın akuye dedı kontrol ettı bu aku saglam dedı yine alamadım arkadaş :D
Şarja bıraktım akuyu şarj olsun sonra motora takacam tekrardan bakalım normale donecekmı
Bu arada motor vurdurunca çalışıyordu motorun akuyu çalışırken şarj etmesı gerekmıyormu :silent:
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
akü sarj oldu taktım bugun hersey normale dondu sımdılık
bu arada motor boştayken 2 ayak ustundeydı motor baktımda motor boşta olmasına rağmen arka teker donuyo bu normalmı :sunny:
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
akü sarj oldu taktım bugun hersey normale dondu sımdılık
bu arada motor boştayken 2 ayak ustundeydı motor baktımda motor boşta olmasına rağmen arka teker donuyo bu normalmı :sunny:

Tabii ki değil! :p Kavrama kaçırıyor olabilir bir baktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

Gençler cbf 250'de devir kesici devreye girdiğinde nasıl anlıyorsunuz? Benim motorda sanırım ilk sahibi iptal etmiş ama emin değilim. ilk motorum olduğu için devir kesici deneyimim de olmadı. Bu zamazingo her viteste belirlenmiş bir devrin üstünde açılıp ibrenin daha yukarı gitmesine engel mi oluyor? Yoksa sadece son viteste sözgelimi 9-10 binde devreye girip devir ibresini orada sabit mi tutuyor? :sunny:

.
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Tabii ki değil! :p Kavrama kaçırıyor olabilir bir baktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

Gençler cbf 250'de devir kesici devreye girdiğinde nasıl anlıyorsunuz? Benim motorda sanırım ilk sahibi iptal etmiş ama emin değilim. ilk motorum olduğu için devir kesici deneyimim de olmadı. Bu zamazingo her viteste belirlenmiş bir devrin üstünde açılıp ibrenin daha yukarı gitmesine engel mi oluyor? Yoksa sadece son viteste sözgelimi 9-10 binde devreye girip devir ibresini orada sabit mi tutuyor? :sunny:

.
cbf 250 lerde devır kesıcı yok herhalde bıldıgım kadarıyla
devır kesıcı bellı bır devre geldıgınde o devırden yukarı gıtmesını engeller ıbre orda sabıt kalır vites kaçta olursa olsun
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Daha yüksek amper elektrik sistemi, donanım için zararlı olmaz mı? :sunny:
Tahammül sınırları içerisinde olmaz daha yüksek volt elektrik sistem için zararlı olur mesela takviye ederken ikinciyi aküyü paralel bağlarsan voltaj aynı kalır fakat akım artar :cat: ama seri bağlarsan voltaj yükselir akım aynı kalır işte o zaman zarar vermiş olursun elektirik sitemine :cat:

Niyetlendım almaya gittim yine pazarlıgımıza yaptım adam bı bakayım senın akuye dedı kontrol ettı bu aku saglam dedı yine alamadım arkadaş :D
Şarja bıraktım akuyu şarj olsun sonra motora takacam tekrardan bakalım normale donecekmı
Bu arada motor vurdurunca çalışıyordu motorun akuyu çalışırken şarj etmesı gerekmıyormu :silent:
Motora uzun süre binmediysen akünün boşalması normal sayılabilir fakat devamlı kullandığın halde akün boşalıyorsa şarj sisteminde sorun olabilir şarjını ölçtürdünmü? 13.8 ile 14 v arası göstermesi gerekir :bounce:

akü sarj oldu taktım bugun hersey normale dondu sımdılık
bu arada motor boştayken 2 ayak ustundeydı motor baktımda motor boşta olmasına rağmen arka teker donuyo bu normalmı :sunny:
Çok aşırı (vitese takmış gibi) dönmüyorsa aheste aheste (dakikada 1-2 tur) dönüyorsa normaldir :bounce:

Tabii ki değil! :p Kavrama kaçırıyor olabilir bir baktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

Gençler cbf 250'de devir kesici devreye girdiğinde nasıl anlıyorsunuz? Benim motorda sanırım ilk sahibi iptal etmiş ama emin değilim. ilk motorum olduğu için devir kesici deneyimim de olmadı. Bu zamazingo her viteste belirlenmiş bir devrin üstünde açılıp ibrenin daha yukarı gitmesine engel mi oluyor? Yoksa sadece son viteste sözgelimi 9-10 binde devreye girip devir ibresini orada sabit mi tutuyor? :sunny:

.
Devir kesicinin vitesle alakası yoktur motor boşta dahi olsa (aşırı devir saatinin sonlarına kadar devirlenecek şekilde gaz verildiğinde) varsa devreye girer ve daha fazla devirlenmeyi önler (genelde pata pata pata diye ses yapar) :cherry: hatta gençler arasında vuuuuuu tu tu tu esprisinin doğmasına yol açmıştır kendileri :p
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
boştayken bugunde denedım baktm teker donuyormu dıye bugunde donmuyor :D
Motor arada şaka yapıyor galıba
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
bugün farkettim depo boşken motorun sesi bi değişik geliyor kulağıma yankı yapıyor sanki homurdanma var gibi? :) bu arada 20-30km/h larda seyrederken arkadan cıkcıkcık ses geliyor aynı ses yan sehpadan alıp motora binerkende geliyor gıcık oldum,nedir bu sesin sebebi dersiniz?
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
bugün farkettim depo boşken motorun sesi bi değişik geliyor kulağıma yankı yapıyor sanki homurdanma var gibi? :) bu arada 20-30km/h larda seyrederken arkadan cıkcıkcık ses geliyor aynı ses yan sehpadan alıp motora binerkende geliyor gıcık oldum,nedir bu sesin sebebi dersiniz?
Ses çok değilse fazla dinlememek lazım. Şaka bi tarafa;
Bende önden geliyordu aynı şekilde bir ses. usta balata demişti ama Km telinin girdiği redüktörden geliyordu bence. Bir süre sonra geçti :)
Arkadan geldiğine eminsen
- Zincir muhafaza siyah plastik olan zımbırtı tekere sürtüyor olabilir.
- Kampanadan geliyor olabilir.
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Valla bu cbf 250 lerde boyle garıp bı ses var herhalde benım motordanda ses gelıyor bazende ne oldugunu anlayamadım bı turlu ama bı performans eksıklıgı yada arızası yok o yuzden pek takmıyorum
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Yokuş yukarı kalkışlarda 1. viteste devirlendiğimde ön taraftan (gidonun altından veya ön tekerden sanki) DIVVVVZZ gibi bir vınlama sesi geliyordu. Dikkatim dağılmasın diye kontak anahtarına bakmadım ama bir kaç anahtar takılıydı, belki de onlar titreşti dedim. Şimdi bütün anahtarları çıkardım silikon bir anahtarlık taktım. Bu akşam yine çıkıp bakayım hakikaten anahtardan mı yoksa farklı bişey mi...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst