Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Motorum pazartesi günü geldi, fırsat olup da gidip teslim alamadım :) inşallah çok kurcalanmamıştır galeride, çünkü sahibi gelip almayan tek motor benimkidir herhalde :) bu hafta gidip almayı planlıyorum.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Abey benim kanaatim şu...bildiğim kadarıyla cbf 150 senin ilk motorun ve henüz motorunu tanımıyorsun...motosiklet tecrübenin geçmişinin olmadığını varsayarsak bazı şeyleri farketmemen çok doğal...:rendeer:

ve 4000 den önce yağını değiştirir veya ekleme yaparsan mahşerde iki elim yakanda olsun...:p bakalım 4000 km sonra ne olacak...bende merak ediyorum...sen Ağustosun ortasında 110-120 yardırmaya başla...:cherry: vites geçişlerinde bir sertlik hissedersen bil ki yağ 500 gr altına inmiştir...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------



evet biriniz yağ ölçümünü canlı canlı fotoğraflı olarak buraya taşıyıversin...ben üşeniyorum...insanlar nasıl anlayacak yağ durumunu...hadi bakam...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:06 ----------



herkes bunu söylüyor ganga...devir kesici olmadığına eminmisin aga...:)

Valla meto dip gaz yaptım 530 km de hissettiğim şey rüzgar önden gelmese kol çıkartmaya kadar yolu var.. makine red line çalışıyor 100lerde.. ben max 122 gördüm bugün eğimde rüzgar gelmese 130 civarı görürdü ama düzde traş 100 sabit devir kesici bunda yok eminim artık yeni başlayanlar ilk cbf i olanlar dikkat etmeli, her an kol çıkarabilir krak elinde kalabilir.. hondanın kol centeriyle sorun çözülmüyor:pcbf in parça fiyatlarıda artmış yeni bi modelya güya bildiğin cbf işte 2007 de neye bindiysek o ne uzamış ne kısalmış km ibre titriyor eklenen yeni derdide motor 110 larda kesiklik benzeri abuk sabuk bişiy yapıyor beyinle alakalı olabilir cpu su bozulmuş olabilir :phonda tr Allah cezanı vere yutturdunya cbf i bize:pahhh c 90 nım ahhh...olsun ben cbf ide seviyorum ne olursa olsun bu fiyata bu konforu veren bir seçenek yok ondan bu durumdayız zaten...
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
cbf ye şimdi yazılsam ne kadar zamanda gelir, fikri olan varmı. ikinci ellerine bakıyorumda uçmuş vatandaşlar. o paralar verildikten sonra sıfır alırımda ne zaman gelir acaba:silent:
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
Arkadaşlar öncelikle zincir öyle 500 km yada 1000 kmrelerde uzamaz zamanla uzadığını sizde göreceksiniz ama fazla uzun sürmeyecek tabiki iğnelerin titremeside hemen hemen hepsinde var buna bile çare bulamıyor bu honda mühendisleri 2011 modellerde kesici yok bir arkadaşımız bahsetmiş sanki benzin gelmiyormuş gibi kasıyor motor demiş daha önceki yorumlarımdada bahsetmiştim bu olaydan benim tüm cbf lerimde bu sorunu yaşamıştım motor gaz yemiyor sanki birileri arkadan çekiyormuş hissi veriyor demek 2011 modellerdede var bu sorun sizce sıfır bir motorun daha ilk 300 500 lü km relerde yok yağ eksiltmişmi yok zincir uzamışmı yok iğneler titriyor titremiyor yok motor gaz yemiyor kasıyor gibi eleştirilere mağruz kalması normalmi bence değil almayacam ulen bu motordan :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Valla meto dip gaz yaptım 530 km de hissettiğim şey rüzgar önden gelmese kol çıkartmaya kadar yolu var.. makine red line çalışıyor 100lerde.. ben max 122 gördüm bugün eğimde rüzgar gelmese 130 civarı görürdü ama düzde traş 100 sabit devir kesici bunda yok eminim artık yeni başlayanlar ilk cbf i olanlar dikkat etmeli, her an kol çıkarabilir krak elinde kalabilir.. hondanın kol centeriyle sorun çözülmüyor:pcbf in parça fiyatlarıda artmış yeni bi modelya güya bildiğin cbf işte 2007 de neye bindiysek o ne uzamış ne kısalmış km ibre titriyor eklenen yeni derdide motor 110 larda kesiklik benzeri abuk sabuk bişiy yapıyor beyinle alakalı olabilir cpu su bozulmuş olabilir :phonda tr Allah cezanı vere yutturdunya cbf i bize:pahhh c 90 nım ahhh...olsun ben cbf ide seviyorum ne olursa olsun bu fiyata bu konforu veren bir seçenek yok ondan bu durumdayız zaten...

garantiden değişir aga sıkıntı yok yardır sen rahatca...:p yani İstanbulda olsan garanti işi kolaydı...:p bence de beyin...

yeni cbf alan arkadaşlar ybr yeni kasayıda bir incelesinler...hadi benim kilo sorunum var...şartlar gereği cbfye mahkumum...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
garantiden değişir aga sıkıntı yok yardır sen rahatca...:p yani İstanbulda olsan garanti işi kolaydı...:p bence de beyin...

yeni cbf alan arkadaşlar ybr yeni kasayıda bir incelesinler...hadi benim kilo sorunum var...şartlar gereği cbfye mahkumum...

Meto 2006 da 0 km simsiyah bir ybr almıştım, başta çok güzel gelmişti ama yol tutuş desen motor viraj yapmıyor... güç desen yok sadece bağırıyor.. ne olursa olsun cbf bu paraya yenilebilecek en iyi köfte! bunu 2 motoruda kullanmış 1 ybr eskitmiş 1 cbf 1 innova eskitmiş biri olarak diyorum...bir tavsiye eğer yeni motor alacak, hiçbir kronik problemi olmayan, max torkunu 3000 gibi bir devirde 10.1 nm veren 3.7 lt benzinle 180 km gidebilen bir makina istiyorlarsa kilo sorunları yoksa innovayı şiddetle tavsiye ediyorum yeni başlayacak veya motor şehir içinde benim herşeyim diyenlere tavsiyemdir....ne ybr ne cbf innova alın ..
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Arkadaşlar öncelikle zincir öyle 500 km yada 1000 kmrelerde uzamaz zamanla uzadığını sizde göreceksiniz ama fazla uzun sürmeyecek tabiki iğnelerin titremeside hemen hemen hepsinde var buna bile çare bulamıyor bu honda mühendisleri 2011 modellerde kesici yok bir arkadaşımız bahsetmiş sanki benzin gelmiyormuş gibi kasıyor motor demiş daha önceki yorumlarımdada bahsetmiştim bu olaydan benim tüm cbf lerimde bu sorunu yaşamıştım motor gaz yemiyor sanki birileri arkadan çekiyormuş hissi veriyor demek 2011 modellerdede var bu sorun sizce sıfır bir motorun daha ilk 300 500 lü km relerde yok yağ eksiltmişmi yok zincir uzamışmı yok iğneler titriyor titremiyor yok motor gaz yemiyor kasıyor gibi eleştirilere mağruz kalması normalmi bence değil almayacam ulen bu motordan :)

Valla helal olsun sonunda doğru yolu buldunuz:cat: mesajlarınızı takip ediyorum hala daha bi tanede 2011 alıcam dedikçe hayret ediyordum size tam yazıcaktım almayın o zaman die ama gerek kalmamış:queen: bu arada okudukça bende soğudum artık yeni kasadan:pale: artık başka ufuklara bakıcaz:farao:
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
190
Evet arkadaşlar uzun süreden beri yazamamıstım tatil modundaydım ama artık döndük yarın 1 haftadır ayrı kaldığım motorumla felekten bir gün geçirecez 1000 bakımını yapacaz servise gidecez servis ne yağ koyarsa alacaz benimde ilk motorum belki benimde bilmediğimdendir ama ne bi şakırtı ne zincir gevşemesi var sadece 1-2 kere yukarda bahsi geçen teklemeyi yaptı varsın onuda yapsın nabiim bizim oralarda bi söz var ne kaa ekmek o kaa köfte diye madem öyle verin 20-25 bin lirayı sorunsuz motor alın tabi bulabilirseniz motoru geçtim etrafınızdan bana mükemmel bişeye örnek verin mümkünse elbet herşeyin kusuru kötü yanları var önemli olan bardağın dolu tarafını görebilmek geri kalanıyla mutlu olabilmektir kanaatindeyim umarım herkes kazasız belasız ufak tefek arızalarda olsa CBF lerini mutlu mesut kullanır. Yeni motor alan arkadaşlara ayırlı uurlu olsun diyorum vazgeçen arkadaşlara da hayatta başarılar diliyorum umarım sorunsuz kendilerini mutlu edecek motoru bulurlar güle güle kullanırlar :wiinkk:

Sorun var diye yazan arkadaşlardan da ricam servisteki diyaloglarını servise gittikten sonraki gözlemlerini de buraya yazarlarsa aynı problemi yaşama potansiyeline sahip biz yeni motor kullanıcılarıda ne demek ne yapmak gerektiğini biliriz aydınlanmış oluruz sevgiyle kalın.
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
(egelim 45 ) doğru söylüyorsun doğru yolu bulduk ne bu yaa cbf lerin hali salı günü nasipse gidicem yamahaya YBR 125 ESD alıcam hem bekleme derdide yok bayiilerde bolca var hiç olmazsa kafamda soru işareti olmaz katır gibi dağa taşa vur ybr yi yağ yakmaz zincir uzatmaz gösterge iğneleri titremez ayak marşıda var daha az yakar eee daha ne olsun dimi :)
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Al bendende o kadar gerçi 625 km.oldu daha ama ne şakırtı ne şukurtu nede zincir uzaması,3-4 günde bir yağına bakıyorum nede eksiltme var..
Abolgi bir ara Gezgin motora uğra (Mevlana bulvarından Aştiye giderken radarın altından geçip Opete gelmeden sağa dönüyorsun görürsün zaten.),emekli yb.mehmet bey var birde taa eryamandan sabahattin var birde ben,ara sıra muhabbete oraya takılıyoruz 3 müzdede 2011 cbf var. hiçbirindede şikayet yok..

egeli orayı biliyorum . hatta pantolonu oradan almıştım. özelden ne zaman orada olduğunu yazarsan görüşürüz eğer bende uygun olursam.
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
(egelim 45 ) doğru söylüyorsun doğru yolu bulduk ne bu yaa cbf lerin hali salı günü nasipse gidicem yamahaya YBR 125 ESD alıcam hem bekleme derdide yok bayiilerde bolca var hiç olmazsa kafamda soru işareti olmaz katır gibi dağa taşa vur ybr yi yağ yakmaz zincir uzatmaz gösterge iğneleri titremez ayak marşıda var daha az yakar eee daha ne olsun dimi :)

Arkadaşta Bursa ve Eskişehirde servislerde ESD leri hep kol çıkarmış vaziyette gördüğünü söylüyor onada korkar oldum şöyle ufak yollu ayağımızı yerden kesmeye ne alcazki:silent: cup var ş.içi mükemmel hatta ufak tefek uzun yolda yapıyorum fakat eti ne budu ne kıyamıyorum uzun yola :pale:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Arkadaşlar benim tavsiyem motora 1 lt değil 1.2 lt yağ koyun ve 500 km de bir kontrol edin. Asla ve kattta düz yolda 100 ü geçmeyin ve bol bol dua edin, motorum sorun çıkarmasın diye.

Şimdi olsa ben de bir innova alırdım, diyorum ama cup işte. :)

Ben de gittiği kadar gider modundayım, sonrasına Allah kerim.

Bu ara 25 Haziran da düğünüm var, Samsun a yolu düşen arkadaşları beklerim. Akaşam yemeği pilav üstü döner+ tatlı ve pasta müessemize aittir. :)

Amin arkadaşım amin nasipse temmuz 15 gibi bende alıyorum bir tane cbf 150 2011 modelinden 5 . cbf im olacak bundada aynı sorunları yaşayacağıma eminim ama ne yapalım gülü seven dikenine katlanır aşığım ben bu motora ybr hiç zevk vermez oldu cbf den sonra iyice soğudum ondan yağ yaksada öksürsede yine cbf alıcam yapacak bişi yok başa gelen çekilir

Tipi ve konforu beni cezbetmişti.

35.000 km de garantiden degişti.80-90 bin km lerde ekzantrik set degişti.120 binde ikinci piston seti.15 bin km geçmeden bariz yag eksiltmesi başladı.Şuan 1000 km de 200 gran kadar eksiltiyor.Yağ yakmasın diye 80-100 max kullanıyorum.Yani 150 cc olmasının hiçbir avantajını yaşayamıyorum.125 cgl ile bile 100 den aşagı düşmüyor her hafif egimde 120 leri dayıyordum.Hatda 11bin olan devir saatini geçip 12 binlere dogru gidiyordu.Yağ yakması normal diyenlere gülüyorum.Teknoloji çevreye duyarlı gelişmeli.Aynı motor ömründe bir model muadilinin 2 katı atmosfere yağ yakıp karıştırıyorsa markanın modelde teknoloji kullandığı söylenemez.Egr yi katalizörü euro 3-4-5 i niye zorunlu tutup fiyatları yükseltiyorlar öyleyse.Amaç yalnızca halkı kazıklamak mı.Araç euro-3 belgeli fakat kullanım ömrünün %80 inde yağ yakıyor.Espirimi bu.Zincire sıktıgım yagın asfalta ve topraga yapışmasına sinir olurken eksozundan da yag atıyor olması tepemi hep attırıyor.Bide çevre uyumundan yasalarından bakanluıgından bahsederler.İnsanlar çevre için yürür polis terörist muamelesi yapar içeri atar.Haber verin çevre bakanlıgına gelsin vatandaşın derdini dinlesin.Birlikte ne yapabiliriz diye görüş sunsun......Araçlar yağ yakmamalı.Yakıyorsa teknik-malzeme yada rant hatası kaygısı vardır.FAZLADAN SATILACAK YAĞ KİME YARAR.Olsa olsa bütceye ve çevreye zarar kısaca.:farao::farao::farao:

Sana katılıyorum, hatta bununla i,lgili mail bile attım hondaya, gelen cevap benim yağ değişimlerine gelmediğim yönündeydi:)

Bu tespitler aynen doğrudur ve ben yıllardır yaşadım...hatta ilk zamanlardan beri bu detaylara o kadar kafayı taktım ki sonrası baktım ki psikolojim bnozuluyor kafayı yiyorum motordan soğuyorum herşeyi olduğu gibi kabullenmeye başladım...halen rodajda 1500 km de 250 gr yalan olmuş...ve karar almış bir daha 100 ü geçmeyeceğime kendi kendime söz vermeme rağmen durum bu...ben yağ taşıyacak adam değilim...eksilir nerde trak orda bırak olayına girerim 2000 de bir serviste ne gördüysem odur...yapacak galiba birşey yok...

kronik bir sorun bu yağ eksiltme...yağ eksiltmeyen motor yoktur olayını şöyle anlarım...kullandığım Audı A4 2.0 motor 143 hp arac yağ eksiltebilir...ama 150 cc makinanın çıkabileceği maksimum sıcaklık nedir...kaç derecedir ki yağ eksiltsin...yani bu ccde teknoloji bu kadar mı acz içinde...işçilik bu kadar mı zayıf...

hemen kıyaslama yapalım aynı segmentte en yakın rakibiyleneden ybr 125 yağ eksiltmez...neden ybrciler 4000 de bir yağ değişimi yaptıklarında 50 gr dan fazla bir sürpriz yaşamaz...ybr bisiklettir zarttır zurttur diye her türlü çamuru atalım ama cbf 200 cc değil ki...ybenin apaçisi daha fazla Anadoluda...ne yazık ki durumu kabullenmek zorundayız...neden...daha rahat bir sele daha uzun bir kasa daha şık bir gösterge azıcık bir tork için...eyvallah deyip her güzelin bir ksuru vardır deyip geçiyoruz...



Ahmet abi bu konuda ısrarcı ve bildiğini okumaya devam edeceği için 4000 km sonra yağ değiştirmeye gitsin...:p sonra motorunun ömründen yer...olan aslında kendine olur...ama o kılavuzdakine inanıyor...hayat ona iyi bir ders verecektir...:cherry:



kimsenin cbfyi ss gibi kullandığı yok...eğer devrinde kullanırsan 100 ü geçmezsen sıkıntı yok...her yağ eksilteni apaçi statüsüne soktun be aga...:p

zincir kalitesi hususunda zaman içersinde sende bu tarz sıkıntıları yaşayacaksın ama satacağın için ne yazık ki bunu göremeyeceksin...


1500 km 80 i geçmeyen rodajdaki motorum 250 gr yağ eksiltti...ötesi var mı...:pale:

ben üst düzey bir teknoloji falan göremiyorum...maliyetleri düşürmek için işçilikten çalınmış...keşke üst düzey mühendislik ürünü olan bir motor bloğu olsa da diğer grenaj kısmı tel tel dökülse...

bakarsan bağ bakmazsan dağ olur formatı ve bakıç açısı bu motor için uygun bir kelam değil...

Abi sen 1,5 lt koy yağı. :queen:

Abey benim kanaatim şu...bildiğim kadarıyla cbf 150 senin ilk motorun ve henüz motorunu tanımıyorsun...motosiklet tecrübenin geçmişinin olmadığını varsayarsak bazı şeyleri farketmemen çok doğal...:rendeer:

ve 4000 den önce yağını değiştirir veya ekleme yaparsan mahşerde iki elim yakanda olsun...:p bakalım 4000 km sonra ne olacak...bende merak ediyorum...sen Ağustosun ortasında 110-120 yardırmaya başla...:cherry: vites geçişlerinde bir sertlik hissedersen bil ki yağ 500 gr altına inmiştir...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------



evet biriniz yağ ölçümünü canlı canlı fotoğraflı olarak buraya taşıyıversin...ben üşeniyorum...insanlar nasıl anlayacak yağ durumunu...hadi bakam...:p

herkes bunu söylüyor ganga...devir kesici olmadığına eminmisin aga...:)

Abi kesici bizim motorlarda karbüratörde vardı, ee o değişti. Sonuç: kesici iptal :rendeer:

Tamirci arkadaşlar varsa aramızda belki deneyen de vardır görüş bekliyorum. dylan ın pistonu 58 x 57.8mm cbf in 57.3 X 57.8mm .0.7 mm çapı büyük.Dylan da sıkıştırma daha fazla ve dolayısı ile daha fazla ısıya maruz kalıyor.süboplar için daha fazla mesafede oyuğu var.Bence cbf in pistonundan ve segmanından daha randumanlı olur ne dersiniz.Piyasada cbf 0.25-0.50 si var fakat ne kadar sağlam olabilir heleki dylan dan......yaklaşık 250 lira cbf set.120 lira civarı da dylan piston.Tatlı sıkı bir rektefe ve ...... Evet yorumlar.

Aslında yapılabilir, ama ben de anlamam bu işlerden.

Ben bir ara yan sanayiye(muadil parça) bile bakmıştım, orjinalden daha iyi olur diye. :mrgreen:

bugün bir solukta 100 km yaptım motorumla yeni olduğu için uzun yolda rodaja çıktım.

herşey yolunda yağda zincirde bir sorun yok gidişi çok güzel rampalarda tork'unu konuşturuyor. yakıtı şimdilik biraz fazla dahada düşer diye umuyorum. redline bir kere geçildi orda da 110 ancak gördü. redline girmede bu hızı görür diye umuyorum. rodajdan sonra genelde artçı ile bineceğim. iyiki cbf almışım dedim bugün.......

Seni mutlu görmek beni de mutlu etti. :wiinkk:

Motorum pazartesi günü geldi, fırsat olup da gidip teslim alamadım :) inşallah çok kurcalanmamıştır galeride, çünkü sahibi gelip almayan tek motor benimkidir herhalde :) bu hafta gidip almayı planlıyorum.

Hayırlı olsun.

Meto 2006 da 0 km simsiyah bir ybr almıştım, başta çok güzel gelmişti ama yol tutuş desen motor viraj yapmıyor... güç desen yok sadece bağırıyor.. ne olursa olsun cbf bu paraya yenilebilecek en iyi köfte! bunu 2 motoruda kullanmış 1 ybr eskitmiş 1 cbf 1 innova eskitmiş biri olarak diyorum...bir tavsiye eğer yeni motor alacak, hiçbir kronik problemi olmayan, max torkunu 3000 gibi bir devirde 10.1 nm veren 3.7 lt benzinle 180 km gidebilen bir makina istiyorlarsa kilo sorunları yoksa innovayı şiddetle tavsiye ediyorum yeni başlayacak veya motor şehir içinde benim herşeyim diyenlere tavsiyemdir....ne ybr ne cbf, innova alın ..

İnnova güzel makina, tip yok ama güzel.

O şıkırtıyı yapmayan cbf yok arkadaşım ben 2007 den itibaren her modelini kullandım ve hepsinde aynı sorunla karşılaştım yağıda değiştirsen sübap ayarıda yapsan değişen bişey yok hep aynı o ses ebediyen olacak cbf lerde cbf150 nin reklamını gören ulan adamlar amma motor yapmışlar haa diyerek gidip hemen bir cbf alası geliyor adamın ama sonuç hüsran cbf ler yağ yakar ısınınca çatır çatır ses yapar rampalarda zorladığınızda bloktan kol çıkaracakmış gibi lakırtı gelir bu motosikletler gerçekten çok nazik ve kronik sorunları bol olan bir motor 4 model ve 4 senelik cbf 150 tecrübeme dayanarak söylüyorum arkadaşlar 30 bin km den sonra demiyorum çünkü bakıyorumda 2011 modeller daha 2 bin km leri görmeden yağ eksiltmeye başlamışlar bile bende 40 bin km de vardı 2007 model çantamda yağ şişesiyle dolaşıyordum zincirleride çok kötü hemen uzuyor belli süratlerde hiç ummadığınız bir anda sanki benzin gelmiyormuş gibi motor kasma yapıyor tabi bu herzaman olmuyor sanki birileri arkanızdan çekiyormuş gibi çok derdiniz var çook ama lanet olsun yine alıcam 2011 olanlardan :D

Al hocam al, honda hayat onda. :p

Sınıfının en rahat, kaslı motoru.

Hepsini geçtim şu km ibresinin titreme olayı geçmemişya sinir oldum 2007 modeli varkende titriyordu km iğnesi 2011 aldım gene aynı çok saçma sapan bi durum 40 km ye geldiğimde inip kalkamaya başlıyor 80 den sonra 80 90 gidip geliyor kafasına göre takılıyor........

Jantın yanında duran zımbırtıyı kontrol ettirseniz, o tam oturmayınca bu titreme olabiliyor.

Benim km göstergem gayet güzel, eski motorda da bu problem yoktu. Bence bu kronik değil, bi arıza ve garanti kapsamında hallolur, nerede problem varsa değiştirilir, ama motorun garantiye girebilmesi için yağ değişimin 1000 km de servise yaptırman lazım. Karter tapasında işaret var. Mavi kalemle işaretlemişler. Bi kaç servisi ara, teknik servis kısmından bilgili bi ustayla görüş. Mutlaka bi fikir vereceklerdir. Sırf şu garantim devam etsin diye sanırım 4000 km den itibaren 4000 de bir bakıma gidicem.

Abi garanti lazım, bencede çıkma garantiden.

bnde plaka yok ve servis 143 km ama gideceğim servisime her şeyi göze alıp.. :pr:

Çok riskli, bence yapma.

(abolgi) Sayın arkadaşım sen o motoru bahsettiğin gibi 4000 8000 12000 ve 16000 km lerde yağını değiştir ve devir saatindeki kırmızı çizginin üstünde kullan seri ve bahsettiğin gibi sıkıştır bak bakalım yağ kalacakmı o motorda ben çok nazik kullandığım halde süratle işim olmaz 80 i geçmem tekere kaldırmam kıçını kaydırmam 4 motosikletimde 1 kez bile patinaj bile yapmamıştır genelde tek kişi binerdim bukadar nazik kullanmama rağmen 2007 den tut 2010 modeline kadar hepsi 2000 km yağı değiştirmeme rağmen her seferinde yağı 100 ila 200 gram arası eksiltiyordu eğer bahsettiğin gibi 4000 km de bir yağ değişimi yaparsan benim tahminim en az 350 gram eksik olacaktır fazlası olur azı olmaz bu rakkamın

4000 de bir değiştirin ama azami 500 de kontrol ederek ve gerekiyorsa yağ ekleyerek.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
yahu arkadaşlar işiniz gücünüz gırgır şamata :cherry: Motorun yağı motor orta sehpada iken mi kontrol edilir ve yağın yağ çubuğunun neresinde olması gerekir?
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
kitapçık diyorki ; motorunuzu düz bir zemine alın, yağ çubuğunu çıkarın temizleyin , vidalamadan yerine takıp çıkarın.yağ seviyesi işaretli alanın ortalarında olmalıdır.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
kitapçık diyorki ; motorunuzu düz bir zemine alın, yağ çubuğunu çıkarın temizleyin , vidalamadan yerine takıp çıkarın.yağ seviyesi işaretli alanın ortalarında olmalıdır.

eyvallah kardeşim o zaman orta sehpada olmayacak demekki.. ben işaretli alanın en üstünde olacak zannediyordum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
kitapçık diyorki ; motorunuzu düz bir zemine alın, yağ çubuğunu çıkarın temizleyin , vidalamadan yerine takıp çıkarın.yağ seviyesi işaretli alanın ortalarında olmalıdır.

Abi yağ seviyesi en üst seviyede olacak, bana sorsan daha da yukarıda olsa iyi olur derim, yok sormazsan öyle. :)

Allah hayırlı uğurlu etsin Murat, sevindim senin adına.
Ömür boyu mutluluklar dilerim şimdiden :rendeer:

Teşekkür ederim abi, müsait olan arkadaşları beklerim.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Murat Allah mesut bahtiyar etsin. herşey gönlünce olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:01 ----------

yanlız üst seviyede olunca motot fazlasını atar murat. arabalarda da durum aynıdır. işin normali max-min çizgilerinin arasıdır . motora 1.5 litre yağ koy 200km dolaş boşalt ölç baya bi yağın eksildiğini görürsün.

motoru aldığımda da içindeki yağ ortadaydı , 900km yi geçtim hala ortada . bu yağ eksiltiyor muhabbeti bu mudur ki acaba ( istisnalar hariç) fazla yağ koyup nerde bu yağ mı deniyor?
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Murat Allah mesut bahtiyar etsin. herşey gönlünce olsun.
Teşekkür ederim abi, müsaitseniz beklerim.

Arkadaşlar davetiyeniz aşağıda :)

davetiye001.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst