Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
servisi arayıp söylesem eminim biz hep bu yağı tüm motorlarda kullanıyoruz bir sorun olmuyor diyecekler. hondayı arasam servisten belki yağın tekrar değiştirilmesini isteyecekler ve durumu honda ya bildirdiğim için servisin nefretini kazanacağım. yani iki türlüsüde aleyhime sonuçlanacak :pale: galiba katettiğim 250 km ve yağ parasını sineye çekip yağı kendim değiştirmem gerekecek. parayla rezillik bu olsagerek. türkiye seni seviyorum :salut:

Bence bunları düşüneceğine ara onlar düşünsün. Bence seni mağdur edemezler, hatta özür bile dilemeliler. Hakkını ara, sonra olmuyormuş diyebilirsin.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Hoş geldin, umarım askerlik iyi geçmiştir.

Bence servise götür, iyi bir bakım yapsınlar. Ama oraya motorla gideceksen, hava filtreni, bujini ve yağını kontrol et. Sonra yola çık.

Aklınızda olsun arkadaşlar, motorunuz yatacaksa aküyü sökün, en azından bağlantılarını.

Teşekürler cevap için askerlik güzledi dertler sivilde :D Valla ne yapılması gerektiğini biliyorum ama kardesim kullanacaktı o yuzden tamamen kapatmadım ama kerdesiminde pek imkanı olmadı. Buji temizlendi, yağına bakmadım ama sorun yok gibi aküde jarş oluyor sorun yok ama ne kadar şarj tutar bilmiyorum. Bakalım artık serviste akunun durumunu ögrenme durumu var mı? Ayın 27 sinde uzun yola cıkıcam gitmeden sakata gelmeyim :D
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Teşekürler cevap için askerlik güzledi dertler sivilde :D Valla ne yapılması gerektiğini biliyorum ama kardesim kullanacaktı o yuzden tamamen kapatmadım ama kerdesiminde pek imkanı olmadı. Buji temizlendi, yağına bakmadım ama sorun yok gibi aküde jarş oluyor sorun yok ama ne kadar şarj tutar bilmiyorum. Bakalım artık serviste akunun durumunu ögrenme durumu var mı? Ayın 27 sinde uzun yola cıkıcam gitmeden sakata gelmeyim :D

Aküden yana korkun olmasın, motor çalıştığı sürece akü sebebiyle yolda kalmazsın. Ama başka yerde sorun vardır ona karışmam.:mrgreen:
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Evet aynen bunlardan. İhtiyacım olduğundan değil motor üstünde 20000km yaptım artık gözüm kapalı bile vites atıyorum fakat, niye devir saati gelirken vites göstergemden olayim dimi? Bir iş yapıyorum bari tam yapayim :) O yüzden servisten orjinal olarak almayacağım devir saatini, bu resimdekinden takıcam :)

Hocam bu resimdeki benim motosikletim :) birde gece gör beyaz ışıklı yani led aydınlatmalı.. :cat: (gaz vereyim biraz sana :p )
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
40
otobüsle nasıl götürüyorsunuz acaba.yan mı koyuluyor motor.ayrıca firmalar nasıl alıyor bagaja??




kardeş otöbüs firmalar ile görüş döneceğin gün otöbüs travego modelinden olursa iyi olur diğerlerine sığmayabilir.

Ben öyle yaptım baştan konuştum bide bağaj parası da verdim bir bilet parası...

Yaptığımız işlem şu: Aynaları ve arka çantayı 5 dakikada söktüm. Motorsikleti otobüsün enine gelecek şekilde bağaja koyduk. Tabi iki tane yan yana büyük bağaj kapıları var iki bagajı ayıran demir direkler var oraya sıfırladım motoru. Motorda ful koruma demirleri olsun tavsiyemdir. Buna rağmen karton sıkıştırdım araya ve bağaj demirlerine bağladım koruma demirlerinden.
Sonuç: 0 çizik eve geldim.
Yüklerken kendin ilgilen, koruma demirlerin olsun,depoda benzin olmasa daha iyi olur,patlayan baloncuklu naylonlar var onlardan götür aralara sıkıştır ve kesinlikle öncesinden otöbüsünü ayarla pazarlığını yap.
Kazasız ve belasız inşallah...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
servisi arayıp söylesem eminim biz hep bu yağı tüm motorlarda kullanıyoruz bir sorun olmuyor diyecekler. hondayı arasam servisten belki yağın tekrar değiştirilmesini isteyecekler ve durumu honda ya bildirdiğim için servisin nefretini kazanacağım. yani iki türlüsüde aleyhime sonuçlanacak :pale: galiba katettiğim 250 km ve yağ parasını sineye çekip yağı kendim değiştirmem gerekecek. parayla rezillik bu olsagerek. türkiye seni seviyorum :salut:

Kardeş telaş yapacak bişiy yok 20/40 actevo ise dediğiniz yağ ,neden telaş yapıyosunuz??20/40 mineral özellikte olan şehir sürüşü için geliştirilmiş bir üründür sadece yağ değişim aralığı daha kısadır bidahaki değişime tam sentetik koymasını istersiniz actevo kötü bir yağ değil bu arada aslında bizim motorlar için son derece yeterli mineral bir ürün...

http://www.castrolmoto.com/tr/our_oils/bike_oils.php
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
177
çorludaki serviste benmkine de 20-40 actevo koydular,adamla 15-50 konusunu görştüm,daha 2 gn önce eğitmden gelmş adam,katalizör olduğu için en uygunu bu yağ diyo,şehir içi kullanım için en uygunu buymuş karışmayalım adamların işlerine 3 sene garantisi var zaten neden zarar vercek bi yağ kullansın ki....
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
Kardeş telaş yapacak bişiy yok 20/40 actevo ise dediğiniz yağ ,neden telaş yapıyosunuz??20/40 mineral özellikte olan şehir sürüşü için geliştirilmiş bir üründür sadece yağ değişim aralığı daha kısadır bidahaki değişime tam sentetik koymasını istersiniz actevo kötü bir yağ değil bu arada aslında bizim motorlar için son derece yeterli mineral bir ürün...

http://www.castrolmoto.com/tr/our_oils/bike_oils.php


linkteki actevo yu inceledim debriyajdan falan bahsediyor vitesli motorlar içinmiş gerçekten. fakat bu yeni bir ürün olabilir çünkü eskiden actevo yağın sadece scooter için olanı vardı. inş. bizim motorlara koydukları da bundandır. bilgi için teşekkürler :rendeer:
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Aküden yana korkun olmasın, motor çalıştığı sürece akü sebebiyle yolda kalmazsın. Ama başka yerde sorun vardır ona karışmam.:mrgreen:

Mmucit, akü sağlam da olsa bu havalarda arızaya geçebilir. Benim çok başıma geldi. Bir akü ortalama 3 yılda o da düzgün kullanılırsa gidiyor. Voltajını ve sıvısını kontrol etmek lazım. Şarj ederken bir gözü yanarsa yolda da bırakabilir.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
bu çanta tam bir ihtiyaç ama kaç lt almalıyım? harici çanta demiri ne kadar gerekli sizinde söylediklerinizin üzerine daha çok düşünmeye başladım.

shad 33 = 110TL
shad 37(38lt) = 190TL
shad 40 cargo = 240TL
shad 42 = 270TL


kappa 35 = 150TL
kappa 46 = 300TL
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
bu çanta tam bir ihtiyaç ama kaç lt almalıyım? harici çanta demiri ne kadar gerekli sizinde söylediklerinizin üzerine daha çok düşünmeye başladım.

shad 33 = 110TL
shad 37(38lt) = 190TL
shad 40 cargo = 240TL
shad 42 = 270TL


kappa 35 = 150TL
kappa 46 = 300TL

En pahalısını al :p hatta 46 almasaydım 52lik bakardım.. 46ya iki fullface kask tam sığıyor. montun dizliğin elinde gezersin.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
En pahalısını al :p hatta 46 almasaydım 52lik bakardım.. 46ya iki fullface kask tam sığıyor. montun dizliğin elinde gezersin.

birde az önce coocase 48 gördüm yanlız.
190TL :)

abi bu lt nin sonu gelmeyecek sanırım :)
bir de daha yeni motor kullanıcısıyız 400km olcak :)
bu büyüyen hacim dağıtmasın beni sonra :)
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
birde az önce coocase 48 gördüm yanlız.
190TL :)

abi bu lt nin sonu gelmeyecek sanırım :)
bir de daha yeni motor kullanıcısıyız 400km olcak :)
bu büyüyen hacim dağıtmasın beni sonra :)

yok yok 46 iyidir bana göre, daha küçük olmasını istemezdim. 35 alanlar var ama benim şahsi tavsiyem 46lt . Market alışverişlerine bile gidiyorum abartmazsam.
Birde 35lt ye doğru dürüst karpuz bile sığmıyor önümüz yaz :mrgreen:
kappanın k46 sını cidden tavsiye ediyorum. alt sokaktaki komşumda 3tür çanta değiştiriyor. bir yerleri kırılıyor illaki .
Eski kullanıcılar da söyler aslında küçük alanlar keşke büyük alsaydım derler mi ya da büyük alanlar küçük daha mantıklı gibi düşünürmü diye.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
birde az önce coocase 48 gördüm yanlız.
190TL :)

abi bu lt nin sonu gelmeyecek sanırım :)
bir de daha yeni motor kullanıcısıyız 400km olcak :)
bu büyüyen hacim dağıtmasın beni sonra :)

Benim tavsiyem topcase alırken belirli markaların dışına çıkmamanız. Givi ve Kappa'yı iki kaliteli marka olarak öneririm. Ben hataedip Kappa 30 aldım fakat gerçekten yetmiyor. İmkanın varsa 42-46 lt al ve kesinlikle marka olsun.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Benim tavsiyem topcase alırken belirli markaların dışına çıkmamanız. Givi ve Kappa'yı iki kaliteli marka olarak öneririm. Ben hataedip Kappa 30 aldım fakat gerçekten yetmiyor. İmkanın varsa 42-46 lt al ve kesinlikle marka olsun.

şimdi bendede kappa 30 lt var 2 sene önce almıştım schooterim için onda güzel bunda kötü duruyor bence fakat gidipte kappa ya 300tl vermek bana koyar ya feci koyar gaff gibi markalar var 95tl ye 46lt var diceksiniz kalite farkı var dorudur yanlız benim aldığım kappa 30lt de zırıltı yapıyor oda dandik kappa nın 35lt sinden itibaren kalitesi başlıyormuş eğer 30lt alıcaksanız kappa hiç bosuna para vermeyin bence 30lt 1kask içinede kaskın 2 eldiven biti giti
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
190
Bu çanta işi benimde çok canımı sıkıyor ya. Alacaz bi tane orası garanti ama bende hiç vermek istemiyorum şimdi bu yoklukta 300 tl çantaya bu arada benim bulabildiğim en uygun fiyat bu daha iyisini bilen varsa Kappa K46 için link versin yada yer söylesinde oradan alalım madem alacaz. Buyrun link... Bu arada sayfada aşşaa dogru inince diğer modellerinde fiyatları var karşılaştırma yapmak isteyenler için.

http://www.motoraksesuarlari.com/product_info.php?products_id=355
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Değerli arkadaşlar şalom...


Artık anlayacağınız gibi cbf 150 topacına bakıp vakit ayırmak gibi bir lüksüm kalmadı...iş yoğunluğu nedeniyle...bu nedenle motosiklet alan arkadaşlarıma hayırlı uğurlu olsun...

yazılan çoğu sorunların (ilk motor alanlar) geçici olduğundan emin olun...motorunuza biraz süre verin...1000 km sonra bu vites geçişleri çalışma rölanti vs sorunlarını artık hissetmeyeceksiniz...hatta iddia ediyorum 4-5 bin kmden sonra motorunuz gerçek ciğerini size gösterecek...

yağ değişimi hususunda ise 2000 de bir değişime dikkat edip özen gösteriniz...

Özellikle Ahmet Bolgi abimiz bu konuda ısrarcı ama gerçek olan bu...


2000 de bir yağ değişimi...

4000 de bir ana bakım...buna özen gösterin...motoru ne kadar özen gösterseniz nazik kullansanız bile motorun ömrü açısından bu olması gereken...bu detay bize 2007 de söylendi ve bu tarihten beri böyle...
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
Değerli arkadaşlar şalom...


Artık anlayacağınız gibi cbf 150 topacına bakıp vakit ayırmak gibi bir lüksüm kalmadı...iş yoğunluğu nedeniyle...bu nedenle motosiklet alan arkadaşlarıma hayırlı uğurlu olsun...

yazılan çoğu sorunların (ilk motor alanlar) geçici olduğundan emin olun...motorunuza biraz süre verin...1000 km sonra bu vites geçişleri çalışma rölanti vs sorunlarını artık hissetmeyeceksiniz...hatta iddia ediyorum 4-5 bin kmden sonra motorunuz gerçek ciğerini size gösterecek...

yağ değişimi hususunda ise 2000 de bir değişime dikkat edip özen gösteriniz...

Özellikle Ahmet Bolgi abimiz bu konuda ısrarcı ama gerçek olan bu...


2000 de bir yağ değişimi...

4000 de bir ana bakım...buna özen gösterin...motoru ne kadar özen gösterseniz nazik kullansanız bile motorun ömrü açısından bu olması gereken...bu detay bize 2007 de söylendi ve bu tarihten beri böyle...

senimi kıralım şimdi Metehan. zaten ayda yılda bir uğrar oldun buralara.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:51 ----------

bu konuya son noktayı koymak adına bugün honda ya bir mail attım. gelecek cevabıda sizlerle paylaşacağım.

iyi günler. cbf 150 sahibiyim, motosiklet forumlarında motor yağ değişimini 2000km de bir yapılması gerektiği yazılıp çizilmekte, ayrıca istanbuldaki bazı bayii lerinde ilk bakımın 1000 sonraki bakımlarında her 2000km de bir yağ değişimi 4000de birde bakım yapılması gerektiği, 2000km de yağ değişimi yapılmaz ise motorun garanti dışı kalacağı şeklinde bilgiler verdiği konuşulmaktadır. bize verilen kitapçıklarda motor bakım periyodu ve yağ değişimi 1000-4000-8000-12000 ........... diye belirtilirken servislerin bazılarıda dahil olmak üzere her 2000km de bir yağ değişimi gerektiği ve değişim yapılmadığı taktirde motorların garanti dışı kalacağı yönünde bilgi vermesi bir çelişkidir. konuyu açıklığa kavuşturmak ve bilgi kirliliğini önlrmrk için konu hakkında bilg verilmesini rica ederim. saygılarımla. ahmet bolgi.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
senimi kıralım şimdi Metehan. zaten ayda yılda bir uğrar oldun buralara.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:51 ----------

bu konuya son noktayı koymak adına bugün honda ya bir mail attım. gelecek cevabıda sizlerle paylaşacağım.

iyi günler. cbf 150 sahibiyim, motosiklet forumlarında motor yağ değişimini 2000km de bir yapılması gerektiği yazılıp çizilmekte, ayrıca istanbuldaki bazı bayii lerinde ilk bakımın 1000 sonraki bakımlarında her 2000km de bir yağ değişimi 4000de birde bakım yapılması gerektiği, 2000km de yağ değişimi yapılmaz ise motorun garanti dışı kalacağı şeklinde bilgiler verdiği konuşulmaktadır. bize verilen kitapçıklarda motor bakım periyodu ve yağ değişimi 1000-4000-8000-12000 ........... diye belirtilirken servislerin bazılarıda dahil olmak üzere her 2000km de bir yağ değişimi gerektiği ve değişim yapılmadığı taktirde motorların garanti dışı kalacağı yönünde bilgi vermesi bir çelişkidir. konuyu açıklığa kavuşturmak ve bilgi kirliliğini önlrmrk için konu hakkında bilg verilmesini rica ederim. saygılarımla. ahmet bolgi.


Abi öncelikle hayırlı seneler olsun...yeni yaşını kutlarım...:rendeer:

bu kitapcık konusu zaten başlıbaşına bürokrasi...servisler risk almayıp 2000 de bir değişime çağırıyor...Anes...Otosever..Konşuk ve D&B Motor bunu yapıyor...diğer servisleri bilmiyorum...


ve 2000 de bir yağ değişimi yoksa garantiden çıkarıyor...bu Alper biraderimede söylenmiş şimdi okudum geçmiş mesajları...
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
Onurun fotoğraflar beni gaza getirdi bugün bende kırmızı cbf150 siparişi verip kaporasını verdim. Bu arada Ankara'dan uygun fiyata kelepir motor arayan olursa eski motorumu satacağım. Hepinize iyi forumlar. Artık kafanızı benim sorulara yormanız gerekmiycek :)

eski motor mu oda mı cbf di ben oraları kaçırmış olabilim ne ise tl verirsen arayacağım seni teşekkürler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst