Fatih_005 , demek istediğimi anladığına ve üzerine alınmadığına sevindim. Ben bilgilendirme amaçlı yazdım çünkü. Şimdi bizim motorların gücü belli, rüzgar ciddi bir direnç kaynağı, bazen düz gibi görünen yollar bile hafif rampa olabilir, karşıdan esen rüzgarı motor hareket halinde ilen pek anlayamazsın. Bu da aracın son hızını düşürür. Motorumuz sonuçta 100bg değil, 10 bg in 2 si rüzgardan giderse son hızı da 10-20km düşer haliyle. Bu kadar kafanıza takmayın. Eski bisikletçi olduğumdan iyi bilirim rüzgarın ne kadar büyük etkisi olduğunu. Düz yolda 60km hıza zor çıkan bir bisikletçi, kamyon ya da otobüs gibi rüzgarı kesen (hiç tavsiye etmediğim bir durumdur, hatta daha dün 2 profesyonel bisikletçinin bu şekilde şehirler arası yolda kamyonun 1m arkasından 90 km hızla gittiğini gördüm düz yolda) bir aracın arkasında bisikletin dişli oranlarının elverdiği son hıza bile ulaşabilirsiniz. Hatta arkadan esen rügarın hızını hızınıza ekleyip bisiklet için inanılmaz hızlara bile çıkmanız mümkün. Rüzgarın gücünü hafife almayın. Siz kafanızı eğip depoya yapışsanız bile, motorun ön kısmı yine de büyük bir direnç sergiler.
http://www.youtube.com/watch?v=zqDNPJ8wgXI
bkz. kamyon arkası düz yolda 86km/h
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:55 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=rTfu0hjVtzE
rampa aşağı hız rekoru denemesi.
Kıssadan hisse, hız yapacağım diye kendinize riske atmayınız.
Sonuçta bu motorlar özel üretim , titanyum magnezyum alaşım falan değil, 120km hızla bir çukura düşerseniz ÖLÜRSÜNÜZ.