Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
83
efe motoru bilmem ama mart 25 de verdiğim siyah siparişim nisan 10 teslim temişlerdi en geç 15 i bulur denildi 23 nisanda motoru teslim aldım hatta kırmızısı ilk partide gelmişti 5 nisanda reklam vermim ama anes den al bence istoçda

Öneriniz için teşekkür ederim 20 mayıs'ta siyah yada kırmızımı alamazsam anesi arıyacağım.
Eskişehirde olduğum için zor oluyor şehir dışından motosiklet almak.
Ehliyetimde olmadığı için nakliyesi felan baya bi uğraştırıyor ankaradan bi kaç tanıdığım var diye Efe'den sipariş verdim.

Ama istanbul MT'den de bolca tanıdığım arkadaş var olmazsa gelir anes'den alırım
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Fatih 005 ve ben sonuna kadar giderim kırmızı çizgiye kadar deviri vurdurmazsam rahat edemiyorum diyen arkadaşlar. Her motorun bir tasarım amacı vardır. Mesela kamyon motorunu ele alalım. Yük taşımak için tasarlanmış motorlar yüksek devir çevirmez düşük devirde ve mümkünse geniş bir aralıkta maksimum torku vermeye çalışır ki devamlı vites değiştirme ihtiyacı olmasın. Ama 16000 motor 540 bg motorun 2500 devirden sonra soluğu kesilir, bundan daha fazla basmak motora hasar verir. ama 2000 devirde 2500nm tork verebilir. bu da 100 tonluk kütleleri hareket ettirebilmenizi sağlar. Honda nın otomobillerinden de bildiğiniz gibi genelde yüksek devir çevirebilen motorlar ile (VTEC) motor devrinden hesaplanan bg gücünün "kağıt üzerinde" çok başarılı görünmesini adet edinmişlerdir. Bu da vergi sistemi motorun hacmini baz alan ülkelerde bu tip araçların popüler olmasını sağlamıştır. Ama unutmayınız ki 2 litre motordan 8300 devirde 250 bg alırken torku 218nm gibi çok düşük bir seviyede kalmaktadır. Mesela yeni aldığım vw caddy 1.6 tdi aracımın motoru 105 bg olmasına rağmen 250 nm torku 1,500-2,500 devir arasında verebilmekte. mesela aracımda bulunan (dsg şanzıman var) sport modu 5000 devire kadar vites değiştirmeyerek sözde spor kullanım sağlıyor fakat motor spor kullanım amaçlı üretilmemiş, 2500 devirden sonra basmanın daha fazla motoru zorlamaktan başka bir yararı yok. normal sürüş modu olan d de araç daha atak.

neyse konumuza dönersek bizim 150cc motorumuzun üretim amacı da yüksek tork sunarak esnek bir kullanım sağlamak ve 2 kişiyi yokuşta bile yeterli ivme ile sürüş yapabilmesini sağlamak. Bizim motorumuz yüksek devir çevirdikçe daha çok güç üretecek yapıda bir motor değil. O yüzden motoru kırmızı çizgiye ya da devir kesiciye kadar kullanmak sizin cebinizi üzmekten başka bir işe yaramaz. Hem cebinize hem motorunuza zarar verirsiniz.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
366
Bugün 925 km yi devirmiş bulunuyorum bi izmir-kuşadası gitgel yaptım iyi geldi hava da biraz ılıktı sorun olmadı. Son hızı bir daha görmek ve makinayı iyice açmak için hafif eğimli yolda son hız yüklendim 900+500 deviri gördü son hız da 130 km yi gördü motor kendi rekorunu oluşturdu biraz daha yol olsa 140 ı görür mü diye de şüphelendim sanki gittikçe hızlanacaktı... sonra da bikaç parçaya ayrılırdı motor herhalde dayanamayıp :mrgreen: bin bakımı geldi sayılır en yakın zamanda servise götürüp sorunları var mı yok mu tespit ettiricem :)
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Fatih 005 ve ben sonuna kadar giderim kırmızı çizgiye kadar deviri vurdurmazsam rahat edemiyorum diyen arkadaşlar. Her motorun bir tasarım amacı vardır. Mesela kamyon motorunu ele alalım. Yük taşımak için tasarlanmış motorlar yüksek devir çevirmez düşük devirde ve mümkünse geniş bir aralıkta maksimum torku vermeye çalışır ki devamlı vites değiştirme ihtiyacı olmasın. Ama 16000 motor 540 bg motorun 2500 devirden sonra soluğu kesilir, bundan daha fazla basmak motora hasar verir. ama 2000 devirde 2500nm tork verebilir. bu da 100 tonluk kütleleri hareket ettirebilmenizi sağlar. Honda nın otomobillerinden de bildiğiniz gibi genelde yüksek devir çevirebilen motorlar ile (VTEC) motor devrinden hesaplanan bg gücünün "kağıt üzerinde" çok başarılı görünmesini adet edinmişlerdir. Bu da vergi sistemi motorun hacmini baz alan ülkelerde bu tip araçların popüler olmasını sağlamıştır. Ama unutmayınız ki 2 litre motordan 8300 devirde 250 bg alırken torku 218nm gibi çok düşük bir seviyede kalmaktadır. Mesela yeni aldığım vw caddy 1.6 tdi aracımın motoru 105 bg olmasına rağmen 250 nm torku 1,500-2,500 devir arasında verebilmekte. mesela aracımda bulunan (dsg şanzıman var) sport modu 5000 devire kadar vites değiştirmeyerek sözde spor kullanım sağlıyor fakat motor spor kullanım amaçlı üretilmemiş, 2500 devirden sonra basmanın daha fazla motoru zorlamaktan başka bir yararı yok. normal sürüş modu olan d de araç daha atak.

neyse konumuza dönersek bizim 150cc motorumuzun üretim amacı da yüksek tork sunarak esnek bir kullanım sağlamak ve 2 kişiyi yokuşta bile yeterli ivme ile sürüş yapabilmesini sağlamak. Bizim motorumuz yüksek devir çevirdikçe daha çok güç üretecek yapıda bir motor değil. O yüzden motoru kırmızı çizgiye ya da devir kesiciye kadar kullanmak sizin cebinizi üzmekten başka bir işe yaramaz. Hem cebinize hem motorunuza zarar verirsiniz.

baba büyüksün.....:cat::cat::cat:
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
Fatih 005 ve ben sonuna kadar giderim kırmızı çizgiye kadar deviri vurdurmazsam rahat edemiyorum diyen arkadaşlar. Her motorun bir tasarım amacı vardır. Mesela kamyon motorunu ele alalım. Yük taşımak için tasarlanmış motorlar yüksek devir çevirmez düşük devirde ve mümkünse geniş bir aralıkta maksimum torku vermeye çalışır ki devamlı vites değiştirme ihtiyacı olmasın. Ama 16000 motor 540 bg motorun 2500 devirden sonra soluğu kesilir, bundan daha fazla basmak motora hasar verir. ama 2000 devirde 2500nm tork verebilir. bu da 100 tonluk kütleleri hareket ettirebilmenizi sağlar. Honda nın otomobillerinden de bildiğiniz gibi genelde yüksek devir çevirebilen motorlar ile (VTEC) motor devrinden hesaplanan bg gücünün "kağıt üzerinde" çok başarılı görünmesini adet edinmişlerdir. Bu da vergi sistemi motorun hacmini baz alan ülkelerde bu tip araçların popüler olmasını sağlamıştır. Ama unutmayınız ki 2 litre motordan 8300 devirde 250 bg alırken torku 218nm gibi çok düşük bir seviyede kalmaktadır. Mesela yeni aldığım vw caddy 1.6 tdi aracımın motoru 105 bg olmasına rağmen 250 nm torku 1,500-2,500 devir arasında verebilmekte. mesela aracımda bulunan (dsg şanzıman var) sport modu 5000 devire kadar vites değiştirmeyerek sözde spor kullanım sağlıyor fakat motor spor kullanım amaçlı üretilmemiş, 2500 devirden sonra basmanın daha fazla motoru zorlamaktan başka bir yararı yok. normal sürüş modu olan d de araç daha atak.

neyse konumuza dönersek bizim 150cc motorumuzun üretim amacı da yüksek tork sunarak esnek bir kullanım sağlamak ve 2 kişiyi yokuşta bile yeterli ivme ile sürüş yapabilmesini sağlamak. Bizim motorumuz yüksek devir çevirdikçe daha çok güç üretecek yapıda bir motor değil. O yüzden motoru kırmızı çizgiye ya da devir kesiciye kadar kullanmak sizin cebinizi üzmekten başka bir işe yaramaz. Hem cebinize hem motorunuza zarar verirsiniz.

abicim anlıyorum demek istediğini gittiğim yol şehirlerarası olsa da 90-100 le giderim mümkün oldukça. sadece test amaçlı son hızına bir bakayım dedim kızılkurt arkadaşımız gibi. rüzgarın etkisi olabilir mi diye düşünüyorum ama aynı yolda geri dönüşte de 105 km hızı geçemedim durum bundan ibaret. 70 kg yim ve kaskımı siperliğe dayadım
değişen bişey yok :silent:
Bugün 925 km yi devirmiş bulunuyorum bi izmir-kuşadası gitgel yaptım iyi geldi hava da biraz ılıktı sorun olmadı. Son hızı bir daha görmek ve makinayı iyice açmak için hafif eğimli yolda son hız yüklendim 900+500 deviri gördü son hız da 130 km yi gördü motor kendi rekorunu oluşturdu biraz daha yol olsa 140 ı görür mü diye de şüphelendim sanki gittikçe hızlanacaktı... sonra da bikaç parçaya ayrılırdı motor herhalde dayanamayıp :mrgreen: bin bakımı geldi sayılır en yakın zamanda servise götürüp sorunları var mı yok mu tespit ettiricem :)
 
Katılım
21 Tem 2006
Mesajlar
31
Metehan, dün DNB serviste benim motorun rodaj bakımında senin motoruda görmüştüm. Ne oldu son durumu? Sesin sebebini bulabilmişler mi?
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
4
Herkese iyi akşamlar.Honda cbf 150 almak için Anes motoru aradıgımda haziran için isim yazabiliriz demişlerdi.Bende ne olur ne olmaz diye İstanbuldaki bütün honda bayilerini aradım.Şansım pek yoktur ama mutluhan motoru aradıgımda elimde 1 tane siyah cbf 150 var dedi(tamda istediğim renk)Bende hemen fiyatını sordum 4350 dedi ama + ları var tabikide.Artılarına gelecek olursak motor koruma demiri, grenaj demiri, givi e45 simply(siyah) ve de ayaklık - plaka yok.Eskişehir'den aradıgımı kuzenımın motoru alacagını biraz daha indirim yapmasını söyledim sagolsun 4250 ye indi.Ben bir hediyede siz verin dedim :) Sonuc = 80 tl lık eldiven hediye verdi.Sizce fiyat nasıl bunu ögrenmek istedim.Birde ben motoru trenle getirtcektim bunu düşünen arkadaşlar varsa karar deiştirsin 2010'da kaldırılmış - ancak uzak noktalara varmış.Sagolsun kuzenim minibüsle getirecek.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
Gençler acil cevap bekliyorum. Geçtiğimiz cuma günü teslim aldığım cbf150'min arka lastiği yalpaladığı ve çamurluğunun yamuk durması mazeretiyle servisime gittiğimi daha öncede yazmıştım.
Şimdi sorun şu; arka çamurluğu düzeltmek için koltuğu kaldırıp altında bulunan şase demirlerinin arasından levye sokarak kaktırma yöntemi kullanılmıştı. İçim o anda ne kadar acımış olsada servis bu ne yaptığını biliyordur herhalde diyerek içimi rahatlattım kendi adıma derken herif kaktırırken çatırt diye bir ses geldi. Yine fazla önemsemedim bişey olmamıştır dedim. Olduysada çıkınca bakarım dedim. Motorum çıktığında vardiyama az kalmış olmasından dolayı aceleden fazla bakamadım sadece koltuğu kaldırıp altında çizik varmı diye bakıp granajın görünen yerlerine bakmıştım ve bugün dikkatli baktığımda granajın depoya gelen kısmı 1cm kadar kırılmış. Bu kırık aslında fazla takmıyacağım bir kırık ama zamanla yırtılacak bir yerde durduğu için servisten değiştirmeye çalışıcam sizce değiştirirlermi granajımı? Bana suç atamazlar çünkü benim kolay kolay kırabileceğim bir yerde değil ancak uğraşsan kırılır bir yerde.

Gelelim ikinci soruma servise o gün gittiğimde lastiğimde yalpalıyordu ve lastiğin hamurunda bir bozukluk olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler. Sonuç olarak lastik sıfırıyla değişti ancak yine acelemden dolayı orda farketmediğim birşey lastiğimin orjinali olan DURO marka lastik alınmış yerine PONY marka lastik takılmış. Ben servisin bunu bilerek yaptığını düşünüyorum siz ne dersiniz lastiğimi de orjinali ile tekrar değişebilir miyim?

KONŞUK MOTORUN SATIŞ AŞAMASINDAN TUTUNDA DAHA İLK SERVİSE GELİŞİME KADAR HER AŞAMASINDA SORUN YAŞADIM BİLGİNİZE...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metehan, dün DNB serviste benim motorun rodaj bakımında senin motoruda görmüştüm. Ne oldu son durumu? Sesin sebebini bulabilmişler mi?

Aga sorma başıma gelenleri...o zırıltıyı bir türlü bulamadılar...sıfırladığım ve rodajda olduğum piston silindir sekmanım garanti kapsamında yeniden sıfırlandı ses öyle kesildi...halen nedeni belirsiz...

bu arada arkaya mişlen taktırdım...sıfırladım yaza hazırlık kapsamında...

koruma demirimi sıfırladım...ha birde egsozu sıfırladım...rahatsızım aga...:queen: para çok olunca böyle oluyor değiştirin ülen şunları diyorum...:p

KONŞUK MOTORUN SATIŞ AŞAMASINDAN TUTUNDA DAHA İLK SERVİSE GELİŞİME KADAR HER AŞAMASINDA SORUN YAŞADIM BİLGİNİZE...

o bölgenin bir fotosunu atsana usta merak ettim...Konşuk Motoru tanımam etmem bu arada...kefil falan değilim yani anlayacağınız...benim adamlarım Konşuk Motorun oğlu Gökhan Konşuğun sahibi olduğu D&B Honda Motor Ümraniye...
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
5







arkadaslar forumda ıkı ayrı devır saatı resmı gorunuyor bunlardan habgısı cbf 2011 de var bırde eger bu motor 9000 devır 5,vıtes max 130 goruyorsa bu motor 160 ı hangı devırde goruyor hız merakımdan degıl ama mantık olarak devır saatı son vıteste sona dayandıgında aynı sekılde kadranında sona dayanması gerekıyor dıye dusunuyorum tecrubelı abılerımızden yorumları beklıyorum :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
...Konşuk Motoru tanımam etmem bu arada...kefil falan değilim yani anlayacağınız...benim adamlarım Konşuk Motorun oğlu Gökhan Konşuğun sahibi olduğu D&B Honda Motor Ümraniye...

Mete aga bu işi çözsen çözsen sen çözersin fotoğraf çekmedim. Ama yarın zaten konşuğa gidip bağırıp çağırmayı düşünüyorum. Diğer söylediklerime ne diyosun lastiğimi orjinali ile değişirler dimi?
 
Katılım
13 Mar 2011
Mesajlar
57
Arkadaşlar bi yardım eden olursa çok memnun kalıcam
Tekrar aramayı düşünüyorum duruma göre ve bir ay fazla beklemek istemiyorum motorsuzlukten düz duvara tırmanıyorum :salut:
bence hangi renk istiyorsan o rengi satan bayiden al.sonra pişman olma.içine sinmeyen birşeyi almanın geregi yok.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89







arkadaslar forumda ıkı ayrı devır saatı resmı gorunuyor bunlardan habgısı cbf 2011 de var bırde eger bu motor 9000 devır 5,vıtes max 130 goruyorsa bu motor 160 ı hangı devırde goruyor hız merakımdan degıl ama mantık olarak devır saatı son vıteste sona dayandıgında aynı sekılde kadranında sona dayanması gerekıyor dıye dusunuyorum tecrubelı abılerımızden yorumları beklıyorum :)

Alttaki resim 2011 model cbf'in gösterge panelidir. Cbf150 adındanda anlaşıldığı gibi 150cc'lik bir motor olup yaptığı en son hız 130 dur onu da ancak rodajı iyi yapılan motor yapar.
 
Katılım
21 Tem 2006
Mesajlar
31
Aga sorma başıma gelenleri...o zırıltıyı bir türlü bulamadılar...sıfırladığım ve rodajda olduğum piston silindir sekmanım garanti kapsamında yeniden sıfırlandı ses öyle kesildi...halen nedeni belirsiz...

bu arada arkaya mişlen taktırdım...sıfırladım yaza hazırlık kapsamında...

koruma demirimi sıfırladım...ha birde egsozu sıfırladım...rahatsızım aga...:queen: para çok olunca böyle oluyor değiştirin ülen şunları diyorum...:p

Sorunun çözülmesi iyi olmuş. Yoksa sürüş sırasında bu ses olayı insanın çok dikkatini dağıtıyor.

Arka lastiği michelin taktırmakla da iyi yapmışsın. Bende kaç gündür michelin in arka lastiklerinin gelmesini bekliyordum. Alış sırasında piyasada kalmadığından :)taktıramamıştım. DNB 'nin getirmeside uzun sürünce 10 gün önce buzmotordan taktırdım. Sürüşün keyfi bile bir başka oldu.

Ee haliyle para olsada olmasada gidiyor. Motor işi bizim keyfimiz, esirgemek olmaz. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------

Mete aga bu işi çözsen çözsen sen çözersin fotoğraf çekmedim. Ama yarın zaten konşuğa gidip bağırıp çağırmayı düşünüyorum. Diğer söylediklerime ne diyosun lastiğimi orjinali ile değişirler dimi?

Arkadaşım, ben arka lastiği buzmotor da michelin ile değiştirdim. Arka orjinal duro lastiğide orada bırakmıştım. Yarın arar sorarım. Eğer atmadılarsa sen kullanabilirsin. Hepi topu 300 km kullanıldı.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
89
Sorunun çözülmesi iyi olmuş. Yoksa sürüş sırasında bu ses olayı insanın çok dikkatini dağıtıyor.

Arka lastiği michelin taktırmakla da iyi yapmışsın. Bende kaç gündür michelin in arka lastiklerinin gelmesini bekliyordum. Alış sırasında piyasada kalmadığından :)taktıramamıştım. DNB 'nin getirmeside uzun sürünce 10 gün önce buzmotordan taktırdım. Sürüşün keyfi bile bir başka oldu.

Ee haliyle para olsada olmasada gidiyor. Motor işi bizim keyfimiz, esirgemek olmaz. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------



Arkadaşım, ben arka lastiği buzmotor da michelin ile değiştirdim. Arka orjinal duro lastiğide orada bırakmıştım. Yarın arar sorarım. Eğer atmadılarsa sen kullanabilirsin. Hepi topu 300 km kullanıldı.



Vala pony den iyidir sonuçta orjinal lastiği. Yollatabilirsen karşı ödemeli bi kargoyla alabilirim.(Olur dersen özelden adresimi atarım.)

Bide michelin lastiklerin takım fiyatı nedir bilgin varmı (son durum?)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst