Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
Arkadaşlar benim motor da 8bin km'de 2009 model ama 2 ay yatsa bile aküsü canavar gibi. Demek ki taktıkları akülerin kalitesinde bir standart yok.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Akü işi biraz şansa kalmış. Genelde bir iki kez derin deşarj olmuş bataryalar ömrünün yarısını bir deşarjda kaybedebiliyor. Normalde iyi bir akünün ömür beklentisi 5 yıldır. Güzelce belli seviyenin altına düşmeden şarj olursa sorun yaşanmaz. Ama elektrik sisteminde bir kısadevre, motorun şarj ettiğinden fazla elektrik kullanımı aküye hasar verebilir. Mesela, farımız devamlı yanıyor, uzun farı yakıp, kısa mesafelerde kullanıp , 10 dakikada bir marş basarsak (paketçilik gibi) akü kısa sürede bozulacaktır.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
bende sürekli uzunlar yanar. bunun 1. nedeni motosiklet teorisi kitabında böyle yazması, 2. nedeni de cbf'de kısa farla gezersen ampul patlıyormuş :mrgreen:

motorumu özledim ya bi güneş görsek de binip gezsek. (evet tatlısu :p:cherry:)
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
bende sürekli uzunlar yanar. bunun 1. nedeni motosiklet teorisi kitabında böyle yazması, 2. nedeni de cbf'de kısa farla gezersen ampul patlıyormuş :mrgreen:

motorumu özledim ya bi güneş görsek de binip gezsek. (evet tatlısu :p:cherry:)

Jr. biliyorum, motosiklet teorisi ve alfa motor bloğunu motoru almaya karar vermeden önce okumuştum. Gündüz mutlaka uzun farlar yanık gitmeliyiz.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
günaydın alemin en şanslı topluluğu! :mrgreen:

geçenlerde sorduğum sorumu tekrarlayayım.

yan çanta demiri kimler kullanıyor?
 
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
3
selam dostlar uzun zaman oldu yazmayalı ismail arkadaştan michelin lastiklerin ıslak havalardaki performansı hakkında yorum bekliyordum nihayet geldi gerçi bruce 65 mmucitarkadaşlarda çok begendiklerini belirtmişlerdi motorda tek eksigim lastik kaldı galiba (fakat ben bugüne kadar durolarla yagmurlu havalarda bir iki basit kaymadan başka bi puroplem yaşamadım dilimi ıssırayımda nazar degmesin:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:23 ----------

unutmadan sizlerle yeni açılan motorsiklet kıyafetleri diken bi arkadaşla tanıştık yeri bagcılar meydanının arkasında 9.noterin oldugu hanın giriş katında kıyafet ihtiyacı olan arkadaşlara yardımcı olmaya çalışırım www.motorkıyafetleri.com (şimal) yeni kurdugu birde sitevar gerçi ürünlerin fiyatları yazmıyor şu an
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
o zaman sorumu soruyorum aga,

yan çanta demiri almak istiyorum ama arka çanta demiri almak istemiyorum. o olmadan yan çanta demirleri monte edilebilir mi? arka çantayı düz takacağım diye yarım saat uğraştım ve şu anki halinden çok memnunum. sökersem bir daha uğraşamam.
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
selam cbf ailesi :) gösterge panelini motordan ayırmak için yapmamız gerekenler baştan sona nedir acaba? sökme takma alet edevat v.s.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
selam cbf ailesi :) gösterge panelini motordan ayırmak için yapmamız gerekenler baştan sona nedir acaba? sökme takma alet edevat v.s.

Elimden geldiğince anlatmaya çalışayım;

1- Ön grenajın yanındaki siyah üçgen parçalarda iki adet yıldız vida var onları söküp çıkartıyoruz.

2- Deponun sağındaki ve solundaki grenajın üstünden gözüken siyah yıldız vidaları söküyoruz.

3- Akünün kapağını ve tam arkasındaki üçgen kapağı söküyoruz. Bunlarda da bir büyük ve bir küçük olmak üzere iki yıldız vida var.

4-Benzin vanasının bulunduğu kısımdan eğilip yukarıya doğru bakınca grenajı sabitleyen 8" somun mevcut. Bunu ve öteki taraftaki grenajın vidasınıda söküyoruz.

5- Motorun önüne geçip far karşımızda iken sol iç kısma elimize sokup elektrik bağlantısı soketini söküyoruz.

6- Benzin vanasının ortasındaki yıldız vidayı söküyoruz.

7- Kilometre kablosunu geçtiği çengelden kurtarıp boşta olmasını sağlıyoruz

8- Tüm bağlantıların ve vidaların söküldüğünden emin olduktan sonra motorun önüne geçip, iki elimizle grenajın sağ ve sol kanatlarını dışa doğru hafif kastırarak kendimize doğru çekiyoruz.

Unuttuğum adım olabilir yine de siz sökerken çok dikkatli davranın.:)
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
aydoganx kardeşin sayesinde bende devir saatli gostergemi taktım :rendeer:

takmadan once devir saati hakkında aldıgım verilere 1 hafta uydum km ye 12.5 krş tan 11 kruşa düstü deponun üzerini tamamladım bakalım gostergeye uyunca (ECONOMY) YAZAN YEŞİL KISMA NASIL OLACAK


devir satine uyarak kullanımda kesinlikle agresif kullanımı kabul etmiyor , gayet sakin ,mülayim ,gezi ayarında 75 üzerine pek cikartmıyor
e tabi böyle kullanılırsa arıza verirmi bu nakına :bounce:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
aydoganx kardeşin sayesinde bende devir saatli gostergemi taktım :rendeer:

Tekrardan hayırlı uğurlu olsun elvis_78.
Güle güle ve kazasız belasız kullanırsın umarım :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:17 ----------

Ana sayfada konu açmaya çalıştım ama olmadı galiba.benim derdim şu,Üzerime kayıtlı 1964 model rus motosiklet 1995 ten beri(tahminen) kayıp,tahminen diyorum 1990 sattım(noter satışı yok)4-5 senede 4-5 kişi el değiştirdi bi türlü noter satışını veremedim en son 4. kişiyle telefonda görüştük, motoru kullanmadığını garajda durduğunu söyledi daha sonrada bende motoru sattım alan kişinin adresini bilmiyorum dedi.
O sıralar işlerim çok yoğundu zaman ayıramadım üzerinden zaman geçti .malum 2005 e kadar motosikletten vergi alınmıyordu.2007 de 17 tl vergi borcu geldi herhangi bir trafik cezası falan gelmedi.kanımca motor hurdada kullanılmıyor.

Şimdi benim aklıma gelen 1.seçenek çalıntı bildirimi verip öyle sildirmek.2.si ruhsat kayboldu deyip yeniden çıkartıp öyle trafikten men ettirmek,başkacada çıkar yol göremiyorum.

bu işlerden anlayan değerli arkadaşların önerilerini bekliyorum.
şimdiden teşekürler.

konuyu ana sayfayı nasıl taşırım?yardım:pale:

Yukarıdan anasayfa yazısının sağındaki "FORUM" linkine tıklıyorsun.

Gelen forum menüsünden konuya uygun bir alt konu seçtikten sonra
newthread.gif


tuşuna basıyorsun, gelen ekranada sorunu yazıp uygun ve açıklayıcı bir başlık yazıyorsun.

En son "gönder" diyerek konuyu aktifleştiriyorsun.
Bu kadar basit :)
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
530
arkadaşlar bugün akşam üzeri farkettim ki benim kısa far yanmıyor. uzun yanıyor kısa yanmıyor. pazartesi muayeneye götürecegim. büyük ihtimal far ampülünü degiştirecegim.

sormak istedigim ampül alırken nasıl bişe alayım. piyasada beyaz ışık veren ampüller var işe yarar mı. yoksaüzerinden çıkanın aynısını mı alayım. birde benim göstergede 1. vites ışıgı yanmıyor. bunu nasıl hallederim. bilgisi olan varmı.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
arkadaşlar bugün akşam üzeri farkettim ki benim kısa far yanmıyor. uzun yanıyor kısa yanmıyor. pazartesi muayeneye götürecegim. büyük ihtimal far ampülünü degiştirecegim.

sormak istedigim ampül alırken nasıl bişe alayım. piyasada beyaz ışık veren ampüller var işe yarar mı. yoksaüzerinden çıkanın aynısını mı alayım. birde benim göstergede 1. vites ışıgı yanmıyor. bunu nasıl hallederim. bilgisi olan varmı.

beyaz yanmaya çalışan ampüllere boşuna para verme..ömürleri en fazla 15 gün.

narva yada osram marka bulabilirsen iyi olur.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaşlar bugün akşam üzeri farkettim ki benim kısa far yanmıyor. uzun yanıyor kısa yanmıyor. pazartesi muayeneye götürecegim. büyük ihtimal far ampülünü degiştirecegim.

sormak istedigim ampül alırken nasıl bişe alayım. piyasada beyaz ışık veren ampüller var işe yarar mı. yoksaüzerinden çıkanın aynısını mı alayım. birde benim göstergede 1. vites ışıgı yanmıyor. bunu nasıl hallederim. bilgisi olan varmı.

beyaz yanmaya çalışan ampüllere boşuna para verme..ömürleri en fazla 15 gün.

narva yada osram marka bulabilirsen iyi olur.

babaçi'ye katılıyorum.
Şu ürün işini görecektir.
http://www.rialli.com/urunler/motor...korna-grubu/918__far-ampulu-12v-3535-MS10021/
Bizim ampulün tipi S2 tip ampuldür (12v/35/35 değerlerinde)
(Bazıları armut ampulde diyor :) )

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------

Göstergenin 1.vitesteki ışığını değiştirebilmen için ön grenajları söküp göstergeyi komple sökmen gerekiyor.
Minik bir dipsiz led ampul kullanıyor.
Değişimi çok kolay ama gösterge paneline ulaşmak azıcık zahmetli.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst