Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.

honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.

ismaile de dedim allahtan 4 bin liralık motora biniyoruz. benim transalpim olsa, adam yanlış yağ koysa olacak iş mi? utanç verici.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.

honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.

ismaile de dedim allahtan 4 bin liralık motora biniyoruz. benim transalpim olsa, adam yanlış yağ koysa olacak iş mi? utanç verici.

İşte paran var derdin var olayı.:p

Allahtan çok paramız yokta, rezil olmuyoruz.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Yağımızın sınıfıda SH imiş...


http://www.mobil.com/Australia-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_Racing_4T.asp


fff-2.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:04 ----------



eee bize J sonrası ilazım...olm servis bizi düdüklüyormu...arıycam şimdi valla...:pale:


valla abi serviste böyle yapıyosa biz napalım kendimizi kime emanet edelim napsam acaba şimdi gidip benzini boşaltıcam gidip yağdamı alsam?:silent:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aydoğan senin işin zor hacı...eee tekniğe el atarsan bedeli ağır olur...:p

Arkadaşlar benim gayretim elimizden geldiğince bilinçli kullanıcı olabilmemiz yönünde. Hem motor teknik bilgisi anlamında, hem sürüş tekniği anlamında.:cat:

Yetkili servislerin her yaptığı işe "bunlar yetkili servis doğrudur" diye körü körüne inanmayalım.
En önemlisi yapılanları sorgulayalım. Kuzu kuzu herşeyi kabullenmeyelim.

Aydoğan Başkan bu bizim sarı kapaklı yağın bi sınıfına bakıve gari...


Abicim o teknik özelikler hangi yağa ait tam anlayamadım.
Mobil1 Türkiye sitesinde bu yağı bulamadım. Ama en garanti bilgi olarak şimdi bendeki kutunun resmini ekliyorum. :)
Eğer aşağıdaki resimde görünen yağı kullanıyorsanız SJ sınıfı bir yağ, kılavuza uygun:cat:

Son 2 yağ değişimimde bu yağı tercih ettim.

IMG_2785.jpg


IMG_2792-1.jpg



valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.

honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.

Jr'ım Evren'im, az yukarıdada yazdığım gibi yetkili servis diye herşeyi kabullenmemeliyiz.
Biz motorumuzun bakımını bilelim elimizden geldiğince ama giden yine yetkili servise gitsin. En azından ters bir durumda düdüklendiğimizin farkına varmış oluruz.

Buji konusunda da yetkili servis kullanım kitapçığının dışına çıkarak 6 serisi buji kullanmış.
Yani bir nevi servis :
"-Ben kitapçıktan da, honda mühendislerinden de iyi bilirim bu işi" diyor :)

Bilinçli kullanıcı olun. Serviste motosikletinizin başından ayrılmayın. Yapılan işleri, takılan parçaları takip edin.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz? lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte, en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..

Normalde Mobil1 yağı alırken markette dikkat etmemiştim ama şimdi resim çekince kabak gibi imal tarihi belli oldu yağın :cherry: Resimden sonra benimde dikkatimi çekti.

Bu konuda "ağzındaki folyolu kapak açılmadığı sürece" sıkıntı olmaz diye aklımda kalmış. Ne kadar doğru değil bilmiyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
valla abi serviste böyle yapıyosa biz napalım kendimizi kime emanet edelim napsam acaba şimdi gidip benzini boşaltıcam gidip yağdamı alsam?:silent:

Aydoğan Başkan SJ cinsindne olduğunu deliliyle yazdı şimdi rahatladım...

Serviste Gökhan Konşuk sınıftan emin olmamakla birlikte 1000 RR ada aynı yağı koyuyoruz dedi...iş yoğunluğundan bakamıycam yağa dedi...

Arkadaşlar benim gayretim elimizden geldiğince bilinçli kullanıcı olabilmemiz yönünde. Hem motor teknik bilgisi anlamında, hem sürüş tekniği anlamında.:cat:

Yetkili servislerin her yaptığı işe "bunlar yetkili servis doğrudur" diye körü körüne inanmayalım.
En önemlisi yapılanları sorgulayalım. Kuzu kuzu herşeyi kabullenmeyelim.





Abicim o teknik özelikler hangi yağa ait tam anlayamadım.
Mobil1 Türkiye sitesinde bu yağı bulamadım. Ama en garanti bilgi olarak şimdi bendeki kutunun resmini ekliyorum. :)
Eğer aşağıdaki resimde görünen yağı kullanıyorsanız SJ sınıfı bir yağ, kılavuza uygun:cat:

Son 2 yağ değişimimde bu yağı tercih ettim.




takip edin.[/SIZE][/B]

O zaman bir farklılık arzediyor durum...sonucta bulduğum link yurtdışı kaynaklı...senin foto olmazsa bend ehuylanırdım...
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Normalde Mobil1 yağı alırken markette dikkat etmemiştim ama şimdi resim çekince kabak gibi imal tarihi belli oldu yağın :cherry: Resimden sonra benimde dikkatimi çekti.

Bu konuda "ağzındaki folyolu kapak açılmadığı sürece" sıkıntı olmaz diye aklımda kalmış. Ne kadar doğru değil bilmiyorum.

Aydoğan bu konuya ağırlık verelim çünkü çok önemli, biraz araştırayım lastik konusu dahada önemli yanlız lastiklerin üzerinde 2609 yani 2009 26 haftası gibi tarihler mevcut buna dikkat çekmek istedim,2005 den bu yana beklemiş güneşe maruz kalmış lastikler piyasada çok fazla lastik alırken 2 seneyi geçirmemek gerek.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz? lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte, en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..

Buldum buldum. Raf ömrü 3 yılmış :)

Yağın Raf Ömrü

Her üründe olduğu gibi yağlarında raf ömürleri vardır. Motor yağları ve vites kutusu yağlarının raf ömrü 3 senedir. Üretiminden bu yana 3 seneyi geçmiş yağların alınmaması gerekir.

http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Şimdi tamam bide emin olmak için lastiklere bakalım.

Lastiklerde zaten 1 yıldan eski bir lastikse hayatta almam.
Bahsettiğin gibi 4508, 2008'in 45. haftası demek oluyor. Dikkat etmek lazım.
Üzerindeki IRC'leri alırkende bakmıştım 5 haftalık lastik takmıştım :)

Bence en fazla 1 yada çok zor durumda kalınırsa 2 yıllık lastikler kullanılmalı.
Fakat teoriğine bakarsak lastiklerde de 3 yılık bir süreden bahsediyor herkes.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
74
iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor :) sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim :) bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu linkteki bilgiler çok yararlı. Tavsiye ederim.
http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi


Yağ sınıfları hakkında detaylı bilgi.
Benzinli Motor Yağları API Sınıflandırması

Sınıf Durum Servis Özelliği

SM Mevcut Kasım 2004?den bu yana üretilen tüm araçlara uygun

SL Mevcut 1998'de duyurulan API sınıfı. Hala kullanılıyor.

SJ Neredeyse eskidi 1996 yılında duyuruldu. Kullanılmakta.


SH Eskidi 1996 ve daha yaşlı motorlar için.

SG Eskidi 1993 ve daha yaşlı motorlar için.

SF Eskidi 1988 ve daha yaşlı motorlar için.

SE Eskidi 1979 ve daha yaşlı motorlar için.

SD Eskidi 1971 ve daha yaşlı motorlar için.

SC Eskidi 1967 ve daha yaşlı motorlar için.

SB Eskidi Çok eski motorlar için.

SA Eskidi En eski motorlarda kullanılan tip.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:07 ----------

iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor :) sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim :) bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.

Motor ısınınca biraz daha sesli çalışması normaldir.
Birde en son yağ değişiminde 10w-40 gibi ince bir yağ konulmuşsa yaz geldiği için ince yağ dahada incelir ve sese sebep verir.
10-50 yada 15-50 gibi yaz mevsimine uygun yağ kullanıp deneyin.
Bunun haricinde makine subap ayarı istiyor olabilir.

KM. sayacı konusunda ne yazıkki bir fikrim yok.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Lastiklerde zaten 1 yıldan eski bir lastikse hayatta almam.
Bahsettiğin gibi 4508, 2008'in 45. haftası demek oluyor. Dikkat etmek lazım.
Üzerindeki IRC'leri alırkende bakmıştım 5 haftalık lastik takmıştım :)

Bence en fazla 1 yada çok zor durumda kalınırsa 2 yıllık lastikler kullanılmalı.
Fakat teoriğine bakarsak lastiklerde de 3 yılık bir süreden bahsediyor herkes.

Durum aynen şu :
Lastiklerin raf ömrü ne kadardır?
Bu lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır.
 
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
74
bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora
24m8hzt.jpg
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
bu ne hız arkadaşlar hızınıza yetişmek mümkün değil yaww ismail ben motora 15 40 castrol koydum yani zararı yok ama eski tip yağ yani
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Durum aynen şu :
Lastiklerin raf ömrü ne kadardır?
Bu lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır.

:cat::cat::cat:
Güzel bilgi. Herkesin dikkat etmesi lazım.
Lastikçiler genelde ellerinde kalanları ucuz falan diyerekten satmaya çalışıyorlar.

Hatta şimdi metocanın aklına düşer rahat duramaz "acep mişlenlerden kazıkmı yedik?" diye düşünür ve bu yazıyı okuyunca gider lastiğin yanağına bakar :mrgreen::p

bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora
Kişisel zevktir, zevkler ve renkler tartışılmazmış ama ben sadelikten yanayım. Bu tip uygulamalar motoru bence çirkinleştiriyor.

bu ne hız arkadaşlar hızınıza yetişmek mümkün değil yaww ismail ben motora 15 40 castrol koydum yani zararı yok ama eski tip yağ yani

Ferhat, az önce yukarıdaki tabloda da belirttiğimize göre SJ veya üsü kullanman lazım. Bundan sonraki yağ değişimlerinde bu bilgiye göre yağını seçersen daha iyi olur :cat:

Haklısın bu aralar topik çok hızlı akıyor. :)
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Şu sayfadaki NF22 modeli çok hoşuma gitti. Metzeler ME22 ile aynı desendehttp://www.anlas.com.tr/page17.html

Fakat sadece ön var sanırım gerçi sormak lazım bayilere, belki arka 90/90-18de vardır.

hacı benım on arka lastıklerde ırc onde nf28 modelını arkada ıse nr47 modelını kunlanıyorum oldukca memnunum:queen::)
ama dedıgım gıbı bı daha degıstırme ıhtıyacım olursa fılan ve o arada motoruda satmazsam kesınlıkle mıchelın pılot sporty alırım ama:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------

Direk olarak tecrübem yok, kullanmadım yani.:)
Yağmur kanalları vs. çok hoşuma gittiği için öneriyorum.

Türkiyede Metzeler ME22'nin tubeless modeli yokmuş.
Bulabilsem kesinlikle metzeler takardım. Millet iç lastikli modeli "dubleks taktım oldu abi" diye takıyorlar ama sağlıklı değil.

O yüzden metzelere en yakın desen bu olduğu için önermiştim.:cat:

Benim makinede IRC'nin önde NF25 ve arkada NR25 orijinal ebatlarda lastikleri var. Fakat 2 tane fitil var.
Geçen detaylı temizliktede baktımda lastiğin dışında, bir sürü yatay dikey kesikler var. Ne hikmetse hava kaçırmıyor şimdilik:)

ismail aga benım 2006 model ybrde metzeller vardı tubless ancak modelını tam bılmıyorum fotosunu eklıyeyım benden oncekı sahıbınden ben almadan motoru 3 gun once izmir göçmen motordan aldıgını soylemıstı ve faturalarını gostermıstı bana buyur buda foto
dsc00325eh.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst