Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
aslında bi dipnot:honda repsolü öneriyor kullanan varmı repsol ?
http://www.repsol-turkey.com/

Aydoğan abi burası senin uzmanlık alanın..:cherry:


http://www.repsol-turkey.com/ks.html


En iyi yağ sınıfı buymuş:bounce:

"SL" 1 Temmuz 2001 tarihinde yürürlüğe girmiştir. 1 Nişan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten itibaren önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC şartnamesini karşılayabilir ve/veya "Energy Conserving" sınıflamasına girebilir.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Verdiğin sayfada performans seviyeleri gözüküyor.
Görebildiğim kadarıyla SJ sınıfı veya daha üst seviye bir yağı yok.
Yani REPSOL'de yalan oldu :) Kullanılmamalı.

Tamam ben vazgeçtim getirin ordan bodrum apı tr zeytin yağını koyucam:queen:(bak tr standardınıda karşılıyor)deneyin motorun tekerden inmediğini göreceksiniz:)puhaaaa
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Buz Motora Necdet abinin sizlere selamı var dedim ön arka ne diyorsunuz fiyat dedim...İndirimli 180 liraya montaj bizden olur demesinler mi...bi sevindim sormayın...


Zaten cebimden 130-150 arası rakam çıkacaktı 180 çıkması ve Mıchelın taktıracak olmak beni sevindirdi..10 lirada montajı yapan arkadaşa fişekledim ve efsane lastiği nihayet taktırdım...bu lastik boşa efsane olmuyor beyler...hamuru harika ...ve sanki makina yağ üzerinde gidiyormuş gibi süzülüyor resmen...

bu kadar bariz rahat bir sürüş keyfi yaşadığımı hatırlamıyorum...evet beyler makina bu lastikler üzerinde akıyor resmen...çok güven veren virajlarda sanki pegi yere değirecek kadar yatma güveni veriyor savrulma kayma yok...ani fren kolay kolay yapmam...o zaman kendini belli eder...ama ön saşırı sıkarsan kitler arkaya abanırsan kızaklar kural belli...sonucta lastikle alakası yok sistemle alakalı ...:cat:

ve ne yapın yapın Mıchelın taktırın...180 lira beyler...ön arka farklı olmayacak ama takım olmalı...benim yıllarca ön duro arka ırc...ön ırc arka pırellı ön shınko arka pırellı şeklinde farklı lastikler taktım ama bu Mıchelın şanını hakediyor...en dandirik sürücü bile arasındaki sürüş farkını anlar emin olun...motor yağ gibi gidiyor yolda...:cat:

Mecoralı bir gün geçti...çok hızlıydı...makinam şahlandı yahu...3.5 yıl duro ırc pırellı haybeye gezmişiz...Zamanında dedilerdi 3 kuruş hesabı yapmıştım...ama şimdi pişman oldum keşke zamanında taktırdıysam şu mişlenleri...:) 3 kuruş fazla ver kalite al...



Bu makinayla bern 100.000 i deviririm arkadaş...:cherry:

SANY0120-2.jpg

Ben 1 yıl önce 200 lira bayılmıştım. Stok mu eritiyorlar ne? Yoksa uzaktaki müşteriye özel! fiyattan mı satıyorlar?:silent:

Ama hakkını yememek lazım güzel lastik, hayırlı olsun.

Bende para biriktirebilsem çok şey düşünüyorum makinaya. Bugün egzoz taktırmak geldi aklıma. Tiger taktırmış bir ybr'nin çok hoş bir ses verdiğini duydum . Acaba diyorum bende mi taktırsam...Bir yandan lastiklerde var.


Bugün sonunda plakam çıktı artık rahat rahat geziyorum :p YBR aynasıda aldım kendime . Gerçekten çok fark etti. Biraz küçük diye tereddüt ettim ama bizim orjin aynalardan çok daha yönlendirilebilir olması , bu aynaları daha performanslı hale getiriyor.

Aynalardan şikayet edenler gönül rahatlığıyla 25 lira verip ybr aynası takabilirler. Benden tam puan aldı diyebilirim.

Ekzoz işi hakketen bizim makinalara gereksiz ama ybr aynaları şart. Bi de ses istiyorsan seger korna tak. Ben aslında orjinalini seviyorum ama iş gören seger.

Hayırlı uğurlu olsun yeni lastikleriniz..

Aklınızda olsun arkadaşlar.. Ben geçen ay ön-arka Michelin lastiklerimi taktırdım. Telefonda ne kadar dedim 180 lira montaj dahil dedi Ferhat Bey. Nakit vericem en son ne yaparsınız dedim? 170e bıraktı gittim 15 dkda hemen taktılar.

Taktırmayı düşünen varsa 170e taktıran varmış derseniz bence taktırırsınız 170 tlye..

Hayırlı olsun senin lastiklerde. Ama bana ciddi ciddi stok eritme operasyonu gibi geldi ya da adamlar dediler : 'yeter ulen adamları kazıkladığımız, verin lastikleri normal karla' :p

Aykan dostum valla gerçekten çok doğru havalar ısınmaya başladığından beri benim durolar süper yapışkan moto gp lastigi gibi oldu:silent: çok iyi gibiler ama nerde biraz mıcır veya su birikintisinden geçsem sanki pilastiğe dönüşüyorlar:pr: arkadaşların medzeller ve pirelli takılı ybr lerine binip test ettim:) ıslak zeminde bile şaşırtıcı performans veriyolar :cat: dün bi kavşakta yer ıslaktı yeşil yanınca yüklendim ama vitese geçmedi heralde derken halbuki patinaj yapıyomuş benim makine:pale: acilen değişmeli lastikleri, vergi dairesinin önünde gördüğüm 2007 siyah cbf de michelin lastikler vardı 230tl ye almış:queen: oysa medzeller ve pirelli 70-90 tl arası fiyata gidiyo:silent: neyse iyi mal iyi para bende biraz para biriktirip michelin alıcam:cat:

Yok yok ben o değilim, benim cbf 2008 model.:) Adamlar zamanında iyi serbest piyasa takılmışlar.

Günaydın arkadaşlar;


Neyse; bu sabah işe gelirken de @-ibrahim- ve @mucit'in kargolarını gönderdim.
Kargo takip linklerini özel mesajla attım. mucit ve ibrahim , kontrol edin
Biri samsun biri gaziantep :) Türkiyenin cbf150 yedek parçacısı olduk çıktık :p
Şaka bir yana elimden geldiği kadarıyla bulamadığınız vs. parça olursa yardımcı olmaya çalışırım arkadaşlar.


Hayırlı olsun şimdiden arkadaşlar.

Teşekkürler, ben de gitmiş platinyum diye çin malı bir buji takmıştım. Sonra tırsıp onu söküp çin malı bakır buji taktım. İyi mi?:queen:


abi sizin aynalar nası ya benimkinde wiwi var çok hos duruyo

30778_105145299531984_100001095442791_43488_5830653_n.jpg

Evet hondaya söyleyelim yan sanayi ybr aynası takıp satsınlar.:queen:

Ben üzerinde gelen duroları seviyorum bu motorun arada arkayı gezdirmek hoşuma gidiyordu ancak dalgınlığa gelmez sonra gene duro takmıştım ama duronun dişli daha iyi bir modelini takmıştım gram kayma yapmıyordu aslında duro berbat bi lastik değil cbf in üzerinde gelenler çok kaydırıyor..teker meselesine gelince cbf bi 5 beygir daha güçlü olsa neler yapardım ama iyi kalkıyor genelde tekere ancak teker yaparsan ön düşerken hızlı yere indirme amortisörlerin canına okuyor 2 defa patlattım:cat:

Maaşallah diyorum. Aslında sana cross motor lazım.

benim 4 bin bakımından sonra 70te rahatsızlık verici titreme başlamıştı. kaç depo benzin geçti düzelmedi.

serviste yağı 1200 yerine 1000ml koydurmuştum. yağın kalınlığı mı farklı bilmiyorum.

daha sonra evdeki 15 40 kastırol yağdan ilave edince vibrasyon bitti.

okudum anca bitti sayfalar bir kaç cümle yazayım.

yan çantalar sarkma yapmıyor. kayışlar sarkma yapacak cinsten değil. ayrıca kayıştan ayar yapıp sıkılabilir.

gidonu bırakınca ön teker sallaması bende de var. lastik deseni hatalı olduğundan yapıyor.

Gel sana da bir michelin alalım, istanbula gelirsen(gidersen aslında) 170 tl, montaj ücretsiz.:)

Baba bırakın falan yağı,filan yağı.... MOTUL 1500 15/50 koyuyorsun,dalgana bakıyorsun,hepsibu... 0.120km.oldu,yağ hala balgibi...

Yanında tereyağıda iyi gider.:p

IPONE Full Power Katana - (10W50)

IPONE 10.4 - (10W40) 4 zamanlı sentetik motor yağı

IPONE 15.5 - (15W50) 4 zamanlı sentetik motor yağı

Yukarıdaki yağlar ipone'nin bazı ürünleri, ve hepsi de SG standardında.
Yani kullanım kitapçığımıza göre bu yağlardan kullanmamalıyız.

Sitesini aradım taradım ama SG standardından üstün bir motosiklet yağını bulamadım iponenin. (http://iponeturkiye.com)

IPONE motosiklet yağları CBF150'nin istediği teknik özellikleri karşılamıyor, yetersiz kalıyor arkadaşlar

Bu memlekette motosiklet yağı bulmak zor, hadi bulduk bu seferde sınıfı karşılamıyor.:silent:

Zor iş bu memlekette motorcu olmak, apaçi mi olsak. :p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aydoğan abi burası senin uzmanlık alanın..:cherry:

http://www.repsol-turkey.com/ks.html

:cherry::cherry:

Emrah;
Verdiğin sayfada yağ sınıflandırmaları ile alakalı çok güzel bilgiler var.
Herkes okumalı.

Aşağıdaki bilgilere göre SG sınıfı yani (Castrol'ün 15-40'ınında içinde olduğu sınıf) 1989 tarihinin yağ teknolojisini içeriyor.
Teknoloji ilerledikçe doğal olarak motorlar ve motor yağlarıda yenileniyor

SG Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1989 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağlarının, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilir.

SH SG test sonuçları, Kimyasal Madde Üreticileri Birliği (Chemical Manufacturers Associations, CMA) ürün onay koduna göre yapılmaktadır. Bu koda göre bir kere test edilecek yağda parametre ortalaması, üç kere test edilecek yağda bir test atılarak diğer iki testin ortalaması geçerli sayılmaktadır.


SJ 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API Servis Kategorisi SJ'yi karşılayan yağların yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedirler. API SH ve daha önceki API servis kategorilerini tavsiye eden motorlar da kullanılabilirler.

SL 1 Temmuz 2001 tarihinde yürürlüğe girmiştir. 1 Nişan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten itibaren önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC şartnamesini karşılayabilir ve/veya "Energy Conserving" sınıflamasına girebilir.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
mücahitim 70ten sonra çinçon motor gibi devir arttıkça titriyordu motor. yani gaz yememe şeklinde değil de eller ayaklar uyuşuyordu.

ama yağ ekledim geçti. ya yağın kalınlığı ya da seviyesi yapıyor gibi geldi bana. ben eklerken de üst limitteydi. yani servise 1000 ml koydurdum. o kadarı bile tam gösteriyordu.ne olur ne olmaz diye biraz da kendim ekledim düzeldi. olayın mantarı nedir kavrayamadım :p

benim sorun karburatörde abi belli:)

ya şimdi tam yağ konmuş sen üstüne eklemişsin:)fazla yağ göz çıkarmasın:mrgreen:ama geçti diyosan sorun yok ama ben delircem sorunun nerden olduğunu bilmiyorum akşam gidip depoyu boşaltıcam yeniden benzin koyucam bakalım ne olucak...

şimdi içime bi kurt düştü bu yağ hala aynı duruyo ya kalın gelmiş olmasın incelmiyo bi türlü...ama büyük ihtimal benzinden....
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Tamam ben vazgeçtim getirin ordan bodrum apı tr zeytin yağını koyucam:queen:(bak tr standardınıda karşılıyor)deneyin motorun tekerden inmediğini göreceksiniz:)puhaaaa

Olası bir yağ standardı oluşturursak eğer dediğin gibi:
"EGE-TR ZEYTIN-YAGI" olabilirdi :p:p:cherry::cherry::mrgreen:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
:cherry::cherry:

Emrah;
Verdiğin sayfada yağ sınıflandırmaları ile alakalı çok güzel bilgiler var.
Herkes okumalı.

Aşağıdaki bilgilere göre SG sınıfı yani (Castrol'ün 15-40'ınında içinde olduğu sınıf) 1989 tarihinin yağ teknolojisini içeriyor.
Teknoloji ilerledikçe doğal olarak motorlar ve motor yağlarıda yenileniyor

Seni örnek almaya çalışıyorum abi :cherry:
Normalde araştırma yapmaktan nefret ederim ama söz konusu Motosikletse değer:p
Bu uğurda nelerden vazgeçtim ahh ahh:mrgreen:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
benim sorun karburatörde abi belli:)

ya şimdi tam yağ konmuş sen üstüne eklemişsin:)fazla yağ göz çıkarmasın:mrgreen:ama geçti diyosan sorun yok ama ben delircem sorunun nerden olduğunu bilmiyorum akşam gidip depoyu boşaltıcam yeniden benzin koyucam bakalım ne olucak...

şimdi içime bi kurt düştü bu yağ hala aynı duruyo ya kalın gelmiş olmasın incelmiyo bi türlü...ama büyük ihtimal benzinden....

Mete abi okusaydı, ''kididir o kedi'' derdi:mrgreen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu memlekette motosiklet yağı bulmak zor, hadi bulduk bu seferde sınıfı karşılamıyor.:silent:
Zor iş bu memlekette motorcu olmak, apaçi mi olsak. :p

Zor değil inan mucit hocam.

CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50

CASTROL POWER 1 4T 10W-40

Yukarıdaki yağlar SJ standardında. Kullanılabilir. :cat:
Ama aynı serinin CASTROL POWER 1 4T 15W-40 olanı SG standardında. :farao:

Ben en son Mobil1 Racing 15w-50 Tam sentetik (SJ Standardında) yağ koydum motora. Bu da kullanılabilir. MOTUL yağları var onlar zaten SJ'den üst seviye genelde. Kullanılabilir.:cat:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Zor değil inan mucit hocam.

CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50

CASTROL POWER 1 4T 10W-40

Yukarıdaki yağlar SJ standardında. Kullanılabilir. :cat:
Ama aynı serinin CASTROL POWER 1 4T 15W-40 olanı SG standardında. :farao:

Ben en son Mobil1 Racing 15w-50 Tam sentetik (SJ Standardında) yağ koydum motora. Bu da kullanılabilir. MOTUL yağları var onlar zaten SJ'den üst seviye genelde. Kullanılabilir.:cat:

sj ve üstü olsunda ne olursa olsun yani:mrgreen:burda konuştukca herkesin motoru aynı standartlarda olcak:mrgreen:şimdi gidip yağı değiştiresim geldi sj bi yağla:mrgreen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
sj ve üstü olsunda ne olursa olsun yani:mrgreen:burda konuştukca herkesin motoru aynı standartlarda olcak:mrgreen:şimdi gidip yağı değiştiresim geldi sj bi yağla:mrgreen:

SJ'den üst standart dedik ama arkadaşların akılları karışmaması açısından tekrar etmekte fayda var :)

A tarafı eski teknoloji yağları simgeler
A B C E F G H I J K L M N O

Bizim kılavuza göre J ve sonrası gerekli SJ , SK, SL, SM, SN, SO vs gibi
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
mucahit servisler tutturmuş ya 1000 değil 1200 koyacaklar. 2. kutuyu açtırmayayım dedim evde yağ varken. 1000 koydurdum. sonra ilave edince düzeldi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst