Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
aykana katılıyorum. hepsi aynı. inceliği kalınlığı fark eder ancak.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Mücahit,motorun ilk çalıştırdığın zamanmı bu silkeleme işini yapıyor yoksa her vites aralığında geçtikten sonra devrini buluncaya kadarmı?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar;
bizim motorun üreticisi olan honda firması bu bilgileri bize vermiş zaten. Aşağıda belirttiğim şartları karşılayan bir motosiklet yağı ise
marka model farketmez gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. Önemli olan nokta motosiklet yağı olması ve SJ sınıfı ve ya daha üstün bir yağ olması.

Nedir bu SJ standartı?

5-10 sayfa önce yazdığım mesaj, bence çok önemli bir konu, okumayan kalmasın:

Motor için en iyi yağ aslında kılavuzda yine belirtilmiş.
API ve SJ sınıfı bir yağ, yada daha üstün özelliklerde yağ kullanılması öneriliyor.
Bu yazılan standartlar yağ kutularının arka etiketlerinde yazar.
Almadan kontrol etmek lazım.

Viskozite olarak kışın 10w40 - yazın ise 10w-50 , 15w-50 idealdir.

Kullanma kılavuzu sayfa : 64

3873.jpg


Burda önemli olan nokta SJ sınıfı yağ veya daha üstün özellikte yağ.
Bu ne demek?


Motorlarda kullanılan yağın teknolojisi bir nevi buradaki harf kodlarına yazılmış.

Bunu okumanın yöntemi ise şu:

SA sınıfı bir yağ en eski teknoloji motor yağları
.
.
.
.
.
SZ sınıfı bir yağ en son teknoloji motor yağları (Z harfini salladım, buradaki amaç S harfinin yanındaki harf ne kadar alfabede büyükse o kadar yeni nesil bir yağdır.)

Alfabe: :)
A B C D E F G H I J K L M N O P R S ...............

Bu durumda SG sınıfı bir yağ SJ sınıfı bir yağdan teknoloji olarak eskidir

HONDA bizim kılavuzlarda SJ sınıfı veya daha üstün önermiş yani.

SJ
SK
SL
SM
SN

gibi özeliklerde yağlardan kullanmalıyız.

Şimdi dikkatimi çekti : Castrol 15w-40 power1 motosiklet yağı SG sınıfındaymış. Yani bizim motora kullanmamız aslında kılavuza göre ters. Fakat Ankara'daki yetkili servis paşa paşa bu yağı kullanıyor.


Castrol Power1 Racing 10w-50 ise SJ sınıfında yani bizim motorumuza uygun.


Bu bilgiler ışığında hangi yağın bizim motora uygun olduğunu net olarak anlayabiliriz. :cat:

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
aykana katılıyorum. hepsi aynı. inceliği kalınlığı fark eder ancak.

Unutmuşum sadece 1 yağ var bunlardan ayrılan ı pone bu yağı bulabilirseniz çok şanslısınız diğerlerinden üstün katık teknolojisiyle ayrılan tek yağ ancak varmı tr de bilmiyorum dışardan racingler için getirtiliyor izmirde geçen sene bu yağdan koyuyordu arkadaşlar pınarbaşında cbf için gereksiz ama bulursanız koyun.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
motul shell castrol ıvır zıvır zart zurt hepsi aynı bunların sentetik olduktan sonra aynı gerisi reklam ayağı pisikolojik ben neler denedim 11 bg gücü 12 yapmaz hiçbiri! istediğini kullan bişiy değişmeyecektir sadece madeni yağ kullanma çabuk eskir her 1000 de değiştirmen şart .

aykana katılıyorum. hepsi aynı. inceliği kalınlığı fark eder ancak.

İlk seferi öyle yapıyım o zaman..Ama 2.'yi Motul Koyucam..
Çok merak ettim çünkü kullanma klavuzundaki anlatilmak istiyen SJ kriterinin üstündeymiş..
Aydoğan abi üşenmeden araştirma yaptı..En uygunu oymuş bi kaç sayfa beride yaziyo..
M.Şanveren abide ondan kullaniyo..
Var bi hikmeti demekki:p
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
EVET METEHAN ABİ MOTORCU HAYRİ GETIRIYO BİZİM BURDA ARADIM SORDUM HATTA ÇİFT 7,5 TL miş=)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Aynen öyle abi parada çok almadı şaşırdım bende..Varilden koyduğundanmış..
Aydoğan abiyele Metehan abi Motul dedi ama abi.
Duruma göre 1 seferlik o dediklerinden koyabilirim malum maddiyat:)

Şu varilci servislere uyuz oluyorum hacı inan...

motul shell castrol ıvır zıvır zart zurt hepsi aynı bunların sentetik olduktan sonra aynı gerisi reklam ayağı pisikolojik ben neler denedim 11 bg gücü 12 yapmaz hiçbiri! istediğini kullan bişiy değişmeyecektir sadece madeni yağ kullanma çabuk eskir her 1000 de değiştirmen şart .

nası aynı len kekoro...sanki labartuvarında araştırdın...birbirinden bariz bariz üstünlükleri var...

Unutmuşum sadece 1 yağ var bunlardan ayrılan ı pone bu yağı bulabilirseniz çok şanslısınız diğerlerinden üstün katık teknolojisiyle ayrılan tek yağ ancak varmı tr de bilmiyorum dışardan racingler için getirtiliyor izmirde geçen sene bu yağdan koyuyordu arkadaşlar pınarbaşında cbf için gereksiz ama bulursanız koyun.


Ipone cinsi bizim kullanabileceğimiz sınıfdan düşükmüş...

EVET METEHAN ABİ MOTORCU HAYRİ GETIRIYO BİZİM BURDA ARADIM SORDUM HATTA ÇİFT 7,5 TL miş=)

ben o civarlarda olduğunu biliyorum ama işte yapcak bişey yok...o uyduruk nikelajlı aynayı tanesi 45 liraya satan uyruduk Hondayamı yanayım 7.5 liralık aynayı 20-25 e satan yan sanayici çakallaramı...:p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Unutmuşum sadece 1 yağ var bunlardan ayrılan ı pone bu yağı bulabilirseniz çok şanslısınız diğerlerinden üstün katık teknolojisiyle ayrılan tek yağ ancak varmı tr de bilmiyorum dışardan racingler için getirtiliyor izmirde geçen sene bu yağdan koyuyordu arkadaşlar pınarbaşında cbf için gereksiz ama bulursanız koyun.

IPONE Full Power Katana - (10W50)

IPONE 10.4 - (10W40) 4 zamanlı sentetik motor yağı

IPONE 15.5 - (15W50) 4 zamanlı sentetik motor yağı

Yukarıdaki yağlar ipone'nin bazı ürünleri, ve hepsi de SG standardında.
Yani kullanım kitapçığımıza göre bu yağlardan kullanmamalıyız.

Sitesini aradım taradım ama SG standardından üstün bir motosiklet yağını bulamadım iponenin. (http://iponeturkiye.com)

IPONE motosiklet yağları CBF150'nin istediği teknik özellikleri karşılamıyor, yetersiz kalıyor arkadaşlar
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W50-4-zamanli-sentetik-motor-yagi-1L,PR-2313.html


15.5 (15W50), 4 zamanlı bütün motosiklet tipleri için uygun sentetik motor yağıdır.

Avantajları:

• Köpük ve korozyon önleyici katkı maddeleri
• Özel şanzıman ve debriyaj katkı maddeleri
• Yüksek viskozite kararlılığı
• Geniş viskozite aralığı
• Motor iç temizliğini sağlayan deterjan katkı maddeleri

Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):

• API SG

Kullanım alanları:

• Cadde
• Off-Road

15.5, geleneksel motosikletlerin günlük kullanımında tercih edilebilecek özelliklere sahip bir motor yağıdır.

Ben IPONE düşündüm ama sınıfı bize uymuyor hacı...
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W50-4-zamanli-sentetik-motor-yagi-1L,PR-2313.html


15.5 (15W50), 4 zamanlı bütün motosiklet tipleri için uygun sentetik motor yağıdır.

Avantajları:

• Köpük ve korozyon önleyici katkı maddeleri
• Özel şanzıman ve debriyaj katkı maddeleri
• Yüksek viskozite kararlılığı
• Geniş viskozite aralığı
• Motor iç temizliğini sağlayan deterjan katkı maddeleri

Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):

• API SG

Kullanım alanları:

• Cadde
• Off-Road

15.5, geleneksel motosikletlerin günlük kullanımında tercih edilebilecek özelliklere sahip bir motor yağıdır.

Ben IPONE düşündüm ama sınıfı bize uymuyor hacı...

Olmadı ki API-SJ olmalı en kötü. :)
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Ben ''MOTUL'' yağını tesadüfi buldum.Gittiğim serviste,çoğunlukla SS motorları tamir ediyorlar...Mete abinin 15/50 yağ tavsiyesi üzerine,servise gittiğimde bana 15/50 yağ lazım (yalan yok,ben CASTROL alıcaktım)...hangi marka yağınvar dedim... ''MOTUL'' çıkardı...Ben başka yağ istiyorum,bu yağı hiç kullanmadım...Sen bu yağı,al kullan memnun kalıcaksın,istersen diğer marka yağlarımda var onlardanda verebilirim,diyince...

Yanına yaklaştım (Veyis usta,delikanlı gibi sen bunu kendi motorunda kullanıyormusun??? ''içeride kendilerine ait 3 tane motor var'' hayabusa,1000rr,diğeride R1 di zannedersem'' bunlarda bu yağı kullanıyorum dedi)

Bu sözün üstüne ben bu yağı aldım,levin levin bu yağı aramıyordum,gerçekten söylediği gibi motorun sesinden,vites geçişine kadar bariz değişiklik ler gördüm...

Tavsiye ediyorum...Fiyatı 1500 15/50 MOTUL 1Lt. 27.00tl. Benim aldığım fiyat.


Unutmadan,buyağı, ''Dakar yarışlarında birçok motor kullanıyor,sadece motosiklet yağı üzerine geliştirilmiş bir marka''
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W50-4-zamanli-sentetik-motor-yagi-1L,PR-2313.html


15.5 (15W50), 4 zamanlı bütün motosiklet tipleri için uygun sentetik motor yağıdır.

Avantajları:

• Köpük ve korozyon önleyici katkı maddeleri
• Özel şanzıman ve debriyaj katkı maddeleri
• Yüksek viskozite kararlılığı
• Geniş viskozite aralığı
• Motor iç temizliğini sağlayan deterjan katkı maddeleri

Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):

• API SG

Kullanım alanları:

• Cadde
• Off-Road

15.5, geleneksel motosikletlerin günlük kullanımında tercih edilebilecek özelliklere sahip bir motor yağıdır.

Ben IPONE düşündüm ama sınıfı bize uymuyor hacı...

vay be tr de varmış ben dışarıdan geliyor zannediyorum abi elaman 1000rr da 10/40 kullanıyor değişimi yanımda yaptı..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:49 ----------

IPONE Full Power Katana - (10W50)

IPONE 10.4 - (10W40) 4 zamanlı sentetik motor yağı

IPONE 15.5 - (15W50) 4 zamanlı sentetik motor yağı

Yukarıdaki yağlar ipone'nin bazı ürünleri, ve hepsi de SG standardında.
Yani kullanım kitapçığımıza göre bu yağlardan kullanmamalıyız.

Sitesini aradım taradım ama SG standardından üstün bir motosiklet yağını bulamadım iponenin. (http://iponeturkiye.com)

IPONE motosiklet yağları CBF150'nin istediği teknik özellikleri karşılamıyor, yetersiz kalıyor arkadaşlar

Aydoğan seni bizim labaratuvara yağ uzmanı atayacağım metehanıda azman çavış:pŞaka bi yana kankalar ben 20/40 castrol actevo kullandım çok uzun süre mineral bir yağdı, daha sonra hep shell advance 15/50 vsx yanlız ikide bir kutu değiştiriyor bu shell anlamak mümkün değil....neyse bi sorun yaşamadım motulda çok süper ama pahalı yavv.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Mücahit,motorun ilk çalıştırdığın zamanmı bu silkeleme işini yapıyor yoksa her vites aralığında geçtikten sonra devrini buluncaya kadarmı?

ya motor düşük devirde aynı normal yaniş bişeyi yok ama yüksek devirde 4. viteste 50 kmde hafiften başlıyo sonraları daha fena neden zorlanıyor motor sanki yüksek devirlerde ama yavaş giderken hiçbişey yok çalıştırmada filan...

bu arada jr. baya bi hayal gücün genişmiş valla evet aynen öle çektim çünkü motor duvara yanaşmıştı o sebepten:)

ama arkam sağlamdı:mrgreen:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aydoğan seni bizim labaratuvara yağ uzmanı atayacağım

İşe ne zaman başlıyorum :p :cherry:
Şaka bir yana yağların kutuları vs. değişsin pek önemli değil, yukarıda yazdığım bilgilerden sonra halâ gidip SG, SE gibi kılavuzun önerdiği standarttan daha düşük standartlarda yağ kullanmayalım yeter. Honda, SJ ve sonrası uygun diyorsa ve bu makineyi imal eden mühendislerde onlarsa vardır bir bildikleri :)
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
İşe ne zaman başlıyorum :p :cherry:
Şaka bir yana yağların kutuları vs. değişsin pek önemli değil, yukarıda yazdığım bilgilerden sonra halâ gidip SG, SE gibi kılavuzun önerdiği standarttan daha düşük standartlarda yağ kullanmayalım yeter. Honda, SJ ve sonrası uygun diyorsa ve bu makineyi imal eden mühendislerde onlarsa vardır bir bildikleri :)

Abi kaç senedir millet yanlış yağları koyuyomuş..
İçimizde en dikkatli sen çıktın helal olsun :)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
jr.

senin motor titreşim yaptığı zaman yağ ekledim geçti demişsin peki bu titreme nasıldı belirli bi hızdan sonra motor titremeye ve zorlanmaya başlıyor,şimdi eve gittim geldim 5. viteste 70 le giderken başlıyo titremeye ve zorlanmaya...ben yağ seviyesine baktım çarpı işaretlerinin en üstünde yağ seviyesi...

eve bi gittim geldim sayfalar geçmiş biraz yavaş gidin yahu:mrgreen:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
İşe ne zaman başlıyorum :p :cherry:
Şaka bir yana yağların kutuları vs. değişsin pek önemli değil, yukarıda yazdığım bilgilerden sonra halâ gidip SG, SE gibi kılavuzun önerdiği standarttan daha düşük standartlarda yağ kullanmayalım yeter. Honda, SJ ve sonrası uygun diyorsa ve bu makineyi imal eden mühendislerde onlarsa vardır bir bildikleri :)

Demekki kutunun üzerinde apı, sg,sj, jaso,ma simgeleri bulunacakmış acaba servisteklerinde bidonlarda ne yazıyor :p rotella full power 20/50 binimum kamyon tır otobüs yağı olarakta kullanılabilir:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:26 ----------

Demekki kutunun üzerinde apı, sg,sj, jaso,ma simgeleri bulunacakmış acaba servisteklerinde bidonlarda ne yazıyor :p rotella full power 20/50 binimum kamyon tır otobüs yağı olarakta kullanılabilir:p

aslında bi dipnot:honda repsolü öneriyor kullanan varmı repsol ?
http://www.repsol-turkey.com/
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
mücahitim 70ten sonra çinçon motor gibi devir arttıkça titriyordu motor. yani gaz yememe şeklinde değil de eller ayaklar uyuşuyordu.

ama yağ ekledim geçti. ya yağın kalınlığı ya da seviyesi yapıyor gibi geldi bana. ben eklerken de üst limitteydi. yani servise 1000 ml koydurdum. o kadarı bile tam gösteriyordu.ne olur ne olmaz diye biraz da kendim ekledim düzeldi. olayın mantarı nedir kavrayamadım :p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Demekki kutunun üzerinde apı, sg,sj, jaso,ma simgeleri bulunacakmış acaba servisteklerinde bidonlarda ne yazıyor :p rotella full power 20/50 binimum kamyon tır otobüs yağı olarakta kullanılabilir:p

En son 1000 cakımı için Ankara'daki tek olan yetkili servise gittiğimde
SG sınıfı olan Castrol 15-40 koymuşlardı.
Halbuki bu yağ bizim kılavuza göre kullanılmamalı ve yanlış.
PERFORMANS SEVİYELERİ

* API SG

* JASO MA
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst