Motor için en iyi yağ aslında kılavuzda yine belirtilmiş.
API ve SJ sınıfı bir yağ, yada daha üstün özelliklerde yağ kullanılması öneriliyor.
Bu yazılan standartlar yağ kutularının arka etiketlerinde yazar.
Almadan kontrol etmek lazım.
Viskozite olarak kışın 10w40 - yazın ise 10w-50 , 15w-50 idealdir.
Kullanma kılavuzu sayfa : 64
![]()
Burda önemli olan nokta SJ sınıfı yağ veya daha üstün özellikte yağ.
Bu ne demek?
Motorlarda kullanılan yağın teknolojisi bir nevi buradaki harf kodlarına yazılmış.
Bunu okumanın yöntemi ise şu:
SA sınıfı bir yağ en eski teknoloji motor yağları
.
.
.
.
.
SZ sınıfı bir yağ en son teknoloji motor yağları (Z harfini salladım, buradaki amaç S harfinin yanındaki harf ne kadar alfabede büyükse o kadar yeni nesil bir yağdır.)
Alfabe:
A B C D E F G H I J K L M N O P R S ...............
Bu durumda SG sınıfı bir yağ SJ sınıfı bir yağdan teknoloji olarak eskidir
HONDA bizim kılavuzlarda SJ sınıfı veya daha üstün önermiş yani.
SJ
SK
SL
SM
SN
gibi özeliklerde yağlardan kullanmalıyız.
Şimdi dikkatimi çekti : Castrol 15w-40 power1 motosiklet yağı SG sınıfındaymış. Yani bizim motora kullanmamız aslında kılavuza göre ters. Fakat Ankara'daki yetkili servis paşa paşa bu yağı kullanıyor.
Castrol Power1 Racing 10w-50 ise SJ sınıfında yani bizim motorumuza uygun.
Bu bilgiler ışığında hangi yağın bizim motora uygun olduğunu net olarak anlayabiliriz. :cat:
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
aykana katılıyorum. hepsi aynı. inceliği kalınlığı fark eder ancak.
motul shell castrol ıvır zıvır zart zurt hepsi aynı bunların sentetik olduktan sonra aynı gerisi reklam ayağı pisikolojik ben neler denedim 11 bg gücü 12 yapmaz hiçbiri! istediğini kullan bişiy değişmeyecektir sadece madeni yağ kullanma çabuk eskir her 1000 de değiştirmen şart .
aykana katılıyorum. hepsi aynı. inceliği kalınlığı fark eder ancak.
Aynen öyle abi parada çok almadı şaşırdım bende..Varilden koyduğundanmış..
Aydoğan abiyele Metehan abi Motul dedi ama abi.
Duruma göre 1 seferlik o dediklerinden koyabilirim malum maddiyat![]()
motul shell castrol ıvır zıvır zart zurt hepsi aynı bunların sentetik olduktan sonra aynı gerisi reklam ayağı pisikolojik ben neler denedim 11 bg gücü 12 yapmaz hiçbiri! istediğini kullan bişiy değişmeyecektir sadece madeni yağ kullanma çabuk eskir her 1000 de değiştirmen şart .
Unutmuşum sadece 1 yağ var bunlardan ayrılan ı pone bu yağı bulabilirseniz çok şanslısınız diğerlerinden üstün katık teknolojisiyle ayrılan tek yağ ancak varmı tr de bilmiyorum dışardan racingler için getirtiliyor izmirde geçen sene bu yağdan koyuyordu arkadaşlar pınarbaşında cbf için gereksiz ama bulursanız koyun.
EVET METEHAN ABİ MOTORCU HAYRİ GETIRIYO BİZİM BURDA ARADIM SORDUM HATTA ÇİFT 7,5 TL miş=)
Unutmuşum sadece 1 yağ var bunlardan ayrılan ı pone bu yağı bulabilirseniz çok şanslısınız diğerlerinden üstün katık teknolojisiyle ayrılan tek yağ ancak varmı tr de bilmiyorum dışardan racingler için getirtiliyor izmirde geçen sene bu yağdan koyuyordu arkadaşlar pınarbaşında cbf için gereksiz ama bulursanız koyun.
Depoyu boşalttıktan sonra bi 5 tl lik benzin al dene düzeldiyse fullersin gene aynısını yapıyorsa karbüratör sökülecek pislik tortu yapmış demektir..
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W50-4-zamanli-sentetik-motor-yagi-1L,PR-2313.html
15.5 (15W50), 4 zamanlı bütün motosiklet tipleri için uygun sentetik motor yağıdır.
Avantajları:
• Köpük ve korozyon önleyici katkı maddeleri
• Özel şanzıman ve debriyaj katkı maddeleri
• Yüksek viskozite kararlılığı
• Geniş viskozite aralığı
• Motor iç temizliğini sağlayan deterjan katkı maddeleri
Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):
• API SG
Kullanım alanları:
• Cadde
• Off-Road
15.5, geleneksel motosikletlerin günlük kullanımında tercih edilebilecek özelliklere sahip bir motor yağıdır.
Ben IPONE düşündüm ama sınıfı bize uymuyor hacı...
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W50-4-zamanli-sentetik-motor-yagi-1L,PR-2313.html
15.5 (15W50), 4 zamanlı bütün motosiklet tipleri için uygun sentetik motor yağıdır.
Avantajları:
• Köpük ve korozyon önleyici katkı maddeleri
• Özel şanzıman ve debriyaj katkı maddeleri
• Yüksek viskozite kararlılığı
• Geniş viskozite aralığı
• Motor iç temizliğini sağlayan deterjan katkı maddeleri
Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):
• API SG
Kullanım alanları:
• Cadde
• Off-Road
15.5, geleneksel motosikletlerin günlük kullanımında tercih edilebilecek özelliklere sahip bir motor yağıdır.
Ben IPONE düşündüm ama sınıfı bize uymuyor hacı...
IPONE Full Power Katana - (10W50)
IPONE 10.4 - (10W40) 4 zamanlı sentetik motor yağı
IPONE 15.5 - (15W50) 4 zamanlı sentetik motor yağı
Yukarıdaki yağlar ipone'nin bazı ürünleri, ve hepsi de SG standardında.
Yani kullanım kitapçığımıza göre bu yağlardan kullanmamalıyız.
Sitesini aradım taradım ama SG standardından üstün bir motosiklet yağını bulamadım iponenin. (http://iponeturkiye.com)
IPONE motosiklet yağları CBF150'nin istediği teknik özellikleri karşılamıyor, yetersiz kalıyor arkadaşlar
Mücahit,motorun ilk çalıştırdığın zamanmı bu silkeleme işini yapıyor yoksa her vites aralığında geçtikten sonra devrini buluncaya kadarmı?
Aydoğan seni bizim labaratuvara yağ uzmanı atayacağım
İşe ne zaman başlıyorum:cherry:
Şaka bir yana yağların kutuları vs. değişsin pek önemli değil, yukarıda yazdığım bilgilerden sonra halâ gidip SG, SE gibi kılavuzun önerdiği standarttan daha düşük standartlarda yağ kullanmayalım yeter. Honda, SJ ve sonrası uygun diyorsa ve bu makineyi imal eden mühendislerde onlarsa vardır bir bildikleri![]()
İşe ne zaman başlıyorum:cherry:
Şaka bir yana yağların kutuları vs. değişsin pek önemli değil, yukarıda yazdığım bilgilerden sonra halâ gidip SG, SE gibi kılavuzun önerdiği standarttan daha düşük standartlarda yağ kullanmayalım yeter. Honda, SJ ve sonrası uygun diyorsa ve bu makineyi imal eden mühendislerde onlarsa vardır bir bildikleri![]()
Demekki kutunun üzerinde apı, sg,sj, jaso,ma simgeleri bulunacakmış acaba servisteklerinde bidonlarda ne yazıyorrotella full power 20/50 binimum kamyon tır otobüs yağı olarakta kullanılabilir
![]()
Demekki kutunun üzerinde apı, sg,sj, jaso,ma simgeleri bulunacakmış acaba servisteklerinde bidonlarda ne yazıyorrotella full power 20/50 binimum kamyon tır otobüs yağı olarakta kullanılabilir
![]()
PERFORMANS SEVİYELERİ
* API SG
* JASO MA