Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Selamun aleykum ahali...:rendeer:

kısa bir süre hizmet dışı kaldım...teknik nedenlerden dolayı...bu süre zarfında tabiki buralardaydı gözüm...sizlerden uzak kalmak na mimkin...

bu sürecte Xenonlarımı Blue Whıte kardeşim sağolsun taktı...çok zahmet etti evekadar geldi...silikon milikon derken sonunda halletti...

artık zenonsuz olmaz agalar bu işler bundan eminim...birde far tasım nedeniyle dağınık ışık yaydığı için 90 derecelik açı ile inanılmaz göz alıyor...bir aracın sol veya sağ arkasına geldiğimde o arac arkası ve yan kısımleri zenon ışıklarıyla direkt sürücüyü taciz ediyor ve arac xenon rengine bürünüyor kendi rengini kaybediyor valla...aralarda derelerde (sıkışık trafikte ) çok işe yarıyor en azından artık olası kapı açılmaları gece yaşanmaz...şiddetle tavsiye ederim...

ne yapın edin zenon taktırın...napıyonuz ne ediyonuz bilmem ama motorunuzdaki o EL FENERİ KILIKLI salak sistemi kullanmayın...









mübarek ışık sen nasıl bir parlaklığa sahipsinki güneş ışığı ve aydınlıktan daha belirginsin...


Abi xenon un hayırlı, uğurlu olsun, Allah cümlemize kaza bela vermesin.

ha unuttum, abi şu kadarını söyliyim, bor koymadan önceki benzin harcamam 100 km'de 3,49 litreyken, bor koyduktan sonra bu değer 2,49'a düştü. tam tamına 1 lt etkiledi. bu arada siz sormadan söyliyim, ne kullanım şeklim değişti, ne aldığım benzin değişti, ne de gittiğim yol değişti. hatta bor koymadan önceki hesaplamalarım sırasında mevsimlerden yazdı. bor'u koyduktan sonraki hesaplama kışa denk geldi. kışın motor daha fazla benzin yakar mantığından yola çıkarsak 2,49'a düşmesi bence mucize.

hani olmaz ya, en kötü %50 yanılma payım var diyelim, yarım litre az mı? bence hiç diil. ayrıca benzin tüketimini bu kadar etkiliyosa aşınma engellemesinde bence çok daha fazla etkili oluyodur.

sadece debriyaj olayı biraz karışık. debriyaj kaçırıyo diyemem ama debriyaj eskisi gibi diil. kavrama noktasını bulmak biraz daha zorlaştı, o yüzden eskisi kadar seri kalkamıyosunuz kalkışlarda. ama alıştıktan sonra sorun olmuyo. "yok ben öyle debriyaj istemem" derseniz de debriyajı değiştirebilirsiniz, önceden koyduğunuz bor piston yataklarına yapışıp kaldığı için yeni taktığınız debriyajı etkilemez diye tahmin ediyorum, benimki sadece tahmin tabii.


Not: yukarıda yazdığım verileri doğru kabul etmeyip, doğru olsa bile nedeni başka etkenlere bağlıycak olanlara şimdiden söyliyim, borpower'ı üreten firmayla herhangi bi bağım yok :p

Tuğrul, bende yaklaşık olarak 1000 kmden beri borlu kullanıyorum ve debriyaj kaçırması olayına daha denk gelmedim, gelmemde inş.

yok hocam servise götürdüm debriyaj bitmiş dediler güya sıkılı gezmişim ama ben debriyaja hiç dokunmadım yalnız motor yattığı için akü bitikti vurdurmasyon yaptık onun debriyaja bi etkisi olurmu bilmiyorum sağ olsun servis bi aküye 95 tl çekti

Aman hocam o fiyat ne yahu. Adamlar 100 kağıda otomobil aküsü satıyor.
Hiç bulamazsan buraya bak. http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?Categoryid=253701&Productid=otbttmytx7lbs

Bu bizim akünün yerine olur gibi geldi bana ve kuru ve 35 lira.:cat:
 
Katılım
16 Ara 2009
Mesajlar
344
ya bide varya, bu orjinal ampullerle gece yolda köpeğe vursak anca vurduktan sonra ölmezsek haberimiz olur heralde, o kaddar çok aydınlatıyo yani:p
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
bul kardeşim nap yap bul yardım istemekten çekinme...boş bir arazi bul...kuru zemin olsun...okul bahçesi mesela...

Valla dün çıktım motorla yamurda yağıyordu ama bir ara dindi bismillah dedim calıştırdım. 20 km yol yaptım site içindi ara ara yoğun trafikte gidişlerde dönüşlerde hızlanmada sorun yok hata bir ara boş yolda 80 km/h ye cıktım ama sıkıştırmadım. Göstergede vitesleri gösteriyor olması benim cok işime yaradı.

Kalkışlara daha tam alışamadım kalkarken stop ediyor bazen ama gazı cok verip debriyajı hızlı bırakıyorum egzersiz gerekecek resim yok ne yazık ki resim cekcek kimse yoktu zaten resimlik havada yoktu.

Vites yükseltmede sorun yok ama düşürürken motor yüke biniyor motor freni dedikleri sey oluyor ama isteyerek değil.

Lastikler baya kayıyor ve yavaşta gitsem su birikintisinden gecerken ayaklar su oluyor :queen: onu anladım pantolon paca mahfoldu allahtan dizlikleri pantolonun icine koymuşum yoksa kötü olcaktı.

Ve gercekten bu mıtıru aldığıma cok sevindim gercekten daha yuksek cc bir motor alsam cok zorlanırmışım. Egzersilere devam edecem özelikle dur kalklara düz yolda yokuş yukarı falan.

Ha birsey daha var 2. Viteste stop ettirdigim zaman boşa almak için vitese bastıgımda boşta ışığı yanmıyor bir kac sert basmam gerekebiliyor normalmidir?

Yeni ögrendiğim birşeyde boştan 1. vitese attığınızda bir kez pedalı yukarı kaldırmak yetiyormuş direk 2. vitese giriyor ben 2 sefer kaldırmak gerekir sanıyordum :queen: daha öğrenecek cok seyim var :mrgreen:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Selamun aleykum ahali...:rendeer:

Ve Aleykum selam... Özlettin kendini yahuuu..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:10 ----------

ha unuttum, abi şu kadarını söyliyim, bor koymadan önceki benzin harcamam 100 km'de 3,49 litreyken, bor koyduktan sonra bu değer 2,49'a düştü. tam tamına 1 lt etkiledi. bu arada siz sormadan söyliyim, ne kullanım şeklim değişti, ne aldığım benzin değişti, ne de gittiğim yol değişti. :p

Gittigim yol degişmedi derken aynı yollarda kullandıgını soylemek istemişsin sanırım. Toplam kattitigin yol degişmedi gibi de anlaşılabiliyor. Yani bordan once 370km bor kullanırken de 370 km gibi..
 
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
242
Valla dün çıktım motorla yamurda yağıyordu ama bir ara dindi bismillah dedim calıştırdım. 20 km yol yaptım site içindi ara ara yoğun trafikte gidişlerde dönüşlerde hızlanmada sorun yok hata bir ara boş yolda 80 km/h ye cıktım ama sıkıştırmadım. Göstergede vitesleri gösteriyor olması benim cok işime yaradı.

Kalkışlara daha tam alışamadım kalkarken stop ediyor bazen ama gazı cok verip debriyajı hızlı bırakıyorum egzersiz gerekecek resim yok ne yazık ki resim cekcek kimse yoktu zaten resimlik havada yoktu.

Vites yükseltmede sorun yok ama düşürürken motor yüke biniyor motor freni dedikleri sey oluyor ama isteyerek değil.

Lastikler baya kayıyor ve yavaşta gitsem su birikintisinden gecerken ayaklar su oluyor :queen: onu anladım pantolon paca mahfoldu allahtan dizlikleri pantolonun icine koymuşum yoksa kötü olcaktı.

Ve gercekten bu mıtıru aldığıma cok sevindim gercekten daha yuksek cc bir motor alsam cok zorlanırmışım. Egzersilere devam edecem özelikle dur kalklara düz yolda yokuş yukarı falan.

Ha birsey daha var 2. Viteste stop ettirdigim zaman boşa almak için vitese bastıgımda boşta ışığı yanmıyor bir kac sert basmam gerekebiliyor normalmidir?

Yeni ögrendiğim birşeyde boştan 1. vitese attığınızda bir kez pedalı yukarı kaldırmak yetiyormuş direk 2. vitese giriyor ben 2 sefer kaldırmak gerekir sanıyordum :queen: daha öğrenecek cok seyim var :mrgreen:

okuduğumdan anladım kadarı ile yeni almışsın hayırlı olsun:rendeer:. yuksek cc almamana senin açından sevindim:wiinkk:

yagmurlu havalarda bot ve yagmurluk kesinlikle kullanmalısın yoksa üst mahvoluyor.

kalkışlara zamanla alışacaksın merak etme...

vites olayına gelince 2 den boşa veya 1 e bendede zor geçiyo normaldir motoru hafif ileri hareket ettirirsen kolay geçer, eğer ki cok zor durumda kalırsan biraz daha fazla gaz vererek 2 ile kaldırabilirsin aklında bulunsun(tek kişi iken 2 kişide zorlanır).

Lastikler kayıyor doğru ama bunun bilinci ile kullanırsan çok sorun teşkil edeceğini sanmam ben geçen istanbula kar yağdığında kullandım 30-40 km filan yol yaptım çok sorun yaşamadım.

motor frenine gelince bahsettiğimiz motor 150 cc olduğu için çok çabuk yığılır onu saymıyorum; motora alışmadığın için vites/hız oranını tutturamıyor olabilirsin zamanla alışacaksın.

Belirtmekte yarar görüyorum arkayı çabuk kilitleyen bir motor ani frenler için denemeler yapmalısın. ön frenide çok etkili değil(ybr yr göre) onun için ani duruşlarda aklında sağa sola kaçış bulunması gerekir.

Kazasız belasız nice km lere inşallah...
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
okuduğumdan anladım kadarı ile yeni almışsın hayırlı olsun:rendeer:. yuksek cc almamana senin açından sevindim:wiinkk:

yagmurlu havalarda bot ve yagmurluk kesinlikle kullanmalısın yoksa üst mahvoluyor.

kalkışlara zamanla alışacaksın merak etme...

vites olayına gelince 2 den boşa veya 1 e bendede zor geçiyo normaldir motoru hafif ileri hareket ettirirsen kolay geçer, eğer ki cok zor durumda kalırsan biraz daha fazla gaz vererek 2 ile kaldırabilirsin aklında bulunsun(tek kişi iken 2 kişide zorlanır).

Lastikler kayıyor doğru ama bunun bilinci ile kullanırsan çok sorun teşkil edeceğini sanmam ben geçen istanbula kar yağdığında kullandım 30-40 km filan yol yaptım çok sorun yaşamadım.

motor frenine gelince bahsettiğimiz motor 150 cc olduğu için çok çabuk yığılır onu saymıyorum; motora alışmadığın için vites/hız oranını tutturamıyor olabilirsin zamanla alışacaksın.

Belirtmekte yarar görüyorum arkayı çabuk kilitleyen bir motor ani frenler için denemeler yapmalısın. ön frenide çok etkili değil(ybr yr göre) onun için ani duruşlarda aklında sağa sola kaçış bulunması gerekir.

Kazasız belasız nice km lere inşallah...

Cok tesekkurlar evet yani aldım ve ilk kez vitasli motor kullanıyorum. kalkış duruş kontra tekniği falan ozelikle calışmam lazım gercekten ve gercekten pantolon ve ayakkabılar mahfoldu :D
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
: daha öğrenecek cok seyim var :mrgreen:

evet daha çok şeyler olacak...pratikleri artırmalısın...am abuna vaktin olmayacak...bak kar yağmur yeniden geliyor...ben o karlı geçen hafta bile yola çıkmak zorundaydım...inanırmısın arkayı kaydıra kaydıra ilerliyorum bazen yolda...yani iki teker üzerinde gitmek bir sanat...vites aralığınıda şöyle yazayım...


20 de 2.vites...

40 da 3.vites...

60 da 4.vites...

80 den sonra 5.vites...yaparsan çok zorlanmaz...zamanla viteslere bakmadan motor kompresyon durumuna göre ayarlarsın...

üzerindeki lastikler çok kayar..dikkat et...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:50 ----------

Bu arada arkadaşlar önceleri hiç dikkat etmezdim korumalara...önemsemezdim...şimdi en azından dizliklerimi eksik etmiyorum...


2ruleden satın aldığım dizlikleri açık unuttuğum kappamdan düşürmüşüm...inanın dizliksiz gezemedim...hemen ilanlara baktım...50 milyona bu 2.el Daınese dizlikleri Mecidiyeköyden bir arkadaştan aldım...mafsallı...sıfırı 60 euro diye görünce balıklama atladım...


 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
evet daha çok şeyler olacak...pratikleri artırmalısın...am abuna vaktin olmayacak...bak kar yağmur yeniden geliyor...ben o karlı geçen hafta bile yola çıkmak zorundaydım...inanırmısın arkayı kaydıra kaydıra ilerliyorum bazen yolda...yani iki teker üzerinde gitmek bir sanat...vites aralığınıda şöyle yazayım...


20 de 2.vites...

40 da 3.vites...

60 da 4.vites...

80 den sonra 5.vites...yaparsan çok zorlanmaz...zamanla viteslere bakmadan motor kompresyon durumuna göre ayarlarsın...

üzerindeki lastikler çok kayar..dikkat et...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:50 ----------

Bu arada arkadaşlar önceleri hiç dikkat etmezdim korumalara...önemsemezdim...şimdi en azından dizliklerimi eksik etmiyorum...


2ruleden satın aldığım dizlikleri açık unuttuğum kappamdan düşürmüşüm...inanın dizliksiz gezemedim...hemen ilanlara baktım...50 milyona bu 2.el Daınese dizlikleri Mecidiyeköyden bir arkadaştan aldım...mafsallı...sıfırı 60 euro diye görünce balıklama atladım...



Vites aralıkları işime yarar bu gun hava güzeldi aksam eve glince cıkarım dedimama yalan oldu :( dizlik gercekten iyi oluyor hem sıcak tutuyor yazın dez avantaj tabi. Ben dizlikleri pantolunun altına taktım gayet güzel oldu pantolon ustu dizlik itici geliyor. Karda kışta yamurda korumam yok o kadarda tecrubem yok artık düzgün havaları bekliycem.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bekle düzgün havaları...yağmurda sürüş hem keyifli olmaz acemi için hemde kaza riski yatırma riski daha fazla...

acemilerin motorlardaki ilk kazaları şu şekilde olur...genelde gördüğüm 2 neden var...

1.Ön frene aşırı sert basmaktan ön fren kitleyip kayarak ince düşme...(bazende panik frenlemeyle olur)


2. Viraja hızlı girdiğini hissedip panikleyerek gidon hakimiyetini yavaş yavaş kaybederek dengesiz düşüş...bazende arkayı kızaklatabilirsin ani sert durumlarda...

bu 2 madde her daim başına gelebilir...adetdendir...:p yaparsın siftahı...


bu motorda en baba düşüşte bile ayağın koruma demiri nedeniyle motorun altında sıkışmaz...ayna ve gidon yamukluğuyla atlatabilirsin...bana müsade beyler...göreve çıkıyorum...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Alp tongocum masallı derken mafsal tam vidalı anlamına gelmiyor...ki vidalı mafsal olmaması gayet hoş...nedeni depomun çizilmemesi...öyle enteresan bir dikimi varki sanki mafsallıymış gibi diğerleri gibi aşağıya kaymıyor...diz payı bırakıp mafsal tarzı bir dikim yapmışlar olay bu işte...yok ebesinin örekesi amma kurcaladın he...işin gücün yokmu İzmirin serserisi...get İzmirli sosyetik kankilerinle takıl...:)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
bekle düzgün havaları...yağmurda sürüş hem keyifli olmaz acemi için hemde kaza riski yatırma riski daha fazla...

acemilerin motorlardaki ilk kazaları şu şekilde olur...genelde gördüğüm 2 neden var...

1.Ön frene aşırı sert basmaktan ön fren kitleyip kayarak ince düşme...(bazende panik frenlemeyle olur)


2. Viraja hızlı girdiğini hissedip panikleyerek gidon hakimiyetini yavaş yavaş kaybederek dengesiz düşüş...bazende arkayı kızaklatabilirsin ani sert durumlarda...

bu 2 madde her daim başına gelebilir...adetdendir...:p yaparsın siftahı...


bu motorda en baba düşüşte bile ayağın koruma demiri nedeniyle motorun altında sıkışmaz...ayna ve gidon yamukluğuyla atlatabilirsin...bana müsade beyler...göreve çıkıyorum...

Zamanında bisiklet uzerinde çok fazla sürmekten bobomu cürütmenin faydasını görüyorum desem yeridir, frende, dönüşlerde, yatışlarda baya bir tecrubeliyim ve 20 kmde de bunu cok fark ettim. Düşük hızda bile motoru direksiyonu cevirerek dönersen çok geniş açıda dönüyor mümkün olduğu kadar yatırarak dönmek gerekiyor onu fark ettim ve ağırlığında etkisi ile merkez kactan yatırmak sıkıntılı oluyor ön frene yamurlu havada nerdeyse hic dokunmadım başıma gelebilcekleri biliyorum ama kontrolu ikili freni test edip tecrube etmem lazım, arka frendede kızaklıyor köklemiyorum freni ve zamnında kontra bisiklet cok kullandım, kontra durumda araca nasil hakim olcam biliyorum cumartesi oldu mesela frenledim eski gunler aklima geldi arka taraf saga doğru kaymaya başladı ama panik olmayınca cok rahat topladım hatta hoşuma gitti eski gunlerim aklıma geldi :queen:
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
Alp tongocum masallı derken mafsal tam vidalı anlamına gelmiyor...ki vidalı mafsal olmaması gayet hoş...nedeni depomun çizilmemesi...öyle enteresan bir dikimi varki sanki mafsallıymış gibi diğerleri gibi aşağıya kaymıyor...diz payı bırakıp mafsal tarzı bir dikim yapmışlar olay bu işte...yok ebesinin örekesi amma kurcaladın he...işin gücün yokmu İzmirin serserisi...get İzmirli sosyetik kankilerinle takıl...:)

Hoşgelmişsin Metehan Abi, diskodaydın bayadır :D
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Zamanında bisiklet uzerinde çok fazla sürmekten bobomu cürütmenin faydasını görüyorum desem yeridir, frende, dönüşlerde, yatışlarda baya bir tecrubeliyim ve 20 kmde de bunu cok fark ettim. Düşük hızda bile motoru direksiyonu cevirerek dönersen çok geniş açıda dönüyor mümkün olduğu kadar yatırarak dönmek gerekiyor onu fark ettim ve ağırlığında etkisi ile merkez kactan yatırmak sıkıntılı oluyor ön frene yamurlu havada nerdeyse hic dokunmadım başıma gelebilcekleri biliyorum ama kontrolu ikili freni test edip tecrube etmem lazım, arka frendede kızaklıyor köklemiyorum freni ve zamnında kontra bisiklet cok kullandım, kontra durumda araca nasil hakim olcam biliyorum cumartesi oldu mesela frenledim eski gunler aklima geldi arka taraf saga doğru kaymaya başladı ama panik olmayınca cok rahat topladım hatta hoşuma gitti eski gunlerim aklıma geldi :queen:

eskiden bisikleti fazlasıyla kullanmış kişi motorada fazlasıyla hakim olur...motor sevdasının kökünde bence bisikletten gelen bir teknik ve heves var...Bisikletten inip motora bindikten sonra 4 tekerdende vazgeçiyorsun...

ben zamanla bu işi kapacağını düşünüyorum...:cat:

Hoşgelmişsin Metehan Abi, diskodaydın bayadır :D

selam dostum...15 gün az buz değil...:p


beyler yine ben yazmaya başladım...yine banmı yesem ne...:)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
eskiden bisikleti fazlasıyla kullanmış kişi motorada fazlasıyla hakim olur...motor sevdasının kökünde bence bisikletten gelen bir teknik ve heves var...Bisikletten inip motora bindikten sonra 4 tekerdende vazgeçiyorsun...

Cevremdekilere diyorum Motorla trafige cıkmaktan korkmuyorum ama arabada tırsıyorum diye millet ne ters adamsın diyor :queen: bisikletle trafikte kullanmış olmaktan gelen bir alışkanlık var sanırım birde genişliğini dönüşünü biliyorum herhalde ondan kendimi daha güvende hisediyorum. En basit motordayken karsıdan araba geliyorsa sağından solundan kacıyorum hic panik yok ama araba ile olunca sağına bakıyorum soluna bakıyorum yok kaldırıma yanaştım mı aynası carpcak mı stres oluyorum resmen :pr:
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
157
eskiden bisikleti fazlasıyla kullanmış kişi motorada fazlasıyla hakim olur...motor sevdasının kökünde bence bisikletten gelen bir teknik ve heves var...Bisikletten inip motora bindikten sonra 4 tekerdende vazgeçiyorsun...

ben zamanla bu işi kapacağını düşünüyorum...:cat:



selam dostum...15 gün az buz değil...:p


beyler yine ben yazmaya başladım...yine banmı yesem ne...:)

valla abi ben anlamam, bak sen yokken yazmadım ben de neredeyse, burayı neşelendiren sensin :D ayrıca ben de 2. el alacağım sanırım cbf 150'yi bize de bi iyilik yaparsın herhalde?:cherry:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
metehan senin bandan önce başlamıştık ne güzel herkes tanıtıyordu kendisini detaylıca, topiğe hareket gelmişti valla.
Yeni, eski olan arkadaşlardan tanıtımlarını bekliyoruz. Şahsen ben iş yerindeyim fazla cevap yazamasamda, kim ne yazmış bi pencere sürekli açık cbf150 topacı için :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
evet abi yine bir toparlamak lazım...kendini ttanıtan arkadaşları mesajlarından alıntı yapayım o zaman...ne faydası var...maksat muhabbet cbf işte...tanıtmayan kalmasın...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:10 ----------

Bende cbf i alırken aynı durumla karşı karşıya geldim. gittim her iki bayi ye baktım baktım baktım karar veremedim ikisi hakkında bir çok şey okudum forumdan. her ikisinin forumunu tamamen okudum diyebilirim. cbf in kronik sorunlarını ybr nin hava filtresinin fiyatını...
Baktım olmuyor karar veremiyorum aldım hanımı da gittim tekrar bayiye. hangisi güzel dedim. cbf için gözleri çok güzel dedi.(Taktik meselesi iyi olursa allahtan kötü olursa hanımdan mantığı) verdim kararımı aldım geçtim. o dakika ya kadar her iki modeli kullanmışlığım yoktu. aeadan 2 ay geçti eski bir arkadaşımı gördüm baktım altında ybr var. dedim gel bi değişelim 100 metre gittim bana yetti. Benim ebatlarıma ufak bir makina kaldı..
HOş o da artık er6 n e biniyor artık. :)
O dönemde sahibinden de ilanlara çok baktım 2009 ybr ile 2008 cbf aynı paralara satılıyordu. Piyasada çok olmasına karşın cbf i fazla satan da yoktu bunlarda etken olmadı değil. Düz mantık ile baktım demekki memnun ki insanlar satmıyor.
Ybr alsaydım kasası haricinde memnun olurdum heralde. Ciddi arızalar yaşayanını da görmedim.
Sonuç: cbr 600 almak lazım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:37 ----------

Kendini tanıtma durumuna ithafen:
Hasan kartalcıklar
izmir - Eşrefpaşa-Konak.
yaş: 28

meslek: İcra takipçisi(5 gün çalışır hafta sonları tatil yapar bütün bayramlar bize modu)

motosiklet: 2006-2009arası presto texsas 150 maxi scoter. 21bin km kullanıldı.
2009- .... CBF 150 Siyah 7000 km de alındı şuanda 14000 bin km de 2007 model.

Bakım üzerine :
Kullanılan Yağ markası: Castrol
Kullanılan Lastik Markası: Dunlop
kullanılan benzin istasyonu: Genellikle OPet
Kullanılan zincir temizleme ve yağları: castrol

KUllanılan korumalar:
Kak: Ls2 Cartoon siyah beyaz.
moNT: Shark
Pantolon : Shark
Mafsallı dizlik: Shark
Bellik : Nic
Eldiven : BF ve balaklava.
Bot: RVN
+ Termotex yağmurluk takımı.

Kan grubu : A+ Rh



Nasıl metehan açıklayıcı oldumu :)
Mt de ki neredeyse tüm anketlerin cevabı..

bende tanıtayım bari kendimi.
boy ve kilonuzuda yazın çekinmeyin. :mrgreen: cbfcilerin genel profilini çıkaralım.

İsim :İsmail,
yaş : 25
şehir : Ankara
Boy: 1,84
Kilo:90~95 arası git geldeyim

Meslek ise, bilgisayar teknisyenliği, özel sektörde çalışıyorum.

motosikletimin bakımına ilişkin bilgiler:
Kullanılan Yağ:
12bin bakımına kadar Castrol power1 15/40
enson 12bin bakımında Shell Advance VSX 10/40 koydum.
(Castol Power1 Serisi yağlarda 10/40 bulamadım.
Hep scooter resmi olan yağlardan var.
Castrol bulamayınca da en uygun 10/40 motosiklet yağı olarak Shell koydum.
Şu ana kadar memnunum)

Lastiklerim : Ön Arka orijinal ebatlarda IRC.
(Yaklaşık 8bin km'dir kulanıyorum.
Orijinallere göre başarılı, ama diğer markaları
test etmediğim için kıyaslama yapamam)

Zincirim DBC Marka Oringli zincir (Orijinal zincirden gelen şıkırtı sesi kesildi ve benim gibi çok fazla zincir temizliği yapmayan kişiler için ideal. Yoksa orijinal zincir bakımsız kalınca don lastiği gibi uzuyordu. 8bin km'de bunu kullandım. Hala gerdirme ihtiyacı olmadı.)
Ekstra bir zımbırtı yok motorumda herşey orijinal haliyle aynı.
Ha pardon seger datdat korna takmıştım onu unuttum :mrgreen:

Zincir yağı olarak yeni mobil1 sentetik zincir yağı aldım, sıçrama vs. yapmıyor. Gayette başarılı.
Periyodik temizleme işlemlerinden sonrada tüm hareketli yerler ve anahtar delikleri içinde WD40 sağolsun :)

Benzinide genelde Opetten alıyorum.

Korumalar :

Kask: LS2 Targa Edition
Mont : NİC NJ 1010 Mont
Pantolon : Orina Kışlık Motosiklet Pantolonu
Eldiven : Held Freddo Kışlık Eldiven
Çizme : YDS Motosiklet Çizmesi

Tecrübe: 2004'te ilk kez bisan 100'lük cup'la başladım.
15bin km. kadar kullandım. Hala duruyor :)

2009 Mayısında ise sıfır olarak kırmızı cbf'mi aldım, ve şu anda 13bin km.deyim.
Hergün işe git gel motosiklet üstündeyim :cat:

Bakın diğer arkadaşlardan da bu şekilde detaylı tanıtım bekliyoruz, ona göre :p

Yasin senin arkadaki çanta demirine ne oldu yahu, niye söktün?
(Gerçi bu hali daha sportif göstermiş motosikleti :) )

Orta ayağa kaldırırken motoru zorlanmıyormusun?
Bisikletinde en az CBF kadar dikkat çekici.

Fotoğrafçı olduğunu belli etmişsin :)
Güzel resimler gerçekten. :cat:

Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.

Aynen öyle abi, buraya gelmeden önce YBR düşünüyordum ancak CBF 150 çok çok çok... daha hoşuma gitti. Bu arada ben de tanıtayım kendimi

İsim: Erdi ARIKAN
Yaş: 21 (1989)
Yer: İstanbul (Aslen Başkent)
Meslek: İTÜ Makine Mühendisliği 1. sınıf öğrencisi + İTÜ Bilgi İşlem Personeli + İTÜ Photoshop Kulübü Photoshop Eğitmeni (Ücretli Photoshop Eğitimi veriyorum 3 sınıfa) + müstakbel web-design proje Ar-Ge elemanı mmistanbul'da + Web-Designer + Grafiker + İTÜ İstiklal Projesi Web-Designer ve Ar-Ge çalışanı http://www.istiklalprojesi.itu.edu.tr (Baya bi uzun oldu farkındayım :) )

Motosiklet: Kısmetse CBF 150 olacak
Hobi: Bilgisayar, Motosiklet (henüz başlamamış olsam da sevdası başka), Yüzmek


Kesinlikle Katılıyorum

sıra bendeymiş pardon:)
hemen başlıyorum;
Adana/seyhan(merkez)
ADI:Emre
Yaşı:eek:tuzbeş görünümlü yirmibeş :p (buda doğan görünümlü şahin gibimi oldu ne:)
Boy:var:) 1metre doksan santimetre:)
Meslek:Emlak Müşavirliği (kendi namıma)
Hobi:eek:nlara hiç girmeyelim:)
Yağı:castrol ama taraftarı olduğum için değil, serviste dökerlerken gördüm:cherry:
kask:gdr çene açılır (italy) ama üretim çinde yapılıyoda olabilir
gözlük:elegance (italy) bilmem ne özel camıymış üstündeki
pantolon: kavi (pakistan)
mont:armode
bellik:armode
maske:armode
eldiven:vallaa bişe yazıyodu ama üstünde şuan üşendim kalkmaya, ıslak ve sobada asılılar
yağmurluk:bunada üşendim ama anneme seslendim ordan bi oku hele dedim okudu maert yazıyomuş:)
bot:incirlikten hediye geldi, hediye edenede bi amerikalı hediye etmiş
ayakkabı:reebook
çorap:adidas,nike
bot kılıfı:Bize ters:) çoraplar ve ayakkabılar sobanın etrafını çevirmiş vaziyette kurumakla meşguller:)
lastik:varr:) km yedi binde ve orjinal lastikler üzerinde
ampül:patlak, du bakim takana kadar ölmessek ne takacaz:)
depo üstü çanta: o da uzakta, okutacak adam yok:)
topcase:52 shad
Motosiklet aşkı: her akşam karda kışta en deli yağmurda çamurda ve fırtınada bile, hergün araba kapının önünde yatarken motosikletiyle şehir dışına gidip geri gelmek fiilini gerçekleştirecek kadar:)

Herkese sevgi ve saygılar....
Burada tanıştığım tüm arkadaşlarıma ayrı ayrı memnuniyetlerimi iletirim......:rendeer:

Merabalar herkese,bakıyorum tanıtım faslı var,iyi fikir.Valla sanırım en yaşlınız benim şuana kadarki beyanlardan anlaşılıyor,ohalde buyrun size benden de tanıtım.
yaş:45-(1965)
meslek:eskiden turizmdi,şimdi taksi
bundan önceki motorum:16yaşında iken mobilet 19 yaşıma kadar almanyada,türkiyeye döndük ve aradaki 24 yıl hiç motora binmedim,CBF 150 yi 15-8-2008 de aldım
Kaskım:Ls 2 açılır çene,birde dizlik var markasını bilmediğim,ha eldivenim normal kar eldiveni,günlük 9km lik bir yolum var işte evden durağa ve yine eve.

Metehan bende 92-93-94 çok turist getirdim İstanbula sultanahmete,Marmaristen V8 Mercedes Otobüs vardı bende,

bende tanıtıorum kendımı

İsim :Murat Gün
yaş : 23
şehir :manisa/merkez - ankara(göçebe olrak kalıorum)-italya/torino
Boy: 1,80
Kilo:65-70 arası gezıor

Meslek:trafik takip işleri az cok anlarım ve makine teknisyenliği

motosikletimin bakımına ilişkin bilgiler:
Kullanılan Yağ:
repsol kunlanıorum genelde 10/40

Lastiklerim : Ön arka IRC. arka lastıgın boyutu 100 luk memnunum ama degıstırırsem mıchelın alırım galıba :D

Zincir yağı olarak yeni yamahanın YAMALUBE sentetik zincir yağını aldım. Gayet başarılı.fena degil.

Benzinide genelde total,PO Yada Opet'ten alıyorum.

Korumalar :

Kask: AİROH SPEED FİRE OUT
Mont :HELD MADDOX
Pantolon :TEKSTİL OLARAK YOK ARAYIŞ İÇERİSİNDEYİM
Eldiven : DIFI KIŞLIK BI MODEL YENİ ALDIM GAYET MEMNUNUM
Çizme : PUMA DUCATİ MOTOBOT
tulum: KISA R6 TECRUBEM SIRASINDA ITALYADAN DAİNESE ALMISTIM(KENARDA DURUO)
Tecrübe:babamdn gelen bı alıstırma donemı ıle baslamıstı cbr 125 ıle cesıtlı motorlara bınıp enduro,naked tarzına yoneldım dah ıyı oldu benım ıcın. cbf 150 mı 18 bın kusur kmde aldım su anda 21 bıne yaklasıor gayet memnunum

kısaca özetledım selamlar

Kısa bir tanıtım da ben yapayım;

Alper Aydın
Yaş: 36 (metehan iyi oku :queen:)
Şehir: Aksaray (memleket İzmit, görev icabı Aksaraydayım)
Boy: 1.78m
Kilo : 95 (CBF'i niye sattım zannediyorunuz:queen:)
Meslek: mak.müh.
Hobi: Bilardo, Okçuluk, Model araç

Motosiklet ile ilgili;
Şu an : Suzuki DL650ABS
Motor yağı: IPONE 15-50
Lastikler: Bridgestone (5 yıl çalıştım oarada, başka marka almaya elim gitmez)
Zinciryağı: Ipone
Benzin: daima PO ve Opet (yabancı markalardan almam, işim olmaz)

Malzemeler ve değerlendirme:
Kask:
1- AGV Longway çene açılır, iyi ama çok ses yapıyor.
2- Arai chaser kapalı, çok iyi ama yazın açılmadığı için bayıyor.
Mont:
1- Difi Frazor deri ceket: çok çok iyi, indirimden aldım çok memnunum
2- Yazlık Bering ceket: çok rahat ama fileli olduğu için sadece çok sıcak havalarda giyilebiliyor.
Dizlik:
markasını unuttum ama işe yarıyor
Eldiven:
Yazlık Difi fileli: süper rahat korumalı
Yazlık Alpinstars Eldiven: o da rahat
Kışlık İtaylan Eldiven: o da çok rahat, biraz büyük ama çok kaliteli :queen::queen:
Pantolon:
henüz almadım, bakalım...
Ayakkabı:
Yazlık : Motobot, eh işte fena değil
Kışlık : Puma Ducati bot.
Çanta:
Topcase: Shad 40 lt. (biraz küçük ama idare eder, 52lt. belki sonra alırım)
Depo üstü: Kappa 'nın bir modeli, çok kullanışlı çoğu zaman sadece onu alıyorum yanıma.

aklıma gelenler bunlar, şimdilik yeni gelenlere selamlar.

Topiğin eski üyeleriden tekrar aranıza girme girişimiminde bulunan biri olarak bende yazayım,

Murat Aykan
Şehir : muğla/bodrum
Yaş(27)
Boy(1.75)
Kilo(85):p
Meslek:usta gemici,otomobil tamircisi(teknisyen)
Hobi:Avcılık,yelken.
Motosikletle ilgili.biçok motorum oldu honda c70,c90, wave 100,ybr 125, cbf 150, innova 125 ve tekrar kararsızım hangisini alacağıma büyük ihtimal gene cbf 150..

cbf kullandığım zaman kullandığım yağ 15 50 shell advance 20/40 castrol actevo
zincir yağı singer dikiş makinası yağı:p
yakıt daima shell,lastikler komik gelicek ama standart duroları seviordum yanlayarak gitmeyi sevdiğim için iyi kaydırıyorlar:p

koruma: yazın kısa ordu kapri vea şort t sirt sandalet :p
kışın:zeus kask akito mont armode bellik armode dizlik armode eldiven pantolon yok almadım burada gerek duymadım..

Bendende şimdilik bukadar..
buda bir resim:p


Herkes yazmış bende yazmazsam olmaz ama :cat:

Alper Özkan
Yaş: 18 (Sanırım cbf150 topiğinde en genç motorcu)
Boy: 170
Kilo:65
Yer: İstanbul/Üsküdar


Yağ: Mobil1 15w-50 tam sentetik
Benzin: Genelde TOTAL veya Shell
Lastik: Hala DURO :pale:
KM: 3850
Servis: D&B Motor

Korumalar:

Kask: LS2 Delta çeneden açılır güneş vizörlü kask.
Kask2: Airoh top-one siyah vizörlü yarım kask..
Mont: Held Maddox yaz/kış çıkabilir astarlı mont.
Bellik: Zandona 3 baklalı bellik.
Eldiven: Held kışlık eldiven(Şu metehan abinin yeni aldıklarından:mrgreen: )
Pantolon: Prohel yaz/kış korumalı pantolon ( yazın terletecek sanırım)
Dizlik: Zandonanın masfallı olmayan dizliği ama rahat.
Bot: Alacaktım para denkleştirene kadar kış bitti :queen:

Bu kadar işte beyler ahanda bu yalova gezisinden 1 foto:

79583197.jpg

Tamam Mete usta bende tanıtayım kendimi. Aslında siteye uye oldugumuzda tanıtmıştım ama yine tanıtayım...

İsim :İbrahim,
yaş : 30
şehir : Mersin, Akdeniz Belediyesi
Boy: 1,72
Kilo:78-82 arası git geldeyim

Meslek:, Mekine Teknikeri, özel sektörde çalışıyorum.

Daha once agabime ait olan: MZ.301 ve YBR 125 kullandım

2008 Subat ayında Kendime ait CBF150 aldım.
motosikletimin bakımına ilişkin bilgiler:
Kullanılan Yağ:
İlk km 1000 den itibaren: Castrol power1 10-50

Lastiklerim : Ön orijinal Duro (İçindeki hava bile orjinal. Hiç patlamadı)
24bin km'dir kulanıyorum
Arka: Orjınal ebatlarda Unullıun
3bin km'dir kulanıyorum.
Diger markaları test etmediğim için kıyaslama yapamam Duro ya gore cok iyi)
Shark Marka lastık yanak parlatıcısı kullanıyorum.

Top case: 40 lt Shad (Kargo tipli)
Markasını hatırlayamadım : 20Lt Depo ustu canta
Litresini hesaplayamadıgım: Elde dokuma heybe. Top case yi alıncaya kadar cok işime yaradı. Simdi cok az kullanıyorum.
21.300 Km den bu yana Debriyaj balatası yenilendi.
DUSME VE KAZALAR
Bir defa saga devrildi: Far geranajlarının koselerde hafif cizik
Bir defa kucuk bir kaza. Sag kuyruk grenajı degişti. Koruma demiri hafif cizildi.
Bir defa Sola devrildi: Far geranajlarının koselerde hafif cizik
NOT: Bu cizikler kapatmak için siyah folyo cektirdim. Kaza ve dusmelerden yaralanmadım. Allaha sukur.

Zincirim Orijinal 24.000 KM
On dişli :Suan orjınal 11.000 km Bir ara 16 lik takmıştım
Arka Dişli: 21.000 km Orjinal 3.000 km 41 lik Dişli.
zincir temizliği: Castrol 90 numara dişli yagı
Ekstra: Komple depo kılıfı: 4' lu flasor ve Sis lambası var.
Birde Yan sehpa taktırdım.

Benzinide İlk olarak servisin koydu BP dısında 99% shell

Korumalar :
motor koruma deniri:Orjınal Krom olandan
Eldiven : Revon (yarım parmak)
Kask : WiWi Cene açılır
Mont : Shark
Dizlik : Armode (Kayboluncaya kadar kullandım.)
Yazlık fileli ful koruma: Armode
Dahaonce aldıgım Omurilik koruması: Revon (Ful yazlık korumayı alınca kullanmıyorum.)
Bot: Ricardo Collins marka
Aklıma başka bişi gelmiyor.

Öncelikle Mete Abime saygılar sunarım:p:p
Herkes yazıyo bende yazayım bari cbf 150 topiğinden pek tanınmam bu vesile ile tanınmış olurum.
formu bir arkadaşımızdan kopyaladım umarım kusura bakmaz :p

İsim : Ömer Faruk
Yaş : 21 ama goren 28 filan sanıyor
Boy: 185
Kilo: 92
Yer: Ümraniye/İstanbul
Motorum :Mart 2006- Ekim 2009 40000 km, Ekim 2010 CBF 150 Siyah 3800 km de şuan
Çanta : Orion 52 lt topcase
Yağ: Mete abi d&B yağ olarak ne kullanıyodu ???:queen:
Benzin: bp , total
Lastik: Duro (seviyorum ben bu lastikleri az biraz kaysada:p)
Kask: Lazer modelini unuttum racing tipinde :p
Mont: AKITO urun bilgisi için metahan abi :p (ürünü incelemişti - piyasadaki montlara nazaran biraz daha kaliteli)
Eldiven: Hudson Deriden alınma - Ben aldım siz almayın sakın
Pantolon: normal kot pantolon
Bot: İş Botu

herkese saygılar
bu tanışma faslı çok iyi oldu :cat:
adım mustafa erkan atalay
2-3 aydır motorsiklet ( cbf 150 ) kullanıyorum
dershanede matematik geometri öğretmeniyim
28 yaşındayım
aslen Aydın'lı fakat zonguldak ereğli de ikamet etmekteyim
img151f.jpg
[/URL][/IMG]
umarım havalar ısınınca bizlerde etkinlikler düzenler sıkı dostlar oluruz

selam arkadaşlar bende tanıtayım kendimi
ismim ilhan
25 yaşındayım
tekirdağ- çorluda oturuyorum
motorum 2008 model 12700 km de dağ dere tepe çamur demeden gidiyo valla :mrgreen:
sadece kendim kulanıyorum nazik nazik
benzini opet ten alıyorum
lastikleri orjinal duro sabun gibi kayıyo benden söylemesi
zinciri deseniz hiç sormayın aklıma geldikçe gerdiriyorum :p
kask ls2 carton yalnız eski modelerinden buğu yapmıyo çünkü rüzgarı alıyo yenilerinde bu sorunu haletmişler
benden bu kadar
sizlerin yazılarını okumaya devam edicem ama çok fazla yazıyosunuz 1 gün okumadımı 1 saat bilgisayarın başından kalkamıyorum haberiniz olsun.


evet beyler sıradaki...:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst