Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
31
[/COLOR]

yok arkadaş, burada haksızsın işte. bu motorlardan yapabildikleri dahilinde her türlü hor kullanımdan sağ çıkmaları beklenir. en azından ben öyle bekliyorum. bunlar ticari olarak da kullanılan agır hizmet motorlarıdır. eğer bu sorun forumda 5-6 kullanıcıdan fazlasının başına geliyorsa, ayan beyan üretim hatasına işaretdir. yok 3-4 ü geçmezse o zaman münferittir denir.

Honda CBR125... buyrun hız tutkunuzu bu motorla giderin CBF150 bu amaç için üretilmiş bir motor değildir bu tip sorunların maximum sınırlar dahilindeki kullanımdan kaynaklandığını sanıyorum genelleme yapmıyorum bu benim görüşümdür... Ayrıca Honda savunucusu değilim servisinede gidemedim çünkü bulunduğum yerde yok ama yamaha servisi var motorumu alırken bunu hiç düşünmemiştim. Sorsalar şimdiki aklınla hangisini alırsın diye yinede CBF150 derim nedenmi? bence sınıf farkı var...
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
Honda CBR125... buyrun hız tutkunuzu bu motorla giderin CBF150 bu amaç için üretilmiş bir motor değildir bu tip sorunların maximum sınırlar dahilindeki kullanımdan kaynaklandığını sanıyorum genelleme yapmıyorum bu benim görüşümdür... Ayrıca Honda savunucusu değilim servisinede gidemedim çünkü bulunduğum yerde yok ama yamaha servisi var motorumu alırken bunu hiç düşünmemiştim. Sorsalar şimdiki aklınla hangisini alırsın diye yinede CBF150 derim nedenmi? bence sınıf farkı var...

cbf/ybr karşılaştırmasına girmeyecegim, sen de girme zira forum bunlarla dolu. yalnız arada maalesef sınıf farkı yok. honda'nın internet sitesinde de beldeyama'nınkinde de her iki motor da commuter sınıfıyla altbaşlıklanmış.

hoş tüm bunlar laf; sen motorunu nerede görüyorsan o oraların motorudur . mutluysan kime ne degil mi?
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
o bu deilde bence bu commuter racing yok sınıflandırma falan pazar oyunu burda adı commuter olan makine başka bir ülkede touring adıyla çıkabiliyo isim vermek gibi olmasın ybr250 :cherry: ayrıca mutlaka görmüşsünüzdür tzr50 de bi motor çıkarmış yamaha iki zamanlı mx spd 70 ha bunu racing diye çıkaran adam 120 ile giden motora commuter diosa ben bunda pazar stratejisi ararım cbf yi kötülemeyelim diyen arkadaşlara sözüm benim sitemim hondaya reklamı yapıp yapıp parçaya zammı çakıyosa benim o markaya saygım kalmaz onların amacı para kazanmak ise buna müşterinin saygısını kazanmakla başlamalılar
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
mrb bugun sibob ayarı ve buji değişimi yaptım motorda bir ses vardı devirlenince o ses çözüldü biraz pahalıya patladı 1-2 usta 10 lira sibob ayarı dedi ama eli üstünde kaldığı için iyi bir ustaya 20 liraya yaptırdım bujileride değiştirdi bosh 15 lira dedi biraz pahalı gibime geldi ama motor istediğim gibi çalısıyor
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arka 41 dişlimi 2 gün önce taktım arkadaşlar, şiddetle tavsiye ederim. daha önce 40 dişli takmış ve memnun olmamış. Orj 42 dişi tekrar takmıştım. O zaman 41 dişin tam cbf e göre biçilmiş kaftan olduğunu düşünerek fıldır fıldır aramaya başlamıştım. Uzun bir süre bulamadım. En sonunda www.rialli.com sitesine (cbf 150) linki altına sadece dişliler ve buji vs koymuş. Buradan buldum. 15 tl + 3,5 tl kargo ücretiyle iki günde geldi, kardeşimle evin önünde taktık. Sadece tekeri söktükten sonra dişliyi sökmek için, dişlinin yaylı sistemine (adını unuttum) zarar vermemek adına, bi mengeneyle sabitleyip mümkünse havalı tabancayla orjinal dişlinin sökülmesi ve 41 dişlinin takılması gerekiyor. Bunun içinde tekeri ve takacağınız 41 dişliyi yanınıza alıp herhangi bi oto tamirciye kadar gitmeniz yeter. Bedava veya en fazla 3e 5e söküp takarlar. Benden para almadılar.

Artıları; orjinal dişliye nazaran +5 km/h kazandırıyor. Daha büyük dişli oranlarında yaşandığı gibi kalkışlarda seri olmaması. 1. vitesin bile ağır olması, bayır çıkarken ve iki kişi dur kalk sıkıntılı olması gibi bi olumsuzluk yok. 42 dişli ile 80-90 la giderken bile yüksek devir kullan motor şimdi biraz daha düşük devirle aynı hızları yapıyor. Ortalama 5 km/h fark ediyor. Eskiden 5. viteste 95 km/h la giderken yaptığı devirde şimdi motor 100 km/h yapıyor. Düz yolda yine orj dişli ile çıktığı max hıza çıkabiliyor. Ama rüzgarı arkanıza alırsanız veya hafif bayır denk gelirse orj. dişliden daha hızlı yol alabiliyorsunuz. Mesela orj dişli ile 120 ise son hızınız bu dişli ile 125 oluyor. Veya 125 ise 130. Bu dişli değişikliği motorda yapılacak en ufak oranlı dişli modifi olduğundan (motoroun ve deb. balatasının ömründen yemek gibi ve sürüş konforu) vs hiç bir olumsuz yönüde yok. Uzun yola daha yatkın oldu ve en az bir depo ile 30-40 km kadar daha uzun yol kat edebileceğimi düşünüyorum. Bunuda bi ara depoyu fulleyerek sadece şehirler arası uzun yolda deniyicem. Burayada yazarım . Şiddetle tavsiye ederim. Bizim motorlarda tek pişman etmeyecek dişli değişikliği arkayı 1 diş küçülterek 41 T yapmaktır.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Arka 41 dişlimi 2 gün önce taktım arkadaşlar, şiddetle tavsiye ederim. daha önce 40 dişli takmış ve memnun olmamış. Orj 42 dişi tekrar takmıştım. O zaman 41 dişin tam cbf e göre biçilmiş kaftan olduğunu düşünerek fıldır fıldır aramaya başlamıştım. Uzun bir süre bulamadım. En sonunda www.rialli.com sitesine (cbf 150) linki altına sadece dişliler ve buji vs koymuş. Buradan buldum. 15 tl + 3,5 tl kargo ücretiyle iki günde geldi, kardeşimle evin önünde taktık. Sadece tekeri söktükten sonra dişliyi sökmek için, dişlinin yaylı sistemine (adını unuttum) zarar vermemek adına, bi mengeneyle sabitleyip mümkünse havalı tabancayla orjinal dişlinin sökülmesi ve 41 dişlinin takılması gerekiyor. Bunun içinde tekeri ve takacağınız 41 dişliyi yanınıza alıp herhangi bi oto tamirciye kadar gitmeniz yeter. Bedava veya en fazla 3e 5e söküp takarlar. Benden para almadılar.

Artıları; orjinal dişliye nazaran +5 km/h kazandırıyor. Daha büyük dişli oranlarında yaşandığı gibi kalkışlarda seri olmaması. 1. vitesin bile ağır olması, bayır çıkarken ve iki kişi dur kalk sıkıntılı olması gibi bi olumsuzluk yok. 42 dişli ile 80-90 la giderken bile yüksek devir kullan motor şimdi biraz daha düşük devirle aynı hızları yapıyor. Ortalama 5 km/h fark ediyor. Eskiden 5. viteste 95 km/h la giderken yaptığı devirde şimdi motor 100 km/h yapıyor. Düz yolda yine orj dişli ile çıktığı max hıza çıkabiliyor. Ama rüzgarı arkanıza alırsanız veya hafif bayır denk gelirse orj. dişliden daha hızlı yol alabiliyorsunuz. Mesela orj dişli ile 120 ise son hızınız bu dişli ile 125 oluyor. Veya 125 ise 130. Bu dişli değişikliği motorda yapılacak en ufak oranlı dişli modifi olduğundan (motoroun ve deb. balatasının ömründen yemek gibi ve sürüş konforu) vs hiç bir olumsuz yönüde yok. Uzun yola daha yatkın oldu ve en az bir depo ile 30-40 km kadar daha uzun yol kat edebileceğimi düşünüyorum. Bunuda bi ara depoyu fulleyerek sadece şehirler arası uzun yolda deniyicem. Burayada yazarım . Şiddetle tavsiye ederim. Bizim motorlarda tek pişman etmeyecek dişli değişikliği arkayı 1 diş küçülterek 41 T yapmaktır.

güzel bir deneyim olmuş teşekkürler..
kafama takılan bir durum var ben buji aldım 4.5 liraya motor canavar gibi çalışıyor olmazsa bu bujilerden alıp size kargolayayım en ii si.
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
güzel bir deneyim olmuş teşekkürler..
kafama takılan bir durum var ben buji aldım 4.5 liraya motor canavar gibi çalışıyor olmazsa bu bujilerden alıp size kargolayayım en ii si.


içime oturdu acısı gerçi 5 liraya ngk vardı durumu biliordum ama dilim yandı bikere bende 15 e bosh aldım
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
hadi hayırlısı inş. p.tesi gününden sonra artık bende bu başlık altındayım :mrgreen:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
Jantları siyah boyadım bir iki kare ile durumu özetleyeyim.

jantları söktükten sonra 0 numara zımpara ile komple zımparaladıktan son sabunlu su ile yıkayıp kuruladım.


gece olmasını bekledim(toz olmaması için)
lastiklere eski yanmış yag sürdüm boya tutmaması için
sonra 1 kat boya attım.
kuruduktan sonra 2. ve 3. katları boyadım.
bu arada motorun zincir bakımını sagını solunuda kurcaladım :)
uzatmayayım daha fazla :)
boya bittikten sonra itina ile üzerine taktım şimdi bi şerit eksigim kaldı okadar
son hali :
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Jantları siyah boyadım bir iki kare ile durumu özetleyeyim.

jantları söktükten sonra 0 numara zımpara ile komple zımparaladıktan son sabunlu su ile yıkayıp kuruladım.


gece olmasını bekledim(toz olmaması için)
lastiklere eski yanmış yag sürdüm boya tutmaması için
sonra 1 kat boya attım.
kuruduktan sonra 2. ve 3. katları boyadım.
bu arada motorun zincir bakımını sagını solunuda kurcaladım :)
uzatmayayım daha fazla :)
boya bittikten sonra itina ile üzerine taktım şimdi bi şerit eksigim kaldı okadar
son hali :

spreyle boyadın dimi?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
güzel bir deneyim olmuş teşekkürler..
kafama takılan bir durum var ben buji aldım 4.5 liraya motor canavar gibi çalışıyor olmazsa bu bujilerden alıp size kargolayayım en ii si.

Motorun çalışmasında nasıl bi fark var ? Orjinal bujiden farkı ne acaba =?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:21 PM ----------

aynen öyle akçalı sprey boya..

Bu arka dişliyi nasıl çıkarttın ? Ben dişliyi çıkartırken somunlarını çıkartmak zorunda kalmıştım. Sen dişliyi dişliyi tekere taktığımız vidalar ve somunlarıyla bir bütün olarka çıkartagbilmişsin ? Bunu nasıl yaptın =? Arka dili takozu deniyor galiba, bu yaylı sistem. Bunu nasıl çıkartıcaz ark..lar ? Sen herhalde bunu çıkartmayı başarmışsın..
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Motorun çalışmasında nasıl bi fark var ? Orjinal bujiden farkı ne acaba =?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:21 PM ----------



Bu arka dişliyi nasıl çıkarttın ? Ben dişliyi çıkartırken somunlarını çıkartmak zorunda kalmıştım. Sen dişliyi dişliyi tekere taktığımız vidalar ve somunlarıyla bir bütün olarka çıkartagbilmişsin ? Bunu nasıl yaptın =? Arka dili takozu deniyor galiba, bu yaylı sistem. Bunu nasıl çıkartıcaz ark..lar ? Sen herhalde bunu çıkartmayı başarmışsın..

bir fark yok aynı gidiyor bundan önceki buji ngk r dı. bu öle böyle bir marka hiç bir farkıda yok.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
valla düşük cc de ybr motorbloğu...cbf rahatlık kasası...apaçi torku gücü olsa dadından yinmez...:p

...:p

hatırlatma yapayım dedim...:p

meto ybr alıyorum tekrar:mrgreen:


almazsan :cherry: darılırım kanka...ahada buraya yazıyom dedin artık alıcan...:paman abii kaç kaççç cbfden...ben ebemin örekesini terstten gördüm başkası görmesin...:queen:

arkadaşlar artk buradan açık ve net bir şekilde eşe dosta YBR 125 öneriyorum...CBF 150 alacak arkadaşlar her türlü süprizi yaşarlar...eğer fiziki durumunuz benim gibi 127 kilo 1.90 boy değilse şıdandart insansanız YBR 125 almanızı kesinlikle şiddetle öneriyorum...

ha aldım pişmanmıyım...evet pişmanım...o helezon amortisörlü bisiklet ybr beni zar zor çekiyor artcımı zaten hiç çekmiyor olması ve bu motor üzerinde kelebek görünmem nedeniyle cbf aldım...bir kez yolda bırakmadı makinam 39.000 deyim...ama 20.000 den sonra huyu suyu değişti...parça fiyatlarıda uçuşa geçti vs...Hondaya olan güvenimde azaldı buda gerçek...:cat:

Bir gecede parça fiyatlarımız %100 den %300 arasında zamlandı...vs...

bana az da olsa itimadınız varsa yazdıklarıma paylaşımlarıma...benim gibi sadık bir müşteri bile artık bu makinaya isyan ediyorsa seçimlerinizi yaparken tekkrar düşünün...sağlamlığı yollarda yıllarca kanıtlanmış ybr alın işinizi şansa BENİM BAŞIMA GELMEDİ ye bırakmayın...cbf işçilik açısından çok zayıf motor...bazı parçaları dandik seçilmiş...sırf maliyetler düşsün diye...ben arka çantasında yağla gezecek adam değilim...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
bugun yan yatan motorumu grenajını değiştiremediğimden dolayı boyatmaya karar verdim 10 kadar ustayı gezdikten sonra 1 tanesi yaparım dedi kimse uğraşmak istemedi 40 liraya bu işi hallettik yenisine 175 lira istediler sadece cbf yazısı gitti sticerların üstünü bantladık
bu eski hali

URL=http://www.yukle.tc]
5712cbf_kaza.jpg
[/URL]

boya yapılıken



son hali : yaprak gölgesinden boya dalgalı gibi ama orjinalınden farkı yok



kısacası olan cbf yazısına oldu bakalım onu nasıl halltcez reklamcılarla görüşmek lazım
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
yahu bu ustalar niye uğraşmak istemezler anlamam zormu geliyo zorlarınamı gidiyo paramı fazla geliyoooo şu boya işini nasıl yaptınız granaja boya tutturmak gerçekten usta işi:)
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
ince iş hepsi sticerları sök grenajı motorcuya götür çıkar öyle getir dedi sonuncu usta sağolsun halletti direk siyah metalik rüzgar boya ile sağ grenajı komle boyadı alta macun çekti sonra beyaz astar siyah boya pasta attı fotoda renk ayrımı var gibi duruyo ama öyle bişey yok
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
benim jantlarım nasıl olmuş hiç yorum yazan yok.
ETHEM abi dişliyi nasıl söktün diye sorarsan.
meslek sırrı :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst