Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Bir baktırmakta fayda var.Minimum a dayanmış.Pek etkilemez ama birşey sormak istiyorum, o kutunun açısını değiştirdiniz mi hiç?Fren kolu için felanda olsa.
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
yok Murat yer değiştirmedim , sadece direksiyon kilidindeyken full , açıp sürüş pozisyonunda boş gözüküyor , sende öyle yaptığında bu kadar fark oluyor mu ??
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Çok ufak bir alan o kadar fark olmamalı.Ben biraz yükseltmiştim 2 mm anca farketti.En kısa zamanda servise göstermekte fayda var.Sonucu bizimlede paylaşırsanız çok sevinirim.


5218 km deyim bende durum bu

 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
pazar günü balatayı değiştireyim baktım düzeldi , haberdar ederim o da olmazsa hidrolik yağını değiştiririm
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Balata eskir mi ki o kadar km de?Ben diz örtüsü kullandığımdan çoğunlukla ön fren kullanıyorum.Sizin hortumda kaçak felan olmasın?
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
hortumu yıkadım , kurumasını bekledim . kuruduktan sonra temiz beyaz bezle baştan aşağıya doğru üzerinde geçtim iz bırakmadı . kaçak olsa bulaşırdı
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Usta bilgim olmadığından birşey söyleyemeyeceğim.Ama merak ettim nedenini.Bu motor bize çok ustalık kazandıracak cinsten değil.Daha tek öğrenebildiğim zinciri yağlamak.Servisi izliyorum 4000 de bir oda kaç zamandan kaç zamana.

Dün bir abimizle konuşuyorduk.Keşke diyordum tubeless olsaydı orjinalde, sıvılar ile patlasa dahil 40 km gidiyor.Bana aynen şunu dedi:''Eskiden her motorda var mıydı o?Alıyorduk yanımıza yedek iç lastik pompa.Patladımı 2 dk da değiştir, şişir sıfır devam.Daha sonra tamirciye yaptır, yedek olarak onu koy motora''

Çok mantıklı geldi bana, ama tekerler o kadar kolay sökülüp takılabilir mi?Yani lastiği bisikletten biliyoruz her türlü canttan çıkartırım aminallahta, komple motosiklet tekerini daha çıkartmadım, çıkartanıda izlemedim.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Fren hidroliği konusunu ben açmıştım. Aynı Ökkeş'in paylaştığı resimlerdeki seviyede benimki de. kdrsahin de aynısını söylüyor.
Ben bir tespit yapmıştım. Sanırım İstanbul'da (şehiriçi trafiğinde) çok fazla fren kullanmak zorunda kaldığımızdan, balatalar daha çabuk bitiyor. Acaba bu tespit doğru olabilir mi?
Şimdilik henüz ben de servise göstermedim durumu.
Aramızdan birisi bunu yapsa da bizi aydınlatsa süper olacak.:)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Ben egsozu çok beğeniyorum.Belki bende dış kapağa kaplama yaptırırım.Şimdilik zincir kapağında kaldım ben.

egzoz güzel fakat hiç ses çıkarmıyor sanki elektrikli bisiklet gibi.yayalar bile önüme atlıyor arababalar üstüme kırıyor bıktım daraldım artık,şöyle öküz gibi böğürmeyen fakat ''ben burdayım,geliyorum'' diyen bi egzoz istiyorum hem belki performansıda arttırır.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
ben tubeless yaptırdım sizede tavsiye ederim. İç lastik hem kaza riskli hemde tamiri zor ve pahalı. Sadece iö lastik 20 tl. İşçilik en az 10 lira alırlar. Tubeless tamiri ise toplam 10 lira.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Arkadaşlar kaporayı verdim cumartesi ben de aranıza katılıyorum inşallah :)

ben tubeless yaptırdım sizede tavsiye ederim. İç lastik hem kaza riskli hemde tamiri zor ve pahalı. Sadece iö lastik 20 tl. İşçilik en az 10 lira alırlar. Tubeless tamiri ise toplam 10 lira.

Güle güle kullanın. nasıl yaptırdınız
nasıl bir işlem yapıyorlar
ve ne kadar ücret tuttu :)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Arkadaşlar kaporayı verdim cumartesi ben de aranıza katılıyorum inşallah :)



Güle güle kullanın. nasıl yaptırdınız
nasıl bir işlem yapıyorlar
ve ne kadar ücret tuttu :)


Hayırlı uğurlu olsun.Umarım çok güzel paylaşımlar olur sayfamızda.Tekeriniz her daim düz bassın.Lütfen servisin 1 lt yağ koymasına izin vermeyin.Siz 1 lt kendiniz alın ölçtürerek koyun.Zira Hondanın yaptığı en büyük hata ezbere iş.

Egsoz konusunda ben biraz hacı dede kaçıyorum,sessiz güzel oluyor :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Teşekkür ederim:)
bakımdaki konulacak yağı mı diyorsunuz?
yoksa başka bir şey mi?
ben egzos sesinin minimum düzeyde olmasını istiyorum :)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Bakımda motosiklete önceki 125 lik lerden ezbere 1 litre yağ koyuyorlar.800-850 ml olması gereken bu yağ fazlalığı motoru boğuyor, vibrasyon yapıyor ve ivmelenmesini bitiriyor.1/5 neredeyse.

Ben 4000 bakımında kavga ederek zorla ölçtüre ölçtüre koydurdum, farkı yazmıştım.Ciddi farklar oluştu.

Şuan gözümde tek sıkıntı koltukdu, oda yumuşadı gitti.İsteyen en başından uygun fiyatlara yumuşatabiliyor.Derici veya döşemeci hallediyor.

Ben çok memnunum.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ Murat 48/30
Siz de güle güle kullanın daha uzun uzun memnun sürüşleriniz olur inşallah :)
Siz de topcase kullanıyorsunuz sanırım.
bir kask dizlik ve eldivenin rahat sığacağı en ufak topcase kaç litre olur?
Bir de en ucuz ile kaliteli mallar arasında ne fark var?
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Teşekkür ederim,

Ben şimdiden güzel sürüşlerin olacağına eminim.Başlangıç motoru olarak çok doğru bir seçim yaptığıma inanıyorum.Zar zor biriktirip aldığımdan dolayı pişman olmak en korktuğum şey idi.

800 ml yağ koydurana kadar biraz tereddüt etsemde 4000 den sonra çok değişti.O yüzden 1000 km doldurmadan bu motor kötü sattım gitti diyenlere aldırış etmeyin.


Sanırım 30 lt çanta benimki LS2 çeneden açılır kask anca sığıyor.Yada 2 masaflı dizlik ve 2 dirseklik anca.

İkisi beraber sığmaz.Ama kendi fikrimce 30 lt üstü biraz çirkin durabilir.Ama kullanışlılık esas olandır.Tam litre veremiyorum maalesef, o kadar bilgim yok kusuruma bakmayın.

http://www.feyizoglu.com/E300B-Arka-canta-Topcase_47325.html#0
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
Fren hidroliği konusunu ben açmıştım. Aynı Ökkeş'in paylaştığı resimlerdeki seviyede benimki de. kdrsahin de aynısını söylüyor.
Ben bir tespit yapmıştım. Sanırım İstanbul'da (şehiriçi trafiğinde) çok fazla fren kullanmak zorunda kaldığımızdan, balatalar daha çabuk bitiyor. Acaba bu tespit doğru olabilir mi?
Şimdilik henüz ben de servise göstermedim durumu.
Aramızdan birisi bunu yapsa da bizi aydınlatsa süper olacak.:)
pazar günü inşallah değiştireceğim balatayı :) onda mı sorun yoksa hidrolikte mi anlayacağız . Bu arada balata serviste orjinal 90 tl yan sanayi 30 tl bilginize , benim bir arkadaşım motor parçaları satan ondan 25 tl aldım orjinal kadar gider sağlam ürün dedi zaten orjinal 3500 km bitiyor istanbul trafiğinde fazla para vermektense bunu tercih ettim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

Arkadaşlar kaporayı verdim cumartesi ben de aranıza katılıyorum inşallah :)



Güle güle kullanın. nasıl yaptırdınız
nasıl bir işlem yapıyorlar
ve ne kadar ücret tuttu :)
ALLAH KAZA BELA VERMESİN ...
her zaman iki tekerin yola düz bassın , tekrar aramıza hoş geldin :thumleft:
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
İyi yapmışsınız Ökkeş Bey, sonucu merak ediyoruz.Tahminimce birçok kişi sizin bu işi çözmeniz ile sorunu bulup çözecekler.

Ben eminim zamanla Cb içinde yan sanayi ve aksesuar seçenekleri fazlasıyla genişleyecek.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ Murat 48/30
peki şöyle bir şey sorsam.
ucuz mallar ile ortalama veya iyi mallar arasındaki fark neler olabilir.
sizce markalı ürün şart mı?

@ okkesh 79
sağolun güzel dilekleriniz için teşekkür ederim :):):)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst