Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90










Uploaded with ImageShack.us






Bu öğlen arası azığı yanıma aldım Dolmabahçeden kuruçeşmeye geldim. Birtane kedi geldi yanıma arkadaş, karşımdaki Savarona yatı. Motorun önündeki benim yaptığım çamur koruması, mikuni'de mikasını yapmıştı buda başka bir alternatif çamura karşı birebir :) Lastikleri değiştirmiştim, resimde değiştikleri çelik sibopları ve tekerleri görebilirsiniz. yeni lastiklerle 200 km'ye yakın yaptım. Özellikle frenler harika sırf bu yüzden bile değişilebilir orjinal lastiklerle arasında frenlemede olumlu manada çok ciddi bir fark var.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Resimler çok güzel elinize sağlık.Frenleme normalde çok güzelken herhande lastikle arka kaldırır :mrgreen:

Çamur koruması aynı zamanda motorun kirlenmesini çok etkiler gibi görünüyor.

Abi TopCase çok güzelmiş.Birde o arka demir tamda istediğim gibi.Ona yan aparat dahil edilebiliniyor mu acaba?Birde fiyatı nedir topcase ve demirin?

Bende sezon başında Tubless yapabilirim.Nede olsa çok gezeceğim, yolda kalmayalım:cat:

Motorunuz çok güzelmiş, uzun km ler yaparsınız inş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

@ Murat 48/30
peki şöyle bir şey sorsam.
ucuz mallar ile ortalama veya iyi mallar arasındaki fark neler olabilir.
sizce markalı ürün şart mı?

@ okkesh 79
sağolun güzel dilekleriniz için teşekkür ederim :):):)

Ben bu soruya cevap verebilecek tecrübede değilim doğrusu.Ama genele bakarsam bugüne kadar ucuz aldım, az kullanabildim.ORta kalite ideal bence her konuda.Ama orjinali olmazsa olmaz parçalarda olur diye düşünüyorum motorda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

Lastiklerin çizgiside bayağı şık duruyor.orjinal olmadığını bence uzaktan bile belli eder.

Ayrıca hayvanseverin her türlüsüne saygılar, sevgiler.:thumleft:
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Resimler çok güzel elinize sağlık.Frenleme normalde çok güzelken herhande lastikle arka kaldırır :mrgreen:

Çamur koruması aynı zamanda motorun kirlenmesini çok etkiler gibi görünüyor.

Abi TopCase çok güzelmiş.Birde o arka demir tamda istediğim gibi.Ona yan aparat dahil edilebiliniyor mu acaba?Birde fiyatı nedir topcase ve demirin?

Bende sezon başında Tubless yapabilirim.Nede olsa çok gezeceğim, yolda kalmayalım:cat:

Motorunuz çok güzelmiş, uzun km ler yaparsınız inş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------



Ben bu soruya cevap verebilecek tecrübede değilim doğrusu.Ama genele bakarsam bugüne kadar ucuz aldım, az kullanabildim.ORta kalite ideal bence her konuda.Ama orjinali olmazsa olmaz parçalarda olur diye düşünüyorum motorda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

Lastiklerin çizgiside bayağı şık duruyor.orjinal olmadığını bence uzaktan bile belli eder.

Ayrıca hayvanseverin her türlüsüne saygılar, sevgiler.:thumleft:

Muratcım, yorumların için teşekkür ederim. Sorularına gelecek olursak, evet arka demire yan taşıma demirleri monte edilebiliyor. Fiyat olarak ise ben servisten satım aldım ama dışarıda aynı ürün aynı malzemeyi çok daha ucuza bulmak mümkün aldığımda bu parçaya 60 tl vermiştim. Hayvanseverlik konusuna gelince evet bende sana aynen katılıyorum, içinde can olan herşey çok kıymetli buna tabiattaki herşey dahil. :)
Benim ufaklık 7500 km'lere geldi balatalar gayet iyi gözüküyor azıcık motoru yan yatırınca hidrolik eksik durmuyor, hidrolikte azalma varsa balata değişiminden önce hidroliği tamamlamak daha iyi olur kanısındayım.
Orjinal lastikleri tubeless yaptırabilirsin sibopların değişmesi yeterli oluyor ve hakikaten yol yapan biri için şamriyelli lastik patlama durumunda külfetli ve bir o kadar sinir bozucu . Bir kere başıma geldi oradan biliyorum. Serviste 35 tl verdim şamriyel değişti vs, inşallah kimsenin başına gelmez.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Mengü öyle diyorsun ama bu motordaki freni ben beğendim çin lastiklerle bile güzel duruyor.Daha kaliteli lastik ile daha iyi duracağına ne şüphe.Şöyle bir hayal edince gerçekten çok iyi bir frenleme geliyor aklıma.

Kabul et arkadaşım sende alacaksın bu motordan :queen:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Arkadaşlar kaporayı verdim cumartesi ben de aranıza katılıyorum inşallah :)



Güle güle kullanın. nasıl yaptırdınız
nasıl bir işlem yapıyorlar
ve ne kadar ücret tuttu :)

honda yetkili servisinde 20 tl+kdv
orjinal lastiği söküp çelik sibop taktılar, yanaklara ilaç sürdüler tamam. fakat patladığı zaman lastik çöküyor onu söyliyim. tubeless değil bu, tube type. yani orjinal lastiği atıp, tubeless lastik almak gerekiyor. arka lastik en ucuzu 70 tl.

galiba kaparo vermişsin ve bu motoru alacaksın. ben 9400 km. yaptım, hızlanma hariç memnunum motordan. son hızı 90, torku düşük, parçaları çok ucuz, yağ yakmıyor, frenleri başarılı, far aydınlatması mükemmel, metalurji kalitesi düşük tutulmuş, kullanılan maden kalitesiz yani. az yakıyor falan diyenleri dinleme, ben paket işi yapıyorum, 100 km de 3 lt yaktığı da oluyor, 2 litre yaktığı da. kullanılan yağın markası numarası ve hacmine göre, hava filtresi ve buji nin temizliğine göre yakıt tüketimi değişiyor. şu an bakımlı motorum 1 km de 13 kuruş yakıyor. eğer sadece binip gezeyim, elim ayağım olsun diyorsan 1000 lira daha verip spacy 110 al, hem enjeksiyonlu hem seri hemde masraf çıkarmıyor. bu motor biniciye göre değil, kuryelere göre hiç değil, ihtiyar motoru bu.
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Murat çantayı sormuşsun onu atladım. Givi e450 modeli Mototaldan 266 tl'ye almıştım. Güzel bir çanta hem sağlam ve ekonomik hemde şık.

Özelliklerini buldum senin için,

Kilitlenebilir ve tek düğmeyle kolayca çıkarılabilir.
Su geçirmez.
Yüksek kaliteli ABS malzeme.
45 LTR / 2 adet full face kask sığabilir.
Boyutlar: 555x425x325 mm.
Ağırlık 3.1 Kg
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Murat çantayı sormuşsun onu atladım. Givi e450 modeli Mototaldan 266 tl'ye almıştım. Güzel bir çanta hem sağlam ve ekonomik hemde şık.

Özelliklerini buldum senin için,

Kilitlenebilir ve tek düğmeyle kolayca çıkarılabilir.
Su geçirmez.
Yüksek kaliteli ABS malzeme.
45 LTR / 2 adet full face kask sığabilir.
Boyutlar: 555x425x325 mm.
Ağırlık 3.1 Kg

Abi inanmazsın yazın birgün 2 kask sığmadı diye en sevdiğimiz konseri kaçırdık, güvenlik kaskla almadı.Böyle birşey şart.

Bir diğer konuda şu.Orjinal demire çanta takınca artçı koltuğun en arkasına kadar gidemiyor, bu seferde sıkışıyor benim gibi 2 izbandut.

Sizin demir hem daha arkada, hem daha yüksekte.Tamda istediğim gibi yanlarada açılabilir Apache demirleri gibi ızgara oldumu, demeyin benim yoluma :mrgreen:

Pazar günü eşyaları artçı varken nereye koyacağımı bilemedim.Yan demir olsa bağla gitsin, artçınında ayağının altı.:cat:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
açtığım delik egzostun mika ya yapışmaması içindi.
j9mlv.jpg

*
bu da cam ile grenaj arasına çektiğim ince karton, su ve soğuk geçirmiyor.
j9mqh.jpg


nokia 12 mp kamera görüntülerini beğenmiyorum acaba ben mi çekemiyorum.
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Haklsın bazen kaskı nereye koyacağın sorun oluyor. Bir tavsiyem şu, ince çelik kilitle kaskı motora bağlayabilirsin. Burada otoparka benimle birlikte motoru parkeden bir arkadaş kaskını hep demire bağlıyor o ince kilitle böylelikle bagajda bir dünya yer olur hemde kask güvende oluyor. Ben genelde motorun gidona koyuyorum, şimdiye kadar kimse çalmadı inşallahta çalmazlar benim bitli kaskı ne yapacaklar diye avutuyorum kendimi :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

Mikuni yakında bizim motorlar için ön cam gelicekmiş, sirkecide sordum geçen. Senin cam nasıl yolda hızı etkiliyormu? Fotoğrafların ise cep telefonuna göre normal. Cep telefonları arasında en iyi görüntü galiba İphone'de.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Abi sözde özenplexi yılbasışma yetiştirecekti.Ben aramıştım o kadar numaramı aldılar cam için.

Kask kilitleri var ama benim gibi pimpirikli biri kapalı olsun ister :)

Benim camda büyük, karşı rüzgar yok ise hiç etkilemiyor.Camla çok güzel oldu orjinal bir cam bulursam yaz kış çıkartmam, sonuçta yazın terli terli binmek var.

Amma karşı rüzgar var ise :queen: 2 gün önce yan yata yata gidiyordum, yandan 40 km rüzgar vuruyor, görseniz çok gülerdiniz:mrgreen:
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
açtığım delik egzostun mika ya yapışmaması içindi.
http://d1301.hizliresim.com/15/s/j9mlv.jpg
*
bu da cam ile grenaj arasına çektiğim ince karton, su ve soğuk geçirmiyor.
http://d1301.hizliresim.com/15/s/j9mqh.jpg

nokia 12 mp kamera görüntülerini beğenmiyorum acaba ben mi çekemiyorum.

Dostum o deliği boşuna açmışsın.Şirket motorları commuterken bende kapatıyordum önünü.Herhangi bir yapıma erime görmedim.Ama motorun soğuması için silindirin hava kanallarının olduğu bölüme delik açarsan motorun açısından iyi olur.Birde bu şekilde kullanacaksan kalın yağ koymalısın.10-40 ısınınca su gibi oluyor.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Allahım bu soğuk kış günlerinde CB başlığını bukadar aktif görmek... gözlerimi yaşardı beyler :salut:


Arkadaşlar kaporayı verdim cumartesi ben de aranıza katılıyorum inşallah :)

Bir kask, dizlik ve eldivenin rahat sığacağı en ufak topcase kaç litre olur? Bir de en ucuz ile kaliteli mallar arasında ne fark var?

Şimdiden hayırlı olsun diyelim :) Muhtemelen "35lt" işinizi görür ama içine koymak isteyeceğiniz mutlaka başka bişeyler çıkıyor, ona göre seçim yapın bence :)

( Benim önerim en az 40lt ( Shad SH-40 veya Shad SH-42 fiyat-performansı güzel ürünler))

*Abi plastik kalitesi değişiyor (esneme payları...),
*plastiğin et kalınlığı...,
*kilit mekanizması bariz fark ediyor ve ömrüde kısa oluyor genellikle sonra kapağı bağlayanlar, sökenler, file saranlar...
*izolasyon değişiyor (givi ile feci sağanakta yüzlerce km yol aldım bir damla su geçirmedi),
*bağlantı aparatları değişiyor, tırnakları kırılabiliyor veya kaçırıyor veya kısa sürede yeniyor,
*tablaya oturuşu güven vermiyor, lasik takozlar v.s düşünülmeden tasarlanmış gibi oluyor boşluk yapıyor..
*içindeki ürünlerin sesi yolda daha çok kulağınıza geliyor, tangır tungur ilerliyebiliyorsunuz...

Hee bunların birçoğunun çözümünü bulan arkadaşlar var, memnuniyetle kullanıyorlar ama bu tür farklar ilk aldığınızda var tabi :/

Balata serviste 90 tl, yan sanayi 30 tl, motor parçaları satan arkadaşımdan 25 tl aldım. "Orjinal kadar gider, sağlam ürün" dedi. Fazla para vermektense bunu tercih ettim :)
Abi montaj işinide hallediyormu arkadaşın, öyle bişey varsa haberimiz olsun :cherry: Herşeye rağmen en iyisini yapmışsın, muhtemelen aynı ayarda belki daha bile kalitelidir :cat:

( Bu arada benim hidrolikte o civarlarda, muhtemelen Istanbul trafiğinden demişti reverse büyük ihtimalle haklı bu sorun sadece bizde var çünkü :) )

Bu öğlen arası Kuruçeşmeye geldim. Lastikleri değiştirmiştim, resimde değiştikleri, çelik sibopları ve lastikleri görebilirsiniz. 200 km'ye yakın yaptım, özellikle frenlemede çok ciddi fark var.
Abi hani daha ince duruyor falan derlerdi Michelin için, hiçte öyle durmamış, aksine ben daha çok yakıştırdım :silent:

 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Ustada geldi işte :mrgreen:

Beklenen adam ilk mesajında montajlarlan başladı yorumlara :).Bu nasıl özenli yardımcı olmaktır :cat:
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Ferdinand orjinallere göre fark var yani biraz daha ince duruyor fotoğraflarda okadar belli olmuyor bununla beraber daha güzel gözüktüğü kesin. :) Lastikler değişirken arkadaş kampana vidasının gevşediğini neredeyse düşmek üzere olduğunu söyledi. Serviste patlak tamiri yaptıkları esnada lastiği sökerken aynı işlemi geriye doğru sırayla uygulamamışlar :) arada bir arka frene basınca tak diye vuruyordu. Bende balatadan şüpheleniyordum kampana vidası çıktı sorun. Lastik değişirken farkına vardık. Aklıma gelmişken paylaşayım dedim. Servisten servise giden arkadaşlar mutlaka kontrol edin yapılan işlemleri :wiinkk:
 
Katılım
25 Eyl 2011
Mesajlar
81
Allahım bu soğuk kış günlerinde CB başlığını bukadar aktif görmek... gözlerimi yaşardı beyler :salut:




Şimdiden hayırlı olsun diyelim :) Muhtemelen "35lt" işinizi görür ama içine koymak isteyeceğiniz mutlaka başka bişeyler çıkıyor, ona göre seçim yapın bence :)

( Benim önerim en az 40lt ( Shad SH-40 veya Shad SH-42 fiyat-performansı güzel ürünler))

*Abi plastik kalitesi değişiyor (esneme payları...),
*plastiğin et kalınlığı...,
*kilit mekanizması bariz fark ediyor ve ömrüde kısa oluyor genellikle sonra kapağı bağlayanlar, sökenler, file saranlar...
*izolasyon değişiyor (givi ile feci sağanakta yüzlerce km yol aldım bir damla su geçirmedi),
*bağlantı aparatları değişiyor, tırnakları kırılabiliyor veya kaçırıyor veya kısa sürede yeniyor,
*tablaya oturuşu güven vermiyor, lasik takozlar v.s düşünülmeden tasarlanmış gibi oluyor boşluk yapıyor..
*içindeki ürünlerin sesi yolda daha çok kulağınıza geliyor, tangır tungur ilerliyebiliyorsunuz...

Hee bunların birçoğunun çözümünü bulan arkadaşlar var, memnuniyetle kullanıyorlar ama bu tür farklar ilk aldığınızda var tabi :/


Abi montaj işinide hallediyormu arkadaşın, öyle bişey varsa haberimiz olsun :cherry: Herşeye rağmen en iyisini yapmışsın, muhtemelen aynı ayarda belki daha bile kalitelidir :cat:

( Bu arada benim hidrolikte o civarlarda, muhtemelen Istanbul trafiğinden demişti reverse büyük ihtimalle haklı bu sorun sadece bizde var çünkü :) )


Abi hani daha ince duruyor falan derlerdi Michelin için, hiçte öyle durmamış, aksine ben daha çok yakıştırdım :silent:

[url]http://d1301.hizliresim.com/15/s/j9qmg.jpg[/url]

montajı kendim hallediyorum ... Arkadaşım montajla ilgilenmiyor sadece satış yapıyor
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ferdinandd @mikuni @ Murat48/30
teşekkürler yardımlarınız için
motorun plaka başvurusunu yaptım.
artık bende sizdenim ;)

arka çanta için bir kaç şeye baktım ama cumartesi honda bora plazada 46 litrelik bir ürün varmış
ona da bakıp önce boyuta sonra markaya karar vereceğim.

Bir de motoru alırken taktırmam değiştirmemi tavsiye edeceğiniz bir şey var mı?
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
motoru teslim alırken lastikleri tubeless e çevirt. Bunun için 30 40 lira isteyebilirler. Orjinal lastik tubeless olmuyor derlerse sen üstele. Ben o şekilde kullandım hatta bir kere patladı. Fitil takıp devam ettim. Hiö sorun çıkmıyor. En az 10 000 gider. Orjnal lastikler idare ediyor fakat paran varsa ikisinide michelin taktır. Kafa grenaj demiri arka çanta demiri de taktırabilirsin. Hayırlı olsun.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Hocam çantayı almışken bir kere alın güzel alın.Mümkünse Camper abimizinki gibi bir arka demir taktırın.(Orjinal demir çok sağlam ama arka çanta çok yakın kalıyor)

Daha orjinal lastiğim patlamadı bereket, ama tubeless yolda kalma anlamında daha sağlıklı.Cb yolda kalırsa ya benzini bitmiştir, yada tekeri patlamıştır.

Ayaklarınızın önündeki bölüme koruma demiri taktırın.Depo 450 tl.Ben koruma demirinin üzerine düşmüş 1 CB gördüm, hemen taktırdım akabinde.

Yağı tekrar söylüyorum lütfen ölçtürerek koydurun her seferinde.Koruma demiri takılırken kelepçeleri çıplak takmalarına izin vermeyin.Araya plastik bir parça koysunlar örneğin.Yoksa boyaları zamanla attırabilir kanımca.Ben özellikle Bodrum servis 125 liği adam yerine koymayıp sallama iş yaptığı için ustaların başında duruyorum.
Söylemesem düz takacaklardı, söyleyince plastik taktılar.




Hayırlı uğurlu olsun.Koltuk serttir, ama yumuşar 4000 den sonra ayrı zevk vereceğine eminim.1000 den sonra motosikleti ara ara zorlayın.Ben başta zorlamadım kıyamadım anca açabildim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst