- Katılım
- 23 Şub 2017
- Mesajlar
- 4
- Konu Yazar
- #1
Yok öyle bir şey,
Sektörden aldığı manolarla krallar gibi yaşayan borazanların uydurmasının dik alasıdır.
Siz de ben de biliyoruz motorlarımıza taktığımız yüksek sesli egsozun güvenliğimize zerre kadar katkısı yok. Hatta zaman zaman trafikteki diğer araç sürücülerinin içindeki hayvanı uyandırarak bizi avlamaya çalışan yaratıklara dönmelerine sebep olmaktadır..
Peki , neden bu patırtı gürültüyü severiz ?
Severiz çünkü ;
- Gerçekte olduğundan/olduğumuzdan çok daha güçlü gösterir.
- Gerçekte olduğundan/olduğumuzdan çok daha hızlı hissettirir
- Kızlar bu sese bayılır (Bu konuda şüpheliyim. Egsoz sesi için bana yıldırım aşkına tutulan bir kız görmedim. Kurbağa olduğum için mi işe yaramıyor acaba :mrgreen: )
- +5hp garantidir
- Fiyatını arttırır.
Ama gerçekler pek de öyle sanıldığı gibi değildir.
Sadece egsoz değiştiği için bir motorun gücü artmaz. Bu değişiklik ile beraber motor üzerinde mutlaka ayarlamalar yapılmalı ve makinanın çıkış tarafında düşen basıncın etkileri avantaja çevrilmelidir. Elde edilecek avantaj, en iyi ayarlarla bile %1-2 civarında olacaktır.
Gelişigüzel takılan bir egsoz makinayı öldürmek için en iyi yöntemdir. Yakıt artar , yağ tüketimi artar , sübap ayarları zamanından çok daha erken değişir ,özellikle egsoz süpaplarında aşınma aşırı artar. Motorun fiyatına olan katkısı hiçbir zaman sizin o egsoz için yaptığınız harcamayı karşılayacak miktarda değildir.
Gerçek anlamda motorun verimini arttıran bir egsoz sisteminin uygulanması karmaşık bir uzmanlık işidir ve oldukça pahalıdır. Motora ilave olarak sağladığı küçük güçten ziyade , emisyon kurallarına uymak için kullanılan 20-30 kiloluk sanayi tipi tüpe benzeyen ekipmandan kurtulup motoru hafifletmeyi sağlar
Yani,
Biz o egsozu sırf millet bakıp "abooow" desin diye takarız....
Yahu kurbağacığım egsoz da takmayalım mı motora dediğinizi duyar gibiyim. Takın kardeşim elbette takın ,caddede gazlayıp ortalığı inim inim inletin . Gümbür gümbür bir sesle güzel kızların ilgisini çekin . Ekiplerin yanından geçerken debriyajı çekip sesi kısmayı ihmal etmeyin. Ama bunun için güvenliği falan bahane etmeyin :bounce:
Benim motorumdaki egsozun sesini sorarsanız :silent::silent::silent:
Bilmiyorum ki ben sağırım :cherry::cherry::cherry::cherry::cherry:
Salute
Sektörden aldığı manolarla krallar gibi yaşayan borazanların uydurmasının dik alasıdır.
Siz de ben de biliyoruz motorlarımıza taktığımız yüksek sesli egsozun güvenliğimize zerre kadar katkısı yok. Hatta zaman zaman trafikteki diğer araç sürücülerinin içindeki hayvanı uyandırarak bizi avlamaya çalışan yaratıklara dönmelerine sebep olmaktadır..
Peki , neden bu patırtı gürültüyü severiz ?
Severiz çünkü ;
- Gerçekte olduğundan/olduğumuzdan çok daha güçlü gösterir.
- Gerçekte olduğundan/olduğumuzdan çok daha hızlı hissettirir
- Kızlar bu sese bayılır (Bu konuda şüpheliyim. Egsoz sesi için bana yıldırım aşkına tutulan bir kız görmedim. Kurbağa olduğum için mi işe yaramıyor acaba :mrgreen: )
- +5hp garantidir
- Fiyatını arttırır.
Ama gerçekler pek de öyle sanıldığı gibi değildir.
Sadece egsoz değiştiği için bir motorun gücü artmaz. Bu değişiklik ile beraber motor üzerinde mutlaka ayarlamalar yapılmalı ve makinanın çıkış tarafında düşen basıncın etkileri avantaja çevrilmelidir. Elde edilecek avantaj, en iyi ayarlarla bile %1-2 civarında olacaktır.
Gelişigüzel takılan bir egsoz makinayı öldürmek için en iyi yöntemdir. Yakıt artar , yağ tüketimi artar , sübap ayarları zamanından çok daha erken değişir ,özellikle egsoz süpaplarında aşınma aşırı artar. Motorun fiyatına olan katkısı hiçbir zaman sizin o egsoz için yaptığınız harcamayı karşılayacak miktarda değildir.
Gerçek anlamda motorun verimini arttıran bir egsoz sisteminin uygulanması karmaşık bir uzmanlık işidir ve oldukça pahalıdır. Motora ilave olarak sağladığı küçük güçten ziyade , emisyon kurallarına uymak için kullanılan 20-30 kiloluk sanayi tipi tüpe benzeyen ekipmandan kurtulup motoru hafifletmeyi sağlar
Yani,
Biz o egsozu sırf millet bakıp "abooow" desin diye takarız....
Yahu kurbağacığım egsoz da takmayalım mı motora dediğinizi duyar gibiyim. Takın kardeşim elbette takın ,caddede gazlayıp ortalığı inim inim inletin . Gümbür gümbür bir sesle güzel kızların ilgisini çekin . Ekiplerin yanından geçerken debriyajı çekip sesi kısmayı ihmal etmeyin. Ama bunun için güvenliği falan bahane etmeyin :bounce:
Benim motorumdaki egsozun sesini sorarsanız :silent::silent::silent:
Bilmiyorum ki ben sağırım :cherry::cherry::cherry::cherry::cherry:
Salute
