Motosiklet Eğitmeni
- Katılım
- 27 Ocak 2008
- Mesajlar
- 11,727
Homolog egzozlar motosikletinizi doğru vites ve doğru devirde kullanıyorsanız dikkat çekici ya da rahatsız edici bir ses çıkarmazlar.(çoğunlukla)
Eğer önünüzde giden bir araç sizin egzoz sesinizi duyuyorsa apaçi gibi bağırta bağırta motor kullanıyorsunuz demektir.
Bu nedenle kimseyi rahatsız etmek amacında değilim sadece önümdeki araç beni fark etsin diye takıyorum argümanını ancak tebessümle karşılayabiliriz.
Çünkü hem egzozu bağırta bağırta gezmek hem de yukarıdaki cümle birbiriyle uyuşmuyor.
Bir de aracın yanına gelip hala fark edilmediğini anlayınca bağırtma olayı var.
Bu da gereksiz bir atraksiyon.
Çünkü sen aracın yanına geldiysen o saatten sonra eleman seni görse ne olur görmese ne?
Olacak bir şey vardıysa olmuştur zaten.
İtiraf edelim biz o hareketi bizi görsün diye değil küfretmek için yapıyoruz.
Demek beni görmezsin ha!
Alayım aklını da gör gününü!
Asıl amaç bu yani yemeyelim birbirimizi.
Hani içinizde mutlaka safane bir şekilde araç sürücüsü duysun diye gaz veren vardır diye uyarayım
boşuna para vermişsin o egzoza!
Çünkü adamın dibine girip ara gaz verince stok egzozda gayet güzel hoplatıyor.
Hani altınızda zzzz diye giden koca turinglerden yoksa sırf bunun için egzoza para vermeyin.
Dibine kadar gelmiş motoru görmeyecek kadar dalmış adama el çırpsanız korkudan yerinden sıçrar.
Bir sürü para harcamanın gereği yok.
Son olarak en sondaki parçayı değiştirince egzoz değiştirmiş ya da halk diliyle söylemek gerekirse performans egzozu takmış olmuyorsunuz.
Susturucu o nalet.
Yani değiştirdiğiniz sadece o
sesi ve yakıtı değiştirir başkaca bir etkisi olmaz.
Sesi hava filtresi de değiştiriyor.
Hem daha ucuz
Velhasıl motosikletler trafikte sürücünün kulağının alıştığı düzenin içerisine aykırı sesler sokar.
Düzenli ve belli bir ritimde akan gürültü birden farklılaşır.
Bu diğer araç sürücülerini uyaran başlı başına bir etkendir zaten.
Hele ki 4 silindir dışındaki motorlar trafikteki gürültü düzenine tamamen aykırı sesler çıkarırlar.
Örneğin cruiserlerin bir çoğu farklı ritmlere sahip bir müzik çalıyormuş gibi ses verir kulağa.
Sanıyorum en kolay fark edilenler onlardır.
Kısaca farklı ses fark ettirir.
Fakat motoru bağırttırmak farklı ses çıkarmak demek değildir.
Yeni avrupa emisyon cart curt limitleri motosikletlere sanayi tüpü şeklinde egzozlar konulmasına neden oldu.
Bu da her geçen gün farklı marka ve şekildeki egzozlara yönelimi arttırıyor.
Mesela bir cbrye 18-19bin euro verip sağ tarafında bir süt güğümü taşımayı kimse istemez.

Bu nedenle farklı egzoz arayışına itiraz etmek estetik açıdan mümkün değil.
Bunu yapacağız fakat kulp takmamıza gerek yok.
Eğer önünüzde giden bir araç sizin egzoz sesinizi duyuyorsa apaçi gibi bağırta bağırta motor kullanıyorsunuz demektir.
Bu nedenle kimseyi rahatsız etmek amacında değilim sadece önümdeki araç beni fark etsin diye takıyorum argümanını ancak tebessümle karşılayabiliriz.
Çünkü hem egzozu bağırta bağırta gezmek hem de yukarıdaki cümle birbiriyle uyuşmuyor.
Bir de aracın yanına gelip hala fark edilmediğini anlayınca bağırtma olayı var.
Bu da gereksiz bir atraksiyon.
Çünkü sen aracın yanına geldiysen o saatten sonra eleman seni görse ne olur görmese ne?
Olacak bir şey vardıysa olmuştur zaten.
İtiraf edelim biz o hareketi bizi görsün diye değil küfretmek için yapıyoruz.
Demek beni görmezsin ha!
Alayım aklını da gör gününü!
Asıl amaç bu yani yemeyelim birbirimizi.
Hani içinizde mutlaka safane bir şekilde araç sürücüsü duysun diye gaz veren vardır diye uyarayım
boşuna para vermişsin o egzoza!
Çünkü adamın dibine girip ara gaz verince stok egzozda gayet güzel hoplatıyor.
Hani altınızda zzzz diye giden koca turinglerden yoksa sırf bunun için egzoza para vermeyin.
Dibine kadar gelmiş motoru görmeyecek kadar dalmış adama el çırpsanız korkudan yerinden sıçrar.
Bir sürü para harcamanın gereği yok.
Son olarak en sondaki parçayı değiştirince egzoz değiştirmiş ya da halk diliyle söylemek gerekirse performans egzozu takmış olmuyorsunuz.
Susturucu o nalet.
Yani değiştirdiğiniz sadece o
sesi ve yakıtı değiştirir başkaca bir etkisi olmaz.
Sesi hava filtresi de değiştiriyor.
Hem daha ucuz
Velhasıl motosikletler trafikte sürücünün kulağının alıştığı düzenin içerisine aykırı sesler sokar.
Düzenli ve belli bir ritimde akan gürültü birden farklılaşır.
Bu diğer araç sürücülerini uyaran başlı başına bir etkendir zaten.
Hele ki 4 silindir dışındaki motorlar trafikteki gürültü düzenine tamamen aykırı sesler çıkarırlar.
Örneğin cruiserlerin bir çoğu farklı ritmlere sahip bir müzik çalıyormuş gibi ses verir kulağa.
Sanıyorum en kolay fark edilenler onlardır.
Kısaca farklı ses fark ettirir.
Fakat motoru bağırttırmak farklı ses çıkarmak demek değildir.
Yeni avrupa emisyon cart curt limitleri motosikletlere sanayi tüpü şeklinde egzozlar konulmasına neden oldu.
Bu da her geçen gün farklı marka ve şekildeki egzozlara yönelimi arttırıyor.
Mesela bir cbrye 18-19bin euro verip sağ tarafında bir süt güğümü taşımayı kimse istemez.
Bu nedenle farklı egzoz arayışına itiraz etmek estetik açıdan mümkün değil.
Bunu yapacağız fakat kulp takmamıza gerek yok.