"Güvenlik için yüksek sesli egsoz" kandırmacası

Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Kawasaki H2 yi istisna tutmak lazım. full sistem egzoz ve yazılımla 5 beygir değil 50 hp den fazla alıyorsun.

Çok pis teori çürütürüm:queen:
 
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
449
eksoz sesı benım hosuma gıdıyor gumbur gumbur hos oluyor motora beygır falan ekleme olayı hıkaye tabıkıde ama sunu soylemek de gerek eksoz takılan bı motor 4 sılındırler ıcın soylım ozellıkle gelırken arabadakı ınsanlar bı ne gelıyor dıye etrafına bakıyor adam onume kırınca eksozu otunce korkuyor yol acıyor fark ettıyor cıdden

ya korkudan önüne kırarsa :sunny:
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
İstanbul trafiğinde 4 silindirli motorlarda egzoz çok işe yarıyor.
Hele duran trafikte yara yara gidiyosun trafiği. :cherry:
Egzozu olmayanda kornaya basıyor. :pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şöyle bir güvenlik sorunu var aşırı gürültülü ekzosun:

Mesela ben arabayla trafikte denk gelirsem taciz edebilirim. Etrafına saygı duymayana saygı duymam çünkü. "gürültüyü duyunca korkup önümden çekilecekler" diye beklerken kendinizi yerde bulabilirsiniz mesela...
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
Şöyle bir güvenlik sorunu var aşırı gürültülü ekzosun:

Mesela ben arabayla trafikte denk gelirsem taciz edebilirim. Etrafına saygı duymayana saygı duymam çünkü. "gürültüyü duyunca korkup önümden çekilecekler" diye beklerken kendinizi yerde bulabilirsiniz mesela...

Aslında haklısınız.
Ama bizim insanımız(bende dahil) eksozun güvenli olduğunu söylemesinin tek sebebi hız sınırı ihlali diye düşünüyorum. 80 km hız sınırı olan yolda 160-180 km hızla gidip fark edilmek istemesidir. Sonra eksozun arkasına sığınmak gibi bişey çıkıyor ortaya.
 
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
Yani motor forumunda açılacak standart konulardan, görüşüne saygılıyım, motorcuysan takana da siz saygılısınızdır, kendi fikrimi söylemem gerekirse, tek silindir ve çift silindirde sevmiyorum ama 3 ve 4 silindirde kesinlikle eksoz sesine bayılıyorum ve takılmasını doğru buluyorum, yalnız ! özel yapım olan veya kendi kendine içini boşaltanların elde ettiği o berbat desibelden söz etmiyorum daha çok orijinal ve tatlı bir seviyedeki eksozları kast ediyorum.
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
2 yıl istanbulda motosiklet kullandım 1 senedir de araç kullanıyorum. Olabildiğince yol veriyorum motosikletlere. Ancak bazen öyle durum geliyor ki gerçekten fark edilmiyor. O motora hem egzoz takın, hem çakar takın ne olur. Sırf bu yüzden aşağıdaki fotoğrafı çekmiştim. Özellikle yağmurlu havalarda gerçekten çevreye çok hakim olamıyoruz. Fıldır fıldır dönüyor gözlerim yine de takip edemiyorum bazen. Kaldı ki aşağıda fotoda hava karanlık değil, arkadaki sisleri gözüme sokmamış yada merceksiz xenonla aynalarıma tecavüz etmiyor.

Trafikte hergün onlarca barzo zaten o sislerle geziyor(bu salaklar aynı zamanda sisli havada sis farını açmaz), bırak sen motorunla gözümü al biraz ne olacak en azından hayatını koruyorsun. e46 kasalar, 106 lar falan zaten bangır bangır egzozla geziyor, sen tak egzozu en azından geldiğini duyayım. En fazla 5 sn gürültüsünü çekiyorum, arabada açarım müziğin sesini gider.

Arkadan 600rr geliyor 10 araba önceden adamın gelişini fark ediyorum ona göre pozisyon alıyorum. Yağmurlu havada sağ tarafımda scooter bitiyor, adam kör noktadan yaklaşmış. Geldiğinizi bir şekilde bildirin arabalara.

DP8r8m.jpg


Not: Aracı tahmin edene bir sıkımlık diş macunu hediye.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Trafikte hergün onlarca barzo zaten o sislerle geziyor(bu salaklar aynı zamanda sisli havada sis farını açmaz), bırak sen motorunla gözümü al biraz ne olacak en azından hayatını koruyorsun. e46 kasalar, 106 lar falan zaten bangır bangır egzozla geziyor, sen tak egzozu en azından geldiğini duyayım. En fazla 5 sn gürültüsünü çekiyorum, arabada açarım müziğin sesini gider.

O ayni eksoz gecenin veya sabahin korunde mahallede sakinlesmiyor ama, sorun orada...

Bu arada fotograftaki durumda bile fari gorunur motosikletin... Zaten fari kapatmak mumkun degil.
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
O ayni eksoz gecenin veya sabahin korunde mahallede sakinlesmiyor ama, sorun orada...

Bu arada fotograftaki durumda bile fari gorunur motosikletin... Zaten fari kapatmak mumkun degil.

Amerika çok acayip yer(aynı zamanda güzel). California dayken abim ışıklarda uyuyakalıyor ve bir döngü kimse ilerlemiyor. Korna vs hiçbir şey yok. Ben istanbulda sarıdayken korna yiyorum.

Ben sabah 7 de işe giderken angry birds oynayanı gördüm telefonda. Siz diyorsunuz ki farı gözükür. Utanmasam adamın camına tıklatıp yanından geçiyorum diyeceğim.

Benim dediğim olay her gün insanların işe giderken walking dead misali araç kullanırken farkedilmeyi sağlamak. Bunu isteyen adam gp leovince almaz, gider sbk serisini susturucuyla kullanır. Yoksa gece 4 te bağırta bağırta gezen adamın niyeti fırına çalışmaya gitmek değil ki.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
181
güvenliğe katkısı vardır. Tadını kaçırmadan kullanırsan özellikle de yaz aylarında görünürlüğün ve gelişin 400m den belli olur.

5 hp kattığı yalan demişsin, dyno makine sonuçları ile forumu doldurmaya gerek yok.

Her aklınıza geleni paylaşmak zorunda değilsiniz....
 
Katılım
3 Ara 2013
Mesajlar
403
egzozun motora bir zarari yoktur (gaz gelip heryerde kesiciyle gezerseniz o ayrı ), aksine motora bir miktar yarari vardir egzoz gazinin rahat ve hızli cikmasi sayesinde , motor icerisinde egzoz gazi kalmaz bir miktar geri basınc dusüsu yasanir buda alt devirleri biraz cansizlastirir ama ust devirler canlanir egzozlar araclar icin kısıtlayıcı bir seydir ve sıcak egzoz gazi daha zor gectigi icin daha fazla hararete sebebiyet verir,egzoz gazinin rahat cıkması ile bu durum minimuma indirgenir ayrica egzoz ile buyuk miktarlarda güc alinmasada bir miktar güc alinir özellikle yüksek cc spor motosikletlerde egzoz ciddi performans artisi saglayabilir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
egzozun motora bir zarari yoktur (gaz gelip heryerde kesiciyle gezerseniz o ayrı ), aksine motora bir miktar yarari vardir egzoz gazinin rahat ve hızli cikmasi sayesinde , motor icerisinde egzoz gazi kalmaz bir miktar geri basınc dusüsu yasanir buda alt devirleri biraz cansizlastirir ama ust devirler canlanir egzozlar araclar icin kısıtlayıcı bir seydir ve sıcak egzoz gazi daha zor gectigi icin daha fazla hararete sebebiyet verir,egzoz gazinin rahat cıkması ile bu durum minimuma indirgenir ayrica egzoz ile buyuk miktarlarda güc alinmasada bir miktar güc alinir özellikle yüksek cc spor motosikletlerde egzoz ciddi performans artisi saglayabilir.

O eskidendi... Artik ECU'lar egzosa optimize yazilimla geliyor. Zaten Euro 4 ile ekzos boru olmaktan cikti, sistemin ana parcalarindan biri haline geldi. Oksijen sensorleri, secondary air system'lar var uzerinde. Superduke'a KTM ile ortak uretilen $2500'lik ful Akrapovic ekzos taktiginizda guc azaliyor. O egsoz'a ozel yazilim yuklenince 9-10 beygir artiyor guc (%5).
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
2 yıl istanbulda motosiklet kullandım 1 senedir de araç kullanıyorum. Olabildiğince yol veriyorum motosikletlere. Ancak bazen öyle durum geliyor ki gerçekten fark edilmiyor. O motora hem egzoz takın, hem çakar takın ne olur. Sırf bu yüzden aşağıdaki fotoğrafı çekmiştim. Özellikle yağmurlu havalarda gerçekten çevreye çok hakim olamıyoruz. Fıldır fıldır dönüyor gözlerim yine de takip edemiyorum bazen. Kaldı ki aşağıda fotoda hava karanlık değil, arkadaki sisleri gözüme sokmamış yada merceksiz xenonla aynalarıma tecavüz etmiyor.

Trafikte hergün onlarca barzo zaten o sislerle geziyor(bu salaklar aynı zamanda sisli havada sis farını açmaz), bırak sen motorunla gözümü al biraz ne olacak en azından hayatını koruyorsun. e46 kasalar, 106 lar falan zaten bangır bangır egzozla geziyor, sen tak egzozu en azından geldiğini duyayım. En fazla 5 sn gürültüsünü çekiyorum, arabada açarım müziğin sesini gider.

Arkadan 600rr geliyor 10 araba önceden adamın gelişini fark ediyorum ona göre pozisyon alıyorum. Yağmurlu havada sağ tarafımda scooter bitiyor, adam kör noktadan yaklaşmış. Geldiğinizi bir şekilde bildirin arabalara.

http://i.hizliresim.com/DP8r8m.jpg

Not: Aracı tahmin edene bir sıkımlık diş macunu hediye.

Nissan Qashqai muhtemelen 2012-2013 model tekna olabilir. Renk üzüm siyahı. 40-50 bin km civarı olmalı. Birde benzinli 1.6.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Motorumda Cobra speedster slashdown performans egsozu mevcut. Aynı zamanda hava filtresi de K&N filtreli Hypercharger. Hypercharger takılırken karbüratöre de gerekli işlemler yapıldı. Bunları kesinlikle daha fazla performans almak ya da güvenlik için yapmadım. Sadece cruisera yakışır yüksek, tok ve güzel bir ses almak için yaptım, öncelikle bunu söyleyeyim.

Güvenlik sağlamıyor demek çok yanlış. Egsozdan sonra fark edilirliğim 10 kattan daha fazla arttı. Ne arabalar önüme kırıyor, ne de yaylar yola önüne atlıyor. Aynı yerden arkadaşımın stok egsozlu motoruyla geçerken hem arabalar hem de yayalar tarafından tacize uğrarken, kendi motorumla geçerken herkes beni fark ediyor ve pozisyonunu alıyor.

Performansa gelirsek, eskiden bazı rampalarda 5. vitesten 4 e almam gerekiyordu, tork bazen yetersiz kalıyordu. Artık artçılı vaziyette bile hiçbir rampada 5. vitesten düşürme ihtiyacı hissetmiyorum. Gaza bastığım anda asılıp gidiyor.

Yani her motor için güvenliğe etkisi yok demek yanlıştır, performans alamazsınız demek yanlıştır.

Bu işlemler küçük cc lere yapılırsa hem çıkan ses iyi olmuyor, hem de performans anlamında bir şey elde edilemiyor evet. Ancak çevreye rahatsızlık vermek egsozun yüksekliğinden ziyade kullanıcının gaza basış biçimiyle alakalı. Öyle ara gazlar vermek, küçük viteste sonuna kadar asılmak gibi hareketler elbette etrafa rahatsızlık verecektir. Ancak düzgün bir kullanım ile kimseyi rahatsız etmemek de mümkün. Geceleri mahalleye girdiğimde rolantide ve hatta çoğu zaman debriyaj sıkılı gidiyorum. Ara gaz vs vermem, yüksek devir kullanmam. Bu şekilde olunca insanlardan saygı da görüyorum.
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Nissan Qashqai muhtemelen 2012-2013 model tekna olabilir. Renk üzüm siyahı. 40-50 bin km civarı olmalı. Birde benzinli 1.6.

Hocam korkuyorum.. Rengi geçtim jant bile görünmüyor. Kendi arabamı bu kadar bilmiyorum ben :silent:

2013 Qashqai Tekna(cam tavansız) Üzüm siyahı 1.6 benzin cvt.. Bir tek km 26 binde.. Hadi herşey tamam benzinle dizel arasında fark falan mı var? Yada gerçek hayattan falan mı tanıyorsunuz beni tırstım biraz :cherry:
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
Hocam korkuyorum.. Rengi geçtim jant bile görünmüyor. Kendi arabamı bu kadar bilmiyorum ben :silent:

2013 Qashqai Tekna(cam tavansız) Üzüm siyahı 1.6 benzin cvt.. Bir tek km 26 binde.. Hadi herşey tamam benzinle dizel arasında fark falan mı var? Yada gerçek hayattan falan mı tanıyorsunuz beni tırstım biraz :cherry:

Yok hocam tanımıyorum korkma havalandırma kanalları, kapı kolu, ayna qashqai olduğunu belli ediyor. 2014 sonrası ueni kasa dolayısıyla 2012-2013 olmalı. Aynadan renk belli oluyor, ya siyah ki pek alanı görmedim yada üzüm siyahı olacaktı ki en güzel rengi bu. Kapı kolunda pek soyulma yok çok az var. Dolayısıyla km düşük. Az kullanılıyorsa dizele para vermek saçma olurdu. Yılda 10-12 bin yapsa yaklaşık 40-50 bin km ki bunda yanıldım, CVT DE diyecektim ama az km yapıyorsan otomatik almazsınız diye düşündüm. Bende de aynısı var 2012 ama 100bini devirdim. Selamlar
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Yok hocam tanımıyorum korkma �� havalandırma kanalları, kapı kolu, ayna qashqai olduğunu belli ediyor. 2014 sonrası ueni kasa dolayısıyla 2012-2013 olmalı. Aynadan renk belli oluyor, ya siyah ki pek alanı görmedim yada üzüm siyahı olacaktı ki en güzel rengi bu. Kapı kolunda pek soyulma yok çok az var. Dolayısıyla km düşük. Az kullanılıyorsa dizele para vermek saçma olurdu. Yılda 10-12 bin yapsa yaklaşık 40-50 bin km ki bunda yanıldım, CVT DE diyecektim ama az km yapıyorsan otomatik almazsınız diye düşündüm. Bende de aynısı var 2012 ama 100bini devirdim. Selamlar ��


Aracı tanımanız şaşırtmadı da kapı kolu aşınmasından benzinli araç tahmini çok iyi çıkarımdı. İleri de 2. el araç alırken kesinlikle göz önünde bulunduracağım bir detay. Bende bu aracı 70-80 bini görene kadar değiştirmem sanırım.

Konularınızı takipteyim bundan sonra:cat:

Neyse konudan sapmayalım :) Konumuz egzoz arkadaşlar :cat:
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Egzozlara bakarsaniz hepsi geriye bakar = sesi geri verir, ileri degil. Yani yolda giderken gelisinizi farkettirmeniz acik egzozla mumkun degildir. Dilediginiz gibi test edebilirsiniz.

Egzozunuzun sesi geriden ancak sesin bir duvar ya da yansima yapacak objenin yanindan gecerken duyulabilir ileriden. Trafikte boyle bir ortam bulmaniz imkansiza yakin.

Evet duran trafikte ilerlemeniz daha kolay olur, ancak bunu kornayla da yapabiliyorsunuz.

Ben de susturucusuz geziyorum, ancak sesli egzozun daha guvenli oldugu tamamen bir sacmaliktan ibarettir. "Guvenli" kavrami surucuyle ve onun surusuyle alakalidir, motosikletle degil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst