enduro-adana çakıt vadisi geçişi

Katılım
17 Haz 2005
Mesajlar
54
son dönemde iyice dağ taş damarları kabaran başka işleri yokmuş gibi sürekli torosarı ordan burdan, vadiden, dağdan,en tepesinden altından üstünden kevgire çeviren adana-enduro gurubu bu hafta da bir başka toros geçişi ile tekrar karşınızda..bu sefer rotamız volkan'ın (pazer) önerisiyle 1900 lerin başında adana-ankara demiryolu yapımı esnasında almanların demiryolunu inşaa edebilmek amacıyla çakıt vadisinin tepelerinde açtığı servis yolunu kullanarak torosları geçmek..yolun 40 km kısmı asfalt ardından toprak yol.. büyük kısmı köyler arasında kullanılan düzgün toprak yollar ancak vadideki eski yol oldukça kötü durumda sonuçta ilk 45 dakkika sonrasında toprağa girilecek ve hava kararana kadar dağda tepede toprakta taşta debelenilecek....

katılımcılar

mesut(mdogruc) KTM 640 lc4
bendeniz fakir BMW F650GS
fatih BMWF650GS
volkan NX4 falcon
Kardeşim Onur, Yamaha XT125R (fındık)
ve Başar ve kamyonu R1150R

çeşitli aksiliklerin üst üste gelmesi ile (allahtan yanımızda bir kamyon vardı çeke çeke çalıştırdı motorları) adanadan biraz geç çıksak da ilk durağımız karaisalıda kahvaltı ve çay molası..(bu arada 40 km lik karaisalı yolunun büyük kısmında bir o tarla bir bu tarla şekilinde gelen ekip üyelerimiz ile 40 km yi bi satte alamadık)

s5001971qe7.jpg


ardından yol çalışmaları dolayısıyla kazınan ve asfalttan toprağa dönen bir yoldan hacıkırı na geldik..bu noktadan sonra dağlara gideceğimiz için kısa bir mola yaptık

s5001977nt1.jpg


bu kadar yaramazlık sever adam bir araya gelip gezi yapınca, molada köydeki çocuklara eğlence çıktı tek teker olsun ordan in oraya çık olsun zıpla hopla kaydır daire çizdir olsun yarım saat harcandı...

her molada "ya abi ben motor kullanmaya geldim ne dinlenecem ya" diyen kardeşim bu sefer her zamanki gibi biz mola verirken bir oraya bir buraya dönerek hoplayıp zıplayarak gezideki diğer insanlardan 50 km fazla yol yaptı

s5002000hp5.jpg



ardından dağlara doğru yükseldikçe manzara güzelleşti artık tüm çukurova havanın da açık olması nedeniyle ayaklarımızın altında

s5002002wq8.jpg


s5002012su5.jpg


onur yine molada bir o yana bir bu yana..
s5002007bn6.jpg


s5002014qu3.jpg


her bulunan delikten geçiş...
s5002025ea4.jpg


ve artık vadiye geldik..gerçekten uçurum fotolarda belli olmasa da korkunç
s5002028zw7.jpg


uçurumlar öncesi son mola
s5002031nw9.jpg


s5002038zu6.jpg


bu arada uçurumların yuksekliği hakkında bir fikir olsun
s5002042gr3.jpg


s5002040du8.jpg


ancak yol ne kadar tehlikeli olsa da manzaralar inanılmaz
s5002043rl8.jpg


s5002044cb1.jpg


bazı yerlerden geçişler bizi biraz zorladı..özellikle bir yerde fatih'in gs'i tekerlerin ikiside kilitli olmasına rağmen, bende arkadan kaymasın diye tutmama rağmen 10m boyunca bana çakıl kayağı yaptırdı
s5002046ns2.jpg


ama geniş alan bulduğumuzda durup manzaranın keyfini çıkartayı ihmal etmedik
s5002047pz6.jpg


bunlar 1900 lerin başında bu tren yolu inşaası için yolu yapan almanların kaldıkları yerlerin kalıntıları..anlatılana göre o kadar çok çalışan varmış ki bu işçilerin özel barları lokalleri hatta genelevleri varmış..
s5002049hy1.jpg


yol nispeten güzelleşince hız artmaya başlıyor
s5002051fu1.jpg


bir iki yerde tren yolu servis yoluna çok yakın seyrediyor
s5002053my7.jpg


eh her taş yol ile ilgili geziyi okuduğumda içim gidredi...meğer adana da da varmış böyle...hemde altı 150m uçurum olanından...!!
s5002054jh9.jpg


s5002055jm1.jpg


vadiye zoom lu alttan akan çakıt
s5002056xc5.jpg


ve vadinin en alt kısımlarına iniş
s5002057cu9.jpg


s5002058bg4.jpg



bu noktadan sonra yol hızlı toprak yola dönüştü ve malesef makinanın hafızası doldu ..belemedik köyünü geçip yola çıkana kadar foto çekemedim ama diğer arkadaşlar güzel fotolar ekler sanırım


bu arada belirtmeden geçemeyeceğim gezinin en müthiş performansını kamyonu(hatta çekici-kamyon) (R1150R) ile gelen başar yaptı...
bu arada belki merak eden vardır bir yerden geçerken r1150r sanki enduro gibi tamamen yerden kesildi.....artık r1150r sadece kamyon değil "zıplayan-çekici-kamyon"
 
Katılım
17 Eki 2004
Mesajlar
542
Süper bir geziydi.
Benim yüzünden Adana'dan çok geç ayrıldık.Üst üste aksilikler yaşadım.Başar abi'ye, Fakir abi'ye, Fatih abi'ye ve geziyi düzenleyen, ben dahil herkesi şevke getiren Onur abi'ye:cherry: teşekkürler.
Bundan sonra bir süreliğine gezilerde yokum ama dönüşüm muhteşem olacak.:mrgreen:
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Güzel gezi olmuş. Bir an önce enduroyu kapmam gerektiğini hatırlattı bana :)
 

mes

Katılım
21 Ocak 2006
Mesajlar
1,018
resimlere bakarken çok heyecanlandık.BRAVO diyoruz başka bişey demiyoruz.Müthiş güzel bir gezi olmuş.Çok teşekkürler:rendeer:
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
motorun ruhu budur bence iş motordan başka ulaşım aracını kullanamayacağın şartlarda sürüş yapmak ..yoksa soğuğa ne gerek var atla arabaya git. aç klimanı..
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Merhaba

Maşallah gene iyi gezmişsiniz Fakir. Mesut abi de almış KTM bize haber vermiyor kırıldım. Volkan senle özel ilgilenecem :mrgreen:

Bu güzergahı cross motor aldığımda bende geçicem inşallah. Paylaşım için teşekkürler.

Görüşmek üzere.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
92
MUHTEŞEM MANZARALAR BUMUDUR DERLERYA BUDUR İŞTE MOTOSİKLETİN ARAÇTAN ZİYADE FELSEFESİNİN OLDUĞUNU İSPATLAYAN KISKANDIRACAK SEVİYEDE GÜZEL BİR GEZİ HEPİNİZİ TEBRİK EDER KAZASIZ BELASIZ GÜNLER DİLERİM
:cat:
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Hep nasıl olduğunu merak ettiğim yoldan gitmişsiniz. Keşke belemedik civarını da çekebilseydiniz. Süper bir gezi olmuş. Ellerinize sağlık. Bol enduro/cross'lu günler ve manzaralar dilerim.
 
Katılım
24 Ara 2006
Mesajlar
259
walla bravo mesut bey demin aradim ne yaptin ktm'i deneyebildinmi dedim .... Bana ufak bi deneme yapabildim dedi.. Bu ne mutevazilik kardesim ....
Dunya ne ufak dimi dun belgrat ormanlarinda bugun adana'nin daglarinda.
Sevgiler
bberksan (Ex ktm owner)
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
364
yeni bi croscu olarak çook begendim gerçekten..gezi süper olmuş..
 
Katılım
23 Ara 2005
Mesajlar
399
Çok güzel aderenalin dolu bir gezı olmus. Volkan dostum hayırlı olsun, sonunda nx4 une kavusmussun. ::alkiis:: ::sefereee
 
Katılım
26 Ara 2005
Mesajlar
275
harika yerler arkadaşlar bu yaz oraya gelip birkaaç gün kalıp oraları gezmek farz oldu özellikle vadiyi oraya nasıl gidilir adananın neresinde kalıyor acaba.
 
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
92
motorlar çok güzel ve parkur müthiş ben kendimi orda hayal dahi edemiyorum :) peki amatörce olucak ama sormadan edemiycem yoldaki çakıl taşları birbirinize fırlamadı mı? Biraz motoru o yolda kullanırken neler yaşadınız bunlardan da bahsedebilir misisniz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst