- Katılım
- 17 Haz 2005
- Mesajlar
- 54
- Konu Yazar
- #1
son dönemde iyice dağ taş damarları kabaran başka işleri yokmuş gibi sürekli torosarı ordan burdan, vadiden, dağdan,en tepesinden altından üstünden kevgire çeviren adana-enduro gurubu bu hafta da bir başka toros geçişi ile tekrar karşınızda..bu sefer rotamız volkan'ın (pazer) önerisiyle 1900 lerin başında adana-ankara demiryolu yapımı esnasında almanların demiryolunu inşaa edebilmek amacıyla çakıt vadisinin tepelerinde açtığı servis yolunu kullanarak torosları geçmek..yolun 40 km kısmı asfalt ardından toprak yol.. büyük kısmı köyler arasında kullanılan düzgün toprak yollar ancak vadideki eski yol oldukça kötü durumda sonuçta ilk 45 dakkika sonrasında toprağa girilecek ve hava kararana kadar dağda tepede toprakta taşta debelenilecek....
katılımcılar
mesut(mdogruc) KTM 640 lc4
bendeniz fakir BMW F650GS
fatih BMWF650GS
volkan NX4 falcon
Kardeşim Onur, Yamaha XT125R (fındık)
ve Başar ve kamyonu R1150R
çeşitli aksiliklerin üst üste gelmesi ile (allahtan yanımızda bir kamyon vardı çeke çeke çalıştırdı motorları) adanadan biraz geç çıksak da ilk durağımız karaisalıda kahvaltı ve çay molası..(bu arada 40 km lik karaisalı yolunun büyük kısmında bir o tarla bir bu tarla şekilinde gelen ekip üyelerimiz ile 40 km yi bi satte alamadık)
ardından yol çalışmaları dolayısıyla kazınan ve asfalttan toprağa dönen bir yoldan hacıkırı na geldik..bu noktadan sonra dağlara gideceğimiz için kısa bir mola yaptık
bu kadar yaramazlık sever adam bir araya gelip gezi yapınca, molada köydeki çocuklara eğlence çıktı tek teker olsun ordan in oraya çık olsun zıpla hopla kaydır daire çizdir olsun yarım saat harcandı...
her molada "ya abi ben motor kullanmaya geldim ne dinlenecem ya" diyen kardeşim bu sefer her zamanki gibi biz mola verirken bir oraya bir buraya dönerek hoplayıp zıplayarak gezideki diğer insanlardan 50 km fazla yol yaptı
ardından dağlara doğru yükseldikçe manzara güzelleşti artık tüm çukurova havanın da açık olması nedeniyle ayaklarımızın altında
onur yine molada bir o yana bir bu yana..
her bulunan delikten geçiş...
ve artık vadiye geldik..gerçekten uçurum fotolarda belli olmasa da korkunç
uçurumlar öncesi son mola
bu arada uçurumların yuksekliği hakkında bir fikir olsun
ancak yol ne kadar tehlikeli olsa da manzaralar inanılmaz
bazı yerlerden geçişler bizi biraz zorladı..özellikle bir yerde fatih'in gs'i tekerlerin ikiside kilitli olmasına rağmen, bende arkadan kaymasın diye tutmama rağmen 10m boyunca bana çakıl kayağı yaptırdı
ama geniş alan bulduğumuzda durup manzaranın keyfini çıkartayı ihmal etmedik
bunlar 1900 lerin başında bu tren yolu inşaası için yolu yapan almanların kaldıkları yerlerin kalıntıları..anlatılana göre o kadar çok çalışan varmış ki bu işçilerin özel barları lokalleri hatta genelevleri varmış..
yol nispeten güzelleşince hız artmaya başlıyor
bir iki yerde tren yolu servis yoluna çok yakın seyrediyor
eh her taş yol ile ilgili geziyi okuduğumda içim gidredi...meğer adana da da varmış böyle...hemde altı 150m uçurum olanından...!!
vadiye zoom lu alttan akan çakıt
ve vadinin en alt kısımlarına iniş
bu noktadan sonra yol hızlı toprak yola dönüştü ve malesef makinanın hafızası doldu ..belemedik köyünü geçip yola çıkana kadar foto çekemedim ama diğer arkadaşlar güzel fotolar ekler sanırım
bu arada belirtmeden geçemeyeceğim gezinin en müthiş performansını kamyonu(hatta çekici-kamyon) (R1150R) ile gelen başar yaptı...
bu arada belki merak eden vardır bir yerden geçerken r1150r sanki enduro gibi tamamen yerden kesildi.....artık r1150r sadece kamyon değil "zıplayan-çekici-kamyon"
katılımcılar
mesut(mdogruc) KTM 640 lc4
bendeniz fakir BMW F650GS
fatih BMWF650GS
volkan NX4 falcon
Kardeşim Onur, Yamaha XT125R (fındık)
ve Başar ve kamyonu R1150R
çeşitli aksiliklerin üst üste gelmesi ile (allahtan yanımızda bir kamyon vardı çeke çeke çalıştırdı motorları) adanadan biraz geç çıksak da ilk durağımız karaisalıda kahvaltı ve çay molası..(bu arada 40 km lik karaisalı yolunun büyük kısmında bir o tarla bir bu tarla şekilinde gelen ekip üyelerimiz ile 40 km yi bi satte alamadık)
ardından yol çalışmaları dolayısıyla kazınan ve asfalttan toprağa dönen bir yoldan hacıkırı na geldik..bu noktadan sonra dağlara gideceğimiz için kısa bir mola yaptık
bu kadar yaramazlık sever adam bir araya gelip gezi yapınca, molada köydeki çocuklara eğlence çıktı tek teker olsun ordan in oraya çık olsun zıpla hopla kaydır daire çizdir olsun yarım saat harcandı...
her molada "ya abi ben motor kullanmaya geldim ne dinlenecem ya" diyen kardeşim bu sefer her zamanki gibi biz mola verirken bir oraya bir buraya dönerek hoplayıp zıplayarak gezideki diğer insanlardan 50 km fazla yol yaptı
ardından dağlara doğru yükseldikçe manzara güzelleşti artık tüm çukurova havanın da açık olması nedeniyle ayaklarımızın altında
onur yine molada bir o yana bir bu yana..
her bulunan delikten geçiş...
ve artık vadiye geldik..gerçekten uçurum fotolarda belli olmasa da korkunç
uçurumlar öncesi son mola
bu arada uçurumların yuksekliği hakkında bir fikir olsun
ancak yol ne kadar tehlikeli olsa da manzaralar inanılmaz
bazı yerlerden geçişler bizi biraz zorladı..özellikle bir yerde fatih'in gs'i tekerlerin ikiside kilitli olmasına rağmen, bende arkadan kaymasın diye tutmama rağmen 10m boyunca bana çakıl kayağı yaptırdı
ama geniş alan bulduğumuzda durup manzaranın keyfini çıkartayı ihmal etmedik
bunlar 1900 lerin başında bu tren yolu inşaası için yolu yapan almanların kaldıkları yerlerin kalıntıları..anlatılana göre o kadar çok çalışan varmış ki bu işçilerin özel barları lokalleri hatta genelevleri varmış..
yol nispeten güzelleşince hız artmaya başlıyor
bir iki yerde tren yolu servis yoluna çok yakın seyrediyor
eh her taş yol ile ilgili geziyi okuduğumda içim gidredi...meğer adana da da varmış böyle...hemde altı 150m uçurum olanından...!!
vadiye zoom lu alttan akan çakıt
ve vadinin en alt kısımlarına iniş
bu noktadan sonra yol hızlı toprak yola dönüştü ve malesef makinanın hafızası doldu ..belemedik köyünü geçip yola çıkana kadar foto çekemedim ama diğer arkadaşlar güzel fotolar ekler sanırım
bu arada belirtmeden geçemeyeceğim gezinin en müthiş performansını kamyonu(hatta çekici-kamyon) (R1150R) ile gelen başar yaptı...
bu arada belki merak eden vardır bir yerden geçerken r1150r sanki enduro gibi tamamen yerden kesildi.....artık r1150r sadece kamyon değil "zıplayan-çekici-kamyon"