E-bay'den Taksitle Egzoz Getirtme

Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Herkese merhaba...

2008 model Kawasaki z750 motoruma artık egzoz almaya karar verdim. Piyasada aradığım modeli açıkcası bulamadım ve bir kaç gündür e-bay'den egzoz araştırıyorum. Aradığım modeli buldum, Leo Vince Gp Styla veya Leo Vince Gp Pro takmayı düşünüyorum motosikletime. linkleri aşağıda:

http://cgi.ebay.com/EXHAUST-LEOVINC...cycle_Parts&hash=item20abf6de6f#ht_5269wt_905

http://cgi.ebay.com/EXHAUST-LEOVINC...cycle_Parts&hash=item4835d11731#ht_5458wt_905

kısacası yaklaşık olarak:

Gp styla= 380dolar+kargo
Gp Pro = 550dolar+kargo

Bunlardan birisini alacağım. Size sormak istediğim, hiç e-bay'den taksitli alışveriş yaptınız mı? Çünkü ürünü taksitle almayı düşünüyorum.

Bir diğer sorum da bunun vergisi ne kadar civarında tutar bilginiz var mı? Vergiyi de ödemeye razıyım, amacım egzoz almak. Sadece vergiyi ödemenin yolunu bilmiyorum.

Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşların beni bilgilendirmelerini rica ediyorum.

Konu önceden açılmış ise affola ben bulamadım.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
vergi avrupa için %10, abd için %20 civarında olması lazım, e-bay için de paypal hesabı aranıyor sanırım.

muhakkak bilen birileri vardır onlar aktarır detayı.
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
ebaydan alış veriş yapabilmek için ilk başta abay hesabı aşılıyor ( ebay üyeliği on dakikalık iş)
sonra paypal üyeliği lazım parayı aktara bilmen için ( bu iş biraz uzun sürüyor)
ebayda taksitli alışveriş yok malesef
vergiler 100 euro nun üzerinde olursa % 18 vergiya tebi oluyor + ardiye ücreti.


PayPal Hesap Nasıl Açılır Anlatım Öncelikle www.paypal.com adresine girmemiz gerekiyor.
Sayfanın türkçe dil desteğinin olmaması bir handikap ama sorun yaratmıcak

Üye olma linkine tikliyoruz
1. Adım
www.paypal.com adresine girdik.
Sign Up linkine tıkladık.

2. Adım
Kişisel üyeliği seçtik
Ülke olarak Tukey Seçip Devam ettik.


3. Adım
Formumuzu eksiksiz ve tam olarak dolduruyoruz.
Kullanıcı ve Güvenlik sözleşmelerini kabul ederek devam ediyoruz.


4. Adım
Tavsiyem bu aşamada kredi kartızı eklemenizdir.
Daha sonra eklemeniz zor olacaktır.



5. Adım
Bu adımda kendinizi PayPal'a ispat edip limitleri kaldirmak istiyormusunuz diye sormak da. Limit 250 Amerikan Doları.
Bence yeterli bir limittir.
Cancel'ı tıklayarak hesabiniza giriş yapabilirsiniz. Burdan direk 7. adıma gecebilirsiniz.

6. Adım
Bu adımda PayPal kredi kartınızdan $ 1.95 çektigini ve sizi tanımladıgını sölemekte.
Bir sonraki kredi kartı hesap ekstrenizde paypalin cektigi $ 1.95 'i görebilirsiniz.
Hemen yanındaki 4 haneli sifre ile de limitleri kaldırabilirsiniz


7. Adım
Tebrik Ederim artık PayPal'a üye oldunuz. Tek yapmanız gereken ve en önemli kısımlardan biri olan
email adresinizi aktive etmektir.

7. Adım
PayPal'a üye olurken girdigimiz mail adresimiz aşağıdaki gibi bir mail gelicektir.
Kırmızı okla gösterilen linke tıklayarak hesabinizi aktive edebilirsiniz

7. Adım
Linke tıkladıgıunız da aşağıdaki sayfa açılacak sifremizi yazıp onayla (Confirm) tuşuna basmamiz yeterlidir

Evet Artık sizde paypal'a üye oldunuz
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
@jönysf ilgin için çok teşekkür ederim, beni yeteri kadar aydınlattın.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Benim bildiğim kadarıyla ebay'dan taksitle alışveriş yapamıyoruz. Bence ülkemizden egzoz edinmeniz daha uygun ve zahmetsiz olacaktır.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Taksitli alış veriş için emin değilim ama bankaların yurtdışı harcamalarınızı taksitlendirme seçenekleri var. Buna paypal ödemeleri dahil mi bilmiyorum. Bankaya sormak lazım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sayfanın türkçe dil desteğinin olmaması bir handikap ama sorun yaratmıcak

Paypal uzun bir süredir Türkçe. Ebay ve bildiğim diğer yabancı kaynaklı siteler taksit yapmıyor. Adamlar taksitin ne olduğunu bile bilmez :mrgreen: Ama bankalar bazen kampanya yapıyor. Paypal üzerinden birşey alıyorsun bir bakmışsın banka taksit yapmış. Eğer taksit yapman gerekiyorsa bunu bir araştır. Belki taksit yapan banka vardır.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Axess kart 100 TL üzeri yurtdışı işleminizi 3 takside bölüyordu ama kampanyası bitmiş olabilir, paypal işlemleride dahildi buna... Vergi işi şans işi 300 dolarlık egsozum 5 günde elime geçti, 400 dolarlık saat takılıdı, topkapıya gitmek zorunda kaldım :)
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
167
bankanızla görüşün. hsbc yurtdışı alışverişlerde 100 usd üzerine 5 taksit otomatik olarak yapıyordu. ykb de 3e bölüyor yine 100 usd harcamalarda. ben lastik getirtmiştim, aksaraydaki gümrükten almıştı arkadaşım. yaklaşık olarak 3 saat sürüyor bu gümrük işlemleri..
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Benim gibi merak eden veya bilmeyenler için,çok faydalı bir konu olmuş.bilgilendiren arkadaşlara teşekkürler.
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
1,415
Eskiden yılbaşı ve bayram arifesi öncesinde gümrük limitleri 2 katına çıkıyordu. Hatırladığım kadarıyla sonra bu uygulamayı tüm yıla yaydılar.
 
Katılım
17 May 2005
Mesajlar
227
Bahsettiğiniz mal çok yüksek bir ihtimalle gümrüğe takılır. Postaneden size ihbar kağıdı gelir. Gelen belgeyle beraber Kağıthanedeki posta müdürlüğüne davet edilirsiniz. Görevli kargonuzu bulur, gümrük görevlesinin yanında kutu açılır. Görevli malın ne olduğunu, kaç paraya aldığınızı size sorar. Verilen cevap aklına yatmazsa satın aldığınız malın faturasını yada paypal ödeme makbuzunu göstermenizi ister. Yok derseniz de interneti açıp benzer mal kaç para diye bakar. Gümrük vergisi %20 oldu. Örnek olarak mal ve kargo ücreti toplam $500 ise yaklaşık 160tl vergi vermek zorunda kalırsınız. Öderim diyorsanız problem yok, malınız gümrükte kalmaz. Tabi cep telefonu, elektronik aletler ve trt bandrolüne dahil mallar ve daha saymadığım yasaklı ürünler bu kapsamın dışındadır.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Eskiden yılbaşı ve bayram arifesi öncesinde gümrük limitleri 2 katına çıkıyordu. Hatırladığım kadarıyla sonra bu uygulamayı tüm yıla yaydılar.

Takmıyorlar onu :)

Bahsettiğiniz mal çok yüksek bir ihtimalle gümrüğe takılır. Postaneden size ihbar kağıdı gelir. Gelen belgeyle beraber Kağıthanedeki posta müdürlüğüne davet edilirsiniz. Görevli kargonuzu bulur, gümrük görevlesinin yanında kutu açılır. Görevli malın ne olduğunu, kaç paraya aldığınızı size sorar. Verilen cevap aklına yatmazsa satın aldığınız malın faturasını yada paypal ödeme makbuzunu göstermenizi ister. Yok derseniz de interneti açıp benzer mal kaç para diye bakar. Gümrük vergisi %20 oldu. Örnek olarak mal ve kargo ücreti toplam $500 ise yaklaşık 160tl vergi vermek zorunda kalırsınız. Öderim diyorsanız problem yok, malınız gümrükte kalmaz. Tabi cep telefonu, elektronik aletler ve trt bandrolüne dahil mallar ve daha saymadığım yasaklı ürünler bu kapsamın dışındadır.

Koli çok büyük değil ve değerli sınıfında değilse, birde mal bedeli düşük yazınca takılmayabiliyor (ama fazla bilinen bir mal olmayacak) Benim eşime aldığım 400 dolarlık saat göndericinin değerli kargo ile yollaması sonucu gümrüğe takıldı, eldeki paypal makbuzda 400 $ yazıyor üzerine adam 100 dolar yazmış :) Sonra arkadaşa da aldık aynı saatten kargosunu sadece hızlı istedi ve takılmadan geçti, şans işte... Takılırsa da işten izin al gümrüğe git gel bütün günümü yedi benim :)
 
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1
Arkadaşlar özellikle elektronik ürünleri Türkiye'den almak en uygunu....
Tecrübelerimden biliyorum...
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
sakata gelmeniz düşük bir şans
bende şimdiye kadar çok değişik ürünler aldım toplam 8-10 alışverişim oldu. kiminde extra para ödemedim, bazılarında ise çok cüzi miktarlarda vergi falan ödedim postaneye davet ettiklerinde. şöyle bir durum da var satıcı ile anlaşabilirseniz göndereceği ürünün üzerine "gift" diye yazıyor, size hediye olarak geldiği anlamına geliyor o zaman yırtıyorsunuz bir çok ekstra masraftan.
 
Katılım
2 Ağu 2008
Mesajlar
66
arkadaşım dikkatli ol,
1- önce tanıdığın bildiğin bir gümrük müşavirinden bilgi al.
2- forumda daha önce değeri belli bir miktar tutan (€100 ve üstü mesela) mal getiren arkadaşlarımız olmıuştur, onların deneyimlerini iyi ce oku, bir kaç defa oku....
3- ödeme vs. kouları işin kolay kısmı
4-büyük ihtimalle (90%) siparişin gümrüğe takılacaktır, sebebi eşya ile gelen faturadaki değeridir, eğer söylediğin gibi 300-500 dolarlık bir değer yazıyorsa faturada...
5- gümrüğe takılırsa aşağıdaki masrafları ödersin:
GÜMRÜKLEME HİZMETİ : 110+KDV= 129,80 TL
ORDİNO - 150,00 TL
ARDİYE -55,00 TL
VERGİ - 360,20 TL
TOPLAM - 696,45 TL
6- yukarıdaki kalemler sabit olup (yenileri eklenebilir), rakamlar gümrüğe takılan eşyanın değerine göre değişir. yukarıdaki rakamlar mal bedeli 150 dolar olan bir ürün içindir.
7- nerden mi biliyorum, tecrübe ile sabit.

sonuç: burda yazılanlar seninde başına gelecek diye bir kaide yok, sadece bilgilendirme amaçlıdır.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
arkadaşım dikkatli ol,
1- önce tanıdığın bildiğin bir gümrük müşavirinden bilgi al.
2- forumda daha önce değeri belli bir miktar tutan (€100 ve üstü mesela) mal getiren arkadaşlarımız olmıuştur, onların deneyimlerini iyi ce oku, bir kaç defa oku....
3- ödeme vs. kouları işin kolay kısmı
4-büyük ihtimalle (90%) siparişin gümrüğe takılacaktır, sebebi eşya ile gelen faturadaki değeridir, eğer söylediğin gibi 300-500 dolarlık bir değer yazıyorsa faturada...
5- gümrüğe takılırsa aşağıdaki masrafları ödersin:
GÜMRÜKLEME HİZMETİ : 110+KDV= 129,80 TL
ORDİNO - 150,00 TL
ARDİYE -55,00 TL
VERGİ - 360,20 TL
TOPLAM - 696,45 TL
6- yukarıdaki kalemler sabit olup (yenileri eklenebilir), rakamlar gümrüğe takılan eşyanın değerine göre değişir. yukarıdaki rakamlar mal bedeli 150 dolar olan bir ürün içindir.
7- nerden mi biliyorum, tecrübe ile sabit.

sonuç: burda yazılanlar seninde başına gelecek diye bir kaide yok, sadece bilgilendirme amaçlıdır.

Bu dediğiniz DHL ve UPS gibi firmalarla çalışırsanız karşılaşacağınız ücretlerin toplamı.

Önemli bir konuya parmak bastınız,

ABD den getireceksiniz USPS, İngiltere ise Royal Mail, Çin-Hong kongtan getirecekseniz honkong post yada EMS olmasına özen gösterin..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst