- Katılım
- 18 Eki 2009
- Mesajlar
- 264
- Konu Yazar
- #21
arkadaşım dikkatli ol,
1- önce tanıdığın bildiğin bir gümrük müşavirinden bilgi al.
2- forumda daha önce değeri belli bir miktar tutan (100 ve üstü mesela) mal getiren arkadaşlarımız olmıuştur, onların deneyimlerini iyi ce oku, bir kaç defa oku....
3- ödeme vs. kouları işin kolay kısmı
4-büyük ihtimalle (90%) siparişin gümrüğe takılacaktır, sebebi eşya ile gelen faturadaki değeridir, eğer söylediğin gibi 300-500 dolarlık bir değer yazıyorsa faturada...
5- gümrüğe takılırsa aşağıdaki masrafları ödersin:
GÜMRÜKLEME HİZMETİ : 110+KDV= 129,80 TL
ORDİNO - 150,00 TL
ARDİYE -55,00 TL
VERGİ - 360,20 TL
TOPLAM - 696,45 TL
6- yukarıdaki kalemler sabit olup (yenileri eklenebilir), rakamlar gümrüğe takılan eşyanın değerine göre değişir. yukarıdaki rakamlar mal bedeli 150 dolar olan bir ürün içindir.
7- nerden mi biliyorum, tecrübe ile sabit.
sonuç: burda yazılanlar seninde başına gelecek diye bir kaide yok, sadece bilgilendirme amaçlıdır.
yani 550 dolarlık bir egzoz için 700 tl ye yakın bir vergi mi ödeyeceğiz diyorsun? bu çok korkutucu!!
başlığı açtıktan sonra çevremden biraz bilgi edindim tekrar paylaşmak için. bir abim yurtdışından 400 dolarlık bir egzoz aldı, egzoz gümrüğe takıldı. söylediğine göre %20 vergi ödemiş ve egzozunu alıp gitmiş.
neyse yazılanlar için çok teşekkür ederim, anlaşılan yurtdışından alamayacağım gibi gözüküyor. eğer başka bir bilgi edinirsem paylaşırım.