drag motoru yapıyoruz cg125

Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Gaziantepte bunların şimdilik 325likleri var maksimum ilerde 600 cc cg felan görürsem şaşırmam... Ha bide 100 cc alıp motoru 200 250 cc ye ceviren insanlar var ki bunlar tam bir vergi kaçakçılarıdır ruhsata motor hacimlerini işletmedikleri sürece...

Ruhsata cc işletme diye bir şey TR de yok. Tr de zorunluluk harici motor değiştirmek bile yasak. Adamlar az bile yapıyor bence.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
ne goruyor acaba son hızda bı tane mondıal gormustum e5 de gecene kadar motorun anasını aglattım ne yapmıssa adam ne gıdıyordu be arka stop ledlı ıdı modelını bılemıcem 140 goruyordu alet helal olsun dedım yanından gecerken 143 ıle o kadar yanıı yata yata gıdıyordu
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
ne goruyor acaba son hızda bı tane mondıal gormustum e5 de gecene kadar motorun anasını aglattım ne yapmıssa adam ne gıdıyordu be arka stop ledlı ıdı modelını bılemıcem 140 goruyordu alet helal olsun dedım yanından gecerken 143 ıle o kadar yanıı yata yata gıdıyordu
benım motorum 170e kadar cıkıyor. cglere turbo ve nitro takarak 190lara cıkanlar var ama bu şaseyle o hızlara cıkmak akıllı adamın işi degil.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Adamlar emek vermiş, güzelim motoru toplamışlar siz üstündeki yazılara takılıyorsunuz, rodajına sert bir dille yanlış diyorsunuz araştırmadan. Bu tavırlar hoş değil, insanların hevesini kırmanın anlamı yok. Bence gayet güzel olmuş, ilk defa için hiç fena değil. Elinize sağlık. Herhangi bir yardımımız olursa İTÜ Formula SAE atölyesinde her zaman mühendis desteğiniz hazırdır.

İTÜ sae takımında avukat mı yetişiyor?
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
aga drak motorlarında neden ayna yok?
arkadan geleni görüpte morali bozulur diye mi?
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
abi normalde pist yarışlarında far, ayna hatta yan ayaklık bile çıkarılır. ciddiyim.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
balansörle silindirin alakası yok hocam. balansör kranga baglı yeni teknoloji 200cc balansörlü kranklar var tabi balansör denen lanet şey kranka yük bindirerek zor devir ceviriyor. debriaj tasını acın kartelin ön tarafında yag pompasına baglı balansör dişlisi var o dişliyi cıkardıgınızda balansör iptal olur motor daha iyi gaz yer ve hızda 10 km gibi fark olur birazda titreşim :)
Sağolun cevap için, bişey daha sorucam bu 125'liği 200'lüğe çıkarmak için krank kutusundaki silindir deliği büyütülüyor mu ? yoksa sadece 200cc conta kullanmak yeterli mi ?
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Ruhsata cc işletme diye bir şey TR de yok. Tr de zorunluluk harici motor değiştirmek bile yasak. Adamlar az bile yapıyor bence.
Walla abi bu millet boşuna 100 cc üstüne 6 ayda bir vergi veriyo... O zmn herkes 100 cc alırbuyutur motorunu istediği gibide biner yani
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Sağolun cevap için, bişey daha sorucam bu 125'liği 200'lüğe çıkarmak için krank kutusundaki silindir deliği büyütülüyor mu ? yoksa sadece 200cc conta kullanmak yeterli mi ?

aynen bu soruya katılıyorum. Parlak fikirlerim varda :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:22 ----------

Walla abi bu millet boşuna 100 cc üstüne 6 ayda bir vergi veriyo... O zmn herkes 100 cc alırbuyutur motorunu istediği gibide biner yani

engel olanmı var? Çok vergi ödemek istiyosun herhalde? Zaten 1.700 liralık benzinin üstü vergi. Vergiden anamız ağlamış. Sende diyosun 100 cc motoru cc büyütürsek vergi kaçırmış olmuyomuyuz? Bırakın bu işleri. İçimiz dışımız vergi olmuş zaten.
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
arka dişli 38 mi yapıp girdiniz drag yarışına :) drag yarışına gireceksen 63,5 motorla baş edemezsin 72 ve 74 lük motorlarla yani oda 300 350 cc yapıyor:)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Sağolun cevap için, bişey daha sorucam bu 125'liği 200'lüğe çıkarmak için krank kutusundaki silindir deliği büyütülüyor mu ? yoksa sadece 200cc conta kullanmak yeterli mi ?

Motor bloğuna ve takacağın silindirin büyüklüğüne bağlı.
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
Helal olsun. Motoru şekilden şekile sokup otobanda üstüne yatmayıp adam gibi draglara katılıyorsunuz inşallah başarılı olursunuz. :cat:
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
arka dişli 38 mi yapıp girdiniz drag yarışına :) drag yarışına gireceksen 63,5 motorla baş edemezsin 72 ve 74 lük motorlarla yani oda 300 350 cc yapıyor:)
arka dişli 33 farklı debriaj var cok biliyosan sen yapta görelim kaç yapıyosun draglarda şanlıurfanın draglık motoru bile 63.5 senin taktıgın 72lik piston 63.5 pistonun 2 katı agırlıgında krankgın cevirdigi devirden çalıyor. kral bi 63.5 senin o bahsettigin 72lik motoru yer bitirir. senle daha oncede tartışmıştık mesajların geçmişine bak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

63.5mm'lik silindir sığarmı ki bizim 125mx'e :)
her motorun blog agzı farklı boyutlarda mesela kuba citanınki 70mm bretonun 68mm çeliklerin 65mm. senin motora 63.5 oturtmak icin kartelin agzını genişletmek gerekebilir bide pimler uycakmı 63.5 pistonun pimi 15, 125 krankın pimi 13. bence 125mxe güzel bi usta vt 150lik silindir set taktır hocam yola devam saglıklı güzel bi motor olur.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
arka dişli 33 farklı debriaj var cok biliyosan sen yapta görelim kaç yapıyosun draglarda şanlıurfanın draglık motoru bile 63.5 senin taktıgın 72lik piston 63.5 pistonun 2 katı agırlıgında krankgın cevirdigi devirden çalıyor. kral bi 63.5 senin o bahsettigin 72lik motoru yer bitirir. senle daha oncede tartışmıştık mesajların geçmişine bak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------


her motorun blog agzı farklı boyutlarda mesela kuba citanınki 70mm bretonun 68mm çeliklerin 65mm. senin motora 63.5 oturtmak icin kartelin agzını genişletmek gerekebilir bide pimler uycakmı 63.5 pistonun pimi 15, 125 krankın pimi 13. bence 125mxe güzel bi usta vt 150lik silindir set taktır hocam yola devam saglıklı güzel bi motor olur.
Krankı 200'lük zongshen takarım sorun değil, karter ağzını genişletmek gerekmiyosa gerisi kolay.
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
güzel bi çalışma olmuş elinize saglık.abuk subuk yorumlar yazanlar olmuş cok tip insanlar var malesef.
ama 125lik motoru olanlar gaza gelmiştir vala insanın söküp cc yükseltesi geliyo:)
balansör sadece tek silindirin titreşiminimi kısıyo?ben krankın tur atmasını rahatlatıyo diye düşünmüştüm
benim xt de balansör var bi 3kilo :p onu takarken cok anlamsız bulmuştum ama mühendisi yaptıysa vardır bildigi diyip taktım:)
paylaşım için saol
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
buyrun beyler tepeden bi fotograf atayım size.
620966_355272934549380_1695309080_o.jpg
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
başlangıç olarak güzel bir iş çıkarmışsınız.Drag motoru nasıl olmalı fikir vermesi açısından

[YT]JB0N90ZUO8[/YT]
[YT]v5xYDHYZ5_w[/YT]
[YT]YTQgMgV3eDDvA[/YT]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst