Derdime bir çare!!! :(

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Çalıştıramamış anlaşılan...Hala ittiriyormuş.....:p
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
Akünün ömrü bitmiş, konjektör arızalanmış olabilir.
Konjektör arızalandıysa motor calisiyorken aküyü şarj etmez bu da akünün hemen bitmesine yol açar.. :wiinkk:
 
Katılım
28 Tem 2007
Mesajlar
714
erdo2002 sonuçç nedirr bendee merakk ettim amaaa moralini bozmayayım diomm olmuyorrr....sanırımm o motorrr kilitlenmişşş....:(
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.

Bence sorun İHTİYAR ın dediği gibi. Aynı şeyleri yazmamak için alıntı yaptım. Ayrıca sonucu bende merak ettim doğrusu. Saygılar
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
evet son durum hakkında bilgi veriyim.İtirerek çalıştırdım ve servise kadar götürebildim sonuç MARŞ MOTORU Yanmış.Diceksiniz 3700km deki motorun nasıl marj motoru yanar bende anlamadım.Garantiden değişeceğini söylediler Pendik Güngör motor.Fakat parça yurt dışından geleceği için biraz zaman alır diyorlar.Motoru oraya bıraktık bu aradada benim motorlar gezip tozarlar :p Şaka bir yana sonuc böyle oldu.Zahmet edip birşeyler yazan herkese teşekkür ederim.Saygılar sevgiler :):rendeer::rendeer: Herzaman dediğimiz gibi Honda Hayat Onda :salut:
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Geçmiş olsun Yatarak 1 haftada gezerek olursa 7 günde geçecek gribal enfeksiyon yaniiii:p:p:p
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
15
erdo2002 ,ayni problemi motorumda (cbf 150) bende yasadim.Hava sicak diye jikleyi tamamen acmadan yaptigim epey denemeden sonra marstan tik sesi geldi ve denemeyi biraktim.Motorun vites isiklari da sizdeki gibi yaniyordu.Birkac dakika sonra jikleyi tamamen acarak denedim ve sorunsuz calisti.O gunden beride bu sekilde calistiriyorum.Bir denemeni oneririm.
selamlar,sevgiler
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.
zamanında aynı sorunu bende yaşamıştım ve yukarıda yazılı olan ları yaptım.gerçekten şak diye çalışıyor.muhtemelen marş motoru takılı kalmıştır.
 
Katılım
28 Tem 2007
Mesajlar
714
sadecee marş motoru ilee probleminn çözüldüğünee sevindimm (tabikide garintiden değişeceği cabası) geçmiş olsunn...
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
Marş motoru takılı kaldı,
Çalıştırmak icin uğraşınca da dolaylı olarak marş dönemediğinden yandı.
 
Katılım
12 Ocak 2007
Mesajlar
907
Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.

sana katılıyorum abı aynı arıza bendede oldu mars rölesı sızlere omur sırf onun yuzunden aku ve mars dınamosunu deıştırdım ama sonunda hata nın rolede olduunu anladık :cat:
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
42
akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun

Evet Chpperrider arkadas hakli. Elektrikci halleder sorununu. Gecmis olsun!:silent:
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
aynı sorun bendede oldu ve problemi ben halletmek zorunda kalmıştım marş motorunu sök içindeki kömürün yuvasından çıkmış olduğunu göreceksin bi güzel hava ile temizle sonra terar söktüğün gibi tak sorun büyük bi ihtimalle bundan kaynaklı kömürlere baskı uygulayan aparatı çok sert yaptıkları için fazla baskı uyguluyor ve çabuk aşınıyor ve kömür tozundan kurum bağlamış ve yuvasında yan dönmüş onun içinde tam temas etmediği için çok az bi akım ilettiği için tam çevirme yapmıyı idi sendede büyük ihtimalle böyle olmuştur geçmiş olsun
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
aynı sorun bendede oldu ve problemi ben halletmek zorunda kalmıştım marş motorunu sök içindeki kömürün yuvasından çıkmış olduğunu göreceksin bi güzel hava ile temizle sonra terar söktüğün gibi tak sorun büyük bi ihtimalle bundan kaynaklı kömürlere baskı uygulayan aparatı çok sert yaptıkları için fazla baskı uyguluyor ve çabuk aşınıyor ve kömür tozundan kurum bağlamış ve yuvasında yan dönmüş onun içinde tam temas etmediği için çok az bi akım ilettiği için tam çevirme yapmıyı idi sendede büyük ihtimalle böyle olmuştur geçmiş olsun

Bencede büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum neden derseniz şüpheli bir hareket gördüm :) Dediler parçalar genelde Gemi ile geliyor fakat sizinkini UÇAKLA getirticez :)Yani benim bir özelliğim yok ama madem öyle yapacaklarmış itiraz etmedim.Sadece ek bir ücret ödiyecekmiyim diye sorduumda yok hayı dediler.:cat:Umarım takma parası falan almazlar.Esnaf milleti değilmi hepsinden korkuyorum :bounce::wiinkk::wiinkk:
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
peki daha önceden yarım marş yapyığı oldumu yoksa birdenmi arızalandı benimki işaretlerini vermişti bazen tam marş bazen yarım sonrada tık ama hiç dönmüyordu sende nasıl oldu
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
176
aynı sorun bendede oldu ve problemi ben halletmek zorunda kalmıştım marş motorunu sök içindeki kömürün yuvasından çıkmış olduğunu göreceksin bi güzel hava ile temizle sonra terar söktüğün gibi tak sorun büyük bi ihtimalle bundan kaynaklı kömürlere baskı uygulayan aparatı çok sert yaptıkları için fazla baskı uyguluyor ve çabuk aşınıyor ve kömür tozundan kurum bağlamış ve yuvasında yan dönmüş onun içinde tam temas etmediği için çok az bi akım ilettiği için tam çevirme yapmıyı idi sendede büyük ihtimalle böyle olmuştur geçmiş olsun

Hiç itimadım kalmadı,bu parça bile koca Türkiye'de yoksa yurtdışından gelmesi beklenecekse ....Binlerce motor sattılar ..yazıklar olsun bu zihniyete

Bencede büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum neden derseniz şüpheli bir hareket gördüm :) Dediler parçalar genelde Gemi ile geliyor fakat sizinkini UÇAKLA getirticez :)Yani benim bir özelliğim yok ama madem öyle yapacaklarmış itiraz etmedim.Sadece ek bir ücret ödiyecekmiyim diye sorduumda yok hayı dediler.:cat:Umarım takma parası falan almazlar.Esnaf milleti değilmi hepsinden korkuyorum :bounce::wiinkk::wiinkk:

yanlış alıntı yapmışım özür dilerim doğrusu bu
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst