Derdime bir çare!!! :(

Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Arkadaşlar motorum çalışmıyor.Motorum honda cbf 150. 1 hafta kadar motorum yattı ve sonraki 2 gün çalıştırdım çalışıyordu.Sonraki çalıştırmaya çalışmamada marş almadı.TIK diye bir ses geliyor marşa bastığımda :silent:Gır gır edip marş motorunu döndürmeye çalışacağına TIK diyor sadece.Aküsü bitmişdir dediler honda yetkili setvisi gittim aküyü doldurttum(servisinde) Fakat şimdi taktığımda gene TIK diyor marj motoru dönmüyor:pale::pale::salut::salut::salut: Hatta akü tam şarj olduğundan daha duyulur bir TIK :) Ne yapmamı önerirsiniz? motorun vites ışıkları falan yanıyor.Fakat anlıyamdım acaba sigortamı attı :silent:eek:da olamaz.Belki bilgisi olan birileri vardır.:salut:hayırlı geceler.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.
 
Katılım
28 Tem 2007
Mesajlar
714
akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun

Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.

iki arkadaşada katılıyorum motorundaki arızan kesinlikle anlatılanlardan biri kendinn deneyip arızayı tespit edebilir yada düzeltebilirsin kolay gelsin...
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun



Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.
çok teşekkür ederim cevaplarınız için.Anlıyorumki benim pek altından kalkabileceğim bir iş gibi görünmüyor.Aküyü çıkarıp götürmek bile uğraştırdı. 6 km ilerde servisine götürüyim bari ne yapıyım.:salut::salut:

bir motoru 6km ilerdeki servise götürmek için ne önerirsiniz? :silent:Kamyonet tutmak dışında :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Kontağı açıp tornavidayı değdirseniz sihirli değnek gibi çalışabilir.
Yada ittirmatikle.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Kontağı aç vurdurarak çalıştır.... İttirmatikle uğraşma....
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
vurdurmak: kontağı aç, motoru 2. vitese al, debriyaja basıp ittir, biraz hızlandıktan sonra debriyajı bırak çalışacaktır (tabi o tık sesi piston veya krank kitlediği için gelmiyorsa ).
çalışınca hemen tekrar debriyaja bas yoksa elinden çıkar gider :)
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
vurdurmak: kontağı aç, motoru 2. vitese al, debriyaja basıp ittir, biraz hızlandıktan sonra debriyajı bırak çalışacaktır (tabi o tık sesi piston veya krank kitlediği için gelmiyorsa ).
çalışınca hemen tekrar debriyaja bas yoksa elinden çıkar gider :)

o yüzden geliyor olabilir :silent:çünkü vurdurmayı denedim (ne biçim bir laf bu ya :) ) Velhasıl çalışmadı.Vites ikiye geçiyor fakat çalışma belirtisi olsun tekleme sesi falan hiçbirşey olmadı sadece vitesse geçtiğinden tekerlek kitleniyor :cat:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
motor kitlemiş gibi görünüyor ama kaynağı ne orasını bilemeyecem. servise getirmen gereken acil bir durum var ortada. 6 km uzun bir mesafe değil, başka bir motosikletle (vites boştayken) çekerek de getirebilirsin.
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
165
inşallah krank piston kitlememiştir ama honda gibi bir motorun bu kadar çetrefilli bir arızayı yapması düşük ihtimal bi de vitesi 5 geçirip debriyajı bırakıp hareket ettirmeyi dene eğer kitleme olmamışsa zor da olsa motorun hareket etmesi lazım (sen yinede ii bilene sor yanlış bişeyler yapma sonra masrafın artar)
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Giderken olmadıysa motor kitlemiş yani yatak sarmış olamaz.
Çalışarak gelip park ettiyseniz park yerinde kilitlemez süratli veya aşırı yüklü ya da yağsız kalırsa oda yüksek devir ve yüklerde olur.
Yüreğini rahat tut %99 marş rölesi & elektrik arızası.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Giderken olmadıysa motor kitlemiş yani yatak sarmış olamaz.
Çalışarak gelip park ettiyseniz park yerinde kilitlemez süratli veya aşırı yüklü ya da yağsız kalırsa oda yüksek devir ve yüklerde olur.
Yüreğini rahat tut %99 marş rölesi & elektrik arızası.

evet durduk yerde olacak şeyler değil bunlar fakat izinsiz bir kullanım ve haber vermeme durumu olabilir.
vurdurma sırasında arka tekerin direk kitleyip hiç dönmeye zorlanmaması motor kitleme den başka bir seçenek bırakmıyor, bilmem yanlış mıyım?
ihtiyar böyle diyince tereddüte düştüm açıkçası :queen:
yoksa olay eksik mi anlatıldı?
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
aynı sorun bi süredir bendede vardı aynı ses aynı tepkiler bende akü sandım yenisini aldım ama gecmedi calışırken cok fazla akım cekmeye calışıyodu motor en son ustaya götürdüm baktı roleye giden kablolarda sorun varmış sadece onları degiştirdi smd eskisindende cabuk çalışıyo motor:cat:

Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
Marş motoru dönecektir.
Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
İyi akşamlar.

gerçekten bilgi bu işte:rendeer:
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
evet durduk yerde olacak şeyler değil bunlar fakat izinsiz bir kullanım ve haber vermeme durumu olabilir.
vurdurma sırasında arka tekerin direk kitleyip hiç dönmeye zorlanmaması motor kitleme den başka bir seçenek bırakmıyor, bilmem yanlış mıyım?
ihtiyar böyle diyince tereddüte düştüm açıkçası :queen:
yoksa olay eksik mi anlatıldı?

Bence bir hata var ama kitlenme değil:) Benim motorumda honda ve vurdurmayı her kez yapamıyor.. kitlenmediğini görmek içinde bujiyi söküp 5 miydi 1 miydi ilk yada son vitesetakıp arka tekeri elle çevirmek yeterlidir..
Vurdururkende yüklü yani üstünde ağırlık varken(muhtemelen sürücü olabilir ancak) debriyaj yumuşak bırakılırsa vurdurula bilir bence buda sağlam güçlü bir ittirme gücü gerektirir..
Saygılar...sevgiler........:)
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
bana da rölede sorun varmış gibi geldi
rölenin kablolarını bir kontrol et, ok se rölede bir sorun olabilir
kitlenme gibi birşeyin senin anlattığın şekilde olacağını hiç sanmıyorum
çok büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum yani, sadece biraz uğraştırıcı
içini rahat tut
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
1,699
bi motorlu arkadaş bul arka ayak pedi ni aç ve diger motorlu arkadaş ayagını oraya koyarak ittirsin aman vites boşta olsunda adamın ayagını kırma
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
bence marş motoru gitmiş önceki motorum wavede bu sesi alıyordum oda aynı marş motorunu kullanıyordu marş motoru komple yanmıstı eyer yanmıssa garanti var değişir!kömürleri gittiysede veya rölede sorun varsada sen değiştirmelerini tamir istemediğini söle!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst