Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Jonturk noolcak bizim bu halimiz dostum ya.Daha 10 gun var sınava.Sınavdan sonrada en az 5-6 gun ehlıyetı almak ıcın beklıycez.Ben beklemekten sıkıldım artık dayanamıycam Valla ehlıyetsız bıncem artıkk 15 gunde yakalanırsam yakalanıım yaa.Motoruma hasret kaldım ehlıyet dalgası yuzunden.Böle bi işkence şekli varmı çin işkencesi gibi.Burdan forumdakı tum arkadaşlara seslenıyorum ehlıyetınızı almadan motorunuzu almayın sakın yoksa benım gıbı kafayı tırlatırsınız.!!!!!!!
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Ayni sikintilari bende yasiyorum inan , doya doya binmek ozgurce suzulmek istiyorum yollarda , az kaldir biraz daha sabirli olmak lazim , gozlerimin yasini silerken yaziyorum dukkan mukkan perisan olduk her yan cam kiriklari filan provake oldu bennetton u turk telekom u filan tasladilar benim is yerinde zarar yok ama polisin gazi yuzunden saatlerce disari cikamadim , neyseki simdi duruldu ortalik temizlik yapicam , gorusuruz arkadaslar
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Ayni sikintilari bende yasiyorum inan , doya doya binmek ozgurce suzulmek istiyorum yollarda , az kaldir biraz daha sabirli olmak lazim , gozlerimin yasini silerken yaziyorum dukkan mukkan perisan olduk her yan cam kiriklari filan provake oldu bennetton u turk telekom u filan tasladilar benim is yerinde zarar yok ama polisin gazi yuzunden saatlerce disari cikamadim , neyseki simdi duruldu ortalik temizlik yapicam , gorusuruz arkadaslar


Geçmiş olsun jonturk dostum dukkanına zarar gelmemesine sevindim.Neyse artık su ehlıyetlerı alalımda hep beraber süzülelim yollarda rahatca.Uzerımızede ketchup ın dizayn edecegi "kuduz kopek" tısortlerını de gıyer gezeriz.2 zamanlıların Govde gosterısı baaabında.ortalıgı şööle bi dumana bogalım zamanı geldı artık!!!!!:):)
 
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
320
uqu motoruma taş geliodu az daha zaten bidaki one mayısa getirmicem motor felan...
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
1 Mayıs'tan etkilenenlere geçmiş olsun. Jontruq dükkanına bişey olmamasına sevindim doğrusu.

Sizin ehliyetler tam olarak ne zaman elinize geçecek? Organizasyon tarihini konuşalım şimdiden.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
1 Mayıs'tan etkilenenlere geçmiş olsun. Jontruq dükkanına bişey olmamasına sevindim doğrusu.

Sizin ehliyetler tam olarak ne zaman elinize geçecek? Organizasyon tarihini konuşalım şimdiden.


Haftaya cumartesi 10 mayısda sınava gırıyoruz jonturk ve ben.Herhalde mayısın 12-16 sı arası alırız ehlıyetlerımızı.17-18 mayıs veya sonrakı haftasonu bısıler planlayabılırız dıye dusundum herkese uyarsa tabiki.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
kanka biri scooter biri vitesli...niye kıyasladığını anlamadım...bide 2T yi benzine karıştırıyorsun değilmi...bu zamanda kalmadı böyle işlemler kanka be...ne bilim ben 90 larda mobiletime yapardım bunu...:pale:

birde 1000 km ye kadar turbo kitini takmıyorlar demiştin o ne alaka...mutlaka makinayı köklerler diye mi düşünüyorlar...sonucta garantili mal...kullanan ister rodaja uyar ister uymaz...

bu arada doğum günün kutlu olsun...

abi yok o iki motoru kıyaslamadım, sadece bi ara kısa bir süreliğine ikisi arasında kalmıştım onun için yazdım.
bi de yağı benzine falan katmıyosun. yağ deposunu dolduruyosun 1000km dokunmuyosun, kendi enjeksiyon sistemi var. benim 99 runner vardı, onda bile öyleydi.

turbo mevzusu da şöyle, exup sisteminin bağlı olduğu sigortayı açmıyo adamlar rodaja kadar. bunun sebebi de dayanamayıp basmasınlar diye değil aslında. yani exup'ın açılması için illa gazı köklemen gerekmiyor, belli bir deviri geçince açılmaya başlıyor. o yüzden hem kullanıcı motora iyice alışsın hem de motor rodaj zamanı exup açmasın diye böle bişi uyguluyolar. aslında heycan oluyo inceden hoşuma gitti bu durum =) yani normalde yeni makine alınca 1000km doluncaya kadar alışırsın, heycanın azalır. ben 1000e yaklaştıkça motor tamamlanacak diye seviniyorum. bu arada hiç deli kullanmıyorum abi merak etme =)

doğum günü dileğin için çok teşekkür ederim, görüşmek üzere =)
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Haftaya cumartesi 10 mayısda sınava gırıyoruz jonturk ve ben.Herhalde mayısın 12-16 sı arası alırız ehlıyetlerımızı.17-18 mayıs veya sonrakı haftasonu bısıler planlayabılırız dıye dusundum herkese uyarsa tabiki.

Ok, 17 veya 18 Mayıs gibi düşünelim. O hafta içinde organizasyonu yaparız.
Çok basit ama yine de sınavda başarılar diliyorum cihan ve jonturk
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Ok, 17 veya 18 Mayıs gibi düşünelim. O hafta içinde organizasyonu yaparız.
Çok basit ama yine de sınavda başarılar diliyorum cihan ve jonturk

Haftaiçi tekrar konusurz herkesin uygunluk durumuna gore planlarız.Ketchupda tisortleri hazırlar bu arada :):)

Bızım burası jandarma bölgesi arkadaslar maalesef.Arada sırada motorun devamlı yatmaması adına oturdugum bolgede kısa turlar atıyordum motoru aldıgım ılk zamanlar(Hani kucukken ehliyetimiz yokken arabanın içine oturup 4 arkadaş sadece teyp dinleyip sonra kalkar giderdik ya benimkide o hesap işte):p Ya cok ılgıncdır ehlıyet almam yaklastıkca şimdilerde içimde bi korku cekince basladı.8-9 gundur motor yatıyor otoparkda gıdıp ehlıyetsız 1-2 tur atmaya cesaret edemıyorum.İlk zamanlar bole dııldı.Zaman azalınca yakalanma korkusu arttı nasıl bir psikolojidir annamadım valla:):)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Haftaiçi tekrar konusurz herkesin uygunluk durumuna gore planlarız.Ketchupda tisortleri hazırlar bu arada :):)

Bızım burası jandarma bölgesi arkadaslar maalesef.Arada sırada motorun devamlı yatmaması adına oturdugum bolgede kısa turlar atıyordum motoru aldıgım ılk zamanlar(Hani kucukken ehliyetimiz yokken arabanın içine oturup 4 arkadaş sadece teyp dinleyip sonra kalkar giderdik ya benimkide o hesap işte):p Ya cok ılgıncdır ehlıyet almam yaklastıkca şimdilerde içimde bi korku cekince basladı.8-9 gundur motor yatıyor otoparkda gıdıp ehlıyetsız 1-2 tur atmaya cesaret edemıyorum.İlk zamanlar bole dııldı.Zaman azalınca yakalanma korkusu arttı nasıl bir psikolojidir annamadım valla:):)

Normaldir abi. Zaman kısaldıkça "Pisi pisine yakalanmak" korkusu sarar insanı. "5 gün daha bekleyemedim, hay kafama z.çam :pr: " psikolojisi. Aman dikkat..
 
Katılım
1 Nis 2004
Mesajlar
508
Jonturk noolcak bizim bu halimiz dostum ya.Daha 10 gun var sınava.Sınavdan sonrada en az 5-6 gun ehlıyetı almak ıcın beklıycez.Ben beklemekten sıkıldım artık dayanamıycam Valla ehlıyetsız bıncem artıkk 15 gunde yakalanırsam yakalanıım yaa.Motoruma hasret kaldım ehlıyet dalgası yuzunden.Böle bi işkence şekli varmı çin işkencesi gibi.Burdan forumdakı tum arkadaşlara seslenıyorum ehlıyetınızı almadan motorunuzu almayın sakın yoksa benım gıbı kafayı tırlatırsınız.!!!!!!!
sınavdan 5 - 6 gün sonramı??

bana ağustosta alabilirsin dediler.direksiyon sınavı yazın ortasında.çok saçma bir program var . sen nasıl alıcaksın ki acaba?
 
Katılım
3 Mar 2006
Mesajlar
27
arkadaşlar bugün bir kullancıyı gördüm bu motorla.yenibosnada e-5 in ortasında durdu motorr..kenarı zor attı kendini ve motoru.hiç çalıştırmayı denemeden telefona sarıldı.anladım ki durumu vahim:):):)
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Eee arkadaşlar kırklareli draglarına katılmaya niyetiniz var mı?
Altınızdaki motor seri ne dersiniz :)
Bakın ben Rs50 ile giricem :p
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Bende bakıyorum arada ama arkadaşlar zaten bilgili bilmedikleri bişey yok maşallah :)
Bu arada dün bir derbi geldi dükkana yağını değiştirdik motor aynı dtr125 gibi ufak tefek değişiklikler var sadece daha önce hiç yakından incelememiştim.
Gözle görülen tek farkı exup silindirde daha büyük yer kaplıyor
Birde test ettim gerçekten hızlanışı falan güzel ama gilera mxr125 daha bir torklu geldi bana :)
Gilera ya da aprilia RS 125 ile bu motor pek kıyas olmaz,beygir gücü olarak düşük! Bunların sülalesi aynı desek yeridir ama son zamanda genleri bozuldu,örneğin gilera ve derbi artık yamaha motoru kullanıyor,eski dtr 125,tzr 125 ile aynı motor var,sadece ufak oynamalar var!Mesela bir tanede ben örnek vereyim EGR valfi takmışlar,emisyon için ama motorun gücünden götürüyor,bende o iptal çünkü giannelli egzosda egr çıkışı yok,belki benimki birazdaha iyi gidiyordur,1-2-3-4'de farketmeden 12000 devire geliyorum,11000 redline ama 8000den sonra ibre birden dibe vuruyor,redline kaçıyor biraz:) Ben esasında aprilia RS 125, 250 ve cagiva mito hastasıyım,yaklaşık 10 senedir motor üstündeyim bir kere 4zamanlı motor almadım,bende de 2 zaman hastalık,özellikle tuning!Ne yapalım maddi açıdan RS alamadım,tam alıyordum(belki görmüşsünüzdür sahibinden de RS 125 vardı 2002 manisada 200YTL için anlaşamadık) bende tek seçeneğim GPR aldım ama motordan heryönüyle acayip memnunum...
Drag olayına gelince bizim burda da oluyor Akhisarda ama 2 zamanlıları almıyorlar,katagoriye girmiyor,alsalar 125 cc de 4 zamanlıların sonu belli yoksa

arkadaşlar bugün bir kullancıyı gördüm bu motorla.yenibosnada e-5 in ortasında durdu motorr..kenarı zor attı kendini ve motoru.hiç çalıştırmayı denemeden telefona sarıldı.anladım ki durumu vahim:):):)
belki benide yolda gören olmuştur,bende yolda kaldım ama tek sebebi benzin,arkadaşında büyük ihtimal öyledir,çünkü benzin göstergesi yok,benzin uyarısı çıkıyor,ondan sonra 03-02-01-00 yazıyor eğer etrafınızda benzinci yoksa yandınız!Benimde birgün acelem vardı,ya diyordum ben birşey yapacaktım,tam aklıma geldi benzin alacağım ama çok geç olmuştu 20sn gidebildim ve yolda kaldım,yaklaşık 1km motoru elimde götürdüm,Allahtan hafif ağır olsa yanmıştım...

sananyiye gidip toptan yağ satan yerlerden rahatlıkla temin edebilirsin
benzin istasyonları genellikle yarı sentetik scooter ne mobilet ler için olnan yağlardan bulundururlar
sonuçta full sentetik yağı runner ve derbi kullanıcıları dışında pek alan yok:)
benim hatırladığım eskiye göre castrol 2tt olarak sattığı full sentetik yağını tts olarak değiştirdi en son olarakta power 1 racing 2 t:)
yenilikler ve yeni isimler..
bu arada derbiler in fabrika tavsiyeli yağmarkası selenia deilmi?
Hayır AGİP kullanın yazıyor ama ben önceden runnerımda agip full sentetik kullandım,berbattı hem kokusu kötü hem duman atması oluyordu,birdaha da almadım,ben castrol power1 kullanıyorum,güzel bir yağ..

Abi şimdi gp1'ın runner'dan daha iyi kaçtığını kendim test edip onaylamıştım. GPR125 ile RunnerVXR200 draglarında da Runner alıyo (denemedim ama vidyolarda gördüğüm kadarıyla) ordan yola çıkarak söylüyorum gp1 daha iyi gider diye. Ama GP1'la gireceğin virajdan hayır gelir mi bilmiyorum. Küçük tekerlekler ile çukura da gelmez. Yani şimi sorsalar yine bu makineyi alırdım eminim.

Ben eski bir runner kullanıcısıyım,benim motorum full doluydu gerçekten acayip gidiyordu ama şunu belirteyim,runner otomatik vites kalkışta GPR'ı bir süre geçebilir ama hız arttıkça bu iş terse döner,runner 120-130 dan sonra biraz zorlanmaya başlar...
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Gilera ya da aprilia RS 125 ile bu motor pek kıyas olmaz,beygir gücü olarak düşük! Bunların sülalesi aynı desek yeridir ama son zamanda genleri bozuldu,örneğin gilera ve derbi artık yamaha motoru kullanıyor,eski dtr 125,tzr 125 ile aynı motor var,sadece ufak oynamalar var!Mesela bir tanede ben örnek vereyim EGR valfi takmışlar,emisyon için ama motorun gücünden götürüyor,bende o iptal çünkü giannelli egzosda egr çıkışı yok,belki benimki birazdaha iyi gidiyordur,1-2-3-4'de farketmeden 12000 devire geliyorum,11000 redline ama 8000den sonra ibre birden dibe vuruyor,redline kaçıyor biraz:) Ben esasında aprilia RS 125, 250 ve cagiva mito hastasıyım,yaklaşık 10 senedir motor üstündeyim bir kere 4zamanlı motor almadım,bende de 2 zaman hastalık,özellikle tuning!Ne yapalım maddi açıdan RS alamadım,tam alıyordum(belki görmüşsünüzdür sahibinden de RS 125 vardı 2002 manisada 200YTL için anlaşamadık) bende tek seçeneğim GPR aldım ama motordan heryönüyle acayip memnunum...
Drag olayına gelince bizim burda da oluyor Akhisarda ama 2 zamanlıları almıyorlar,katagoriye girmiyor,alsalar 125 cc de 4 zamanlıların sonu belli yoksa

Desene sende bizim kafadansın :)
Bende gilera GFR125 vardı sattım şuan Aprilia rs50 var ama satmaya kıyamıyorum krenajlarda çatlak bile yok daha :)
Kenarda beklettiğim arızalı 98 model rs125 te var onuda alıcam kısmetse :)
Bir ara aprilia Rs250 almıştım arızalıydı ama 1 hafta sonra adam geldi geri aldılar ruhsatları üzerime almamıştım.. Şimdiki aklım olsa ilk önce satışını alırdım.
Manisadakini de iyiki almamışsın diyim ben sana onu bizim forumdan bir arkadaş aldı şuan yürümüyor denebilir getircek bir ara bakıcaz sanada bela olabilirdi :)
Ama gileranın yamaha motoru kullandığına katılmıyorum yeni çıkardığı scr modelinin motorunuda kendisi üretiyor diye biliyorum ama kasalar Rs50 nin editlenmiş hali kesinlikle..

Bu arada kenarda köşede arızalı Rs125 veya Rs250 bulursanız ilgilenebilirim arkadaşlar
Gilera gfr125 te olabilir
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Manisadakine adam kefildi,motor süper diyordu,sadece siyah kısımları boyalıymış,kendiside zaten oto boyacısı,herneyse pek anlamıyordu sanırım motordan,zaten Alaşehirde nerden sentetik yağ filan bulacak,orjinal parçasını takacak o işler karışıktı,ben mesela yağı geçtik 97 oktandan aşağı benzin bile almam...Herneyse güzel motorların var,bende de aprilia var yedekte ama o şehiriçi kullanımda aprilia sonic 50 scooter...
Gilera sc 125 de aynı yamaha motoru var,yabancı sitelerde okudum,ayrıca debriyaj kapağına bakarsan derbilerde olduğu gibi metalik bir plaka yapıştırılmış,üzerinde marka yazısı var! Ama onun esas görevi ne? Alttaki kocaman YAMAHA yazısını kapamak,sök bak alttan ne çıkıyor nanik YAMAHA:queen:
Valla senelerce takip ettim düzgün bir RS125,250 bulamadım ama bulursam haber veririm,İnşallah ileride Athena 170lik kit alırsam ozaman RS ile benden kaçın:)Runner da ne güzel dışarıdan bir ton tuning parçası getiriyordum,bunda hem parça yok,hemde olan parçalarda pahalı:zaten olanlarda Athena 170kit,carbon reed valve ve main jet
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Manisadakine adam kefildi,motor süper diyordu,sadece siyah kısımları boyalıymış,kendiside zaten oto boyacısı,herneyse pek anlamıyordu sanırım motordan,zaten Alaşehirde nerden sentetik yağ filan bulacak,orjinal parçasını takacak o işler karışıktı,ben mesela yağı geçtik 97 oktandan aşağı benzin bile almam...Herneyse güzel motorların var,bende de aprilia var yedekte ama o şehiriçi kullanımda aprilia sonic 50 scooter...
Gilera sc 125 de aynı yamaha motoru var,yabancı sitelerde okudum,ayrıca debriyaj kapağına bakarsan derbilerde olduğu gibi metalik bir plaka yapıştırılmış,üzerinde marka yazısı var! Ama onun esas görevi ne? Alttaki kocaman YAMAHA yazısını kapamak,sök bak alttan ne çıkıyor nanik YAMAHA:queen:
Valla senelerce takip ettim düzgün bir RS125,250 bulamadım ama bulursam haber veririm,İnşallah ileride Athena 170lik kit alırsam ozaman RS ile benden kaçın:)Runner da ne güzel dışarıdan bir ton tuning parçası getiriyordum,bunda hem parça yok,hemde olan parçalarda pahalı:zaten olanlarda Athena 170kit,carbon reed valve ve main jet

Valla ben incelemedim yeni gilerayı ama tahmin yürüttüm çünkü eski makinaları gerçekten harika Cx125 Gfr 125 falan filan :)
Şimdi baktım karburatör mikuniymiş bu da demek oluyor ki yamahayı almış onlarda :p
Derbi çok ilgimi çekmişti gerçeği söylemek gerekirse ama birtürlü alışamadım nedendir bilmem ama sevemedim gitti bu motoru sanki birşeyler eksik gibi yada kullandığımda heran duracakmış gibi hissediyorum :)
Birde sen bayağı araştırmışsın sanırım varmıydı gözüne çarpan eski yatan rsler temiz olması önemli değil bana yatan olması tercihimdir :)
Ölüyü diriltmek daha zevkli oluyor en azından neler olacak yada neler yapabilirsin yolda kalırmısın yoksa basarsan kilitler mi biliyorsun :cat:
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Gilera SC 125 * Technical specifications

Engine
Type: Single-cylinder two stroke 2 T EURO2
Bore x stroke: 56 x 50.68
Displacement: 124.76 cc
Carburettor: Mikuni-28
Cooling: Liquid
Start: Electric
Compression ratio: 12.5:1
Fuel: Unleaded
Lubrication: Automatic mixer
Ignition: Electronic CDI
Gilera da birebir yamaha motorunu koymuş!Sök derbi yazılarını Gilera yaz tek fark bu iki motor arasında,lastikleri bile pirelli demon!
Valla aprilia yok,hala daha bakınıyorum,bizim buralarda da parmakla sayılacak kadar az var ama manisada bir gfr 125 gilera var,yeni olarakta tek benim gpr başkada iki zaman SS yok...
Bendeki runner'da 99 modeldi herşeyini kendim sıfırdan topladım,şanzıman,debriyaj,varyatör... yolda da kaldım, o motor kardeşim gibi olmuştu acayip zevkliydi ama yaş ve km biryere kadar sattım!Kısaca eskiyi toplamak çok zevkli ama zamanın olacak bir,para bol olacak iki,çünkü gilera gibi,aprilia gibi derbi gibi SS tarzı motorların orjinal parçaları çok pahalı, ama şase durur takarsan RX115-135 motoru o zaman ucuza mal olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst