Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
john doe' Alıntı:
arkadaşlar hep soru soruyorum ama kusura bakmayın sormak zorundayım.
şimdi ben raptorun 250 e modeline bindim,boyum 1.85 fakat dizlerim çok kırık kalıyodu, dengemi çok zor koruyodum ve hatta koruyamıyodum yeri öptüm.

küçük mü bu motor sizce bana daha yüksek seleli bir şey mi almalıyım.

Arkadaşım eğer gidon dizlerine değmiyorsa sorun sendedir, değiyorsa o zaman motoru değiştir, ama bir çok arkadaşım var regal kullanıyor, boyu 190 olan da var hiçbiri denge sorunu yaşamıyor, daha önce çapır kullandınmı bilmiyorum ama çapırlar zaten dizaynı yüzünden dengesi zor motorlardır, elin,n alışması gerek, biraz tecrübe lazım, motorunu daha sık kullan.:cat: :cat:
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
352
Arkadaşlar bana lütfen arkadaşlardan birisi raptor distribirator firma veya bayilerin internet adres linkini versin nette bulamadım.
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
okan4037' Alıntı:
abılerım kusura bakmayın ama bısı sorcam butun sayfayı okuyamadım bu motor nasıldır fazla sorun cıkartırmı su sogutmalı mootor oldugu ıcın 300 km yı sorunsuz durmadan gıdebılrımı kısaca bılgı verırsenız sevınırım sımdıden tesekkurler

Dostum senle ilk karşılaşıyorum sanıyorum, geçmiş sayfalardaki yazdıklarımızı okuyacak zamanın olduğunda mutlaka oku, ama ben sana kısaca bazı bilgiler vereyim,

Ben çok eski bir motorcuyum, yani biraz tecrübem var,yeniden motor almaya karar verdiğimde tam 3 ay motorları inceledim fuarların hepsini gezdim, sonunda regal e karar verdim sebepleri:

1- Uzun yola da çıkmayı düşündüğümden su soğutmalı olmasını tercih ettim.
2- Deneme sürüşlerine gittim, motorun ani ivmelenmesi,torku mükemmel,
3- Üzerindeki nikelajları cantları çok dikkat çekici albenisi var,
4- Lastikleri dubleks,
5- Çok rahat 120Km ye ulaşıyor 130 hatta 140 km ile uzun süre motor şişmeden gidebiliyorsunuz,
6- Fiyatı bu ayardaki bir motora göre çok ekenomik.
7- İkinci el piyasası çok hareketli,hemen satılabiliyor.
8- Kolay kolay yolda bırakmıyor,bir arkadaş 250km susuz yol yaptı sadece bir piston değişti.


HOŞUMA GİTMEYEN TARAFLARI:

1- Sıfır alınan her 10 motordan 3 nün radyatörü deliniyor,garantiden değişiyor daha sonra sorun çıkartmıyor,
2- Devir saati,benzin göstergesi,hararet saati yok,(hararet lambası var)
3- Arka koltuk çok ufak arkada uzun süre artçı taşıyamıyorsunuz,koltuğun genişlemesi gerekiyor,
4- Farları zayıf, eski tip far ampulü koymuşlar,
5- Genellikle bujileri çabuk bozuluyor,japonla değiştirmek gerekiyor,
6- Önde cam yok, (Bu bana göre, başkasının hoşuna böyle gidiyor)
7- Arka lastik çok kaydırıyor, bazıları değiştiriyor ama ben değiştirmedim,
8- İthalatçı firma hala servis ve yedek parça alt yapısını tamamlıyamadı, ama ben şahsen parça sorunu yaşamıyorum.


300km ye gelince kıçın dayanabildiği kadar gidersin, hiçbirşey olmaz merak etme, ama zaten 300km sonra ana depon biter benzin almaya durursun,

AL KARDEŞİM KORKMA BU MOTORUN BEN CANINI ALIYORUM UZUN YOLDA DAHA BENİ HİÇ MAHÇUP ETMEDİ,YAĞIŞTADA ÇOK İYİ BİR PERFORMANSI VAR, MERAK ETME.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
farların sadece ampülünü değiştirmekle farlar düzeliyor mu?
arka lastiğini değiştirenler yenilerden memnun mu? memnunsalar yeni aldıkları lastik markası ne?
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
watercolours' Alıntı:
farların sadece ampülünü değiştirmekle farlar düzeliyor mu?
arka lastiğini değiştirenler yenilerden memnun mu? memnunsalar yeni aldıkları lastik markası ne?

Arkadaşım zaten sorun da burada, far ampulünü değiştirip H4 takamıyorsun çünkü ampulün takıldığı yerde eski model oraya göre H4 bulamıyorsun, bazı arkadaşlar sis taktırdı.

Lastiklerde japon malı takıyorlar ben markasını bilmiyorum ama fiyatları pahalı değil merak etme 100YTL bile değil.
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
muhendis1959' Alıntı:
Dostum senle ilk karşılaşıyorum sanıyorum, geçmiş sayfalardaki yazdıklarımızı okuyacak zamanın olduğunda mutlaka oku, ama ben sana kısaca bazı bilgiler vereyim,

Ben çok eski bir motorcuyum, yani biraz tecrübem var,yeniden motor almaya karar verdiğimde tam 3 ay motorları inceledim fuarların hepsini gezdim, sonunda regal e karar verdim sebepleri:

1- Uzun yola da çıkmayı düşündüğümden su soğutmalı olmasını tercih ettim.
2- Deneme sürüşlerine gittim, motorun ani ivmelenmesi,torku mükemmel,
3- Üzerindeki nikelajları cantları çok dikkat çekici albenisi var,
4- Lastikleri dubleks,
5- Çok rahat 120Km ye ulaşıyor 130 hatta 140 km ile uzun süre motor şişmeden gidebiliyorsunuz,
6- Fiyatı bu ayardaki bir motora göre çok ekenomik.
7- İkinci el piyasası çok hareketli,hemen satılabiliyor.
8- Kolay kolay yolda bırakmıyor,bir arkadaş 250km susuz yol yaptı sadece bir piston değişti.


HOŞUMA GİTMEYEN TARAFLARI:

1- Sıfır alınan her 10 motordan 3 nün radyatörü deliniyor,garantiden değişiyor daha sonra sorun çıkartmıyor,
2- Devir saati,benzin göstergesi,hararet saati yok,(hararet lambası var)
3- Arka koltuk çok ufak arkada uzun süre artçı taşıyamıyorsunuz,koltuğun genişlemesi gerekiyor,
4- Farları zayıf, eski tip far ampulü koymuşlar,
5- Genellikle bujileri çabuk bozuluyor,japonla değiştirmek gerekiyor,
6- Önde cam yok, (Bu bana göre, başkasının hoşuna böyle gidiyor)
7- Arka lastik çok kaydırıyor, bazıları değiştiriyor ama ben değiştirmedim,
8- İthalatçı firma hala servis ve yedek parça alt yapısını tamamlıyamadı, ama ben şahsen parça sorunu yaşamıyorum.


300km ye gelince kıçın dayanabildiği kadar gidersin, hiçbirşey olmaz merak etme, ama zaten 300km sonra ana depon biter benzin almaya durursun,

AL KARDEŞİM KORKMA BU MOTORUN BEN CANINI ALIYORUM UZUN YOLDA DAHA BENİ HİÇ MAHÇUP ETMEDİ,YAĞIŞTADA ÇOK İYİ BİR PERFORMANSI VAR, MERAK ETME.
hocam ellerıne saglık verdıgın bılgıler cok acık ve aydınlatıcı verdıgın bılgıler ıcın tesekkurler:rendeer:
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
194
Farlar iğrenç :queen:
Ya yanına iki adet sis lambası bağladım gece gene verim alamıyorum:pr:
Düşük hızlarda problem yok ancak gelde gelelim gece uzun yolculuğa çıkın otobanda 140 ile giderken far çok yetersiz:farao:
Gece o hızla önüne çıkabilecek bir engeli son anda anca farkedebiliyorsun ve manevra yapacak zaman olmuyor.
Anlayacağın gece uzun yolda hızlı giderkene allahlığa yol gidiyoruz.
Benim anlamadığım ampulleri değiştirmek kolayda güçlü amperli lambalar okadar fazla akım çekerki elektrik kabloları tutuşabilir hatta elektrik sistemi çökebilir saçma sapan sigorta atmaları yaşanabilir.
Tek bir çözüm var araya bir arabirim konabilir akım dengelenir yada sil baştan elektrik sistemi sökülüp yeni baştan daha güçlü bir sistem monte edilebilir.
Bu iş biraz muamma kolay gele!!:bounce:
 
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
16
muhendis1959' Alıntı:
Kardeşim önce çok isabetli bir karar verdiğini söyliyebilirim, ama alacağın RR yi mutlaka bir yetkili servise göster, sonra başına iş açma, çünkü bu motorları satanların bir çoğu yaptırdığı büyük bir arıza sebebiyle satıyor, küçük bir kısmı ihtiyaçtan, geçerli bir sebepten satıyor, geçengün bir arkadaşımızın başına geldi İstanbulda Katrancı otomativde motoru söktürmek zorunda kaldı.

Gelelim bu motorun yakıtına, benim motor ortalama Km başına 100 Lira yakıyor,yani 100 Km de 3.5Lt.yakar. Uzun yolda çok basarsan biraz farkeder ama çok fazla değil, şehir içinde ise benim motor daha hiç 4 LT yakmadı 3ila 3.5Lt yaktı.

Yola giderken yanına lastik şişiren şişirirkende tamir eden spreyler var onlardan al, ayrıca radyatör deliklerini tıkayan bir ilaç var onuda al radyatör delinmelerine karşı, zincir baklası al yedekte dursun kolay kolay kopmaz ama ne olur ne olmaz, birde motorun kendi takımlarının dışında yanına ingiliz anahtarı veya ayarlı pense al, takımlarını biraz zenginleştir. Artçın varsa arka koltuğu yeniden yaptırman gerek çünkü koltuk çok ufak arkadaki rahatsız oluyor.

Ayrıca yedek buji de almayı unutma.


Mühendis abime en derin saygılarımı sunarım :) Ankarada gösterebileceğim yetkin servis, bu söylediğin parçaların temini ve arka koltuk yenilemeyi yaptırabileceğim bir yer var mı acaba?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
133
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aydınlatma

Müslüm abi bende Kastro gezisi önce akşam yola çıkacağımız için sirkeciye gidip sis lambası aradım ama nafile .Koca sirkecide farda yok lambada. Mc gayver ın motorun üzerindeki farlar çok hoşuma gitmişti normal farın 1/4 ölçeklisi gibi aşağı yukarı. Ben onun şapkasız sade olanından buldum 55w ampulu olan ve taktırdım. Gezide akşamı malum trafik sıkışı atmışız kendimizi emniyet şeridine kimin arkasından yaktıysam abartısız hemen kenara çekip yol verdi. Ben şimdiki aydınlatmamdan çok memnunum. Ayrıca size daha sonra resimde ekleyebilirim.Park ampulunun içinede kırmızı lamba koydurdum bak bakalım akşam nasıl olmuş.

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=13950&page=9
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
Arkadaşlar pendik bölgesi civarında arka koltuğu daha büyük yaptırabileceğim bildiğiniz bir yer var mı telefon numarası verebilirseniz sevinirim ?
farlar içinse düşük akım çeken güçlü led lambalar var bu lambalar bizim motorlara uygun değiller mi acaba ?
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hunluata' Alıntı:
Müslüm abi bende Kastro gezisi önce akşam yola çıkacağımız için sirkeciye gidip sis lambası aradım ama nafile .Koca sirkecide farda yok lambada. Mc gayver ın motorun üzerindeki farlar çok hoşuma gitmişti normal farın 1/4 ölçeklisi gibi aşağı yukarı. Ben onun şapkasız sade olanından buldum 55w ampulu olan ve taktırdım. Gezide akşamı malum trafik sıkışı atmışız kendimizi emniyet şeridine kimin arkasından yaktıysam abartısız hemen kenara çekip yol verdi. Ben şimdiki aydınlatmamdan çok memnunum. Ayrıca size daha sonra resimde ekleyebilirim.Park ampulunun içinede kırmızı lamba koydurdum bak bakalım akşam nasıl olmuş.

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=13950&page=9

Akşam motorla gelirsen, bakarım ben gerçekten bu far işine iyice uyuz olmaya başladım, gece kör gibi gidiyorum, farın ayarlarını iyice aşağı ayarladım böylece burnumun ucunu az da olsa görebiliyorum. Aslında H4 takabilsek sorun ortadan kalkacak, neyse akşam Dersadette konuşuruz.:cat:

bluebee' Alıntı:
Mühendis abime en derin saygılarımı sunarım :) Ankarada gösterebileceğim yetkin servis, bu söylediğin parçaların temini ve arka koltuk yenilemeyi yaptırabileceğim bir yer var mı acaba?

Üzgünüm ben Ankara yı bilmiyorum ama sana yetkili servisleri bulacağın adresi vereyim, www.sarıkayalar.com.tr www.yellowrockmotorcycle.com

bu adreslerin faydası olur sanırım.:cat:

Kazasız belasız sürüşler.:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
190
mühendis1959;

regal'ler cruiser tarzı motosiklettir. gerçi bazı yerlerde bu tarz motosikletler için chopper de deniliyor ama bu aslında yanlış bir türlendirme oluyor. forumlardan öğrendiğim kadarı ile, chopper: satın alınmış orjinal bir motosiklet üzerinde epey bir kişisel değişiklik yapılmış ve tu değişiklikler sonrası ortaya çıkmış bir motosiklet, belki de o an için dünyada 1 tane olan ve bir başkasında olmayan motosiklet anlamına geliyor. örnek olarak, ön tekeri öne doğru çok uzatılmış, oturma yeri değiştirilmiş, deposu farklılaştırılmış, gidonu değiştirilmiş vb. orjinalinden çıkarılmış motosikletler kişiye özel hale getirilmiş modifiyeli motosikletler chopper türlendirmesine dahil ediliyor. yine bu türlendirmede, el yapımı olan ve sadece o şekilde dünyada 1 tane olan motosikletler de chopper olarak yer alıyor.

buraya nereden geldim.. "çapırlar zaten dizaynı yüzünden dengesi zor motorlardır" diyorsunuz. bu ifadenize katılmıyorum. çünkü, regal bir chopper (çapır) değil, bir cruiser tarzı motosiklettir. cruiser; gezi motosikleti anlamına gelir.. sözlük anlamı ise, gezgin, gezici vb. anlamlara gelir. bu motosikletin her hangi bir denge sorunu yok.

john doe arkadaş, dizlerinin çok büküldüğünü belirtiyor. boyu onun gibi uzun olan başka arkadaşlar da vardı. ancak o arkadaşlar böyle bir sorunu dile getirmediler. bunu sadece john belirtmiş gibi oluyor. bunun ne gibi bir çözümü olabilir merak ediyorum. çünkü, sadece regal, böyle bir yüksekliğe sahip değil.. regal haricinde bildik bazı ünlü cruiser'lerde de yaklaşık aynı yüksekliklerin olduğunu biliyorum. acaba, amortisörler ile oynanarak, motosiklet yükseltilebilir mi diye sormak gerekir. en iyisi konunun uzmanı olan motosiklet ustalarına danışmak gerekir. uğrayan arkadaşlar bu soruyu sorarlarsa servis ustalarına yada bilen ustalara.. cevabı yazmayı unutmaz iseler iyi olur.

mühendis1959; "5- Çok rahat 120Km ye ulaşıyor 130 hatta 140 km ile uzun süre motor şişmeden gidebiliyorsunuz" diye bir ifadeniz var. regal su soğutmalı olduğuna göre.. nasıl olur da şişer. şişme kavramı, hava soğutmalı motosikletler için kullanılan bir kavramdır. açıklar iseniz memnun oluruz.

far konusu yine yazıldı. içimizde bu sorunu kökten çözen kimse yok mu? yani servise gidip orda bu soruları soran da mı yok. bu elektrik ile ilgili bir husus. o zaman motosiklet elektrik aksamından iyi anlayan bir ustaya sormak lazım. H4 ampuller, mevcut far yuvasına uymuyor ise.. farı değişelim. gerçi far değiştiren var diye biliyorum ama.. bu arkadaş kimdi bilmiyorum. far değişince, başka ampul takınca da.. fazla akım çekildiği için sorun olabilir diye belirtiliyor. en doğrusunu bu işin uzmanına sormak lazım arkadaşlar. böyle birileri ile diyaloğa girerseniz bizleri de bilgilendiriniz..
 
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
164
motorumu aldım

Arkadaşlar merhaba .Aranıza yeni katıldım. 1-2 hafta araştırdıktan sonra V motorlu bisan ve ya keeway 250'de karar kılmştım fakat görüntüleri resimlerdekine benzemiyor,neredeyse işçilik kaliteleri 0. Geçen hafta birde resimleri görünce bu Regali göreyim dedim ve tabir yerindeyse vuruldum .İşçilik bir harika ve bir haftadır biniyorum çokta rahat ve gösterişli.:cherry:
Arkadaşlar nette gezerken www.regal raptor.com'girince bu motorların adı ve görünümünde direkt bir ingiliz firması çıkıyor karşınıza yani bu motor galiba ingiliz menşeli bir çin. umarım kaliteyi makinedede tutturmuşlardır.
Bu motorların teknik bölümünde hiç birinde ABS'den bahis yok.Daha ayrıntı verilirse seineceğim.
Kazasız ,neşesi bol ve sorunsuz sürüşler dilerim.:)
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Topuz' Alıntı:
mühendis1959;

regal'ler cruiser tarzı motosiklettir. gerçi bazı yerlerde bu tarz motosikletler için chopper de deniliyor ama bu aslında yanlış bir türlendirme oluyor. forumlardan öğrendiğim kadarı ile, chopper: satın alınmış orjinal bir motosiklet üzerinde epey bir kişisel değişiklik yapılmış ve tu değişiklikler sonrası ortaya çıkmış bir motosiklet, belki de o an için dünyada 1 tane olan ve bir başkasında olmayan motosiklet anlamına geliyor. örnek olarak, ön tekeri öne doğru çok uzatılmış, oturma yeri değiştirilmiş, deposu farklılaştırılmış, gidonu değiştirilmiş vb. orjinalinden çıkarılmış motosikletler kişiye özel hale getirilmiş modifiyeli motosikletler chopper türlendirmesine dahil ediliyor. yine bu türlendirmede, el yapımı olan ve sadece o şekilde dünyada 1 tane olan motosikletler de chopper olarak yer alıyor.

Dostum bu verdiğin bilgilerin hepsini bende en az senin kadar biliyorum ama bu konuyu burada gündeme getirdiğin için gerçekten teşekkür ederim çünkü benim ifademle çapır senin ifadenle chopper denilen motorların ve benim ifademle kruzır senin ifadenle cruiser denilen motorların farkını satan ana bayiler bile doğru dürüst bilmiyorlar, kaldıki zaten bu ifadeler türk milletinin lügatında yok bu kelimelerin türkçe karşılığı da yok, biz türkçe yi konuştuğumuza göre bende yazdıklarımın anlaşılabilmesi için böyle bir uygulama yapıyorum, şu an bile bakanlık dilimizi sabote eden bu yabancı kelimeleri ayıklamaya uğraşıyor ve bu kelimelerin türkçe karşılıklarını bulmaya çalışıyor,
senin bu yazılarından hafifte olsa beni tiye aldığını hissettim, ama sen merak etme dostum, ben tam 29 sene okul okudum, ayrıca herkesin yaşı kadar da motor kullandım gerçi 15 sene ara verdikten sonra yeniden başladım ama yinede bu topikte bile motosikletle ilgili yazılarımda türkçeyi katletmemeye çalışıyorum, keşke sen bu konuyu bana hitaben yazmasaydın da bütün herkese hitaben yazsaydın, bu biraz talihsizce olmuş, çünkü bu hataları tüm türk insanı yapıyor, tabi hataysa.:silent: :silent:
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
Konuyu Toplam 15 üye okuyor. (10 Kayıtlı üye ve 5 Misafir)
okan4037, Can., cbrr660, hvh567, ihsansshade, jason_james, kirve_64, muhendis1959, nurettin_, talkie
tum sıte burdaymıs bende herkes nerde dıyodum:p
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Topuz' Alıntı:
mühendis1959;


buraya nereden geldim.. "çapırlar zaten dizaynı yüzünden dengesi zor motorlardır" diyorsunuz. bu ifadenize katılmıyorum. çünkü, regal bir chopper (çapır) değil, bir cruiser tarzı motosiklettir. cruiser; gezi motosikleti anlamına gelir.. sözlük anlamı ise, gezgin, gezici vb. anlamlara gelir. bu motosikletin her hangi bir denge sorunu yok.

Dostum bu motorlar sadece regal değil birçok marka çapır var, hatta regalin klass tipinde bile denge sorunu çok daha fazladır, senin dediğinin aksine bu motorların diğer motorlara göre tabiki dengesi daha iyi değildir, sen şehir içinde sıkışık trafikte rahat gidebiliyormusun bu motorla, eğer evet diyorsan, başka tip motora hiç binmemişsin, bir dene öyle karar ver.:farao:

Topuz' Alıntı:
mühendis1959;



john doe arkadaş, dizlerinin çok büküldüğünü belirtiyor. boyu onun gibi uzun olan başka arkadaşlar da vardı. ancak o arkadaşlar böyle bir sorunu dile getirmediler. bunu sadece john belirtmiş gibi oluyor. bunun ne gibi bir çözümü olabilir merak ediyorum. çünkü, sadece regal, böyle bir yüksekliğe sahip değil.. regal haricinde bildik bazı ünlü cruiser'lerde de yaklaşık aynı yüksekliklerin olduğunu biliyorum. acaba, amortisörler ile oynanarak, motosiklet yükseltilebilir mi diye sormak gerekir. en iyisi konunun uzmanı olan motosiklet ustalarına danışmak gerekir. uğrayan arkadaşlar bu soruyu sorarlarsa servis ustalarına yada bilen ustalara.. cevabı yazmayı unutmaz iseler iyi olur.

..

Buradaki arkadaş çok haklı boyu uzun olanların bu tarz motorları kullanmaları zordur,uzun yolda rahatça kullandıkları çapır ları şehir içinde rahatça kullanamazlar,Aynen benim yeğenimde olduğu gibi 190 boyla adam kullanamıyor.Ayrıca regal lerin amortisörlerinden motor yükseltilemiyor,ancak gazlı dediğimiz amortisörler takılırsa bu amortisörlerin yükseklikleri ayarlanabilir, fakat bu seferde motorun dengesi bozulur .:cat:

Topuz' Alıntı:
mühendis1959;
mühendis1959; "5- Çok rahat 120Km ye ulaşıyor 130 hatta 140 km ile uzun süre motor şişmeden gidebiliyorsunuz" diye bir ifadeniz var. regal su soğutmalı olduğuna göre.. nasıl olur da şişer. şişme kavramı, hava soğutmalı motosikletler için kullanılan bir kavramdır. açıklar iseniz memnun oluruz.

Burada regali hava soğutmalı motorlarla kıyasladığım için öyle yazdım, ayrıca sen regali de 140 km üstünde 30 dk kullan yani 9-10 bin devirde, bak bakalım nasıl şişiyor, 1.5-2 litre suyla bir motor nasıl soğuyabilirki, hava desteğiyle bu motorlar hararet yapmıyor,ama hangi motoru gücünün dışında zorlarsan hararet yapar ve sıkışır, bu arabalarda da böyledir, sakın nasılsa su soğutmalı diye motorları aşırı zorlamayın.:farao:

Topuz' Alıntı:
mühendis1959;


far konusu yine yazıldı. içimizde bu sorunu kökten çözen kimse yok mu? yani servise gidip orda bu soruları soran da mı yok. bu elektrik ile ilgili bir husus. o zaman motosiklet elektrik aksamından iyi anlayan bir ustaya sormak lazım. H4 ampuller, mevcut far yuvasına uymuyor ise.. farı değişelim. gerçi far değiştiren var diye biliyorum ama.. bu arkadaş kimdi bilmiyorum. far değişince, başka ampul takınca da.. fazla akım çekildiği için sorun olabilir diye belirtiliyor. en doğrusunu bu işin uzmanına sormak lazım arkadaşlar. böyle birileri ile diyaloğa girerseniz bizleri de bilgilendiriniz..

Arkadaşım ben elektrik mühendisiyim, ayrıca oto elektrikçisi kendiside eski motorcu olan arkadaşım Fehmi ile birlikte biz bu sorunu pratik olarak çözmeye çalıştık ama olmadı,

- Motorun elektrik tesisatı çok zayıf yani kabloları,
- Şarz dinamosu yeterli değil,
- Akü nün amperi 9 yazsada asla 9 değil yüke bindimi çok düşüyor,
- Motorların farlarını sürekli açık gittiğimiz için takılacak H4 dediğimiz civalı lambalar tesisata zarar verebilir, yani farı değiştirsen bile problem hallolmuyor,
- Yapılacak en akıllı şey 2 adet sis lambası takıp onlarıda sürekli yakmamak gerekiyor,
Sonuçta bu problemin kesin çözümü, yeni bir tesisat, ve yeni bir akü.

:rendeer: :cat: :rendeer: :cat: :rendeer: :cat: :rendeer: :cat: :rendeer:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst