sevgili arkadaşlarım bir süredir forumu ziyaret etmiyordum açıkcası.
ancak kendime göre nedenlerim olmasına rağmen çok şikayet aldım bu yönde.gerek özel mesaj,gerek msn ve tlf
hatta bir arkadaşım (abi bu motoru sen aldırdın senin yazdıklarından sonra almaya karar vermiştim.bu terkediş neden)
gibi ana fikri bu olan davetler aldım..
ancak bazı açıklama yapma gereğinide yerine getirmem lazım bu konuda
grup nedir..
grup birbirleriyle etkileşim ve iletişim içinde bulunabilen birbirlerinin psikolojisini bilen ve belli bir birimin
üyesi olarak gören herhangi birsayıdaki insan topluğudur.
bu topluluğun içinde iktidar,kabulgörme,statü,mevkii sahibi olma dürtüsü veya güçlü ego ihtiyaçları olan kimselerde olacaktır.
ama bunu bilgi paylaşım adına değilde tam olarak ben merkezci bir yaklaşımla bu topice gelen her mesaja
doğru yanlış cevap yetiştirmeye çalışmakla sağlanamaz..burada mesaj sayısını artırmak kimseye kıdem,öncelik hakkı
vermez,vermemiş ve vermeyecektir.
işin tuhaf olan yanı çoğundada verilen yanlış hatalı mesajlara veya cevaplara (doğrusu bu şekilde olmalı ) diye tepki
gelince yine benmerkezci yaklaşımla direnci harekete geçirip,savunma mekanizmasını çalıştırıp ters tepki
ile karşılaşılıyor...
insanlarla burada sanal bile olsa ilişkiler kurarken bu insanların duygulu ve onurlu oldukları unutulmamalı...!
önemli kişi olma tutkusu tavır takınarak ,ve eleştiriye kapalı tutumla çözümlenemez.....!
sayın MÜHENDİS1959 (doğru yazım şekli mühendist'tir) nickli üye arkadaşımız:
neden tepki mesajlarında durmadan kendinizden ve geçmişinizden söz ediyorsunuzki..?ispat etme çabası neden..?
tüm bunlar sizden başkasını ilgilendirmezki..
eğer karşınızdakini etkilemek yada ikna etmek istiyorsanız önce konuya hakim olmalısınız...oysa hiç düşünülmeden
yazılmış cevaplanmış bir sürü hatalı mesajınız var...örnekmi....?
muhendis1959' Alıntı:
Eğer kontağı kapatıp anahtarı çıkarttığından eminsen, kontak anahtarın mefta olmuş hemen git değiştirsinler,
bu arkadaşımız motoruna alarm taktırmış..sorunun nedeni çok belli iken sizin teşhisiniz bu yönde olmuş.
halbuki teşhisiniz de yanlış tedavinizde...! devam edelim isterseniz..
muhendis1959' Alıntı:
Arkadaşlar belki bana güleceksiniz ama bir çoğunuzun da bunu bilmediğine eminim herkes öğrensin diye yazıyorum.
bizlerin bunu bilmediğimizden o kadar eminsinizki...doğrusu şaşırmamak elde değil..şaka gibi sanki....bu durumda bu motorda her öğrendiğiniz yeni
bilgide size muhtacız... neyseki gülünebilecek bir şey olduğunu siz kendiniz yazmışsınız zaten.....
eğer isterseniz devam ederim bu hatalı yanıtlara....ama çok gerek yok sanırım..
başka bir konuya daha değinmek istiyorum sakıncası yoksa...buda tartışmacı uslubunuzle alakalı..
örneğin lokantadasınız...
garson patates kızartması istediğiniz halde size patetes püresi getirmişse ...(kusura bakmayın size zahmet olacak ama patetes kızartması istemiştim derseniz
inceliğinize ince ve nazik bir cevap alacaksınız..kusura bakmayın,üzgünüm,lütfen,sakıncası yoksa, teşekkür ederim gibi ifadeler
günlük yaşamda karşılaşılan zorlukları daha kolay aşılmasını sağlayabilir.
aynı zamanda iyi eğitim almış kişilerin ayırt edilmesinde çok yardımcı olur....!
tartışmaların onda dokuzu tartışanları kendi düşüncelerine daha çok bağlanması ile sonuçlanır.tıpkı sizinki gibi..
hiç bir tartışmayı kazanamazsınız..
kaybedersenız kaybettiniz demektir.ama kazanırsanız kendinizi nasıl hissedersiniz.?
karşınızdakini haksız olduğuna kanıtlamanız, bunu başarmak içinde onun inandığı şeylere saldırmışsınız demektir aynı zamanda.
karşınızdaki kırılmış,incinmiştir.şimdi kendinizi tartışmayı kazandığınız için iyi hissedebilecekmisiniz..??
anlaşmazlıklara hep olumlu bakın..
Eğer tartışır başkalarının görüşlerine karşı çıkarsanız belki bazen bişeyler kazanabilirsiniz ancak bu boş bi zafer olur hiç bir zaman karşınızdakinin iyi niyetini kazanamazsınız.
Kararı siz verin. Akademik yada teatral bir zafermi yoksa bir insanın iyi niyeti mi ? tercih sizin.
bir çift hep aynı görüşte ise biri gereksiz demektir bu durumda.
ama birinin farklı bir görüşü varsa diğeri bunu duymaktan mutlu olmalıdır.çünki bu farklı görüş onu hatalı davranışlardan
koruyabilir..
tartışmaktan en iyi sonucu almanın tek yolu tartışmaktan sakınmaktır..
sizin tüm mesajlarınız (bunu size kanıtlayacağım der nitelikte) bu davranışınız (ben senden daha akıllıyım,sana bir iki söz yazacağım ve sen
fikrini değiştireceksin) ifadesine eş sayılır..
bir şey kanıtlayacaksanız bunu karşınızdakine belli etmeniz hiç gerekmez..burda en doğru davranış öğrettiğinizi belli etmeden
insanlara ulaşmak ve bilinmeyen şeyleri unutulmuş gibi sunmak.
hatırlarsanız size bildiğinizi unutmuşsunuz demiştim bir kaç kere..bilmiyorsunuz desem şık olmazdı zaten..
karşınızdakinin yanıldığını düşünüyorsanız (bakın ben böyle düşünmüyorum,yanılmış olabilirim şöyle olsa daha iyi olmazmı gibi
ifadeler kullanmak bir çok tartışmadan mutlu ayrılmanıza vesile olur.
bu tür yaklaşımlar genellikle tartışmayı yumuşatır ve karşınızdakini daha adil düşünmeye zorlar.
nezaket dolu yaklaşımların dostça içten tavırların geri çevrilmesi çok zordur..
bir hikayeye göre bir adam 17 devesini 3 çocuğu arasında paylaştırır.develerinin yarısını en büyük oğluna, 3'de birini ortanca oğluna ve 9'da birini en küçük oğluna bırakmaya karar verir.3 oğlu mirası paylaşmak için bir araya gelirler.fakat bir sonuca varamazlar.çünkü 17 2'ye,3'e veya 9'a bölünmemektedir.Sonunda evlatlar yaşlı bilge bir kadına danışırlar.Kadın :"Benim bir deveyide içlerine katalım bakalım durum nasıl olacak " der. Böylece oğulların 18 devesi olur.En büyük oğul yarısını yani 9 deveyi alır. Ortancasına 3'de biri yani 6 deve düşer.En küçüğede 9'da biri yani 2 deve kalır. Geriye 1 deve kalır.onuda yaşlı bilge kadına geri iade ederler.17 deve olayında görüldüğü gibi herkes 18.deveyi bulmak zorunda.
bizim 18.devemiz iyi niyet, hoşgörü, karşılıklı saygı,sevgi ve kardeşliğimizdir.
bu anlamda bir kazanımım olmuşsa hepinizin sayesindedir dostlarım....
***********************************hepinizi saygıyla hasretle selamlarım...
bilmediğini bilen çocuktur....ONA ÖĞRETİN...
bilmediğini bilmeyen ahmaktır.. ONDAN SAKININ...
bildiğini bilmeyen uykudadır.. ONU UYANDIRIN...
bildiğini bilen liderdir.. ONU İZLEYİN..