- Katılım
- 15 Kas 2005
- Mesajlar
- 9,362
hayırlı olsun...
muhendis1959' Alıntı:Arkadaşım Yukarda yazdıklarında sonuna kadar haklısın, bende senin gibi düşünüyorum, regal topiği altında bu motorun bütün sorunlarını arızalarını ve tamir yollarını açıkca tartışacağız bu çok normal, ama bazen ifadeler ve kelimeler acemi arkadaşlarda korku ve paniğe yol açıyor,
Mesela motor yanması ne demek önce bunu açıklıyalım birkere motor bizim bildiğimiz anlamda yanmaz, yani tutuşup simsiyah olmaz, motor yanması motorun hararet gördükten sonra aldığı hasarlardır, bu hasarlar sürücünün erken farkedip önlem almasıyla ya az yada çok olur.
Bu hasarlar şöyledir:
1- Motor hararet yapar farkedilmezse su kaynatır, çıkan su buharından bunun farkedilmemesi mümkün değil, zaten yolda giderken sürücünün üstüne su gelirki anlamıyan artık gitsin el arabası sürsün.
Bunun sonucunda en fazla üst kapak contası yanar ki yolda bırakmaz, dinlendikten sonra su ilave ederek servise gidilebilir.(Bu durumda motor sürekli su eksiltir)
2- Motordaki su boşalmış olabilir, nedenleri radyatör delinmiştir,hortum patlamıştır, bu gibi durumları sürücünün farketmemesi mümkün değil çünkü motorun altında su birikir, seyir halindeyse sürücünün üstüne su gelir farketmemek mümkün değil.
Bunun sonucunda eğer yola devam edilirse motorun hararet yaptığını acemi sürücüler farketmiyebilir, ama tecrübeli sürücüler hemen anlar ( 1. Motorun sesi değişir 2. Çekişi çok azalır 3. Gaz yemez 4. Bacaklarına ve yüzüne doğru alev gibi ısı yayılır.) anlamadığımızı farzedelim yola devam ettik, işte bu sefer motor sıkışır yani teknik dilde krapaj yapar piston gömleğin içinde inme çıkma hareketini yapamaz kilitlenir kalır, bu durumda motor soğuduktan sonra yine de çalışabilir, ama sesi değişir ve çekiş çok azalır, yani sürüş yapılamaz, (Motorun en fazla hasar aldığı şekil budur.
3- Termostat açmaz, yani motor gövdesindeki su soğuma radyatörüne aktarılamaz, yukarda belirttiğim su kaynatma işi gerçekleşir.
4- Devirdaim bozulur yani su pompası suyu radyatöre basamaz bundada su kaynatır.
ANCAK SİZLERE ŞUNU SÖYLİYEYİM Kİ BU MOTORLAR SÜRÜŞ ESNASINDA ZATEN HAVA SOĞUTMALILAR GİBİ ÖNDEN GELEN HAVAYLA NİSPETEN SOĞUYOR, MOTORU ÇOK SIKIŞTIRMADIKTAN SONRA ZATEN YOLDA FANIN AÇMASINA GEREK KALMIYOR,
Herkes içini ferah tutsun arkadaşlar bu hararet meselesi inanın motorların başına gelebilecek arızaların en zoru.
eyvallah babo sagol 2000 ytl verdım keeway ucuza gıttı yavmuhendis1959' Alıntı:Hayırlı olsun kardeşim, kazasız belasız sürüşler, keeway ini kaça sattın.
aidikurt' Alıntı:eyvallah babo sagol 2000 ytl verdım keeway ucuza gıttı yav
clint' Alıntı:İŞTE BUDUR YAA! BUNU DUYMAK İSTEMİŞTİK, EYVALLAH.. VERDİĞİN BİLGİLERE ÇOK TEŞEKKÜRLER.
Çok iyi olur hiç olmazsa birbirimize yardımcı oluruz, bi ara buluşalım.:cat:aidikurt' Alıntı:müslüm abi seninde yardımların ıcın saol ınsaallah bundan sonra regallerımızle bulusmak dılegıyle bı organızasyon olsada tanıssak konussak
Selam dostum biz de ailece (çoluk,çocuk,kayn.lar hep beraber 15 Temmuzda Ayvalık'a gideceğiz.Arabayla gideceğiz aslında ama ben RR'la gideyim istiyorum.Zaten şöför dahil 6 kişi 2'de benim veletler kalabalık Hyundai için.Hadi biraz gaz ver de ören'e kadar beraber gidelimgyazici' Alıntı:aidikurt rica ederim maksat bir RR ci daha edinmek ve birbirimize faydalı olmak değil mi kazasız belasız kullanırsın inşallahbu arada ben de 15 temmuzda ören tarafına gidiyorum motorla yıllık izin için 9 temmuz olmasa iyi olurdu ama yapacak birşey yok![]()
talkie' Alıntı:Arkadaşlar ben raptoruma daha önceden bahsettiğim kornayı aldım(stebel compact)buradaki usta bunu bir türlü monte edemedi.kornanın yanında rölesi de geldi şemayı aşagıda sunuyorum,bir el atıp yardımcı olursanız sevinirim...
hunluata' Alıntı:Değerli büyüklerim,arkadaşlarım ve kardeşlerim hepinizi saygıyla selamlarım hehehe. Bu gün Maslak taki bayiiden kırmızı bir regal raptor alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Formda ki güzel öneri ve fikirleri ile bir rr 'a sahip olmamda katkıları olan mühendis ve kaldera gibi değerli abilerimize teşekkür ederim. Beşiktaştan Hakan
aidikurt' Alıntı:Millet şu an regalimi aldım cok anı bı kararla keeway sl150 satıp aldım artık bende sızdenım aklınızda olsun
fes71' Alıntı:Selam dostum biz de ailece (çoluk,çocuk,kayn.lar hep beraber 15 Temmuzda Ayvalık'a gideceğiz.Arabayla gideceğiz aslında ama ben RR'la gideyim istiyorum.Zaten şöför dahil 6 kişi 2'de benim veletler kalabalık Hyundai için.Hadi biraz gaz ver de ören'e kadar beraber gidelim
Abicim ben kesin gidiyorum,aslında örenden 20 km daha aşağı belki bilirsin Ar-Tur askerlerin villalarının hemen yanı,15 temmuz cumartesi sabah erkenden yola koyulmayı planlıyorum,katılırsan sevinirim
bu arada bu sabah E-5 te yenisahra -göztepe arası karşılaştığım RR plaka yanlış hatırlamıyorsam MUV 68 idi bizden midir?Akşam 6 da mesaim bitiyor,okmeydanı ssk nın yanından hareketle ya 2. köprü yada sirkeciden vapurla K.köy tarafına geçeceğim görüşmek isteyen varsa oturup laflayalım biraz