Regal Raptor DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
580
muhendis1959' Alıntı:
Arkadaşım Yukarda yazdıklarında sonuna kadar haklısın, bende senin gibi düşünüyorum, regal topiği altında bu motorun bütün sorunlarını arızalarını ve tamir yollarını açıkca tartışacağız bu çok normal, ama bazen ifadeler ve kelimeler acemi arkadaşlarda korku ve paniğe yol açıyor,

Mesela motor yanması ne demek önce bunu açıklıyalım birkere motor bizim bildiğimiz anlamda yanmaz, yani tutuşup simsiyah olmaz, motor yanması motorun hararet gördükten sonra aldığı hasarlardır, bu hasarlar sürücünün erken farkedip önlem almasıyla ya az yada çok olur.

Bu hasarlar şöyledir:

1- Motor hararet yapar farkedilmezse su kaynatır, çıkan su buharından bunun farkedilmemesi mümkün değil, zaten yolda giderken sürücünün üstüne su gelirki anlamıyan artık gitsin el arabası sürsün.

Bunun sonucunda en fazla üst kapak contası yanar ki yolda bırakmaz, dinlendikten sonra su ilave ederek servise gidilebilir.(Bu durumda motor sürekli su eksiltir)

2- Motordaki su boşalmış olabilir, nedenleri radyatör delinmiştir,hortum patlamıştır, bu gibi durumları sürücünün farketmemesi mümkün değil çünkü motorun altında su birikir, seyir halindeyse sürücünün üstüne su gelir farketmemek mümkün değil.

Bunun sonucunda eğer yola devam edilirse motorun hararet yaptığını acemi sürücüler farketmiyebilir, ama tecrübeli sürücüler hemen anlar ( 1. Motorun sesi değişir 2. Çekişi çok azalır 3. Gaz yemez 4. Bacaklarına ve yüzüne doğru alev gibi ısı yayılır.) anlamadığımızı farzedelim yola devam ettik, işte bu sefer motor sıkışır yani teknik dilde krapaj yapar piston gömleğin içinde inme çıkma hareketini yapamaz kilitlenir kalır, bu durumda motor soğuduktan sonra yine de çalışabilir, ama sesi değişir ve çekiş çok azalır, yani sürüş yapılamaz, (Motorun en fazla hasar aldığı şekil budur.

3- Termostat açmaz, yani motor gövdesindeki su soğuma radyatörüne aktarılamaz, yukarda belirttiğim su kaynatma işi gerçekleşir.

4- Devirdaim bozulur yani su pompası suyu radyatöre basamaz bundada su kaynatır.

ANCAK SİZLERE ŞUNU SÖYLİYEYİM Kİ BU MOTORLAR SÜRÜŞ ESNASINDA ZATEN HAVA SOĞUTMALILAR GİBİ ÖNDEN GELEN HAVAYLA NİSPETEN SOĞUYOR, MOTORU ÇOK SIKIŞTIRMADIKTAN SONRA ZATEN YOLDA FANIN AÇMASINA GEREK KALMIYOR,

Herkes içini ferah tutsun arkadaşlar bu hararet meselesi inanın motorların başına gelebilecek arızaların en zoru.


İŞTE BUDUR YAA! BUNU DUYMAK İSTEMİŞTİK, EYVALLAH.. VERDİĞİN BİLGİLERE ÇOK TEŞEKKÜRLER.
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
546
Herkese cok tesekkurler ozellıkle gyazıcı sana dun bana motorunu verıp deneme sansı tanıdıgın ıcın valla senın motora bınınce bugun ıcıp sıne sıne rahat rahat aldım
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aidikurt' Alıntı:
eyvallah babo sagol 2000 ytl verdım keeway ucuza gıttı yav

İçin rahat olsun regal raptor sana keeway de kaybettiğin parayı kat kat kazandıracak, bu motorlar göreceksin türkiyenin motoru olacak.

İYİKİ ALDIN KARDEŞİM.

clint' Alıntı:
İŞTE BUDUR YAA! BUNU DUYMAK İSTEMİŞTİK, EYVALLAH.. VERDİĞİN BİLGİLERE ÇOK TEŞEKKÜRLER.

Rica ederim dostum, faydalı olduysa ne mutlu bana.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 May 2006
Mesajlar
49
Ikiteker Grubu Olarak 9 Temmuz Pazar Günü ç.kale (07:00 Hareket) üzerinden Ezine Tavakli Iskelesi Gülpinar Akliman Asos Küçükkuyu Altinoluk Akçay ören (09:00) (sabah Kahvaltisi) Ve Ayvalik , Balikesir üzerinden örende Buluşulacak şekilde (09:00) , Izmir üzerinden Ayvalikta (11:00) Buluşulacak şekilde Ayvaliktan Tekne Gezisi Düzenlenecektir. 8 Temmuzda çikacak Ikiteker Sevdalilarindan Konaklamak Isteyen ç.kale Izmir Ve Balikesir Grubu Için Asos A 25 Km Uzaklikta Akliman Bölgesinde Camping Yada Otel Ayarlanacaktir. Gezi Eşli Yada Eşsiz Olarak Motorsikletli Olarak (marka Yada Model Ayrimi Yapilmaksizin) Düzenlenecektir. Katilmak Isteyenler şahsima Mail Yada Cep Telefonumdan Bana Ulaşabilirler. Kazasiz Sürüşler...

0543 3683231 Emre Uzesen
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
546
müslüm abi seninde yardımların ıcın saol ınsaallah bundan sonra regallerımızle bulusmak dılegıyle bı organızasyon olsada tanıssak konussak
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aidikurt' Alıntı:
müslüm abi seninde yardımların ıcın saol ınsaallah bundan sonra regallerımızle bulusmak dılegıyle bı organızasyon olsada tanıssak konussak
Çok iyi olur hiç olmazsa birbirimize yardımcı oluruz, bi ara buluşalım.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
133
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Değerli büyüklerim,arkadaşlarım ve kardeşlerim hepinizi saygıyla selamlarım hehehe. Bu gün Maslak taki bayiiden kırmızı bir regal raptor alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Formda ki güzel öneri ve fikirleri ile bir rr 'a sahip olmamda katkıları olan mühendis ve kaldera gibi değerli abilerimize teşekkür ederim. Beşiktaştan Hakan
 
Katılım
9 Nis 2006
Mesajlar
563
korna nasıl monte edilecek

Arkadaşlar ben raptoruma daha önceden bahsettiğim kornayı aldım(stebel compact)buradaki usta bunu bir türlü monte edemedi.kornanın yanında rölesi de geldi şemayı aşagıda sunuyorum,bir el atıp yardımcı olursanız sevinirim...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Ara 2005
Mesajlar
79
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aidikurt rica ederim maksat bir RR ci daha edinmek ve birbirimize faydalı olmak değil mi kazasız belasız kullanırsın inşallahbu arada ben de 15 temmuzda ören tarafına gidiyorum motorla yıllık izin için 9 temmuz olmasa iyi olurdu ama yapacak birşey yok:(
 
Katılım
3 Tem 2005
Mesajlar
88
gyazici' Alıntı:
aidikurt rica ederim maksat bir RR ci daha edinmek ve birbirimize faydalı olmak değil mi kazasız belasız kullanırsın inşallahbu arada ben de 15 temmuzda ören tarafına gidiyorum motorla yıllık izin için 9 temmuz olmasa iyi olurdu ama yapacak birşey yok:(
Selam dostum biz de ailece (çoluk,çocuk,kayn.lar hep beraber 15 Temmuzda Ayvalık'a gideceğiz.Arabayla gideceğiz aslında ama ben RR'la gideyim istiyorum.Zaten şöför dahil 6 kişi 2'de benim veletler kalabalık Hyundai için.Hadi biraz gaz ver de ören'e kadar beraber gidelim:)

Bu arada benim motoru mat siyah yapmak istiyorum;matlaştırıcı bir kimyasal var mıdır yoksa mat boya ile yeniden boyamalı mıyım?Bu konuda bilgisi olan abilerim kardeşlerim bi el atın şu mevzuya...:)
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
194
talkie' Alıntı:
Arkadaşlar ben raptoruma daha önceden bahsettiğim kornayı aldım(stebel compact)buradaki usta bunu bir türlü monte edemedi.kornanın yanında rölesi de geldi şemayı aşagıda sunuyorum,bir el atıp yardımcı olursanız sevinirim...

Arkadaşım benim raptorumda şuan iki tane araba havalı kornası takılı.
Kim taktı bunu ben kendim taktım nasıl taktım eski kornayo şaseye bağlayan demire taktım ve fişlerini aynı girişli olan yerlerine taktım diyerini nereye taktım aldığım kornanın içinden çıkan esnek bağlantı demirlerini deponun sağtarafındaki depoyu üst şaseye bağlayan civatanın altına takarak sıktım ve diğer tarafa gelen kornanın elektrik kablosundaki swichlerin ucundan direk iki kabloyu çekerek diğer kornama bağladım oldukça basit bişey tamamı.
Umarım sana yardımcı olmuşumdur

Arkadaşlar bugün üsküdarda selmanipak caddesinde ticaret lisesinin sırasında sahile doğru aşğı tarafta kaldırımın üstüne park edilmiş gri class RR 34 FB plakalı arkadaşın motorunu gördüm kim acaba bu forumdan birimi acaba merak ettimde?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
546
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hunluata' Alıntı:
Değerli büyüklerim,arkadaşlarım ve kardeşlerim hepinizi saygıyla selamlarım hehehe. Bu gün Maslak taki bayiiden kırmızı bir regal raptor alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Formda ki güzel öneri ve fikirleri ile bir rr 'a sahip olmamda katkıları olan mühendis ve kaldera gibi değerli abilerimize teşekkür ederim. Beşiktaştan Hakan

Dostum hayırlı olsun, allah kaza bela vermesin, bende katrancı otomativ den almıştım, serviste karşılaşırız inşallah. güle güle kullan.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Ara 2005
Mesajlar
79
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
fes71' Alıntı:
Selam dostum biz de ailece (çoluk,çocuk,kayn.lar hep beraber 15 Temmuzda Ayvalık'a gideceğiz.Arabayla gideceğiz aslında ama ben RR'la gideyim istiyorum.Zaten şöför dahil 6 kişi 2'de benim veletler kalabalık Hyundai için.Hadi biraz gaz ver de ören'e kadar beraber gidelim:)

Abicim ben kesin gidiyorum,aslında örenden 20 km daha aşağı belki bilirsin Ar-Tur askerlerin villalarının hemen yanı,15 temmuz cumartesi sabah erkenden yola koyulmayı planlıyorum,katılırsan sevinirim
bu arada bu sabah E-5 te yenisahra -göztepe arası karşılaştığım RR plaka yanlış hatırlamıyorsam MUV 68 idi bizden midir?Akşam 6 da mesaim bitiyor,okmeydanı ssk nın yanından hareketle ya 2. köprü yada sirkeciden vapurla K.köy tarafına geçeceğim görüşmek isteyen varsa oturup laflayalım biraz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst