CF Moto CF Moto 250 NK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
106
Motosikleti
Honda CB750 Hornet
frenler evet çok iyi. fakat bosch enjeksiyon, continental abs seçim değil zorunluluk. çin hala o kısmı becerebilmiş değil.
çinli rks/kuba'da bile alman delphi enjeksiyon var.

ktm ile olan ortaklık çok ilginç. ktm'nin %49 sahibi bajaj.
hadi ktm ile %50 ortak üretim anlaşması yapmış olsun cf moto,
bu durumda bajaj ile de mi ortak olacak?

param olsa ben de vstrom çözerim kendime :queen:

ah işte para olsa. neler neler... :D
vstrom un 1 yıl eski modelinin (2020) sıfırı 54500 TL bu arada:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-2020-model-sifir-km-suzuki-vstrom-250-abs-883363586/detay

54500 / 2 = 27250 TL eder, o da eşittir 2 adet CF Moto 250 NK. :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------

Herkese merhaba, BSLİ-03 akü bizim makinelere uygun mu?

250NK için YUASA akü modeli hangisi oluyor? ben de onu merak ediyorum. yuasa ile değiştirmek istiyorum aküyü.
motor yeni ama aküden kıllanıyorum hava -10 ve daha soğuk olunca motor çalışmıyor.
-2 veya -3 gibi derecelerde sorun yok. çalışıyor.
 
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
6
Keşke bilsem. Akü bulmak zor. yiğitakü alacağım ben sanırım. Varta, yuasa veya bs'nin uygun modellerini bulamadım
 
Katılım
8 Şub 2021
Mesajlar
10
Öncelikle selamlar, Foruma yeni katıldım. Çok okudum, çok fikir edindim fakat hep motor sürücüsü olarak dahil olmak istemiştim. Sonunda NK 250 sahibi oldum ve ilk işim önce foruma kayıt olmak oldu. :cherry: Motorsiklet konusunda ne yazık ki pratik anlamda tecrübem yok diyebileceğim kadar az. Dayılarım olsun yakın dostlarım olsun kaliteli, iyi sürücülerdir. Ben de kendimi sonunda gaza getirip almayı başardım. 21 model sıfır olarak Balcı Motor Hasanpaşa'dan satın aldım. Aklımda rodaj ile ilgili soru işaretleri var. Çok farklı bilgi aldım, öncelikle kitabına da başvurdum fakat hala kafam karışık. Hava şartları ve tecrübesizliğimden kaynaklı şu sıralar çok çıkamıyorum turlamaya. Ara sıra Böyle mahalle aralarında 1. , 2. viteste devirine dikkat ederek kullansam rodaj konusunda bana bir sıkıntı yaşar mıyım?
 
Katılım
2 Tem 2019
Mesajlar
219
Hayırlı olsun hocam. Rodaj konusunu çok kafana takma kitapçıktaki talimatları takip etmeye çalış yeter.
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
106
Motosikleti
Honda CB750 Hornet
Öncelikle selamlar, Foruma yeni katıldım. Çok okudum, çok fikir edindim fakat hep motor sürücüsü olarak dahil olmak istemiştim. Sonunda NK 250 sahibi oldum ve ilk işim önce foruma kayıt olmak oldu. :cherry: Motorsiklet konusunda ne yazık ki pratik anlamda tecrübem yok diyebileceğim kadar az. Dayılarım olsun yakın dostlarım olsun kaliteli, iyi sürücülerdir. Ben de kendimi sonunda gaza getirip almayı başardım. 21 model sıfır olarak Balcı Motor Hasanpaşa'dan satın aldım. Aklımda rodaj ile ilgili soru işaretleri var. Çok farklı bilgi aldım, öncelikle kitabına da başvurdum fakat hala kafam karışık. Hava şartları ve tecrübesizliğimden kaynaklı şu sıralar çok çıkamıyorum turlamaya. Ara sıra Böyle mahalle aralarında 1. , 2. viteste devirine dikkat ederek kullansam rodaj konusunda bana bir sıkıntı yaşar mıyım?

ben 300 km lere daha yeni geldim. ilk rodaj için yarın yetkili serviste randevum var.
0-300-800-1600 km lerde 3 rodaj aşaması var.
0-800 km arasında 5000 rpm i geçmemek gerekiyor.
800-1600 km arasında da 7000 rpm i.
1600 km den sonra zaten rutine biniyor. normal kullanim. ve yag degisimleri de her 5000 km de bir oluyor.

motor ilk 100 km de vitesler aşırı derecede kötüydü. ya çok zor geçiyor, ya hiç geçmiyordu.
ışıklarda 3 ten, 4 ten vitesi 1 e bir türlü indiremediğim için arkadan küfür yemişimdir muhtemelen.
ilk gün zaten servisi aradım. bu motorun şanzımanı bozuk veya ayarsız heralde dedim. vitesler hiç
geçmiyor falan dedim. servisteki usta ilk 300 km de bunlar normal dedi. her geçen gün viteslerin daha da
kolay geçtiğini, yumuşadığını göreceksiniz dedi. hakikaten de adamın dediği gibi oldu. şimdi şıkır şıkır
olmasa da çok az sıkıntı çıkarıyor. arada bir geçmediği oluyor onda da yarım debriyaj yapıp gaz verip
sonra tam debriyaj yapıp geçiriyorum. bu yöntemle her türlü geçiyor. :)

1000 km yi geçen arkadaşlar o safhalardan geçtiklerini ve vitesin artık şıkır şıkır geçtiğini söylediler.
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
106
Motosikleti
Honda CB750 Hornet
dün öğlen motordan bazı parçalar döküldü yollara. bazıları zincirle arka dişli arasına sıkıştı. ne olduğunu anlamadım.
indim yola dökülen parçaları topladım. yarın zaten 300km rodaj randevum vardı yetkili servisle. serviste o parçaları
ustaya göstereceğim bakalım neymiş bunlar. daha önce başına gelen var mı? olay şu şekilde oldu:

https://youtu.be/dXgiU38gZoY
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
250NK için YUASA akü modeli hangisi oluyor? ben de onu merak ediyorum. yuasa ile değiştirmek istiyorum aküyü.
motor yeni ama aküden kıllanıyorum hava -10 ve daha soğuk olunca motor çalışmıyor.
-2 veya -3 gibi derecelerde sorun yok. çalışıyor.

Yuasa YB9-B modeli uygun olması lazım. Diğermar markalarda model numarası yine buna benzer oluyor.
Yiğit Aküde YB9-BS, Motobatt markasında da MB9U model numaraları mesela.BS için de BTX9-BS görünüyor. Kendi sitesinde KTM seçince BSLi-03 de uyumlu görünüyor.

CFMoto'nun modelleri eklememişler maalesef. :) https://bs-battery.com/battery-finder/battery-for-motorcycle-scooter/
 
Katılım
2 Tem 2019
Mesajlar
219
Ersin hocam çok enteresan hiçbişeye benzetemedim o parçaları ben de.
 
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
6
Bizim motorlara da bsli-03 uyumlu mu acaba? Almış bulundum ama kimisi uyumlu, kimisi uymaz diyor. Kafamı karman çorman ettiler
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
dün öğlen motordan bazı parçalar döküldü yollara. bazıları zincirle arka dişli arasına sıkıştı. ne olduğunu anlamadım.
indim yola dökülen parçaları topladım. yarın zaten 300km rodaj randevum vardı yetkili servisle. serviste o parçaları
ustaya göstereceğim bakalım neymiş bunlar. daha önce başına gelen var mı? olay şu şekilde oldu:

https://youtu.be/dXgiU38gZoY

Plastiğin ortasındaki yol şeklindeki çıkıntıdan dolayı "zincir kaydırma plastiği" olduğu çıkarımını yaptım ben, sol arka maşanın ön dişliye doğru olan kısmında, maşanın üstünde zincirin maşaya değmemesi için olur genelde.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
201
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Plastiğin ortasındaki yol şeklindeki çıkıntıdan dolayı "zincir kaydırma plastiği" olduğu çıkarımını yaptım ben, sol arka maşanın ön dişliye doğru olan kısmında, maşanın üstünde zincirin maşaya değmemesi için olur genelde.

anlaşılan o ki zincir bir şekilde değmiş (gerçi pek ihtimal görünmüyor ama) veya o lastik kendini bırakıp zincire değmiş.

https://motokacar.com/mondial-cf-moto-150-nk-zincir-zincir-koruma-lastigi-ust-orjinal
böyle de bir şey var. 250NK için göremedim ama 150NK için böyle bir parça satılıyor, muhtemelen 250NK için de var aynı parçadan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------

Plastiğin ortasındaki yol şeklindeki çıkıntıdan dolayı "zincir kaydırma plastiği" olduğu çıkarımını yaptım ben, sol arka maşanın ön dişliye doğru olan kısmında, maşanın üstünde zincirin maşaya değmemesi için olur genelde.

sanırım en doğru tahmini siz yaptınız. sitede şöyle bir başlık buldum:

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/136168-zincir-masaya-deymemesi-icin-parca.html

@Carbondioxid'ten:
Orjinal adı: Chain Slider
Türkçe adı : Zincir Kaydırıcı
Çok muzur parçadır, zincirin gerginlik ayarı kaçtığında affetmez maşaya kadar eritir, hele dişli ebatları değişirse değmesin keyfine, kolay gelsin.

@acayüp'ten:
Kaliteli motorlarda 20 yıl 200 bin km kullanılsada erimeyen çok önemli bir parçadır. O yoksa zincir sürterek maşayı resmen keser. Üzeri teflon kaplı oldugundan erimiyor. Onun yerine eksantrik zincir paleti kullanabilirsiniz. Montajını bir şekilde çözün yeterli. Bu palette sürtünmeye çok dayanıklıdır. Eski bisiklet lastiğinden , iç lastikten felan yapmaya kalkmayın bir haftada parçalanıyor genelde.

@oyunageldim'den:
İnce bir polyamid parçası bulursan havşa başlı vida ile salıncağa tutturabilirsin,tabii vida başları dışarıda kalmamalı yada zemindeki yağı güzelce temizleyip yapıştırabilirsinde. Birdaha aşınacağını sanmam,tabii zincirini her zaman yağlıyorsan

@gv650i'den:
aklınızda olsun bunun en güzel çözümü arabalardan çıkan eski eksantirik kayışları genişleride var çöpe giden bir kayışı geri dönüşümle kullanmış olursunuz.

@bassturbin'den:
Zincir boşluğunu ayarlamazsanız elbette kısa sürede o parça erir, sallantıda veya fazla yük binmediğinde işe yarar o parça, yoksa oraya zincir sürekli değmez sürtünmez.
 
Katılım
8 Şub 2021
Mesajlar
10
Ağzım açık izledim... Geçmiş olsun. Konuyu takip edeceğim. Servis sonrası bizi de bilgilendirirsen sevinirim.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
ben size olacakları söyleyeyim:

- motor servise gider, kullanıcı hatası derler.
- parça siparişi verilir.
- min 1 ay beklenir.
- 1000 tl para ödenir. (fiyatlara bakmadım)
- kullanıcı motoru satılığa çıkarır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
201
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben size olacakları söyleyeyim:

- motor servise gider, kullanıcı hatası derler.
- parça siparişi verilir.
- min 1 ay beklenir.
- 1000 tl para ödenir. (fiyatlara bakmadım)
- kullanıcı motoru satılığa çıkarır.

motoru servise goturdum 300km rodajını yaptırdım. yerden topladığım parçaları servisteki ustaya teslim ettim. baktı ve direkt "bu zincir kaydırma lastiği" dedi. bunlar ömürlük olur, heralde iyi monte edememişler, yerinden çıkmış, zincir de yolup parçalayıp yola dökmüş" dedi. ki aynen de öyle oldu.

ve devam etti "bu parça ömürlük olduğu için pek sipariş verilmez, bunu garanti kapsamında değiştiririz. ben parçaların fotoğrafını çekip UMA'ya iletip parçayı talep edeceğim, parça gelince seni arar çağırırım. geldiğinde ücretsiz değiştiririz" dedi. :)

arka maşaya geçme yerleri var. oralardan bırakmış sanırım. zincir de kapınca çekip koparmış, blendır gibi doğrayıp yola dökmüş. neyse. gelen lastiği hem geçme yerlerinden geçirecek hem de arasını temizleyip 3M çift tarafli bant yapıştıracak. bu lastik zincir zamanla uzayıp sarktığında dönüşlerde, ani hareketlerde sağa sola salınım yapıp maşa demirini kemirmesin diye imiş. usta "seninki zaten sıfır motor. daha 300km de, 20bin km ye yaklaşana kadar pek öyle bir sıkıntı olmaz zaten" dedi. şu anda bir aciliyeti yok yani. ama siparişi geçecek. gelince değişecek bakalım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

ben servisteyken bir 150NK kullanıcısı da geldi. cf moto modelleri ile ilgili bir muhabbet oldu. ustanın dediğine göre cf moto'nun tüm modelleri arasında en iyisi, en az sıkıntı çıkaranı 250NK imiş. (tabi buna rağmen böyle abuk subuk sorunlarla karşılaşılabiliyor fakat çıkan sorunların çözümleri hep çok ucuz fiyatlı ve kalıcı çözüm oluyor)
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
motoru servise goturdum 300km rodajını yaptırdım. yerden topladığım parçaları servisteki ustaya teslim ettim. baktı ve direkt "bu zincir kaydırma lastiği" dedi. bunlar ömürlük olur, heralde iyi monte edememişler, yerinden çıkmış, zincir de yolup parçalayıp yola dökmüş" dedi. ki aynen de öyle oldu.

ve devam etti "bu parça ömürlük olduğu için pek sipariş verilmez, bunu garanti kapsamında değiştiririz. ben parçaların fotoğrafını çekip UMA'ya iletip parçayı talep edeceğim, parça gelince seni arar çağırırım. geldiğinde ücretsiz değiştiririz" dedi. :)

arka maşaya geçme yerleri var. oralardan bırakmış sanırım. zincir de kapınca çekip koparmış, blendır gibi doğrayıp yola dökmüş. neyse. gelen lastiği hem geçme yerlerinden geçirecek hem de arasını temizleyip 3M çift tarafli bant yapıştıracak. bu lastik zincir zamanla uzayıp sarktığında dönüşlerde, ani hareketlerde sağa sola salınım yapıp maşa demirini kemirmesin diye imiş. usta "seninki zaten sıfır motor. daha 300km de, 20bin km ye yaklaşana kadar pek öyle bir sıkıntı olmaz zaten" dedi. şu anda bir aciliyeti yok yani. ama siparişi geçecek. gelince değişecek bakalım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

ben servisteyken bir 150NK kullanıcısı da geldi. cf moto modelleri ile ilgili bir muhabbet oldu. ustanın dediğine göre cf moto'nun tüm modelleri arasında en iyisi, en az sıkıntı çıkaranı 250NK imiş. (tabi buna rağmen böyle abuk subuk sorunlarla karşılaşılabiliyor fakat çıkan sorunların çözümleri hep çok ucuz fiyatlı ve kalıcı çözüm oluyor)

hocam gecmis olsun.en kaliteli ve pahali markalarda bile boyle sorunlar cikabiliyor. onemli olan servisin sorunu cozmesi, yaklasimi ve hatta size karsi guleryuzu. insallah tekrar boyle bir sorunla karsilasmazsiniz.
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
baktı ve direkt "bu zincir kaydırma lastiği" dedi. bunlar ömürlük olur, heralde iyi monte edememişler, yerinden çıkmış, zincir de yolup parçalayıp yola dökmüş" dedi. ki

Kp150'leri görmemiş demek ki ustanız :mrgreen: Bizim modellerde kronik sıkıntı gibi bir şey bu parçanın düşmesi:p Yani düşmeyen de var ama çok fazla kişi de düşüyor. Ucuz da bir parça.
 
Katılım
29 Haz 2016
Mesajlar
312
Arkadaşlar bu Ülkerhanin yazdikarina cevap vermenize gerek yok. Onun amacı üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Gelir burada cf motoya bu şekilde yorumlar yapar ama sıfır 200ns de Subab sesi konusuna uğramaz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
201
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bu Ülkerhanin yazdikarina cevap vermenize gerek yok. Onun amacı üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Gelir burada cf motoya bu şekilde yorumlar yapar ama sıfır 200ns de Subab sesi konusuna uğramaz.

arkadaşta 200ns mi var ki? :)

herneyse. serviste rodaj yağını boşaltıp motul 3000 10w40 koymuştu usta. evde baktım motul 3000 mineral yağ imiş. normalde ben hep sentetik yağ koydururum motoruma. aklıma rodaj safhasında olduğu için mi acaba diye bir soru işareti geldi. onu da araştırdım. evet, rodajı bitmeyen motorlarda mineral yağ kullanılıyormuş. bilgi olsun diye yazıyorum. şimdi bi 500 km de daha bu motul 3000 10w40 mineral yağ ile gittikten sonra muhtemelen yine aynı yağ ile değiştirecek 800km de. ve 1600km ye kadar da yine o yağ ile gideceğim. ondan sonra tam sentetik yağa geçiş yaparım artık.

benim anladığım kadarıyla motorun biraz aşınmaya meyilli olması istendiği için tam koruyucu bir yağ konmuyor rodaj aşamasında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------

250 NK da tripmetre nasıl sıfırlanıyor?
ne kılavuzda yazıyor, ne de nette bir yerde bulabildim.
benzin alıyorum tripmetreyi sıfırlayamıyorum.
nasıl olacak bu iş? :)
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
45
250 NK da tripmetre nasıl sıfırlanıyor?
ne kılavuzda yazıyor, ne de nette bir yerde bulabildim.
benzin alıyorum tripmetreyi sıfırlayamıyorum.
nasıl olacak bu iş? :)

Sağ tuşa basılı tutarsanız Trip sıfırlanır.

Sol tuşa basılı tuttuğunuzda da Saat ayar moduna geçer, yine sağ tuşla sayıları değiştirebilirsiniz.

https://www.cfmoto.co.th/Files/Name2/CONTENT588871c526f5341500b3cf61137683291477799.pdf burada daha detaylı İngilizce bir kullanım kılavuzu mevcut.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst