150 lastiğin genişliği, 60 ise yerden yüksekliği. Yani ölçüleri yanlış yorumluyosunuz motor yükselmeyecek, aksine 1cm daha alçalacak.
+12 mm daha çap büyüyor aslında hesaplamaya göre. bir hatam varsa söyleyin lütfen. şurada bu konuyu makale halinde yazmıştım:
https://tuzlusumotorcusu.blogspot.com/2021/02/2021-model-cf-moto-250-nk-merhaba.html
140/60/R17 lastik demek şu anlama gelir:
140mm yanak genişliğidir.
%60 yanak/lastik eni oranı ki bu da mm cinsinden: 140 * 0,60 = 84mm eder.
R17" demek te 17 inç jant demektir ki bu da mm cinsinden: 17 * 25,4 = 431,8mm eder.
bu durumda 140/60/R17 tipindeki bir lastiğin yerden yüksekliği:
84mm alt yanak + 431,8mm jant yüksekliği + 84mm üst yanak = 599,8mm ~ 60cm yaklaşık toplam yükseklik eder.
150/60/R17 lastik demek şu anlama gelir:
150mm yanak genişliğidir.
%60 yanak/lastik eni oranı ki bu da mm cinsinden: 150 * 0,60 = 90mm eder.
R17" demek te 17 inç jant demektir ki bu da mm cinsinden: 17 * 25,4 = 431,8mm eder.
bu durumda 150/60/R17 tipindeki bir lastiğin yerden yüksekliği:
90mm alt yanak + 431,8mm jant yüksekliği + 90mm üst yanak = 611,8mm ~ 61cm yaklaşık toplam yükseklik eder.
140 60 17'de çap 599,8 mm
150 60 17'de çap 611,8 mm
fark: +12 mm, yaklaşık 1 cm çap büyümesi!
değişim: %2,00 çap büyümesi! -ki bu değer her türlü %4,67 den iyidir bence-
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
Yanılmıyorsam ikinci ölçü yüzde olarak yanak ölçüsünü belirtiyor. Taban genişliğinin yüzdesi olarak.
Yani 140/70-17 lastikte bu genişlik 98mm(9,8 cm) yapar. 150/60-17 lastikte ise 90mm(9 cm) yapar. Neredeyse 1 cm(aslında 8 mm) alçalma olur.
sanırım arkadaş 140/70/17 ile değil de şu an stock olarak kullandığı 140/60/17 ile kıyaslıyor.
o lastiğe göre de +12mm yükselmiş oluyor 150/60/17 lastikte.