Çelik Çelik Motor'un Tiger 150

Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
157
arkadaşlar dün güngören araro ve çelik motor bayisindeydim çelik motor tiger için banka kredisiyle ödeme olanaklarının olduğunu öğrendim
2.600 anahtar teslim (yeni ötv yansıtılmamış)
312 ytl peşin
geri kalan 2.288 kredi
134 ytl x 24 ay = 3.218 yada
166 ytl x 18 ay = 2.993
arora motorun aynı modeli içinde geçerli adamların yol yardımı da var...
 
Katılım
18 Eki 2005
Mesajlar
112
nasıl yansıtmamış bal gibi yansıtmışlar bi de içlerinden geldi herhalde bi 65-70 daha koymuşlar üstüne
 
Katılım
3 Nis 2006
Mesajlar
18
Çelik Motoru gördüm.
Ramzey de aynı modeli satıyor. O da Tiger adı altında.
Ramzeyin fiyatı 2 908YTL.
Çelik ile ramzeyi karşılaştırdığımda ramzeyin daha kaliteli olduğunu görmüştüm.
Bu sebeple ramzey almaya karar verdim.
Motor gümrükte olduğu için daha alamadım.Umarım ay sonunda elime geçecek.
web sitesi www.ramzeymotosiklet.com
İşte özellikleri:

150 cc SCOOTER JJ 150T - 5
Silindir Hacmi 149.6 cc
Motor Gücü 10.5 / 7500 rpm
Çalıştırma Tipi Elektrikli / Kick Startlı
Ebatlar 2190 mm x 765 mm x 1405 mm
Benzin Motor Tipi Tek Silindirli 4 Zamanlı Hava Soğutmalı
Max. Hız 90 Km / h
Arka Lastik Ebat 4.00 - 12
Ön Lastik Ebat 4.00 - 12
Debriyaj Kuru - Oto Santrifujlu
Ön Fren Disk
Arka Fren Disk
Ateşleme Elektronik CDI
Transmisyon Otomatik
Yağlama Tipi Basınç / Püskürtme
Ön Süspansiyon Hidrolik Ön Maşa
Arka Süspansiyon Hidrolik Çift Amortisör
Yakıt Tank Kapasitesi 11 Lt.
Ağırlık 140 Kg.
Fiyatı 2.908 YTL.
Stok Durumu 3 Adet
 
Katılım
22 May 2006
Mesajlar
123
arkadaşlar ben çelik motor 150 t5 tiger aldım 380 km deyim servisle bazı sorunlar yaşadım ama motor gayet iyi ve kullanışlı.

020620060013eq.jpg


310520063cx.jpg
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
arkadaşlar hevesinizi kırmak istemem ama duyduğum cok önemli bir bilgiyi paylaşayım çelik motorun servisinden hemde
"çelik motor bize yapılan masrafların parasını geç ödüyor bazen ödemiyor böyle olduğu için bizde çelik motorları tamir etmiyoruz garantiden parça değişimi yapıldığında herbiryandan sorgulanılıyor....."
sorunlar böyle isim vermek istemiyorum ama gerçek bu ben çelik motorumu yaptırana kadar canım cıktı size tavsiyem almayın
 
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
157
harbiden hiç kimse memnun değil çelikten ne yapalım bizde asya bakarız... çinli çok canım...:) :mrgreen:
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
10
arkadaslar ben çeligin wınd hunterXY15oT Modelini aldım aldımın 3 cü günü motor yolda giderken gaz yemeyip istop etmeye başladı servise gittim karbiratör değişti ön masada yamukmuş onu da benim üstüme atılar 85 milyon verdim 1 gün sonra arkadan ses geldi tekrar gittim arka jant yamuk değişicek ön disk sürtüyomuş değişicek hepsi imalat hatası neyse aradan 2 gün geçti motor yine istopladı gaz yemeyerek daha 10 günlük 20 kere yolda kalmısşımdır karbiratörde değişti neden yapıyo bilmiyorum tekrar servise gidicam ayrıca direksonda boşluk var bi türlü düzeltemiyolar burdan çelik faprikasına sesleniyorum 10 günlük motorda bu kadar arıza olurmu bu kadarmı çürük piyasaya sürüyosunuz
 
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
157
armodor' Alıntı:
arkadaslar ben çeligin wınd hunterXY15oT Modelini aldım aldımın 3 cü günü motor yolda giderken gaz yemeyip istop etmeye başladı servise gittim karbiratör değişti ön masada yamukmuş onu da benim üstüme atılar 85 milyon verdim 1 gün sonra arkadan ses geldi tekrar gittim arka jant yamuk değişicek ön disk sürtüyomuş değişicek hepsi imalat hatası neyse aradan 2 gün geçti motor yine istopladı gaz yemeyerek daha 10 günlük 20 kere yolda kalmısşımdır karbiratörde değişti neden yapıyo bilmiyorum tekrar servise gidicam ayrıca direksonda boşluk var bi türlü düzeltemiyolar burdan çelik faprikasına sesleniyorum 10 günlük motorda bu kadar arıza olurmu bu kadarmı çürük piyasaya sürüyosunuz

arkadaşım durumuna çok üzüldüm hevesinde kırılmıştır inşallah bundan sonra sorun yaşamassın bu çelik gerçekten sorun yaşatmakta herkesi solladı böle giderse bu firmadan kimse motor almaz biraz daha dikkatli olsalar müşteri memnuniyetine önem verseler fena mı olur.
 
Katılım
15 Tem 2006
Mesajlar
27
ben 3 hafta önce çelik 150 crown aldım. 2400 peşin anahtar teslimi. Adana dan...
izlenimlerim:
Güzel yanları
1. jinlun, mondial vb. gibi 80 üzerinde titreşim yapmıyor.
2. hızlanması süper... daha millet yeşil yandı geçelim mi diye düşünürken ben bi sonraki ışığa geliyorum nerdeyse.
3.900km yaptım henüz, depo 35 ytl ye doluyor, kullanıma göre 350-400km arası menzili var. Yani 100km de 90bin civarında yakıyor. 2,7-2,8lt/100km.
4. benzin göstergesi, sinyal, boşta göstergesi mevcut. dijital vites göstergesi de var ki o çok yararlı oluyor.
5. Motorun görünümü, ağırlığı gayet hoş ve yerinde. Arka sisi bar ve ön cam var.
6. Özelliklerine göre fiyatı gayet iyi. Binişi çok zevkli. Orta seviye bir yokuşta bile 90km yi yakalayabiliyorum. Gücü gayet iyi.

Memnuniyetsizlikler..
1. 600km de ilk bakım ve yağ değişimi yaptım. yani son 300km dir allah ne verdiyse hep bastım. hiç öyle gezinti yapmadım. Yani motoru
açacağım diye son gaz gittim. Halen 100km/sa hızı göremedim ve bu benim moralimi aşırı bozuyor. halen umutla motor açılacak diye bekliyorum :p
2. Sanki 5.vitesi boşuna koymuş gibiler. 4.viteste iken 90kmyi bağırarak ta olsa yapıyor. Ama 5.vitese alınca sadece bi 5-10puanlık artış oluyor, eh tabi bağırtısı da gidiyor. ama bi türlü 4-5 vites arasında istediğim hız artışını alamıyorum.

Ek bilgi.
Genel olarak motorumdan memnunum. Ama şöyle bir kaç yüz km daha yapıyım, halen 120km hızı yakalayamazsam mecburen dişlilerini değiştireceğim.
Çelik in diğer motor tipleri ve 150lik crown ı dahil hepsi xingyue isimli firmanın malı. Ama 250likleri farklı bir firmadan (kangda) getirtiyolar.
xingyue nun sitesini google dan aratıp bulabilirsiniz.
Çinde bir kaç tane ana motor fabrikası var. Bunlar isteyen herkese anlaşma dahilinde istenen markayı basıp gönderiyolar. O nedenle çoğu ismi duyulmadık firmanın malını bile bence bi çok marka motorun parçalarıyla aynı olacağını düşünerek değerlendirmek lazım. Hepsi aynı fabrikalardan geliyor zaten.
 
Katılım
23 Mar 2006
Mesajlar
5
arkadaşlar bende bir tane ÇELİK MOTOR TİGER VAR ÇOK TASARUFLU
AMA BİRAZ ALÇAK BENİM MOTORUM DEĞERLİ OLDUĞU İÇİN FAZLA ENGEBELİ VE KALDIRIMA ÇIKMIYORUM
KARDEŞ YAĞINI NORMALDEN DAHA KISA SÜREDE DEĞİŞTİR
HAVA FİLİTREN TEMİZ OLSUN
YAKITTAN ÇOK TASARUF EDERSİN
ARTI ÇEKİŞİNDE İYİ OLUR
AŞIRI YÜKLE YOL YAPMAMANI TAVSİYE EDERİM ÇÜNKÜ YAKITTA FARK EDİYOR ..
ÇOK GÜZEL BİR MOTOR..

ArkadaŞlar Bu Motorlar Bİlİyorsunuz TÜrkİye Pİyasasina Gİrelİ 2 Sene Oldu .ama TÜrkİye Dekİ Motor Servİslerİ Sinirlİ İlÇede 1 Veya 2 Tane Servİs Vardi.ama Bu Kadar Çok Motor Çİnden Gelİnce Çok BÜyÜk Bİr Rant Kapisi AÇildi...tabİ Bİzİm Uyanik İŞe Yaramaz Bİsİkletcİler GÖzÜnÜ AÇti. ÖnÜne Gelen Motor Tamİrİne Kalkti .ortalik HİÇ Bİ.. ...tan Anlamayan Bİsİkletcİlerle Pardon MotorÇularla Doldu.
ArladaŞlar Uyanik Olun Servİsİnİsİ İyİ SeÇİn Motoruzu GÜvenlİ Ellere Teslİm Edİn..
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
1,578
arkadaslar ben çeligin wınd hunterXY15oT Modelini aldım aldımın 3 cü günü motor yolda giderken gaz yemeyip istop etmeye başladı servise gittim karbiratör değişti ön masada yamukmuş onu da benim üstüme atılar 85 milyon verdim 1 gün sonra arkadan ses geldi tekrar gittim arka jant yamuk değişicek ön disk sürtüyomuş değişicek hepsi imalat hatası neyse aradan 2 gün geçti motor yine istopladı gaz yemeyerek daha 10 günlük 20 kere yolda kalmısşımdır karbiratörde değişti neden yapıyo bilmiyorum tekrar servise gidicam ayrıca direksonda boşluk var bi türlü düzeltemiyolar burdan çelik faprikasına sesleniyorum 10 günlük motorda bu kadar arıza olurmu bu kadarmı çürük piyasaya sürüyosunuz


Kardeş o karburatorden değilde.Benzin kapağından olmasın.Gaz yemiyorsa depo hava almıyor olabilir.Benzin kapağını deldirmemiş olabilirsin.Kapağı açıp biraz hava girmesini sağlayıp kapatabilirsin ve ilk fırsatta deldirirsin.
 
Katılım
4 Tem 2006
Mesajlar
2
motor fena değil

bende var aynısı fena değil sevis sorunu vardı artık onuda hallettik tavsiye ederim
 
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
144
arkadaşlar sizce bu motoru almaya değer mi ? 2590 ytl ve görüntüsü de hoş ve de bişey dikkatimi çekti sitesinde 84 kg yazıyo ağırlığına :cyclopsan ve de bunun servis işi nasıl yani önerirmisiniz kullanan varmı aranızda ?
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
38
S.A
arkadaşlar
mondial 125 mt mi verdim
çeliğin tiger ını aldım bugün

bana göre çok güzel mortor
heybetli konforlu
 
Katılım
27 Tem 2007
Mesajlar
7
Herkese selam;

Okuduğum kadarıyla çin malı maxi scooter almak isteyen arkadaşlar tıpkı benim gibi kararsız ve kaygılılar. Ben, Asya 150 T1 modelini beğenip almak istedim fakat suan Asya Motor satan bayilerde 150 19A modeli yaygınlaşmış duurmda ve T1'i artık satmamaktalar. Asya'nın güney bölgelerde büyük bir pazarı var, markayı motorları iyi satıp pazarlamış durumda ben de güney illerimizde kullanma fırsatı bulmuştum. Lafı uzatarak anlatmamın sebebi arada kalmış olan arkadaşlara yardımcı olmak. Nihayetinde Asya 150 T1 modelini bulamadım, bu arada Mondial ZAT150 yi yakından inceleme fırsatım oldu eğer bütçeniz 150 ZAT almaya yetiyorsa düşünmeden alın, çok daha estetik ve malzeme kalitesi olarak da kesinlikle üst sınıf. Şimdi diyeceksiniz bunları neden Çelik Motorun konuşulduğu bir yere yazıyorsun? Evet dün gidip Çelik motorun 150 tiger diye bilinen modelini aldım. Satıcıyla geçen konuşmalarımda piyasada suan bulunan bu tip motorlların neden fiyat farklılıkları gösterdiğini, geçek anlamda bu fiyatların fark yaratıp yaratmadığını öğrenmek istedim. Çin'den ithal edilen bu motorların benzer fabrikalarda üretildiğini ve ülkemizden ithal eden firmaların bir fiyat belirleyip buna göre mal aldıklarını öğrendim. Yani aynı motoru satan 4-5 markanın arasında ufak tefek farklılıklar olabiliyor. Sonuç olarak bu motorların arasında ciddi kalite farkları yok ben Asyayı tercih etmiştim olmadı ve Çelik Morotu satın aldım, bu aşamadan sonra servis faktörünü yaşadıkça sizlerle paylaşacağım. Öğrendiğime göre servislerde geçen zamanlarda sorun yaşanmış ancak şuan herhangi bir sorun yok. Garanti kapsamındaki parça değişimleri 1 hafta içinde gerçekleşiyor ancak beklemek istemeyenler için servislerde biraz ücret ödeyerek de bu sorunlar aşılabilir. Gelelim motora; ben önünde CM150 stickerı olan siyah-gri olan modeli aldım, bu çift renk uygulaması bence pek hoş değil bu yüzden gelecek haftasonuna kadar motoru ruhsatında yazan siyah renge boyatacağım. Eğer siz de Çelik Motoru tercih edecekseniz diğerlerine göre 1 yıl genç olan CM 150 modelini alın derim, renkeri arasında bile ufak farklar var bunlara dikkat edin(aynalar on camı ve ön çamurluğu çevreleyen metal şerit, ayak yerlerindeki kalitesiz metaller gibi.ben siyah rengini aldım bunların hiçbiri yok ve aynalar plastik). Sonuç olarak fiyatına göre iyi bir motor aldığımı düşünüyorum. Aldığım yerde stok olduğundan güzel bir kampanya yapılmış, eee ben de kaçırmadım tabi. Bence çok irdelemeyin bu tip bir motor alacaksanız hemen hemen hepsi aynı. Olumlu-olumsuz gelişmeleri paylaşacağım.

Saygılar.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
66
arkadaşlar tiger 150 alıcam

1800 ytl ye sıfır tiger 150 buldum alayım mı tavsiye edermisiniz. kullanan ve memnun olanlar cevaplarsa sevinirim

1800 ytl ye sıfır tiger 150 buldum alayım mı tavsiye edermisiniz. kullanan ve memnun olanlar cevaplarsa sevinirim
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
6
slm arkadaşlar ben çelik 150 crown aldım geçen sene bana soracak olursanız motorun görünüşü 10 numara ama motor aynı diil çok çok kötü aldıgım zamandan beri baya bi yolda bıraktı beni servis durumu ise çok kötü bakıma götürüyoz yag degiştirip bakım parası alıyorlar hiç bir şeyi garanti kapsamında diil en kısası arka tekerligin dişliyle baglantısı olan civataları kırıdı garanti kapsamında diil dediler alan arkadaşlarımda aynı sorunlardan şikayetçi yedek parça sorunu var servise gidiyoruz fabrika yedek parça göndermiyo diyorlar mondial v.s onların parçalarını takıyoz ama onlarda pek uymuyo sorun çok yani herkez şimdi benle dalga geçiyo motoru bırakıyosun bi yere bidaha çalışmıyo ya bujiyi yiyo yada motor aksamından sorun var bana kalırsa sakın sakın almayın 6 ay sonra ne demek istedigimi anlarsınız alınca şimdi satacam motoru adam akıllı bi motor alacam yaptıgım masraflarla taş gibi honda yamaha v.s japon moturu alırdım
 
Katılım
27 Tem 2007
Mesajlar
7
Anlattığına göre birçok sorun yaşamışsın, umarım daha fazla yaşamazsın. Bu tip motorlarda farklı sorunlar yaşanabilir bu kullanıma bağlı da olabilir, servis ağının şuan ne durumda olduğunu bilmiyorum ama İstanbul'da bu konuda pek bi sıkıntı olacağına inanmıyorum, en azından benim kullandığım 150 Tiger modelinde. Çünkü piyasada türevleri var, parça sorunu çekileceğini sanmıyorum.
 
Katılım
27 Tem 2007
Mesajlar
7
Evet arkadaşlar,

Yok mu bi gelişme yeni alan, sorun yaşayan. Anlatın paylaşın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst