CBF 150 Mercekli Valeo Zenon yaptım

Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Başkasının adına cevap veriyormuş gibi olmayayım ama ben kullandığım verceğe 15 TL vermiştim. Uzunluğuda yaklaşık 15 cm. Bütün mercekler yaklaşık aynı ölçüdedir.



Aynı fiyata 5000 kelvin de bulabilirsin. Tek ampul+balast şeklinde motosiklet xenonu olarak sattıkları xenonun normal xenondan tek farkı balastların biraz daha ince olması. Ayrıca markanın da çok önemli olduğunu düşünümyorum. Ucuz olan da onuçta aynı kalitede, aynı güçte ışık veriyor. Sadece markanın güvenilirliğine para veriyorsun. Ben çin malı xenonlarımı arabada 3 yıl kullandım. Halen çalışıyor. Onlar bozulsa yerine yenisini alsam ve bunu 3 kere daha yapsam ancak iyi bir marka xenonla aynı parayı harcamış olurum.
Arkadaşım birde nerden aldığını da yazsaydın ya asıl öğrenmek istediğim buydu.Piyasada 80tl civarı yukarıda verilen sitelerden.15tl 'ye nerden alabilirim?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 ----------

Birde arkadaşlar eğer motorunuza xenon far takmayı düşünüyorsanız,balastı su geçirmeyen xenonlardan taktırmanızı öneririm.Çünkü balastı sığdırmak için yer bulunamayabilir,dolayısıyla ön farın arkasına dışarıda duracak şekilde bağlamaya çalışırlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sahibinden.com'da bolca mevcut. Mesela http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...l-arazi-araclari-xenon-mercek-bosch-h1/detay? Hatta ben bu linkini verdiğim şahıstan ve 10 TL ye almışım. 15 TL herhalde kargoyla beraber fiyatıydı. Aklımda öyle kalmış. Bu arada farkettim aynı makinayı kullanıyormuşuz. Eğer GV250 için mercek düşünüyorsan hiç ölçmeden sığmayacağını söyleyebilirim. Daha iyi bir fikrin varsa bana da yardımcı olursan sevinirim. Benim aklıma daha uzun başka bir far takmaktan başka bişey gelmedi. Onun da kötü duracağını düşündüğüm için vazgeçmek zorunda kaldım xenondan.
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Aslında şuanda motorun üzerinde xenon var ancak mercek olmadığı için dağınık aydınlatıyor.Hani farkedilebilirliğim arttı ama xenonu tam performanslı kullanamıyorum.Zaten motorun farına bakınca sığmayacağı bariz belli.Ama nette metal tabakalardan kalıplar kesip,farın arkasını açıp mercek sığması için uzatanlar var.Böyle bir şey yapabilirm.Eğer far elimde kalırsa kuralkan'da 78 kusur tl gibi bir fiyatı vardı alır yeni farı takar,gider birde osram nightblue far alırım xenona da veda ederim:D
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
4
merhaba arkadaşlar ben alirıza aranıza yebir cbf cidaha katılacak ama bişide kafam atakıldı ben 2. el bir motor buldum 9 binde bana sorun çıkarırmı die şüpede kaldım
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
merhaba arkadaşlar ben alirıza aranıza yebir cbf cidaha katılacak ama bişide kafam atakıldı ben 2. el bir motor buldum 9 binde bana sorun çıkarırmı die şüpede kaldım

yeri burası deil ama 9 bindeki motor alınır saten cbf in motorlarında pek rahatsızlık olmuyo ciğeri çok sağlam bunların :)
 
Katılım
6 Ocak 2010
Mesajlar
21
arkadaşlar zamanım çok kısıtlı olduğundan fazla ilgilenemiyorum arel acele çekilmiş bi kaç foto
önceki hali
04092010001.th.jpg


yeni hali

18102010001.th.jpg




18102010002.th.jpg


en son su sızmasın diye ısıya dayanıklı sista macun silikon ile kapatıyoruz açık yerleri

19102010001.th.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:11 ----------



arkadaşlar isteyen olursa daha detaylı anlatabilirim yeni forum sayfasında :cat:

detaylı bir anlatım gerçekten çok iyi olur.Bir zamanlar bu hususla çok ilgilenmiştim.
mercek yerleştirirken bazı handikaplar var .
1.si arka taraf çok çıkarsa far yerine oturamaz.
2.si mercek çok önde kalırsa far camı ısınıp deforme olmuyor mu.
sonra mercek seçiminde d1s veya d2s xenon mu kullandınız.
bildiğim kadarıyla merceklerde 4200k kullanılıyor
detaylı olarak bilgi verebilirseniz çok seviniriz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
mstf_gnc

Gerçekten Detaylı bir anlatım yaparsan bol fotograflı gerçekten motosiklete(cbf için demiyorum) mercek takıcaklar için çok aydınlatıcı olur. Çünkü nette araba için bile mercek takma olayını düzgün anlatan yok. senin anlatman iyi olur.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
arkadaşlar fazla zamanım olmuyo nette takılamıyorum ama zaman buldukça gerekli açıklamayı yapıcağım ayrıca taktığım zenon mercek türü sis farı için olanıymış valeo tarzı siz yapıcaksanız normal bi zenon yapın onun boyu 13,5 cm olması lazım valeo nunki 10.5 cm di sıkıntı olmaması lazım ancak onu yapmayı düşünüyorum inş ilerleyen zamanlarda uzun kısalı bi-xenon merceklisini yapıcağım bu yaptığımıda bozmak istemiyorum ama isteyen olursa verebilirim komple far ile sıfırdan far tasarlıyacağım bu seferki daha tecrübeli olacağından mütevazi olur ;) neyse
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
bende takmayı düşündüm bir ara ama mercek far içine sıgacak gibi görünmüyor.bir ihtimal kısa mercek belki sığar.malum bizim kablo bağlantıları far içinde.bir kaç mercek resmi ekliyeyim ölçü amaçlı





 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
mstf_gnc

Gerçekten Detaylı bir anlatım yaparsan bol fotograflı gerçekten motosiklete(cbf için demiyorum) mercek takıcaklar için çok aydınlatıcı olur. Çünkü nette araba için bile mercek takma olayını düzgün anlatan yok. senin anlatman iyi olur.

Varda biraz araştırmak lazım

http://www.geceucusu.com/

Bu siteyi referans alabilirsin, bu önceli motorumun mercek sistemi

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...55-kawasaki-ninja-250r-bi-xenon-modifiye.html


Bu da şu an ki, şunu söylemeliyim bu işi kesinlikle ehline bırakmalı, belki biraz daha maliyetli olur ama içinize siner en azından, merceklerin performansı birbirine yakın ben hella kullandım çünkü selenoid motoru(sellektör) hızı müthiş

 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Varda biraz araştırmak lazım

http://www.geceucusu.com/

Bu siteyi referans alabilirsin, bu önceli motorumun mercek sistemi

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...55-kawasaki-ninja-250r-bi-xenon-modifiye.html


Bu da şu an ki, şunu söylemeliyim bu işi kesinlikle ehline bırakmalı, belki biraz daha maliyetli olur ama içinize siner en azından, merceklerin performansı birbirine yakın ben hella kullandım çünkü selenoid motoru(sellektör) hızı müthiş


Siz mi yaptınız yoksa bilen birilerine mi yaptırdınız?
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
ellerine saglik cok güzel bir calisma olmus cok begendim. Kendime güvensem bende yapmak isterdim ama kesin bozarim biseyleri.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
222
konuyu takip etmedeğim için bunu atlamışım
evet arkadaşım farı çoktan taktırdım muhteşem bir alet kesinlikle tavsiye ediyorum...
 
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
56
Öncelikle cbf lerin aydınlatma sorununa cözüm bulduğunuz içn tebrik ederim. sormak istediğim bir kaç soru var.. Zenon uygulama işleminiz motosikletininzin aküsüne zarar verme ihtimali nedir? kısa uzun aynı mercektemi? cbf 150 lerde motosiklet çalışır çalışmaz farlar yanmaya başlıyor kapatma düğmesi gibi birşey yok .bu işlemi zenonda nasıl uyguladınız ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst