Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Tem 2006
Mesajlar
388
BMW F650 ve Suzuki DL650 ile gerçekleştirdiğimiz,ilk bölümde İstanbul'dan sabah erken saatlerde hareketimizle beraber yolculuğumuzu paylaşmıştık.
İkinci bölümde ise yaylaya çıkan dağ yolları, ve üzerinde keşfedilecek ziyaret noktalarını izliyoruz.

 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
126
Selamlar,
Yaklaşık 2 ay önce motor soğuk ve hareket halinde iken debriyajı sıkıp gazı kestiğimde stop etmeye başladı. Farklı bir yerden benzin almıştım. Biraz gaz açtım vs bir kaç dk sonra geçti. Herhalde bir yere pislik girdi ama temizlendi dedim geçtim.
Geçen ay gene bir gün aynı şekilde devir 1700 ün altına düştüğünde stop etmeye başladı. İşin garibi hareket halindeyken stop ediyordu ama dururken rölantide normal çalışıyordu. Bİr kaç dakika sonra o da düzeldi. Ustama götürdüm, benzin filtresi kirlenmiş olabilir dedi ve benzin stantörü (!?) değişti. Bir de ne olur ne olmaz bujileri değiştirdik.
Dün akşam gene yaptı aynı şeyi. Bu sefer ustam da görsün istedim ve stop etmesin diye bol bol ara gazlarlarla vs servise kadar gittim ama servisin önünde düzeldi. Adam bindi, indi, dinledi, zorladı ama bi türlü stop ettiremedi.

İş yerimin önünde yokuş yukarı park ediyorum, akşam güneşi altında kalıyor (arkadan vuruyor). Ustam eğim yüzünden hava filtesine benzin geliyor olabilir dedi. Herhangi başka bir fikri olan var mı acaba??
 
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
Selamlar,
Yaklaşık 2 ay önce motor soğuk ve hareket halinde iken debriyajı sıkıp gazı kestiğimde stop etmeye başladı. Farklı bir yerden benzin almıştım. Biraz gaz açtım vs bir kaç dk sonra geçti. Herhalde bir yere pislik girdi ama temizlendi dedim geçtim.
Geçen ay gene bir gün aynı şekilde devir 1700 ün altına düştüğünde stop etmeye başladı. İşin garibi hareket halindeyken stop ediyordu ama dururken rölantide normal çalışıyordu. Bİr kaç dakika sonra o da düzeldi. Ustama götürdüm, benzin filtresi kirlenmiş olabilir dedi ve benzin stantörü (!?) değişti. Bir de ne olur ne olmaz bujileri değiştirdik.
Dün akşam gene yaptı aynı şeyi. Bu sefer ustam da görsün istedim ve stop etmesin diye bol bol ara gazlarlarla vs servise kadar gittim ama servisin önünde düzeldi. Adam bindi, indi, dinledi, zorladı ama bi türlü stop ettiremedi.

İş yerimin önünde yokuş yukarı park ediyorum, akşam güneşi altında kalıyor (arkadan vuruyor). Ustam eğim yüzünden hava filtesine benzin geliyor olabilir dedi. Herhangi başka bir fikri olan var mı acaba??



http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/167367-bmw-f-650-gs-hakkinda.html aynı konu bu linkte geçmiş, inceleyiniz...
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
126
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/167367-bmw-f-650-gs-hakkinda.html aynı konu bu linkte geçmiş, inceleyiniz...

İlginiz için teşekkür ederim ama bu farklı bir problem. Benimkinde yaklaşık ayda 1 tekrarlayan ve sonunda kendi kendine düzelen bir problem var. ayın kalan 29 gününde problem yaşamıyorum. (bi nevi aybaşı sendromu :p)
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
2004 f 650 gs 70.000 km de alınırmı ? ve f 650 gs ler nezaman refteke oluyor acaba ?

Rotax Motor var üzerinde, 70.000 birşey değil.

Km bakmayın bu tip motorlarda,

Birinci olarak sabinde ne kadar süre durduğu,

İkinci olarak motoru ne maksatta kullandığı önemli.

Bakımları nerede yaptırdığı ve nelerin değiştiği vs. vs. gider

İlanı varsa atın inceleyelim.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
70 bin km yüksek gelebilir, 12 yıllık bir motor, her yıl 10 bin km yapmış olacağını düşünürsek, 120 bin eder,
10 bin km de bakıma girdiği için aslında 8 kere bakım görmüş demektir. rodajıda hesaba katarsak, km çok önemli değildir , bakımlı olması daha önemlidir.
Şuanda kullandığım F650gs 94 bin kmde, tek sıkıntı, f650 ve f650gs tek silindir serilerinde km sayacı 100 bin km geldiğinde sıfırlanır, bu nedenle gerçek km de f650 bulmak zordur.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
öncelikle kendini bir tanıtsaydın iyi olacaktı.
rotax motor basit, dayanıklı, ekonomik ve verimlidir. alacağın motoru görmeden yorum yapmak anlamsız olur ama yurt dışındaki F 650 fan sitelerinden takip ettiğim kadarıyla rektefe yaptırmadan 200 bin deviren yüzlerce motor mevcut.
eğer satın alacaksan; mutlaka bmw veya rotax dan anlayan usta bulman gerekir, bu konu çok önemli !!!
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
Yıllardır ilk motor olarak hyosung gv 250 almayı planlıyordum fakat onun şu an Türkiyedeki durumu belli.. Bir yandan küçük ccli bana uygun bir motor ararken bir yandan da gs650ye kaçıyor aklım (190-120kg). Hayırlısı bakalım, şu an A sınıfı ehliyet alma aşamasında bu düşüncelerle gidip geliyorum şimdilik.
 
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
158
Arkadaşlar arka çamurluk ve zincir muhafazası olan siyah plastik parçanın zincir kısmı lazım, elinde olan, çıkma bulabileceğim ya da yurtdışından getirebileceğim bir site bilen var mı acaba ?

Aşağıdaki siteleri buldum buralardan alışveriş yapan var mı acaba ?

http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/bmw-spare-parts?itemid=46627651446


http://www.leebmann24.de/halter-radabdeckung-unten-rechts-schwarz-46627651446.html

en uygun fiyat burada ama satış yapılmıyor burada..

http://bmwteilekatalog24.info/BMW/M...186)/ECE/2005/10/51607/51/51_5394/46627651446

Birde geçenlerde bir akradaş sahibinden de kendi imal ettiği depo üstü kiçik grenaj parçasını satıyodu sonra ilan kaldırıldı ve ulaşamadım bir daha denk gelen var mı?
 
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
4
Selamlar,
Yaklaşık 2 ay önce motor soğuk ve hareket halinde iken debriyajı sıkıp gazı kestiğimde stop etmeye başladı. Farklı bir yerden benzin almıştım. Biraz gaz açtım vs bir kaç dk sonra geçti. Herhalde bir yere pislik girdi ama temizlendi dedim geçtim.
Geçen ay gene bir gün aynı şekilde devir 1700 ün altına düştüğünde stop etmeye başladı. İşin garibi hareket halindeyken stop ediyordu ama dururken rölantide normal çalışıyordu. Bİr kaç dakika sonra o da düzeldi. Ustama götürdüm, benzin filtresi kirlenmiş olabilir dedi ve benzin stantörü (!?) değişti. Bir de ne olur ne olmaz bujileri değiştirdik.
Dün akşam gene yaptı aynı şeyi. Bu sefer ustam da görsün istedim ve stop etmesin diye bol bol ara gazlarlarla vs servise kadar gittim ama servisin önünde düzeldi. Adam bindi, indi, dinledi, zorladı ama bi türlü stop ettiremedi.

İş yerimin önünde yokuş yukarı park ediyorum, akşam güneşi altında kalıyor (arkadan vuruyor). Ustam eğim yüzünden hava filtesine benzin geliyor olabilir dedi. Herhangi başka bir fikri olan var mı acaba??
Hocam selamlar. Devir sensoru pislenmis olabilir. Yani mıknatıslı olduğu için motor içinde metal tortular yapışmış olabiliyor. Ustana söyleyip temizlettirirsen belki sorunun çözülür. Basit bisey yani ben olsam demedim sağ alternatör kapağının içinde sensor.
 
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
158
Arkadaşlar, 6 numaralı 7.5 amperlik sigorta bugün yolda attı, göstergeler; devir saati, Hız saati, km sayacı kapandı ve gösterge lambaları kapandı, sorunsuz eve gelebildim, sigortayı değiştirdim ama yine attı, galiba kısa devre gibi bir durum var, deneme amaçlı kısa süreliğine 10 amperlik bir sigorta taktım onda da ışıklar birkaç saniyede bir hafif bi göz kırpıp yeniden devam ediyordu zarar vermemek için söktüm, başına gelen var mı ? Nereden başlamak gerek sorunu aramaya?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
muhtemelen bir yerlerde kısa devre var, tüm elektrik sistemini gözden geçirin. usb bağlantısı varsa önce bunu kontrol edin.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
Arkadaşlar, 6 numaralı 7.5 amperlik sigorta bugün yolda attı, göstergeler; devir saati, Hız saati, km sayacı kapandı ve gösterge lambaları kapandı, sorunsuz eve gelebildim, sigortayı değiştirdim ama yine attı, galiba kısa devre gibi bir durum var, deneme amaçlı kısa süreliğine 10 amperlik bir sigorta taktım onda da ışıklar birkaç saniyede bir hafif bi göz kırpıp yeniden devam ediyordu zarar vermemek için söktüm, başına gelen var mı ? Nereden başlamak gerek sorunu aramaya?

Kontak kablolarını kontrol et, kopukluk olabilir,
 
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
158
Kontak kablolarını kontrol et, kopukluk olabilir,

Sağ ön sinyalin ampül soketi sarsıntıdan yerinden çıkıp diğerine değmeye başlamış. Aküyü söküp takınca herşey normale dönüyordu, sinyal verince sigorta atıyor, aküyü söküp takmadıkça da yeni takılan sigortaları da attırmaya devam ediyordu, ama akü sökülüp takılınca ilk sinyale kadar hiçbirşey olmuyor. :cat:
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
Sağ ön sinyalin ampül soketi sarsıntıdan yerinden çıkıp diğerine değmeye başlamış. Aküyü söküp takınca herşey normale dönüyordu, sinyal verince sigorta atıyor, aküyü söküp takmadıkça da yeni takılan sigortaları da attırmaya devam ediyordu, ama akü sökülüp takılınca ilk sinyale kadar hiçbirşey olmuyor. :cat:

Geçmiş olsun, paylaştığın için teşekkürler.
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
27
Merhaba,

Motorumu satıyorum;

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-2000-model-abs-elcik-isitma-f650-gs-sorunsuz-327514298/detay/

Kazasız sürüşler,
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
48
Merhaba lar arkadaşlar xt 600 den sonra 2006 f 650 gse geçiş yaptım herkese merhaba lar.

Bir soru sormak istiyorum sabah ilk marsda elektrik atlaması gibi sinkirti yapıyor acaba triger zincirimi diyorum. Çalıştıktan 1sn sonra bitiyor yuksek bir singirti triger gergi piminden supheleniyorum bu tarz bir sorun yaşayan varmı. Hiç.
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
Merhaba arkadaşlar...
İnazuma ile takas düşünenleriniz olursa ilan numaram 326387048 makine sıkıntısızdır...
532 5770173 numaram...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst