Bisan Bisan Roadstar 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
79
Ya arkadaşlar bu yedek parça işi bana kafayı yediriyor, zincir balata rulman gibi nispeten standart parçalar nerden temin edebilirim hesaplı olarak? Ayrıca jant telleri için 40 tl çok geldi bana, başka sitelerde başka motorların tel takımları 10 tl, sizce de 40 fazla değil mi? Nerden bulabilirim hesaplı? Ucuza bulmak istiyorum çünkü masrafım çok olacak zaten üstüne kazık yemek istemiyorum.

Bu arada evet motorumu elden geçireceğim sanırım şimdilik fiyat çıkarıyorum, bu motoru bu halde satmak zor ayrıca üstüne 535 gibi bi motor alacak fark koymam daha zor öğrenciyim sonuçta ufak ufak elden geçirip yenilemek daha hesaplı olacak gibi duruyor. Çin min işçiliğime güveniyorum adam edebilirim sanırım :) Ayrıca motor toplamak elden geçirmek hep hayalimdi, japonlara girmeden çinde pratik yapmış olurum işte :D
 
Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
79
Bu arada bu işin gerek uzmanına bir sorum var, şimdi virago 250 nin parçalarının buna uyduğunu biliyoruz. Ama internette parça araştırırken kaç yılının viragosuna göre araştırmalıyız? Yani kaç model viragonun klonu bizim motor?
 
Katılım
8 Tem 2013
Mesajlar
10
Ya arkadaşlar bu yedek parça işi bana kafayı yediriyor, zincir balata rulman gibi nispeten standart parçalar nerden temin edebilirim hesaplı olarak? Ayrıca jant telleri için 40 tl çok geldi bana, başka sitelerde başka motorların tel takımları 10 tl, sizce de 40 fazla değil mi? Nerden bulabilirim hesaplı? Ucuza bulmak istiyorum çünkü masrafım çok olacak zaten üstüne kazık yemek istemiyorum.

Bu arada evet motorumu elden geçireceğim sanırım şimdilik fiyat çıkarıyorum, bu motoru bu halde satmak zor ayrıca üstüne 535 gibi bi motor alacak fark koymam daha zor öğrenciyim sonuçta ufak ufak elden geçirip yenilemek daha hesaplı olacak gibi duruyor. Çin min işçiliğime güveniyorum adam edebilirim sanırım :) Ayrıca motor toplamak elden geçirmek hep hayalimdi, japonlara girmeden çinde pratik yapmış olurum işte :D

Öncelikle hayırlı olsun motorun.

Motorunun parçaları; keeway supershadow 250, borelli ledow 250, yamaha virago 250(xv250) gibi motorların parçalarıyla birebir aynıdır. O yüzden aratırken bu durumu kullanabilirsin.

Eğer söküp takma işini sen yapmayacaksan ve ustaya ihtiyacın varsa, seni güvenilir bir ustaya yönlendirebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:32 ----------

Bu arada bu işin gerek uzmanına bir sorum var, şimdi virago 250 nin parçalarının buna uyduğunu biliyoruz. Ama internette parça araştırırken kaç yılının viragosuna göre araştırmalıyız? Yani kaç model viragonun klonu bizim motor?

Virago 250' nin tüm serisinin parçalarıyla uyumludur.
 

ots

Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
164
Bu arada bu işin gerek uzmanına bir sorum var, şimdi virago 250 nin parçalarının buna uyduğunu biliyoruz. Ama internette parça araştırırken kaç yılının viragosuna göre araştırmalıyız? Yani kaç model viragonun klonu bizim motor?

1989-1994 xv 250 ve 1995 sonrası xv 250 s birde 1994 sonrası xv 250 f var buda elektirik elektronik aksamı hariç uyum saglar birde bazı parçaları diğer yamaha modelleri ilede uyum sağlıyor mesela debriyaj balatası 650 lik bir kros modeliyle aynı
Bizim lifanın üretimi olan model amerika için üretilmiş xv 250 s modelinin klonudur sıcak hava şartlarında kullanılmak için dizayn edilmiş modeldir parçaları çin yapımı ve orjinal yamaha yapımı bulabilirsin bazı parçaların kore üretimide var mesela benim debriyaj ve gaz telimi kore üretimi parçalarla değiştirmiştim
Diğer klonlarında elektirik elektronik aksamıda tam uyumludur ama diğer parçalar arasında milimetrik farklar olabiliyor buna dikkat etmelisin
Parçalarınıda istanbul bahçelievlerde moto ay ve birkaç firma daha var burdan temin edebilirsin sahibindende ilanları var toplu parça alacaksan pazarlıkta yapabilirsin mesela ben 80 tl fiyatı olan bobini 60 tl ye almıştım
 
Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
79
Pekala anlaşıldı. Bugün bir arkadaşım ufak çaplı bir kaza yapmış benim motorla, adamda bişe olmadığını anlayınca motora daha doğrusu yarınki smsk festivaline katılamayacağım için üzülmeye başladım. Arada bide ufak çaplı hasar tablosu çıktı tabi. Ön çatallarda hafif eğilme var düzelebilir bişeymiş bir de benzin deposunda çöküklük, depo boyanacak artık kesinlik kazandı kaçarı yok. Bugün bir de festivale gidecem diye yıkatıp parlatıp çantalarını falan asmıştım. Nazar boncuğu yok motorda hep ondan oluyo :) Bu arada parçalar için liste çıkardım ufak ufak alacağım, vakit bulabilirsem işlemlerin resimlerini burdan da paylaşacağım plan bu en azından :)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
arkadaşım geçmiş olsun sana birşey olmasın gerisi halledilir..
seneye gelirsin inş smsk festivaline
 
Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
4
slm. arkadaşlar sitenize yeni üyeyim. bu motoru yaklasık 1 aydan beri araştırıyorum.topiklerde yazılan yazıları nerdeyse hepsini okudum.bu motor aklıma yattı fakat sahibinden sitesinde fiyatı biraz pahalı gibi geldi. 3 bin ile 4 bin arasında fiyatlar.ben 2500 tl ye bitane buldum ama ufak tefek kusurları var tabi.sonucta sıfır motor almıyorum.kusurlarıda sunlar; arka lastik bitmiş artık. ön çamurlukta yamukluk var ve koltukta 3 4 cm capında deride yuvarlak bi acıklık var.haricinde benm fark ettiğim bi sıkıntı yok.yanında ekstradan hiçbirşeyde yok. ha birde motor boşdayken tam gaz verince egzostan bir zırıltı geliyor ama tam emin olamadım ordanmı yoksa pistonun tekinde sıkıntımı var.egzosunu hiç bozmamış arkadaş onuda belirteyim.motoru al gez bak dedi ama bulunduğum yer kalabalıktı kendime güvenemedim herneyse artık almaya tam karar verince onada bakarız inş. birde bu motorlarda karbüratör hariç herşey cift oluyormuş. örneğin beyni. bu tarz şeyler korkutuyor sonucta cinde olsa kendini hemen japona tamamlatmasın.bir heves tutturduk gidiyoruz inşallah hayırlısı olur.lafın kısası motor kapımın önüne gelene kadar 3bin tl oluyor.sizce bu fiyata alınırmı arkadaşlar.sonradan üzülmekde istemiyorum. öğrenciyiz abi pederin eline bakıyoruz :)yardımlarınızı bekliyorum.
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
14
Merhaba,

Benim bu modelle alakalı birkaç sorum var, bunları yeni başlamanında verdiği acemilikle sormak istiyorum?

- Motorun hangi viteste olduğunu nasıl anlayabiliriz?
- İçinde ne kadar benzin kaldığını (gösterge olmadığı için) nasıl hesaplayabiliriz? (Tripmetre bu işe mi yarar?)
- Gidon kilidini birtürlü bulamadım, tam olarak nerededir?


Yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
79
@Tufan Öztürk Ben benimkini 2.500 a almıştım, pek iyi durumda değildi ve sıkıntısı bitmek bilmedi açıkcası heleki benim gibi ufak tefek (jant teli paslanmış, ön maşa çizilmiş, kromajda kusur var vb..) şeylere kafayı takan biriysen yandın çıkmazsın tamirciden. Kötüsünü alıp üstüne para koyup yaptıracağına o farkı verip iyi durumdakini almanı tavsiye ederim. 2.el de her zaman ufak tefek süprizler çıkar zaten bi de üstüne büyük sorunlarla uğraşma. Ha yok bütçem yetmez bunu alıyim böyle bineyim dersen de mutlaka bi ustaya göster yedek parçaların bazılarını bulmak zor motorda yürürde problem varsa canını baya sıkar.

@canhescore
- Motorun hangi viteste olduğunu sayacaksın, gösterge malesef takılamıyor sadece boşta iken N ışığı yanıyor, ama çok da sorun olmuyor çekmediğini hissedersen (çok nadir olur) bas bi vites aşşağı. Sen sormadan ben söyliyeyim kronik problemdir vitesleri sert geçer ve boşa kolay kolay geçmez uğraştırır adamı haberin ola. Güzel motordur ama alışınca problem olmuyor.

- Yakıt tüketimi motordan motora değişir ( hava filtresi, bujilerin durumu, hava ayarı vs.) Depo kapağını açıp içeri bakmak her zaman bi yöntem bi süre sonra gözün alışıyor ne kadar kaldığını kestirebiliyorsun. Veya yakıt tüketimini hesaplayıp tripmetre ile kontrol edebilirsin. Mesela aıyorum 50 kmde10 liralık yakıyorsan her benzin aldığında tripmetreyi sıfırlar o değere ulaşınca anlarsın ki bitmiş. Veya gösterge takacaksın ama zor bi işlem araştırman lazım.

- Gidon kilidini ben 1 sene bulamadım :) Bak şimdi gidonu sağ tarafa sonuna kadar çevir, gidonun şaseye birleştiği yerde çıkıntı olarak gidon kilidini göreceksin üstünde kapağı vardır, kapağı aç anahtarı tak, anahtarı çevirip içeri doğru ittireceksin sonra anahtarı eski konumuna çevirip çıkaracaksın. biraz yağla uzun süredir kullanılmıyorsa iyi gelir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

@F54 sağolasın arkadaşım seneye artık...
 
Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
4
konur yorumun için cok sağolasın ama vaz gectim artık bu motordan. okuldayım şimdi artık seneye cbf ybr gibi motorlara bakıcam. yinede bu hayallerle yaşamaya devam. bir gün inşallah bu aileye iyi bir giriş yaparım :) kalın sağlıcakla
 
Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
79
@tufanozturk Çinli sonuçta, ben ilk motorum harab ederim mantığında aldım birazda, bi de virago 250 yoktu istanbul civarında mecbur kaldım :) Kafan rahat etsin istiyosan japondan şaşma, bakımı yedeği masraflıdır ama kolay kolayda arızalanmaz, parçası bol, yan sanayisi var daha ne olsun :) Bu arada kalbinde bu ruhu taşıyan herkes bu ailenin üysedir, motor gelir geçer, satarsın 2 ay boş gezersin bi daha alırsın vs.. ama önemli olan ruhundur, o baki kalır :)
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
4
HERKESE SELAMLAR
2 AY ÖNCESI BENDE BIR ROADSTAR 250 ALDIM INANILMAZ MEMNUNUM MAKINEDEN
MUAYENESINI YAPTIRDIKTAN YAKLASIK 2 SAAT SONRA EGZOSTLARI KESMEKLE BAŞLADIGIM ÖZELLEŞTIRME IŞLEMINDEN SONRA MOTORUN RESIMLERINI SIZLERLE PAYLAŞMAK ISTEDIM
BOYASINA KADAR KENDI EL EMEGIMIZDIR BIRKAÇ EKSIGIM VAR ANCAK TIKANDIM ARTIK BULAMIYORUM ARKA AMORTISÖR TAKIMI LAZIM ANCAK SERT VE KISA OLMASI GEREK YOKSA AMORTISÖRLERI IPTAL EDICEM ARKAYI BASMAK ICIN :)
MOTORUN PERFORMANSI ŞAŞIRTICI 4.VITESTE 140 I RAHATLIKLA DEVIRIYO 5 E ATINCA YOLUN DURUMUNA GÖRE GIDERI VAR :)
ılk halı ve sonrası
971070_10151900632859664_1637762559_n.jpg

1384363_10152007476524664_534019584_n.jpg

1392863_10151975385459664_771604738_n.jpg

1381809_10151975385399664_771769321_n.jpg

1395273_10152007474384664_940415842_n.jpg


SESINI MERAK EDENLER ICIN
 
Katılım
12 Tem 2012
Mesajlar
79
4'te 140? Uçak yakıtı mı koyuyorsun? Ben 5'te 130 zor deviriyorum, bi yanlışlık var ama... Karbüratörden falan mı acaba? Ama çok çok güzel olmuş eline emeğine sağlık nazar boncuğunu unutma milletin içi fesat ;)
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
4
bı yanlıslık yok 5 de degıl 4 de sıkmayı dene motoru 5 uzun yol ıcın :) ayrıca acık hava fıltresı var karburatör standart sadece yenı temızlendı :) egzostları kesersen benım gıbı alt devırlerde tork kaybı yaşarsın ama ust devırlerde makına cok rahat... hafta sonu körfezde drag var hava güzel olursa motorlarla gıtmeyı planlıyoruz vıdyo cekebılırsek koyarım.. teşekkür ederım beğenın ıcın nazar degdı zaten saatın camı çatladı yaptırmıyorum kalsın öyle :)
 
Katılım
10 Ara 2013
Mesajlar
9
arkadaslar motorun yedegı nasıl deposu nasıl işaretı musluktakı bılen varmı yardımcı olursanız sevınırım
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
arkadaşlar çıkma debrıyaj tası ve göbeği elimde mevcut,
sıfır debrıyaj balataları ve saclarıda mevcut,

dileyene yardımcı olurum,,,
montajındada tabiki.

sahibinden ilan no: 147315608
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst