Gerek yok remzi. Eğer trafik kuralları evrensel bazı şeylere dayanıyor ise, düz giden bir insanın önceliğinin olması normaldir. Dönüş yapacak kişi o yüzden bekler. Bizde karayolları kanunundaydı sanırım madde 109 benim dediğim şekilde dönüş yapacak aracın beklemesi gerektiğini söylüyor. Almanyada bu farklı ise bu onların hatasıdır. Ben artık bir şey yazmayacağım bu konuda. iyi geceler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:19 ----------
Maddeleri buldum:
KAVŞAKLARDA GEÇİŞ HAKKI
Madde 109 - (Değişik madde: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/12. md.)
Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
1) Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
2) Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
3) Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara,
4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,
5) Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,
6) Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,
7) Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
8) Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1) Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
2) Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
4) Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,
d) Kavşağa gelen sürücüler kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,
Kaynak:
http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/20611.html