Naked motoru sport touring gibi kullanmak

Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
36
Motosikleti
Honda Hornet 500
Hornet 500 ile 1200 km yaptım tüm tecrübelerimi bir konu baslıgı altında yazdım hiç bir cam yoktu en azından gövdeye kadar gelicek bir rüzgarı kesicek siperlik şart ufak eğildinizde kafanızı da kesmesi lazım bunun dısında uzun yol tadını aldıktan sonra şehir içi olsa bile daha naked sürmek istemiyorum 2027 yazda tracer 9 veya tiger sport 800 e geçiş yapacağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hornet 500 ile 1200 km yaptım tüm tecrübelerimi bir konu baslıgı altında yazdım hiç bir cam yoktu en azından gövdeye kadar gelicek bir rüzgarı kesicek siperlik şart ufak eğildinizde kafanızı da kesmesi lazım bunun dısında uzun yol tadını aldıktan sonra şehir içi olsa bile daha naked sürmek istemiyorum 2027 yazda tracer 9 veya tiger sport 800 e geçiş yapacağım.
toplam hornet ile 6500 oldu
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Desmodan çekiniliyor sanırım hep 20-30 bin arası ilandalar tracer7 kasasını sevemedim hiç ama tracer700 bir harika
Desmolu Multristrada'lar şehir içi motosikleti değil sanki; alt devirleri yeni desmosuzlar kadar dolu olmayıp devirli sportif kullanımı ve uzatılmayı seviyorlarmış. Yani esas kullanım alanı şehir dışı gezmek ve sportif kullanım olmayacak ise en iyi seçim sayılmayabilirler.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
o bütçenin en iyi uzun bacaklı asfalt odaklı motoru tartışmasız


şu iki motorun aynı fiyatta olması da ayrı komik bulabildiğim hasar kayıtsız en ucuz ilanları bunlar bilmiyorum nc750ciler hariç ducati yanında tracer7a dönüp bakan çıkar mı sanmıyorum
Bunlar niye ucuz ya ?
 
Katılım
15 Ocak 2024
Mesajlar
480
Motosikleti
Honda Forza 250 / Triumph Street Triple 765 RS
Trident 660 ile ön camsız 3200KM tur yaptım (İstanbul-Romanya-Bulgaristan-Yunanistan), geçtiğimiz haftalarda Street Triple 765 RS ile 1200 KM kısa bir tur yaptım (İstanbul-Yunanistan-Bulgaristan). İki motosiklet de şehir içinde keyifle kullanılıyor. Bu işin doğası atası zaten yarış ve naked tipi modellerin tura hazır hale getirilmesi ile başlamıştır. Önünde uzun camı olan motosikletler ile de yol yaptım. Otobanda yandan yediğiniz rüzgara çare yok zaten neye binerseniz binin. Karşıdan gelen rüzgara söylenen arkadaşlar 160+ hızlarda gitmiyorlarsa muhtemelen sopa yutmuş gibi oturuyorlardır motosikletin üzerinde. Birazcık karın kası, boyun ve kegel egzersizi yapın depoyu kavrayın bişeycikler olmaz.
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
21
Motosikleti
Dominar 250
Desmolu Multristrada'lar şehir içi motosikleti değil sanki; alt devirleri yeni desmosuzlar kadar dolu olmayıp devirli sportif kullanımı ve uzatılmayı seviyorlarmış. Yani esas kullanım alanı şehir dışı gezmek ve sportif kullanım olmayacak ise en iyi seçim sayılmayabilirler.
desmosuzlar hakkında durum nedir bilgin var mı hocam
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
desmosuzlar hakkında durum nedir bilgin var mı hocam
ChatGTP'ye sordum, benim vereceğimden çok daha güzel ve detaylı bir cevap verdi. :D

Link giderse diye aşağıya iki cümlesini bırakayım:
...
2026 Multistrada V2'nin yaylı valfli yeni 890 cc V2 motoru, eski desmo Testastretta 937 motordan daha "dolgun", daha lineer ve daha düşük devir dostu hissettirecek şekilde tasarlanmış. Buna karşılık eski desmo motor biraz daha mekanik, daha agresif ve devir yükseldikçe karakter değiştiren klasik Ducati hissini daha fazla veriyordu.
...
Eğer bir sürücü:
  • virajlı yollarda 5.000-8.000 rpm arasında agresif sürüyorsa,
eski desmo karakterini daha heyecan verici bulabilir.

Ama:
  • şehir,
  • uzun tur,
  • artçılı kullanım,
  • günlük sürüş,
öncelikliyse yeni 890 V2'nin alt ve orta devir davranışı büyük ihtimalle daha başarılı olacaktır. Ducati'nin değişken zamanlama, daha ağır volan ve düzleştirilmiş tork eğrisiyle tam olarak hedeflediği şey bu.
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,097
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Desmolu Multristrada'lar şehir içi motosikleti değil sanki
Evet, şehir içini sevmiyor. 3k'dan sonra motor kendine geliyor. 1. vites 3k devir 30-35km hız yapıyor bu da trafiğe göre hızlı kalıyor. Debriyajla oynamak zorunda kalıyorsunuz. Bir de alet çok gergin çalışıyor fazla ısınıyor.. Çevreyoluna çıktığınızda rahatlıyor ama :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Evet, şehir içini sevmiyor. 3k'dan sonra motor kendine geliyor. 1. vites 3k devir 30-35km hız yapıyor bu da trafiğe göre hızlı kalıyor. Debriyajla oynamak zorunda kalıyorsunuz. Bir de alet çok gergin çalışıyor fazla ısınıyor.. Çevreyoluna çıktığınızda rahatlıyor ama :)
Yenisinin daha kullanıcı dostu / günlük kullanıma daha uygun olduğu söyleniyor hep.
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
617
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
Naked ile çok tura çıktım ancak motosiklette tur camı da olsa cam direk gidona bağlı olduğu için o da ek yük bindiriyor, farkında olmadan yorgunluk artıyor. Touring ya da adventure larda cam grenaja ve şasiye bağlı. Bu yorgunluğu azaltıyor epeyce.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
ne sürüyorsunus
TVS Apache RTR200 kullanıyorum. Tur camı, gidon yükseltme, Arka çanta falan takıp idare ediyoruz. Selesi 80cm civarında, daha önceleri kullandığım Dominar400 de aynı sele yüksekliğine sahipti.
Selesi daha yüksek olan motorlar ağırlık da fazlaysa sorun oluyor bana. En fazla 80cm ve 190kg gibi olmalı, aksi halde şehir içinde çok zorluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst