Naked motoru sport touring gibi kullanmak

Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
Geçen günlerde bir konu açmıştım, başka bir merakım gelişti böylece. Naked motorları sport touring tarzı kullanan var mı? Hornet 750, Gsx-8s, Z900 vb motorlar ile çanta kullanan; hem şehir içi hem şehir dışı kullananların yorumlarını bekliyorum.
 
Katılım
7 Eyl 2024
Mesajlar
46
Motosikleti
GSX8S
Rüzgar yoruyor. Sık şehir dışı gitmediğim için cam falan taktırmadım, belki öyle olur
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Tuono V4 ile Romanya'ya gittim. Ne yorum yapayım? =)
Tuono normal naked gibi değil ama rüzgar biraz daha fazla tabi. Standart cam yerine GP'nin ön camını taktım, yüksek süratte bayağı rahatlatıyor.
Onun dışında taşınabilecek bagajın ne olursa olsun limitli olması konusu var, bunlar haricinde çok bişey yok. Bagajı da ihtiyaca göre yetirmek mümkün, ben Kriega 30 bağladım. Onunla 10 gün tura da giderim (genelde polyester spor tshirtleri giyiyorum, çok hızlı kuruduğu için kıyafet yıkamak da nispeten kolay oluyor.)

Avantajı ise güzel yollar geldiğinde uzun bacaklara göre daha keyifli bir sürüş sunması.
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
Tuono V4 ile Romanya'ya gittim. Ne yorum yapayım? =)
Tuono normal naked gibi değil ama rüzgar biraz daha fazla tabi. Standart cam yerine GP'nin ön camını taktım, yüksek süratte bayağı rahatlatıyor.
Onun dışında taşınabilecek bagajın ne olursa olsun limitli olması konusu var, bunlar haricinde çok bişey yok. Bagajı da ihtiyaca göre yetirmek mümkün, ben Kriega 30 bağladım. Onunla 10 gün tura da giderim (genelde polyester spor tshirtleri giyiyorum, çok hızlı kuruduğu için kıyafet yıkamak da nispeten kolay oluyor.)

Avantajı ise güzel yollar geldiğinde uzun bacaklara göre daha keyifli bir sürüş sunması.
Hocam tuono :)) yurtdışında ssleri st olarak kullanan en güzel örnek olarak hayabusa görmüştüm ama tuono da pek iyi imiş
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Rüzgar yoruyor. Sık şehir dışı gitmediğim için cam falan taktırmadım, belki öyle olur
hocam 8s nasıl sence rakiplerine bakınca beni çok arada bırakıyor horneti rakip görüyorum ben ona
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
CB500F ile 15.000km uzun yol (tek günlük 750km'lik seyahatler) yaptım. 3lü çanta setim ve önde de Puig Rafale tur camı vardı. Göğsün üst yarısına kadar gelen rüzgarı kesen ancak kafayı temiz / türbülanssız hava akışı içinde bırakan bir cam varsa, bacaklar çok sıkışık kalmıyorsa (190 boyla CB500F çok rahat sayılmazdı açıkçası), sele ve sürüş ergonomisi rahatsa gayet yapılır.

Rafale tarzı bir cam önemli ama:

Bu daha da iyi olabilir, ancak kaskta türbülans oluşturmaması inanılmaz önemli, türbülans oluşturursa çöp:
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
CB500F ile 15.000km uzun yol (tek günlük 750km'lik seyahatler) yaptım. 3lü çanta setim ve önde de Puig Rafale tur camı vardı. Göğsün üst yarısına kadar gelen rüzgarı kesen ancak kafayı temiz / türbülanssız hava akışı içinde bırakan bir cam varsa, bacaklar çok sıkışık kalmıyorsa (190 boyla CB500F çok rahat sayılmazdı açıkçası), sele ve sürüş ergonomisi rahatsa gayet yapılır.

Rafale tarzı bir cam önemli ama:

Bu daha da iyi olabilir, ancak kaskta türbülans oluşturmaması inanılmaz önemli, türbülans oluşturursa çöp:
Beni korkutan boy aslında yoksa güçlü bir nakedı st yapmak isterdim gibi tracer da o yüzden çok cazip geliyor
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Hocam tuono :)) yurtdışında ssleri st olarak kullanan en güzel örnek olarak hayabusa görmüştüm ama tuono da pek iyi imiş
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hocam 8s nasıl sence rakiplerine bakınca beni çok arada bırakıyor horneti rakip görüyorum ben ona

Kıçı başı toparlarsam RSV4 alıp onunla gezmek istiyorum. Ama onunla Tuono kadar uzun boylu olmaz. Bir de hairpinler Tuono ile bir şekilde dönülüyor, RSV4 ile iyice eziyete döner. Ondan sonra da RSV4'ü satar bu eziyete gerek yok derim muhtemelen =)
 
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
14
Motosikleti
Dominar 250
Kıçı başı toparlarsam RSV4 alıp onunla gezmek istiyorum. Ama onunla Tuono kadar uzun boylu olmaz. Bir de hairpinler Tuono ile bir şekilde dönülüyor, RSV4 ile iyice eziyete döner. Ondan sonra da RSV4'ü satar bu eziyete gerek yok derim muhtemelen =)
bir ara rs457 sürdüm de sıkı gergin bir makina ama tur için tuononun konforunu vermez gibi ülkede aprilla biraz mimli yoksa tuareg de hoş
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
204
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Naked tipli bir motosiklet ile 3 sefer yunanistan ( 1 tanesinde Bulgaristan a da çıktık ), 2 sefer midilli turu yaptık.

Yan soft çantaları doğru bağlayıp kullandık. Yüksek sayılabilecek süratlere de çıktık. Biz sorun yaşamadık.

Soft çantanın 1 tanesi lastiğe sürttü 1 sefer hemen farkedip düzelttik. Yoksa çanta içindekiler dışarı dökülürdü.

Rüzgar konusu ise ben rüzgarı seviyorum. Ama rüzgarı az alan bir motosiklet ile uzun deneyimim olmadı. Belki olsa diğerleri çok konforsuz gelirdi.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Naked tipli bir motosiklet ile 3 sefer yunanistan ( 1 tanesinde Bulgaristan a da çıktık ), 2 sefer midilli turu yaptık.

Yan soft çantaları doğru bağlayıp kullandık. Yüksek sayılabilecek süratlere de çıktık. Biz sorun yaşamadık.

Soft çantanın 1 tanesi lastiğe sürttü 1 sefer hemen farkedip düzelttik. Yoksa çanta içindekiler dışarı dökülürdü.

Rüzgar konusu ise ben rüzgarı seviyorum. Ama rüzgarı az alan bir motosiklet ile uzun deneyimim olmadı. Belki olsa diğerleri çok konforsuz gelirdi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
900
Daha önce benelli bn251 ve honda cb250r aynı tarz kullanımım oldu. Bu konuda motorun yapısı tamamen farkediyor. Büyük boyutlu nakedlarda oturuş pozisyonuna göre olabiliyor, konfor bakımından çok bi sorun hissetmiyosunuz fakat mesela cb250r küçük boyutlu olduğu için benim açımdan sorun olmasa bile artçı için büyük sıkıntıydı ve çok sıkışmıştık.

Benelli bn251 boyut açısından biraz daha iyi olduğu için 400-450kmlik yollarda bile sorunsuz rahat şekilde seyahat edebilmiştik. Kısacası tamamen bunu yapacağınız modele bağlı.

Hornet 750 sahibi olmuştum. Aynı şeyi onda uygulamaya kalksam oturuş pozisyonuyla ilgili sorun olurdu mesela. Bu arada hornetle 1200kmlik yola sırt çantalı şekilde çıkmıştım çok kötüydü :)
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
dominar 400 'ü arka çanta, yan çanta, depo üstü çanta ile kullanıyorum sayılır mı :D
 
Katılım
24 Ara 2025
Mesajlar
84
Uzun yol sayılmaz ama CL250 ile yaz/kış bir kaç defa 350-400 km lik kısa tur yapmıştım. Ön cam takınca kaskta ne olursa olsun çok fazla türbülans yaratıyor, oldukça rahatsız edici. Camsız hali ve temiz hava çok daha az yoruyor. İyi bir kask ve kulak tıkacı varsa benim için gayet yeterli.

Hava 10-15 derecenin altına düşünce de cam en azından göğüse gelen rüzgarı engellediği için bir miktar daha konforlu oluyor. Hava sıcaksa camsız daha evla.

CL250 ile zırıl zırıl günde 350-400 km yapılabiliyorsa paralel-twin bir motorla bence hayli hayli yapılır, çıplak motorun tur keyfi bi başka :)
 
Katılım
7 Eyl 2024
Mesajlar
46
Motosikleti
GSX8S
hocam 8s nasıl sence rakiplerine bakınca beni çok arada bırakıyor horneti rakip görüyorum ben ona

Öncelikle rakiplerine binmedim hiç. Tam bir kıyaslama yapma durumum yok o yüzden. Yaptığım araştırmalarda 8s hakkında 2 ana eleştiri vardı: Biraz daha ağır olması sebebiyle daha az heyecan verici, gidon dönüş açısının az olması. Dönüş açısına alışılıyor ona göre sürüyorum. Belki diğerlerininki daha iyidir ama benim şikayetim yok. Ağırlığa-atikliğe gelince; ben günlük olarak işe git-gel biniyorum o yüzden sürekli gaza getiren, gaz açmanı isteyen, öne yatık bir motor istememiştim. Hatta diyebilirim ki duke 390dan sonra, bazen dükün hafifliğini özlesem de daha oturaklı hissettirip rüzgardan daha az etkilenmesinden memnunum. Yine atiklik bakımından kolu çevirince, benim gittiğim yollarda benim sürüş kabiliyetlerime göre fazlasıyla yetiyor şu an için. Benim isteklerimi tam olarak karşılıyor yani ben aldığıma çok memnunum.

Bir de bu tür tür kıyaslamalarda fark bulabilmek için az farkı çok anlatıyor bence insanlar. Baktın mı 270 ateşlemeli çift silindir naked japonlar bunlar. Motosiklet yelpazesinin üzerinde kısacık bir alan kaplıyorlar. Hele senin benim gibi görece yeni sürücüler için hangisini alsan mutlu eder sürüş vs. bakımından. İnternette uzun uzun yapılan kıyaslamalar o farkı hissedebilecek kişiler için bence. Ne tür motor alacağına karar verdiysen eğer (teker çapı, amortisör uzunluğu, sıkıştırılmış motor, oturuş pozisyonu, grenaj vb), gerisi satış sonrası hizmete ve bütçeye kalıyor bence. O yüzden rakipleriyle kıyaslarken satış sonrasını göz önünde bulundurup sana uyanlardan hangisini uygun temiz bulsan pişman olmazsın bence. 2024 ellerinde kalmış uygun satıyorlardı öyle denk geldi aldım ben.

Dediğim gibi ben rakiplerini hiç sürmedim. Hem bu tür, hem diğer çeşitlerde motorları deneyimlemiş tecrübeli üyeler var forumda. Onlar kıyaslarsa daha doğru olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst