Biraz kafanizi karistirayim

Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Trafik kurallari geregi kavşaklarda ve baglantı yollarında herhangi bir uyari isareti yoksa yol her zaman anayoldaki aracin hakkidir.

Fakat, yolların eşit düzeyde oldugu bir kavşakta herhangi bir uyari levhasi yine yoksa yol hakkı en sağdaki aracın olmuş olur. Bu durumda yolun anayol veya tali yol olması önemsizdir. Sağdaki araç her zaman geçer mantığı sadece yolların eşit düzeyde olduğu ve herhangi bir uyarı levhası olmadığı durumlarda geçerlidir.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yahu Alaman memleketinde oturup Türkün Kafasını karıştırmak ne keyifli bir seydir? :)

adam burada kafanın yarısını harcıyor benzine ,"4 Tl yı geçti" diye,zaten kafasının öbür yarısı da cc probleminde senin sorduğun şeye bak.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Kural1- Dönüş yapan düz gidene yol verir.
Kural2-Sağında gördüğüne yol ver.
1-Yeşil
2-Mavi
3-Kırmızı

Avrupada bu dogru ve gecerli


Turkiyede ,

Kirmizi sofor Mavi sofor ile far ve korna yardimi ile konusmaya baslar ile,

Niye durdun ?

Arabada sorun mu var?

Ilerde radar yada cevirme varmi?

Isler nasil , borc harc varmi?

Ne olacak bu memleketin hali?
:)

Bu konusmadan istifade Yesil arac yoluna gider , sonrada Kirmizi son selamini cakar maviye oda yoluna devam eder.

Ayrica bu lisani eger Turk degilseniz Samuel Morse dahi bilemez:mrgreen:
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
O muhabbet genelde şu şekilde olur. Çok iyimser yaklaşmışsınız.

-dıt (der ve herşey başlar)
-ne dıtı lan geçeceksen geç-
-dıt dedik malmısın kardeşim ne dıtlıyorsun.
-o kornayı varya ben senin taaa
-lan git işine bak seninle uğraşamam ............ nın bilmem nesi
-bilmem ne yaparım senin gideceğin yolunn taaaaa...... diyerek geçer.(aradan 3. araç sıyrılır gider)
O arada birbirlerine yan yan bakarlar. İkiside artizdir ama ikiside ulan arabadan felan inmesede başımıza iş açmasak düşüncesinde :)

Bütün bunlar korna ile olur. Bir dıt bin kelimeye bedeldir bu konuşma esnasında.

Heleki kırmızı ışıkta duranın bir çuval küfür yediği Sultangazi (eski adı sulatçiftliği) gibi bir semt se . Eyvah eyvah
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Motosikletli en son geçer.
ben her zaman öyle yapıyorum .
Trafikte hakkınızla değil aklınızla hareket edin!
Bu memlekette mezarlıklar haklı adamlarla dolu unutmayın.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Mavi aracin yolu açilmasi için, nezaketen yesil araca yol veririm.

Trafikte bir de yazili olmayan nezaket kurallari vardir.:bounce:
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Korna çalıp, işaret parmağını camdan çıkararak "1 saniye" işareti yapan önce geçer.

İlk geçen araba hangi aracın yolunu keserek geçtiyse o beklemeye devam ederken diğeri bu bloktan yararlanıp geçişini yapar.

Sona kalan dona kalır.
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
530
kural olarak önce yeşil sonra mavi en son kırmızı geçer. trafikte ne yapacagını bilememek gibi bir durum yoktur. eger araç kavşak girişinde bir sıkıntısı varsa yakar 4 lüyü.

türkiyede bu kurallara uyan pek nadir hatta adamın böyle bir kural oldugundan bile haberi yok. haliyle böyle durumlarda geçiş hakkı sizde bile olsa temkinli olmak lazım
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Yazın memlekete giderken yıllardır uzun yok şöförlüğü yapmış adama "siyah beyaz tabela" ne anlama geliyor dedim. Ve neler salladı neler. Resmen adam ne olduğunu bilmiyor. Benden öğrendi oracıkta :)
Kim biliyorki kuralları. Güçlü olan,hızlı olan,uyanık olan , o semtli olan, acelesi olan şeklinde değişir öncelik. Arada kamyon varsa ilk onundur yol ..
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Ülkemizde trafik kurallarına uyulmadığı için ;

Siyah camlı 4 çeker arazi aracı veya en lüx aracın

herzaman geçiş üstünlüğü vardır
:farao:

Park , hız ve dönüş yasağı da onlar için geçerli değildir..

Ayrıca, diğer ülkelerde pekde rastlanılmayan; ambulans/cankurtaran

veya itfaiye aracının arkasına takılarak şark kurnazlığı yapmak

yurdum insanına mahsustur..:bounce:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
yeşil geçer
mavi geçer
sonra kırmızı geçer ya da benim başıma gelen olay gibi arkadan gelip biri vurur, ambülansla geçer...

benim yaşayarak öğrendiğim budur :bounce:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Selamlar,
Yorumlarinizi okudum.. :pr:
Kusura bakmayin ama sizler ehliyeti nereden aldiniz??? :p
Ben zaten cevabini yazmistim...

Kirmizi arac gecemiyor cünki sola sapmasi gerek ve karsidan gelen mavi araca yol vermesi gerek..

Mavi arac gecemiyor cünki saginda yesil arac var..

Yesil aracta gecemiyor cünki saginda kirmizi arac var.. (kirmizi aracin nereye gidecegi önemli degil...

Aslinda ben bu dönme olayini falan kendimden ekledim..

Olayi birde söyle düsünün..
Sag taraftanda sari bir arac geliyor..
Ve hepsi düz gidecekler...
Ne olucak????


Cevabi sona yazicam...

Tek mantikli yorumu birisi vermis...
Oda benim gibi yurt disinda yasiyor...

Simdi yorumlara bakalim...

kural belli sağdan gelen araca yol verilir.
diğer kural dönüş yapacak arac yol verir.
dolayısı ile önce yeşil geçer. sonra mavi. en sonda kırmızı.

mavi geçmek istemiyorsa bu bir şekilde göz teması vb. anlaşılmışsa yeşilden sonra kırmızı geçebilir.

Neden önce yesil arac Ante????
Yesil aracin sagindada kirmizi arac var...
Kirmizi aracin nereye sapacagi önemli degil bu durumda..

Mavi geçtikten sonra hemen arkasından dönerim yeşilede yol vermem o yokken ben vardım :p

Mavi gecemiyorki..
Saginda yesil arac var...

kornaya basıp mavi arabalıya söveriz :)

Bu yorum hosuma gitti...
Bu siteye takila takila bende küfür etmeye basladim.. :pale:
Acayip küfür etmeye basladim anasini satayim.. :pr:
Size basimdan gecen olayi anlatayim hemen bari..
3-4 gün önce oldu bu olay.. (gercekten yasadim ben)
Bu siralar burada harika kar var burada...
Herneyse..
Ben sizin deyiminizle ana yoldayim..
Ama ana yolda oldugumu bana gecis hakki veren tabeladan biliyorum.. (Bu anayol olayina sonra gelicez yine)
Ben yan yoldan gelen aracin fazla hizli oldugunu gördüm..
Bu duramiycak diye düsünerek frene bastim ne olur ne olmaz diye..
Ve düsündügüm gibi arac kavsakta duramadi ve tam önümde durdu..
Bende iyiki onu önceden görüp frene yüklenmisim..
Aramizda yarim metre kala bende durdum..
Okadar sinirlendimki.. :cherry:
Arabadan inip adama ana avrat küfür edicem.. :cherry:
Indim..
Sen diye basliycaktim bagirmaya
Ama sen kelimesi bana agir geldi biraz..
Siz normalmisiniz???? diyebildim
Frenleriniz cok iyiymis dedi adam bana
Bak birdahaki sefere kapindan iceri girerim aracimla dedim

Yani böyle acayip küfürlestik.. :cherry:

Sagı bos olan gecer kuralına gore once kırmızı, sonra yeşil, en son mavi gecer...
Kırmızı..
Yeşil..
Mavi..
Aracın bırını mavı degılde sarı yapsaydın keske trafık ısıgı gıbı olurdu :p

Neden kirmizi arac geciyor???
Mavi arac düz gidiyor ve kirmizinin onu beklemesi gerek degilmi?

düz gidenler önce gecer ehliyetim yok ama böle bilyorum =) mavi gecer sonra yesil gecer kırmızı iki saga iki sola bakar tekrar sağa bakar gecer :D:D

Mavi aracin saginda yesil arac var..
Yesil aracta düz gidiyor...
Olmadi...

Trafikte hergün ,haklı!!! haklı!!!, 10 larla insan telef oluyor.bu durumda kimin haklı olduğunu düşünmem yol boşalır öyle geçerim::pala::::pala::::pala::::puro::

Yanlis düsünce degil aslinda.. :cat:

Burası ANKARA ise hiç tasalanmaya gerek yok, o kavşağa 3 gün içeresinde! bir alt geçit:wiinkk: yapılır ve herkes rahat rahat geçer...:cherry:

Ozama her kavsaga bir alt yada üst gecit yapalim olsun..
Buda fena degil..

bide sağ tarafadan sarı renkli araba gelse ooh tam olurdu hadi bakalım kim önce geçer ahahaa abi nedir bu yaaa sabah sabah

Bu sagdaki arabayada gelicez..
Ben mahsus böyle biraz karisik yaptim..:cherry:

Kural1- Dönüş yapan düz gidene yol verir.
Kural2-Sağında gördüğüne yol ver.
1-Yeşil
2-Mavi
3-Kırmızı

Yanlis...
Yesil aracin gitmesi imkansiz..
Saginda kirmizi arac var sonunda..
Ve kirmizi aracin hangi yöne gidecegi önemli degil..

teoride; cevabı eskikurt vermiş
pratikte; burası Türkiye hocam yola bakıcan elemanlara bakıcan ikisi de durmuşsa geçicen durmaya niyetleri yoksa el mahkum bekleyecen :)

Cevap yanlis verilmis malesef.. :salut:

söz konusu yer istanbul ise, yol ilk alanındır :)

Yanlis sayilmaz..
Istanbul ise hersey degisiyor..:pr:
Bütün trafk kurallari degisiyor..

Normalde yani kurallar gereği yeşil, mavi, kırmızı. Yani önce düz giden sonra sağındakine yol ver mantığı. Kursta öğretilen bu Remzi bize :) Senin anlatımında yeşil araç gelmeden önceki durumda mavi kararsız olduğundan ötürü camdan el kol yapıp sen geçebilirdin ama yeşil de geldiği zaman olay değişti ve dediğimiz sıralama oldu :wiinkk:

Yanlis ögretiyorlar size Yesimcim.. :pr:
O mavi aracin kararsiz oldugunu falan ben ekledim..
Kararli yada kararsiz olmasi hicbirseyi degistirmez..
Ama camdan el kol hareketi yanlis sayilmaz.. Gercekten..
Öbür sürücülerle anlasmak herhangi bir sekilde.. Önemli olan bu..
Sonunda acikliyca herseyi...

İstanbul için işaretini veren önceliklidir. Hasta oluyorum şu İstanbul'lu şöförlerin sinyal vermesine. :p Çat diye şerit değiştiriveriyorlar.

BUnlar baska yerlerdede oluyor yurdumda dostum..
Kesinlikle..
Hep istanbul demiyelim..

Hangi araç Tofaş marka yada taksi ise o durmaksızın geçer.
Hepsi Tofaş sa dururlar ellerinde sopalarla inerler kim ayakta kalırsa o geçer.
Adana gibi bir ildeyse kimse durmaz bile iç içe geçerler (Adanada nasıl bir trafik akışı var hiç kafam basmadı :)
:cherry:
Eğer olay Türkiye de değilse Normal olarak Yeşil mavi kırmızı şeklinde geçerler.

Burasi Türkiye saymiyoruz ve yanlis gecme sirasi.. :cherry:

Burası Türkiye yola atlayan hakkı kazanır. :)

atliyorsunuz zaten Kanucan.. :cherry:

Trafik kurallari geregi kavşaklarda ve baglantı yollarında herhangi bir uyari isareti yoksa yol her zaman anayoldaki aracin hakkidir.

Fakat, yolların eşit düzeyde oldugu bir kavşakta herhangi bir uyari levhasi yine yoksa yol hakkı en sağdaki aracın olmuş olur. Bu durumda yolun anayol veya tali yol olması önemsizdir. Sağdaki araç her zaman geçer mantığı sadece yolların eşit düzeyde olduğu ve herhangi bir uyarı levhası olmadığı durumlarda geçerlidir.

Sinacim cok yanlissin..
anayol nedir sence???

Farzetki ben bir yere yeni gelmisim.. Oradan hayatimda hic gecmemisim..
Hangisi ana yol, yan yol nereden bileyim???
Her kavsakta aracimdan inip yahu hangi yol daha genis diye bakicakmiyim???
Varmi böyle birsey???
Ve sunu bilki burada genis olan yollara bazen mahsus lavha koymuyorlar..
Sagdan ufacik bir sokak cikiyor ve onlarin yol hakki..
Bunu nedenmi yapiyorlar???
Trafigi yavaslatmak icin..
Orada bir okul var yada ne bileyim yaslilar yurdu vs vs..
Tabela yoksa sagdan gelen herzaman haklidir..
Bu sizlerin kafasinda olusmus bir kural..
Daha sonra anlatirim size babamin bana Türkiyede sahit oldugu bir olayi..
O arkadasta ana yoldayim ben diye bagiriyormus ama suclu bulunmus sonra bilirkisi tarafindan...

yahu Alaman memleketinde oturup Türkün Kafasını karıştırmak ne keyifli bir seydir? :)

adam burada kafanın yarısını harcıyor benzine ,"4 Tl yı geçti" diye,zaten kafasının öbür yarısı da cc probleminde senin sorduğun şeye bak.

Yahu bende millet 4TL benzini unutsin kafalari dagilsin diye bunlari yazmistim ama iyi yapmadim sanirim.. :pale:

Avrupada bu dogru ve gecerli


Turkiyede ,

Kirmizi sofor Mavi sofor ile far ve korna yardimi ile konusmaya baslar ile,

Niye durdun ?

Arabada sorun mu var?

Ilerde radar yada cevirme varmi?

Isler nasil , borc harc varmi?

Ne olacak bu memleketin hali?
:)

Bu konusmadan istifade Yesil arac yoluna gider , sonrada Kirmizi son selamini cakar maviye oda yoluna devam eder.

Ayrica bu lisani eger Turk degilseniz Samuel Morse dahi bilemez:mrgreen:

:queen::queen::queen:

O muhabbet genelde şu şekilde olur. Çok iyimser yaklaşmışsınız.

-dıt (der ve herşey başlar)
-ne dıtı lan geçeceksen geç-
-dıt dedik malmısın kardeşim ne dıtlıyorsun.
-o kornayı varya ben senin taaa
-lan git işine bak seninle uğraşamam ............ nın bilmem nesi
-bilmem ne yaparım senin gideceğin yolunn taaaaa...... diyerek geçer.(aradan 3. araç sıyrılır gider)
O arada birbirlerine yan yan bakarlar. İkiside artizdir ama ikiside ulan arabadan felan inmesede başımıza iş açmasak düşüncesinde :)

Bütün bunlar korna ile olur. Bir dıt bin kelimeye bedeldir bu konuşma esnasında.

Heleki kırmızı ışıkta duranın bir çuval küfür yediği Sultangazi (eski adı sulatçiftliği) gibi bir semt se . Eyvah eyvah

Ben kornanin yerini unuttum kardes..:silent:
Yukarda belirttigim gibi adama siz dedim..
Sen diyemedim agir olacak diye

Motosikletli en son geçer.
ben her zaman öyle yapıyorum .
Trafikte hakkınızla değil aklınızla hareket edin!
Bu memlekette mezarlıklar haklı adamlarla dolu unutmayın.

Burada motosikletli yok ama harika bir düsünce..
Yeri geldimi baba sen büyüksün demek en dogrusu.. :rendeer:

Mavi aracin yolu açilmasi için, nezaketen yesil araca yol veririm.

Trafikte bir de yazili olmayan nezaket kurallari vardir.:bounce:

Eweeeeeeeeeeeet
Dogru olan budur..
Neden dogru sonunda görücez...

Korna çalıp, işaret parmağını camdan çıkararak "1 saniye" işareti yapan önce geçer.

İlk geçen araba hangi aracın yolunu keserek geçtiyse o beklemeye devam ederken diğeri bu bloktan yararlanıp geçişini yapar.

Sona kalan dona kalır.

:queen::queen::queen:

kural olarak önce yeşil sonra mavi en son kırmızı geçer. trafikte ne yapacagını bilememek gibi bir durum yoktur. eger araç kavşak girişinde bir sıkıntısı varsa yakar 4 lüyü.

türkiyede bu kurallara uyan pek nadir hatta adamın böyle bir kural oldugundan bile haberi yok. haliyle böyle durumlarda geçiş hakkı sizde bile olsa temkinli olmak lazım

Yukarda yazdim..
Neden yesil arac???
Saginda kirmizi arac var :pale:

Yazın memlekete giderken yıllardır uzun yok şöförlüğü yapmış adama "siyah beyaz tabela" ne anlama geliyor dedim. Ve neler salladı neler. Resmen adam ne olduğunu bilmiyor. Benden öğrendi oracıkta :)
Kim biliyorki kuralları. Güçlü olan,hızlı olan,uyanık olan , o semtli olan, acelesi olan şeklinde değişir öncelik. Arada kamyon varsa ilk onundur yol ..

Hangi siyah beyaz tabela?:silent:
Siyah beyaz tabela cok...

Arabayı park ederim oraya gitmelerini beklerim :)

Nereye???? :silent:

Ülkemizde trafik kurallarına uyulmadığı için ;

Siyah camlı 4 çeker arazi aracı veya en lüx aracın

herzaman geçiş üstünlüğü vardır
:farao:

Park , hız ve dönüş yasağı da onlar için geçerli değildir..

Ayrıca, diğer ülkelerde pekde rastlanılmayan; ambulans/cankurtaran

veya itfaiye aracının arkasına takılarak şark kurnazlığı yapmak

yurdum insanına mahsustur..:bounce:

O yurdumdaki 4 cekerleri burada görmek isterdim..
Burada yapamiyorlar onlari..
SIKIYORSA yapsin.. :p

yeşil geçer
mavi geçer
sonra kırmızı geçer ya da benim başıma gelen olay gibi arkadan gelip biri vurur, ambülansla geçer...

benim yaşayarak öğrendiğim budur :bounce:

Yesil gecemiyor iste SEncer cim.. :p
Saginda kirmizi selepsiz duruyor..:bounce:

Elimle geç geç yaparım mavi araca :mrgreen:

Harika bir yaklasim..
Saka demiyorum..
Ama yanlis araca gec gec diyorsun..
Yesil araca gec diyeceksinki mavi aracin sagi bos kalsin..
Sonrada sen gececeksin..

Yorumlar bukadar...
Simdi aciklamaya gecelim...
Bize burada nasil ögretiyorlar ona gelelim..
____________________________________________

Basinda dedigim gibi ben mavi aracin kararsiz falan olmasini ekledim..
Ikinci resmi ekleyip sorabilirdim yol hakki kimin diye..
Simdi daha ileri gidiyoruz ve diyoruzki sagdan da sari bir arac geliyor..
Dönme olayini falan unutun..
Herkez düz gidiyor ve hepsi ayni anda kavsakta..
Ne olacak?
Herkezin solunda bir arac ve saginda bir arac..
Soldakine göre yol hakki sizin..
Ama sagdakine yol hakki tanimaniz gerek..
Kimse hareket edemiyor..
Peki ne yapilicak???
Dogru olan nedir?
Saginizdaki araca sen gec isareti yapiyorsunuz...
Yanlis..
Nedenmi?
Saginizdaki aracin zaten size karsi yol hakki var ve onun sagindada bir arac var..
Onun diyecegi..
SEn bana yol veriyorsun ama benimde sagimdakini beklemem gerek
Yani yapacaginiz tek sey..
Ya sizin yada öteki söförlerden birisinin..
Solunuzdaki araca yol vericeksiniz..
Ona karsi yol hakki sizde..
O gecicek..
Daha sonra karsidaki ve daha sonra sizi saginizdaki ve en sona siz..
Sirayla sagi bos olan gecicek yani..
Bize okulda ögretilen budur.. Ve dogru olan budur saniyorum...
Ben iki kere ögrendim... :cherry:

Anlatabildimmi yahu?
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Neden önce yesil arac Ante????
Yesil aracin sagindada kirmizi arac var...
Kirmizi aracin nereye sapacagi önemli degil bu durumda..

Çünkü mesajımda da yazdığım gibi.
1. Kontrolsüz kavşakta sağdaki araca yol verilir.
2. Dönüş yapacak araçlar daima düz gidecek araca yol verir.

Bu iki madde yüzünden. Sıralama yeşil-mavi-kırmızıdır.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Anlatabildin abi. Ancak "hak vermek" buralarda pek sık görülecek bir davranış biçimi değil bildiğin gibi :)

Burada en doğru yaklaşım yucika'nın dediği gibi olurdu...
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Çünkü mesajımda da yazdığım gibi.
1. Kontrolsüz kavşakta sağdaki araca yol verilir.
2. Dönüş yapacak araçlar daima düz gidecek araca yol verir.

Bu iki madde yüzünden. Sıralama yeşil-mavi-kırmızıdır.

Bak kendin diyorsun...
Sagdaki araca yol verilir diyorsun...
Ozaman neden yesil arac????
Saginda kirmizi arac var..
O kirmizi aracin nereye gidecegi önemli degilki...:pr:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:15 ----------

Anlatabildin abi. Ancak "hak vermek" buralarda pek sık görülecek bir davranış biçimi değil bildiğin gibi :)

Burada en doğru yaklaşım yucika'nın dediği gibi olurdu...

Kesinlikle..
Ona yaptigim yoruma bak bir...
Baba sen büyüksün demek en dogrusu yeri geldimi...
Hele hele Motor tepesindeysen..
Kesinlikle... :bounce:
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Bak kendin diyorsun...
Sagdaki araca yol verilir diyorsun...
Ozaman neden yesil arac????
Saginda kirmizi arac var..
O kirmizi aracin nereye gidecegi önemli degilki...:pr:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:15 ----------



Kesinlikle..
Ona yaptigim yoruma bak bir...
Baba sen büyüksün demek en dogrusu yeri geldimi...
Hele hele Motor tepesindeysen..
Kesinlikle... :bounce:

Yahu Remzi inatla ikinci maddeyi okumuyorsun. Çünkü Dönüş yapacak araç düz gidecek araca yol verir. Kırmızı araç sola ya da sağa neyse artık dönüş yapacağı için en son geçer.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Yahu Remzi inatla ikinci maddeyi okumuyorsun. Çünkü Dönüş yapacak araç düz gidecek araca yol verir. Kırmızı araç sola ya da sağa neyse artık dönüş yapacağı için en son geçer.

iste bu konuda anlasamiyoruz...
Sen diyorsunki kirmizi arac sola dönecegi icin en son gecer...
Yanlisin burada.
O kirmizi aracin nereye dönecegi önemli degil..
Yesil aracin saginda olmasi önemli...
Farzetki o kirmizi arac düz gecicek... Yada saga sapicak????
Ozaman hak degisiyormu????
Yesil araca göre degismiyor kesinlikle...
ama mavi araca göre degisiyor...

kirmizi arac düz gidecekse yada saga sapacaksa mavi araci takmaz...
Anlatamiyorum sanirim... :pr::pr::pr:
Son bira kötüydü sanirim... :cherry::cherry:
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Kırmızı araçın sağa yada sola dönüşüne göre hak değişiyor evet.
1. Eğer tüm araçlar düz devam edecekse:
Geçiş önceliği: Kırmızı-yeşil-Mavi olur
Mavi araç kırmızının sağında değil karşısındadır. O nedenle en sağdaki araç kırmızı olduğu ve düz gideceği için tüm araçlar kırmızıya yol verir.

2. Kırmızı sağa ya da sola dönüş sinyali vermiş ise. Sağda olması nedeniyle sahip olduğu geçiş önceliğini kaybeder. (çünkü dönüş yapacak) bu nedenle yeşil araç önce geçer. Çünkü düz gidiyor. Sonra mavi çünkü düz gidiyor. en sonda kırmızı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst