Biraz kafanizi karistirayim

Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
işi sağlama alırım gerekirse kontağı kapatırım. geçiş hakkı kimdeymiş önemli deyil. motorda arıza varmış gibi yaparım gerekirse havaya falan bakarım. diyer araçlar nasıl geçerse geçsin ben en sona geçerim.
motosiklet kullanıcısı olarak kendimizi sağlama alalım. :)
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
kural belli sağdan gelen araca yol verilir.
diğer kural dönüş yapacak arac yol verir.
dolayısı ile önce yeşil geçer. sonra mavi. en sonda kırmızı.

mavi geçmek istemiyorsa bu bir şekilde göz teması vb. anlaşılmışsa yeşilden sonra kırmızı geçebilir.

Aynen katılıyorum:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:52 ----------

Selamlar...
Simdi söyle bir durumu düsünün..
Kavsaga geliyorsunuz...
Kavsakta hicbir tabela yok..
Yani soldan önce sag kurali gecerli...
Siz kirmizi aractasiniz...
Sola dönüceksiniz..
Ama karsidan gelen mavi arac ne yapacagini bilmedigi icin kavsakta duruyor..
(belkide nereye gidecegini bilmedigi icin)
Ondan önce sola sapsammi acaba diyo düsünüyorsunuz...
Durum böyle...



O sirada soldan bir arac geliyor... (yesil)
Durum böyle oluyor.. :p



Simdi yesil aracin sizi beklemesi gerek..( o sizin solunuzda )
Sizinde Mavi araci beklemeniz gerek.. Onun düz gececegi ve sizin sola sapacaginiz icin yol hakki onun..
Ama o ne yapacagini bilmiyor...
Ve simdi mavi aracin yesil araci beklemesi gerek.. Onun saginda..

Tam bir pat durumu... :cherry:

Siz olsaydiniz ne yapardiniz???
Size söför okulunda ögretilen nedir???

Güzel bir başlık ancak yorumlara bakıyorum %90' geyik! oysa sonderece ciddiye alınması gereken bir konu neticede hepimiz birer trafik bireyiyiz değil mi.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Çünkü mesajımda da yazdığım gibi.
1. Kontrolsüz kavşakta sağdaki araca yol verilir.
2. Dönüş yapacak araçlar daima düz gidecek araca yol verir.

Bu iki madde yüzünden. Sıralama yeşil-mavi-kırmızıdır.

Ante cim...
Bak yazdiklarimi iyi oku simdi..
Yazdigin yanlis.. Daha dogrusu tam dogru degil...
Neden???

Simdi diyelimki resim birdeki gibi sadece mavi ve kirmizi arac var..
Kirmizi arac tabiki beklemeye mecbur....

Ama su durumu düsün..
Kavsakta sadece yesil ve kirmizi arac var..
Yesil arac yine beklemeye mecbur..
Kirmizi arac yesil aracin saginda oldugu icin beklemeye mecburdur yesil...

Yani senin dedigin o ikinci madde sadece kavsakta karsilikli bulusurlarsa olur..
Yoksa gecmez o kural..

Umarim simdi anlatabildim derdimi..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:23 ----------

Aynen katılıyorum:cat:

Özer cim sen ehliyetini burada yapmadin sanirim... :p
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeşil-mavi-kırmızı araç öncelik sıralaması doğrudur.

Kuralları fazla karıştırmamak lazım.

Her üçünün de kavşağın göbeğine uzaklıkları eşit mesafede olduğunu farz edersek.

Yeşil-mavi sırasıyla geçer dönüş yapan kırmızı mutlaka bekler.:)
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Yeşil-mavi-kırmızı araç öncelik sıralaması doğrudur.

Kuralları fazla karıştırmamak lazım.

Her üçünün de kavşağın göbeğine uzaklıkları eşit mesafede olduğunu farz edersek.

Yeşil-mavi sırasıyla geçer dönüş yapan kırmızı mutlaka bekler.:)

Simdi cildiracam... :pr::pr::pr::pr:
Hala yesil mavi kirmizi diyorsunuzya...
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Remzi sadece tek cümle yazacağım.

"Dönüş yapacak araç, düz gidecek araca yol verir"
Bu kural senin dediğin sağdaki araca yol ver kuralından önceliklidir. Şimdi bunu oku. hemen yazma düşün. Sonra çizdiğin şekle uygula.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Remzi sadece tek cümle yazacağım.

"Dönüş yapacak araç, düz gidecek araca yol verir"
Bu kural senin dediğin sağdaki araca yol ver kuralından önceliklidir. Şimdi bunu oku. hemen yazma düşün. Sonra çizdiğin şekle uygula.

Hemen yaziyorum...
Yanlissin..
Bunu bil...
Kesinlikle yanlissin..
Burada kural budur..
inan bana..

Simdi biraz düsünüp sana bunu nasil anlatacagimi bulayim
Ama bilki sen yanlissin
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Gerek yok remzi. Eğer trafik kuralları evrensel bazı şeylere dayanıyor ise, düz giden bir insanın önceliğinin olması normaldir. Dönüş yapacak kişi o yüzden bekler. Bizde karayolları kanunundaydı sanırım madde 109 benim dediğim şekilde dönüş yapacak aracın beklemesi gerektiğini söylüyor. Almanyada bu farklı ise bu onların hatasıdır. Ben artık bir şey yazmayacağım bu konuda. iyi geceler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:19 ----------

Maddeleri buldum:
KAVŞAKLARDA GEÇİŞ HAKKI

Madde 109 - (Değişik madde: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/12. md.)

Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.

a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.

b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;

1) Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,

2) Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,

3) Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara,

4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,

5) Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,

6) Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,

7) Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,

8) Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,

c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;

1) Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,

2) Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,

3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,

4) Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,

d) Kavşağa gelen sürücüler kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,

Kaynak: http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/20611.html
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Peki bu sağdaki aracın geçiş üstünlüğü ingiltere gibi trafiği soldan akan ükelerde soldaki araca geçiyor değil mi? :cherry:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Aynen katılıyorum:cat:

Özer cim yanlis hatirlamiyorsam sen burada arac kullandin..
Burada kullanirken bildigin gibi rechts vor Links diye bir kural var..
Sen bir kavsaga geldiginde sagindaki aracin nereye gidecegi önemlimiydi?
Onu mecburen bekliyordun degilmi??

Topic bu
http://www.motorradonline24.de/mo24...rsrecht-führerschein/635247/rechts-vor-links/

Aslinda bu topigi oradan buraya tasidigimi yazmiyacaktim..
Ama orada yazilan yorumlarla burada yazilan yorumlari gördügüm zaman diyorumki.. (Burada genelde geyik.. Aslinda bunlar önemli konular.Bence)
Baba bu nedir?
Bosuna okadar insan ölmüyor yurdumda hergün trafikte..

Özer senin Almancan harika hepsini okuyabilirsin..
Öteki arkadaslar icin birkac yorumu buraya tercüme edicem...

_______________________________________

Hier sagt die StVo dass sich die Fahrer in so einer Situation verständigen müssen, wer als erster fährt.

Gruß - Pende (Kommunikation ist der richtige Weg)

Böyle bir durumda Trafik kurallari söförlerin aralarinda kimin ilk gidecegini anlasmalari gerektigini yazar..
_______________________________________

Auf den Fahrschulbögen gab es genau die Situation. Lösung? Da man selbst der Rote ist, winkt man uneigennützig den Grünen durch und wartet dann auf den Blauen.
Man selbst hätte zwar vor dem Grünen Vorfahrt, steht dann aber in der Kreuzung und wartet auf den Blauen... der wiederum auf den Grünen wartet.



Ehliyet sorularinda ayni durum soruluyordu..
Siz kirmizi aracta oldugunuz icin yesil araca gec isareti verirsiniz ve ve mavi aracin gecmesini beklersiniz..
Yesil aractan önce gecme hakkiniz var ama kavsakta mavi aracin gecmesini bekleyeceginiz icin ve oda yesil aracin gecmesini baklemekte...

________________________________________

Daha yorumlar var...
Ama buradada biraz karistiranlar olmus...:cherry:
Ve geyik yapanda olmus..

Peki bu sağdaki aracın geçiş üstünlüğü ingiltere gibi trafiği soldan akan ükelerde soldaki araca geçiyor değil mi? :cherry:

Sen bile geyik yapmissinya pes diyorum... :pr:

Ama sunu bilinki bu yazdiklarinizi Türkiyede yapabilirsiniz...
Türkiye Sinirlari disina ciktiniz ve bu durum basiniza geldi..
Ve sizin dediginiz gibi yesil-mavi-kirmizi derseniz..
Ve siz yesil aracta baba yol hakki benim sanirsaniz..
Kirmizi aractaki hasari ödersiniz bunu bilin..

BENDEN BUKADAR

(Bize söför okulunda sorulan sorularda var..
Buraya aktarmistim zamaninda..
BU sorularda vardi..Kimseyi ilgilendirmemisti ya neyse.. :p
Bulabilirsem buraya eklerim)
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
235
Keşke biz de buradaki "Şöför Okulunda" fiyattaki pazarlığı ve sınav için torpili tartışacağımıza bu konuyu tartışabilseydik.

Sadece sürücü kursuna kaydolup parasını ödedim ders bile yapılmıyordu...
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Gerek yok remzi. Eğer trafik kuralları evrensel bazı şeylere dayanıyor ise, düz giden bir insanın önceliğinin olması normaldir. Dönüş yapacak kişi o yüzden bekler. Bizde karayolları kanunundaydı sanırım madde 109 benim dediğim şekilde dönüş yapacak aracın beklemesi gerektiğini söylüyor. Almanyada bu farklı ise bu onların hatasıdır. Ben artık bir şey yazmayacağım bu konuda. iyi geceler.

8) Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,



3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,

Yahu bunada yorum yapmistim yukarida ama kaybolmus..
Neyse birdaha yazayim...
Ante sence bu iki kural cakismiyormu????
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yeşil-mavi-kırmızı araç öncelik sıralaması doğrudur.

Kuralları fazla karıştırmamak lazım.

her üçünün de kavşağın göbeğine uzaklıkları eşit mesafede olduğunu farz edersek.

yeşil-mavi sırasıyla geçer dönüş yapan kırmızı mutlaka bekler.:)

:p:p:p:p:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst