- Katılım
- 13 Mar 2010
- Mesajlar
- 485
Bir nokta daha var, eğitime vereceğim parayla bir scooter alırım demişsin. 300TL'ye, almaya değecek bir scooter varsa bana da gönder bir tane... Alacağın eğitim seni öyle kazalardan kurtarabilir ki, 300.000TL versen değerini ödeyemeyebilirsin canım kardeşim...
Kesinlikle katılıyorum buna. Honda GS2 var o paraya mesela. Eğitim alınmalıdır, şarttır. Eğitim aldıktan sonra farkı siz de göreceksiniz. Hele denk getirebilirseniz OMM eğitimleri, ARA-YOL gibi eğitimler eğitmenlerle birlikte size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Sürüş stili direk olarak değişiyor insanın.
"Arka fren kilitlenirse motor sağa sola savrulmaz mı?" diye soran bir arkadaş gördüm sanırım. Aman diyeyim, arka fren kilitlendiğinde motor sağa sola savruluyor diye freni bırakma canım kardeşim. Üzerinden atıverir adamı, highside dedikleri hikaye olur. Motorun sağına, soluna, önüne bakmayı bırakıp, ileride ulaşmak istediğin bir nokta seçip (çarpmaktan korktuğun değil güvenle ulaşmak istediğin tehlikesiz bir nokta) gözlerini oraya dik. Başka hiçbir şey yapmana gerek yoktur, motor kendini toplar...
Aslında şuna bir ek yapmak istiyorum. Arka tarafın kayması kontrol edilebilir bir şeydir. Arka teker kayar, eğer siz düz doğrultudaysanız bir süre sonra kayma eğiliminden çıkacak ve tekerlek normal seyrine devam edecektir. Eğer frenle arka tekeri kilitlerseniz bana kalırsa freni bırakmakta bir sakınca yoktur. Yavaş yavaş bırakmak, basıncı yavaşça azaltmak daha mantıklı bir yöntem olur tabi.
Fakat ben high-side'a girileceğini düşünmüyorum. Zira high side denen olay power slide arkasından meydana gelen bir olay. Yani verilen gazla beraber dönen arka tekerlek yol tutuşunu kaybeder, patinaj yapa yapa devam eder. Bu arka tekerlek kilitlenmesi değildir, arka tekerlek ön tekerlekten hızlı döner. Arka taraf bu şekilde patinaj çekerken bir anda yolda bir yere tutunur, o tekerleğin dönme isteği, lastikler yola tutunduğu için orada kullanılamayacak ve bütün güç gövdeye iletilecektir. Yani arka tekerlek bir anda yolu tutar ve motosiklet o tutma esnasında sertçe sarsılır, sürücüyü üstünden atar. Bildiğim kadarıyla high-side denilen hadise bundan ibaret. Yani arka tekerlek kilitlenmesi sizi high-side'a değil, nispeten daha az zararlı bir low-side'a sürükleyecektir tabi eğer eğimli bir yolda veya viraj içindeyseniz. Düz bir yolda doğru bir bakışla arka tekerlek kilitlenmesi sorunsuz bir şekild atlatılacaktır.
Selamlar.