Bir hafta içinde 2 kere aynı şekilde düşmek? Sorun bendemi, motordamı?

Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Bir nokta daha var, eğitime vereceğim parayla bir scooter alırım demişsin. 300TL'ye, almaya değecek bir scooter varsa bana da gönder bir tane... Alacağın eğitim seni öyle kazalardan kurtarabilir ki, 300.000TL versen değerini ödeyemeyebilirsin canım kardeşim...

Kesinlikle katılıyorum buna. Honda GS2 var o paraya mesela. Eğitim alınmalıdır, şarttır. Eğitim aldıktan sonra farkı siz de göreceksiniz. Hele denk getirebilirseniz OMM eğitimleri, ARA-YOL gibi eğitimler eğitmenlerle birlikte size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Sürüş stili direk olarak değişiyor insanın.

"Arka fren kilitlenirse motor sağa sola savrulmaz mı?" diye soran bir arkadaş gördüm sanırım. Aman diyeyim, arka fren kilitlendiğinde motor sağa sola savruluyor diye freni bırakma canım kardeşim. Üzerinden atıverir adamı, highside dedikleri hikaye olur. Motorun sağına, soluna, önüne bakmayı bırakıp, ileride ulaşmak istediğin bir nokta seçip (çarpmaktan korktuğun değil güvenle ulaşmak istediğin tehlikesiz bir nokta) gözlerini oraya dik. Başka hiçbir şey yapmana gerek yoktur, motor kendini toplar...

Aslında şuna bir ek yapmak istiyorum. Arka tarafın kayması kontrol edilebilir bir şeydir. Arka teker kayar, eğer siz düz doğrultudaysanız bir süre sonra kayma eğiliminden çıkacak ve tekerlek normal seyrine devam edecektir. Eğer frenle arka tekeri kilitlerseniz bana kalırsa freni bırakmakta bir sakınca yoktur. Yavaş yavaş bırakmak, basıncı yavaşça azaltmak daha mantıklı bir yöntem olur tabi.

Fakat ben high-side'a girileceğini düşünmüyorum. Zira high side denen olay power slide arkasından meydana gelen bir olay. Yani verilen gazla beraber dönen arka tekerlek yol tutuşunu kaybeder, patinaj yapa yapa devam eder. Bu arka tekerlek kilitlenmesi değildir, arka tekerlek ön tekerlekten hızlı döner. Arka taraf bu şekilde patinaj çekerken bir anda yolda bir yere tutunur, o tekerleğin dönme isteği, lastikler yola tutunduğu için orada kullanılamayacak ve bütün güç gövdeye iletilecektir. Yani arka tekerlek bir anda yolu tutar ve motosiklet o tutma esnasında sertçe sarsılır, sürücüyü üstünden atar. Bildiğim kadarıyla high-side denilen hadise bundan ibaret. Yani arka tekerlek kilitlenmesi sizi high-side'a değil, nispeten daha az zararlı bir low-side'a sürükleyecektir tabi eğer eğimli bir yolda veya viraj içindeyseniz. Düz bir yolda doğru bir bakışla arka tekerlek kilitlenmesi sorunsuz bir şekild atlatılacaktır.

Selamlar.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
arka teker kitleme durumu eğer çok sert bi şekilde yaşanmışsa yani arka teker yanınıza gelmişse o anda bırakınca tahminimce motor üstünden fırlatabilir ama hafif düz kitlemelerde frenajı düşürünce motor topluyo kendini.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
309
Saolun arkadaşlar grenajların hepsini söktüm kuyruk grenajı hariç
Ustaya verdim grenajları, halledicem ben dedi. şimdi sonucu bekliyorum :)
Barkod okumalı sistemden yokmuş onda ama rengi tuttururum dedi.Bu arada ilk defa kafa grenajı sökmeme rağmen baya hızlı ve sağlıklı bi şekilde söktüm bütün hepsini ama vakit olmadığından hangi vidalar nerenin diye not alma fırsatım olmadı :cherry: umarım söktüğüm gibi toplayabilirim:pl:

saolun hocam:rendeer:

senin kırmızı ile benim kırmızı aynı kırmızı mı ?
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Ben 15.000 km den fazla yaptim, biliyoruz da konusuyoruz :p

Herkes tecrübelerini paylaşıyor dostum totale gelirsek herkesin fazladır kmsi :p aralıksız bir yolculuk yaptım çok da bir sıkıntısını görmedim. (Nylon lastik) Daha beterini çan çin çon kullanan arkadaşlar bilirler. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Bu eğitimler nerede beyler?

Eğitimlerin çoğunluğu istanbulda. Honda, Bmw gibi büyük markalar eğitimler düzenliyorlar. Ankara da bu işi yapan yerlerde var bende araştırıyorum bu sene sonu köklü bir kurumdan ileri sürüş teknikleri eğitimi almayı planlıyorum. Öğrenmenin heleki tecrübenin sonu yok :)

@felon hocam koredeki fabrikayla iletişime geçsen belki bir sonuç alırsın renk kodu hakkında.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Nis 2011
Mesajlar
336
Eğitimlerin çoğunluğu istanbulda. Honda, Bmw gibi büyük markalar eğitimler düzenliyorlar. Ankara da bu işi yapan yerlerde var bende araştırıyorum bu sene sonu köklü bir kurumdan ileri sürüş teknikleri eğitimi almayı planlıyorum. Öğrenmenin heleki tecrübenin sonu yok :)
haklısında izmirde yokmudur
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
arka teker kitleme durumu eğer çok sert bi şekilde yaşanmışsa yani arka teker yanınıza gelmişse o anda bırakınca tahminimce motor üstünden fırlatabilir ama hafif düz kitlemelerde frenajı düşürünce motor topluyo kendini.

Tabii canım, arka tekerleğin hafifçe dans etmesinden bahsetmiyorum. Ancak ciddi şekilde sürüş eksenini terk etmeye başladıysa yol tutuşunu tekrar kazanmaması evladır çünkü lastik yolu tekrar tutarsa sürüş eksenine dönmek için çok sert bir tepki verecektir. İşte o tepki adamı motorun üzerinden fırlatır atar. Elbette böyle bir seçim yapmak zorunda kalmamak en iyisi ama illaki düşeceksem motorun arkasına düşmek üzerinden fırlamaktan iyidir derim...

Bir de, hedefe kilitlenme ile ilgili daha önce de verilmiş iyi bir video var, onu paylaşayım. Bakın arkadaş nereye bakıyor, nereye patlıyor...

[YT]Up2UvuRLdTE[/YT]
 
Katılım
23 Eki 2009
Mesajlar
101
fren sisteminde sıkıntı olabilir kilitlenmeyi bende yaşamıştım kaliperlerde paslanma olabiliyor servise götürdügümde wd 40 sıkmışlardı.ayrıca bayat balatanın tutma yapabileceğini de söylemişlerdi.hatta hala kilitleniyor ışıklarda durdurgumda tekrar hareket ederken motorun kasıldığını fark ediyorum frenı bır kez sıkıp bırakınca düzeliyor. servise gitmekte fayda var derim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst