Bir hafta içinde 2 kere aynı şekilde düşmek? Sorun bendemi, motordamı?

Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Çok heyecanlısın, adrenalin dolusun, riski seviyorsun. Şimdiye kadar ufak sıyrıklar ile atlatmışsın bundan sonra bu kadar şanslı olmayabilirsin. AĞIR OL DELİKANLI..... Seni sevenler düşün.
saolasın hocam grenajlarıda boyattıktan sonra düşmek yok artık yani inş :)

Bu arada boya kodunu bulamadım arkadaşı arayıp sordum bildiğim kadarıyla bizim motorlarda boya kodu yazmıyo dedi.Servisimi arasam nerden bulucam bu boyanın kodunu?
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
fabrikayı yada dağıtıcı firmayı arayıp sorarsanız belki söyleyebilirler durumu da izah ederseniz sorun çıkartmazlar heralde
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
309
teşekkürler
Baktım ama orda yazmıyo seleyide çıkardım ordada yok acaba kuyruk grenajının kapladığı kısımdamı yazıyodur

---------- Post added at 09:36 ---------- Previous post was at 09:16 ----------

kullanım kılavuzuna baktım st kanuni nin sitesinden ordada yazmıyo service manuel i indirdim ondada yok

ben yabancı sitelere bakmıştım..bu grenajlar direkt enjeksiyonu masterbatch boya ile yapıldığından renk kodu yok..olsa bile bulabilen yok..araştırmıştım ama yanlış söylemiş olmiyim biraz daha bakıyım..
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
ben yabancı sitelere bakmıştım..bu grenajlar direkt enjeksiyonu masterbatch boya ile yapıldığından renk kodu yok..olsa bile bulabilen yok..araştırmıştım ama yanlış söylemiş olmiyim biraz daha bakıyım..
Bi kaç servisi aradım renk kodu yok diyolar fabrikanın telefon numarasını aldım yani kuralkanın. oda telefona kisme çıkmadı.
Şimdi motorun rengini göz kararımı tutturucaz böyle bişe olabilirmi ya of

---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:14 ----------

Kuralkanda konu hakkında bilgiye sahip değil renk kodu yok diyolar başka bişey söylemiyolar.Ustada olmassa ruhsatta yazana göre bakarız dedi ama ruhsattada sadece kırmızı yazmışlar.Göz kararı tutturmak gerekcek sanırım
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
dostum hayatta her şey tecrübedir.... motorda her şey fren demek değil.. yani durur ken dönerken yapman gereken doğru zamanda gaz kesmen ve doğru zamanda fren sıkman....

ben yıllarca kuryelik yapptım.... ön freni hep tek parmak yada 2 parmak kullanırdım..... bir arkadaşım sayesinde bir motosiklet eğitimcisinin verdiği eğitimi izledim.... dedim bunlar çoçuk oyuncağı.... ben eğitim e inanmıyorum... sonuçta 6 sene kuryelik ve öncesinde en az 6 sene motor kullanmışlığım vardı... ben motora binip bir ileri geri yapmamda ilk hatamı söyledi... dedi fren tek veya 2 parmak kullanılmaz... tüm parmaklarımı koli bant ı ile birbirine bantladı..... yani ben 12 sene sonra freni doğru kullanmayı öğrendim.... şimdi bazıları çıkacak gp yarışında şu pilot tek parmak kullanıyor diyecek..pist başka normal trafik başka....

bence yapılması gerekenler... 2 kalipper kontrol edilecek.... fren tutuşu kontrol edilecek..... diske uygulanan basınç ve balata uygun ise lastik kontrol edilecek.... oda uygun ise amartisör yağları kontrol edilecek( hyosunglarda kronik sorun olan keçe patlatması sonucu olarak değişen keçeler sonrasında eşit oranda yağ konulmaması sonucunda amartisörün dengesiz basarak direksiyonun elinden çıkması.) eğer oda uygun ise sen 8 adet küçük duba alıp frenaj ve slolom çalışmasına kendini tabi etmen lazım.... tabi bunu bilen bir kişinin gözetiminde yapmalısın...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
dostum hayatta her şey tecrübedir.... motorda her şey fren demek değil.. yani durur ken dönerken yapman gereken doğru zamanda gaz kesmen ve doğru zamanda fren sıkman....

ben yıllarca kuryelik yapptım.... ön freni hep tek parmak yada 2 parmak kullanırdım..... bir arkadaşım sayesinde bir motosiklet eğitimcisinin verdiği eğitimi izledim.... dedim bunlar çoçuk oyuncağı.... ben eğitim e inanmıyorum... sonuçta 6 sene kuryelik ve öncesinde en az 6 sene motor kullanmışlığım vardı... ben motora binip bir ileri geri yapmamda ilk hatamı söyledi... dedi fren tek veya 2 parmak kullanılmaz... tüm parmaklarımı koli bant ı ile birbirine bantladı..... yani ben 12 sene sonra freni doğru kullanmayı öğrendim.... şimdi bazıları çıkacak gp yarışında şu pilot tek parmak kullanıyor diyecek..pist başka normal trafik başka....

bence yapılması gerekenler... 2 kalipper kontrol edilecek.... fren tutuşu kontrol edilecek..... diske uygulanan basınç ve balata uygun ise lastik kontrol edilecek.... oda uygun ise amartisör yağları kontrol edilecek( hyosunglarda kronik sorun olan keçe patlatması sonucu olarak değişen keçeler sonrasında eşit oranda yağ konulmaması sonucunda amartisörün dengesiz basarak direksiyonun elinden çıkması.) eğer oda uygun ise sen 8 adet küçük duba alıp frenaj ve slolom çalışmasına kendini tabi etmen lazım.... tabi bunu bilen bir kişinin gözetiminde yapmalısın...
Ramazan abi bende 2parmak kullanıyorum freni ama öyle daha rahat ediyorum onun için öyle kullanıyorum.Şimdi bu kaliperlerinin kontrol etmem gereken yerleri neresidir?.Hidrolik yağını değiştirsem faydası olurmu yağı komple boşaltmakta zor olacak sanırım ama en azından yenilenmiş olur

Boya kodunu internette araştırdım Hyosung uluslar arası kabul edilen kodları kullanmıyomuş onun için bi kodu yok göz kararı en yakın olan yapılıp denicek artık yapcak bişey yok.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
2 disk in düzgün tutup tutmadığını kotrol et.. üzerindeki lastiğin sertlik oranına bak... bu arada bunu anlaya bilmek için biraz bilgi birikimi olması lazım...

boya koduna gelince gidiyorsun oto sanayisine..... adamın elinde barkot makinesine benzeyen bir makine... tutuyor senin boyası sağlam olan boyalı kısmına pat kodu çıkıyor ortaya... istediğin kadar bilgisayar da yapıyor veriyor.. hatta istersen onu sprey haline bile getiriyor... hafta sonu pendik tarafına gelirsen pendik oto sanayisi güncan oto ya uğra onlar sana yardımcı olacaklardır.... 100 gram boya 15 lira.... 15 lira boya senin tek granajını çok rahat boyar....
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
2 disk in düzgün tutup tutmadığını kotrol et.. üzerindeki lastiğin sertlik oranına bak... bu arada bunu anlaya bilmek için biraz bilgi birikimi olması lazım...

boya koduna gelince gidiyorsun oto sanayisine..... adamın elinde barkot makinesine benzeyen bir makine... tutuyor senin boyası sağlam olan boyalı kısmına pat kodu çıkıyor ortaya... istediğin kadar bilgisayar da yapıyor veriyor.. hatta istersen onu sprey haline bile getiriyor... hafta sonu pendik tarafına gelirsen pendik oto sanayisi güncan oto ya uğra onlar sana yardımcı olacaklardır.... 100 gram boya 15 lira.... 15 lira boya senin tek granajını çok rahat boyar....
Arkadaşla birlikte disklere bakarız sanırım
Abi ben boya işini tanıdığa yaptırıcam bedavaya ama ondada o dediğin barkottan yok galiba öyle bişey olduğunuda ilk defa duyuyorum
Boya makinesi var kodu girince istediğin miktarda o boyadan yapıyo ama kod veren barkod cihazından yok bildiğim kadarıyla şimdi biz normal bi kırmızı renk deniyicez lokal boya yapılcak
Öğle arasında yemeği hızlıca yiyip grenaj sökecem :mrgreen: bi kaç gün naked kalcak motor :queen:
Usta gerçekten işini iyi yapıyo passat gibi arabaları boyadığını gördüm orjinalinden farkı yok.
 
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
380
bu son düşüşümde düşmeden önce birşey düşünüyodum ama düştükten sonra onun ne oldugunu bi türlü hatırlayamadım gelirkende düşündüm sürekli hala hatırlayamıyorum.

abim gülsem mi ağlasammı demekki kafana takmaya değmez bişeyyy :))
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
309
2 disk in düzgün tutup tutmadığını kotrol et.. üzerindeki lastiğin sertlik oranına bak... bu arada bunu anlaya bilmek için biraz bilgi birikimi olması lazım...

boya koduna gelince gidiyorsun oto sanayisine..... adamın elinde barkot makinesine benzeyen bir makine... tutuyor senin boyası sağlam olan boyalı kısmına pat kodu çıkıyor ortaya... istediğin kadar bilgisayar da yapıyor veriyor.. hatta istersen onu sprey haline bile getiriyor... hafta sonu pendik tarafına gelirsen pendik oto sanayisi güncan oto ya uğra onlar sana yardımcı olacaklardır.... 100 gram boya 15 lira.... 15 lira boya senin tek granajını çok rahat boyar....

yabancı forumlarda da bundan bahsetmişler..tarıyo boyayı..onla eşdeğer boya oluşturuyo sonra..
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
bu son düşüşümde düşmeden önce birşey düşünüyodum ama düştükten sonra onun ne oldugunu bi türlü hatırlayamadım gelirkende düşündüm sürekli hala hatırlayamıyorum.

abim gülsem mi ağlasammı demekki kafana takmaya değmez bişeyyy :))
:queen:
Böyle unuttuğum şeylere çok takarım ben, hala hatırlamış değilim onun ne olduğunu.:santa:

yabancı forumlarda da bundan bahsetmişler..tarıyo boyayı..onla eşdeğer boya oluşturuyo sonra..
ustaya sorucam bunu hatta tanıdığı bi yerde varsa tarattırırız en azından kod olduğu zaman hertürlü yapar usta zaten
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bence ön fren yavaşlarken kullanılması gereken bi frendir eğer durmak gerekiyorsa arka frene basıyorum ön tekere ne denk geleceği mechul bende bir defa bi öküz yüzünden kayma sonucu yan yattım ön frene asıldım ince ayarı cekemedim ve sonuç hüsran o yüzden ön freni yavaşlamak için kullanıyorum tekrar düşmemek için
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Geçmiş olsun kardeşim. Düşmek motor sürmenin bir parçası elbet ama ben bir noktaya takıldım. "Her zamanki sertlikte sıktım freni" mealinde bir şey anladım yazdıklarından... Bildiğine eminim ama yine de yazayım: freni yumuşak kavrayıp yavaş yavaş sertleştirerek sıkman gerek, progressive fren dedikleri herze, anlayacağın. Böyle yaparsan tekerleğin ne zaman kilitleyeceğini zaten hisseder ve kilitlenmesine izin vermezsin.

Elbette sorun fren sisteminden ya da lastikten de kaynaklanıyor olabilir. İlk iş kontrol ettirmen gerek. Motosiklette ucuza kaçma lüksün olmayan en önemli unsur bence lastikler ve fren sistemi.

Bir nokta daha var, eğitime vereceğim parayla bir scooter alırım demişsin. 300TL'ye, almaya değecek bir scooter varsa bana da gönder bir tane... Alacağın eğitim seni öyle kazalardan kurtarabilir ki, 300.000TL versen değerini ödeyemeyebilirsin canım kardeşim...

"Arka fren kilitlenirse motor sağa sola savrulmaz mı?" diye soran bir arkadaş gördüm sanırım. Aman diyeyim, arka fren kilitlendiğinde motor sağa sola savruluyor diye freni bırakma canım kardeşim. Üzerinden atıverir adamı, highside dedikleri hikaye olur. Motorun sağına, soluna, önüne bakmayı bırakıp, ileride ulaşmak istediğin bir nokta seçip (çarpmaktan korktuğun değil güvenle ulaşmak istediğin tehlikesiz bir nokta) gözlerini oraya dik. Başka hiçbir şey yapmana gerek yoktur, motor kendini toplar...

Ben tecrübe küpü edeğilim elbet, hatta oldukça yeni bir sürücü olduğumu söylemeliyim. Hatalarım varsa daha tecrübeli arkadaşlar düzeltecektir umarım.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Felon sende hata yoktur diyorsan boş biryerde sen frenleri test et bence... ;)
Bu hafta sonu yine güzel bi elekten geçiricem motoru hidrolik yağınıda değiştiricem aklımda kalmasın olmazssa bide servise götürürüm
bence ön fren yavaşlarken kullanılması gereken bi frendir eğer durmak gerekiyorsa arka frene basıyorum ön tekere ne denk geleceği mechul bende bir defa bi öküz yüzünden kayma sonucu yan yattım ön frene asıldım ince ayarı cekemedim ve sonuç hüsran o yüzden ön freni yavaşlamak için kullanıyorum tekrar düşmemek için
en sağlıklısı iki frenide kombine olarak kullanmak ama motosikleti asıl durmasını sağlayan ön fren kullanım olarakta %70 ön fren %30 arka fren diyolar

Geçmiş olsun kardeşim. Düşmek motor sürmenin bir parçası elbet ama ben bir noktaya takıldım. "Her zamanki sertlikte sıktım freni" mealinde bir şey anladım yazdıklarından... Bildiğine eminim ama yine de yazayım: freni yumuşak kavrayıp yavaş yavaş sertleştirerek sıkman gerek, progressive fren dedikleri herze, anlayacağın. Böyle yaparsan tekerleğin ne zaman kilitleyeceğini zaten hisseder ve kilitlenmesine izin vermezsin.

Elbette sorun fren sisteminden ya da lastikten de kaynaklanıyor olabilir. İlk iş kontrol ettirmen gerek. Motosiklette ucuza kaçma lüksün olmayan en önemli unsur bence lastikler ve fren sistemi.

Bir nokta daha var, eğitime vereceğim parayla bir scooter alırım demişsin. 300TL'ye, almaya değecek bir scooter varsa bana da gönder bir tane... Alacağın eğitim seni öyle kazalardan kurtarabilir ki, 300.000TL versen değerini ödeyemeyebilirsin canım kardeşim...

"Arka fren kilitlenirse motor sağa sola savrulmaz mı?" diye soran bir arkadaş gördüm sanırım. Aman diyeyim, arka fren kilitlendiğinde motor sağa sola savruluyor diye freni bırakma canım kardeşim. Üzerinden atıverir adamı, highside dedikleri hikaye olur. Motorun sağına, soluna, önüne bakmayı bırakıp, ileride ulaşmak istediğin bir nokta seçip (çarpmaktan korktuğun değil güvenle ulaşmak istediğin tehlikesiz bir nokta) gözlerini oraya dik. Başka hiçbir şey yapmana gerek yoktur, motor kendini toplar...

Ben tecrübe küpü edeğilim elbet, hatta oldukça yeni bir sürücü olduğumu söylemeliyim. Hatalarım varsa daha tecrübeli arkadaşlar düzeltecektir umarım.
Teşekkürler
Bildiğim kadarıyla hondanın ileri sürüş eğitimleri çok daha fazlaydı ama 300lira yinede azımsanacak bi ücret değil imkan olsa tabiki gitmek isterim eminimki katkısı büyük olacaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
ön ve arka freni combine kullanmak için boş bir yerde bolca antreman yap.. zamanla alışırsın..
 
Katılım
17 Haz 2010
Mesajlar
126
Felon çok büyük geçmiş olsun canın sağolsun hepsi takılır alınır canına bişey olmamış boşver bencede sinirli olabilirsin kafan bişeye takılı olabilir ne kadar sıktığının varkıda olamaya bilirsin kardeşim daha sık kontra yapmanı tavsiye ederim "ön-arka fren"
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
panik yapıp arka veya ön frendeki basıncı artırmaz, sabit tutarsan motosiklet çizgisinden sapmadan bir süre kayar; bu esnada yavaşlar ve durur.

aksini düşünelim, arka teker kayarken motorun arkası sağa veya sola doğru çeker, sonra motor yan yatar. lowside denen durumdur, yani alçaktan düşmedir. highside, yani yüksekten düşme olayında motorun üstünden aşarak tepetaklak düşmeyle kıyaslandığında, daha az zararla kazayı atlatırsınız.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Saolun arkadaşlar grenajların hepsini söktüm kuyruk grenajı hariç
Ustaya verdim grenajları, halledicem ben dedi. şimdi sonucu bekliyorum :)
Barkod okumalı sistemden yokmuş onda ama rengi tuttururum dedi.Bu arada ilk defa kafa grenajı sökmeme rağmen baya hızlı ve sağlıklı bi şekilde söktüm bütün hepsini ama vakit olmadığından hangi vidalar nerenin diye not alma fırsatım olmadı :cherry: umarım söktüğüm gibi toplayabilirim:pl:
Felon çok büyük geçmiş olsun canın sağolsun hepsi takılır alınır canına bişey olmamış boşver bencede sinirli olabilirsin kafan bişeye takılı olabilir ne kadar sıktığının varkıda olamaya bilirsin kardeşim daha sık kontra yapmanı tavsiye ederim "ön-arka fren"
saolun hocam:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst