Geçmiş olsun kardeşim. Düşmek motor sürmenin bir parçası elbet ama ben bir noktaya takıldım. "Her zamanki sertlikte sıktım freni" mealinde bir şey anladım yazdıklarından... Bildiğine eminim ama yine de yazayım: freni yumuşak kavrayıp yavaş yavaş sertleştirerek sıkman gerek, progressive fren dedikleri herze, anlayacağın. Böyle yaparsan tekerleğin ne zaman kilitleyeceğini zaten hisseder ve kilitlenmesine izin vermezsin.
Elbette sorun fren sisteminden ya da lastikten de kaynaklanıyor olabilir. İlk iş kontrol ettirmen gerek. Motosiklette ucuza kaçma lüksün olmayan en önemli unsur bence lastikler ve fren sistemi.
Bir nokta daha var, eğitime vereceğim parayla bir scooter alırım demişsin. 300TL'ye, almaya değecek bir scooter varsa bana da gönder bir tane... Alacağın eğitim seni öyle kazalardan kurtarabilir ki, 300.000TL versen değerini ödeyemeyebilirsin canım kardeşim...
"Arka fren kilitlenirse motor sağa sola savrulmaz mı?" diye soran bir arkadaş gördüm sanırım. Aman diyeyim, arka fren kilitlendiğinde motor sağa sola savruluyor diye freni bırakma canım kardeşim. Üzerinden atıverir adamı, highside dedikleri hikaye olur. Motorun sağına, soluna, önüne bakmayı bırakıp, ileride ulaşmak istediğin bir nokta seçip (çarpmaktan korktuğun değil güvenle ulaşmak istediğin tehlikesiz bir nokta) gözlerini oraya dik. Başka hiçbir şey yapmana gerek yoktur, motor kendini toplar...
Ben tecrübe küpü edeğilim elbet, hatta oldukça yeni bir sürücü olduğumu söylemeliyim. Hatalarım varsa daha tecrübeli arkadaşlar düzeltecektir umarım.