Benzin alırken motordan inelim

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Birde benzin alırken pompacının pompayı motorun deposuna takıp gitmesine izin vermeyin; benzini doldurana kadar orada kalmalı ve mümkünsede pompayı motora takmamalı; çünkü arızalı bi pompaya rastgelirseniz mazallah pompa kendini frenleyemez ve benzin akıtmaya devam eder ve motorun yanma ihtimali olur; bu bakımdan bu olasılığıda gözönüne alırsak motordan inmekte daha mantıklı.....
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
vallahi bvuradan okumasam heberim olmazdı..bana bunu söyleyen hiç olmadı inermisiniz diye..ama mantıklıda olabilir...
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Doğru bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Küçük de olsa bir risk var.

Fakat;
Motosikletten inip yan ayağa aldığınızda motosikletin eğimi dolayısıyla depo ağzına kadar doldurulamayacak.
Hele eğer motorunuz çok yatıyorsa , 2/3 benzinle yetinmek veya elle dik tutmak zorunda kalacaksınız.
Bu da başka bir dava.

Görkemciğim zaten motosikletlerin kullanma kılavuzunda depoların ağzına kadar doldurulmaması gerektiği yazar.

Belli bir hiza veya çizgisi vardır, tam ağzına kadar doldurulmaz depo. Gerekcesi deponun çok fazla çalkalanması virajlarda sağa sola yatmamız filan olmalı.

Yani motor yan ayakta iken depoyu ağzına kadar dolduruduğunda, motor dik konuma geldikten sonra o gerekli olan dolum çizgisi hizasına ulaşacaktır büyük ihtimal ile.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Aynısı benim başıma geldi,konuşulan kelimeler bile aynı bir an o anımı hatırladım.İçimden pompacıya s.lan dedim ne güvenliğiymiş.Çok saçma bişey bence ne alakası var kardeşim.Ulan zaten orda bir patlama bişey olsa ha motorun üstündesin ha yanında her yer patlayacak.
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
182
Statik elektrik değeri 1000 lerce volt ile ölçülen ama akımı yani amperi olmayan elektriktir . Bu olaya bİr elektronikçi olarak yaklaştığım zaman ne kadar isabetli bir uygulama olduğuna inanmamak elde değil herşey bizlerin güvenliği için . Eski çalıştığım elektronik kart üreten bir fabrikada statik elektrik geçmiş çıplak göz ile görülmeyen ancak mikroskop ile görülen bir hasar görmüştüm bir elektronik kartın üzerinde statik elektriğin vermiş olduğu hasar sanki dinamitle patlatılmış gibiydi görülmeye değerdi . Motorun üzerinde alev alev yanmaktansa 2 dakika aşşağı inmeyi tercih ederim .
Saygılar ...
 
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
33
Slm aklı selim olan herkesin kabul edeceği bir uygulama yenisini veya eskisini tartışmaya gerek yok bence...benzin alırken motor stop edilir,tüm elektirik aksamı offa getirilir farlar dahil ve benzin alınır farlar açıkken elektirik aksamı açık olduğundan ufak bir elektirik kaçağında telafisi olmayan durumlarla karşılaşılabilir...
Ben benzin alırken farları açık olarak ikmal yaptırıranıda yapanıda yetkilisine şikayet ederim bu kobuda hiç affım yok... bence sizlerde bu konuda affedici olmamalısınız motor kullanan biri olarak şunu iyi bildiğinizi düşünüyorum bu tip durumlar sadece bir defa yaşanır telafisi olmayabilir...
 
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
59
ben şu güne kadar motorun üstünde bir kere bile benzin almadım alışkanlık olmuş motorun üstünde oturupta benzin almak bile aklıma gelmedi hiç :)
 
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
377
ben hiç inmedim. ne uyardılar ne gerek duydum. motor yansa üstünde olsan ne olcak yanında olsan ne olcak her türlü ölcen .
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
ilk kez karşılaştığım motordan inermisiniz diyen pompacıya çok kızmıştım
aynen konuyu aaçan arkadaş gibi neden dedim
karşımdaki bana ''yasak işte yasak'' deyince e haliyle tepem attı bende ''yan ayağı yok nasıl ayakta duracak'' dediğimde mecbur ben motosikletimin üzerindeyken doldurdu orta sehpaha var mıdır yok mudur bakmadı bile
ama statik elektrik açıklamasını duyunca gayet mantıklı geldi
inerim artık :cat:
 
Katılım
10 Ağu 2007
Mesajlar
409
bana hiç inermisin falan demediler.

bundan sonra inerim artık.

motorları düşündükleri için sevindim doğrusu.
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
632
kesinlikle hayır !!!
geçtiğimiz haftalarda :
yabancı bir ülkede benzin doldururken motor alev alıyor ve üzerindeki elemanda yanıyor bunu önlemek amaçlı :wiinkk::rendeer:


Bu olay benim başıma 2 ay kadar önce geldi, benzin alırken benzinlik sahibi yanıma geldi, yüzüme baktı ve aramızda geçen konuşma:

-"Aslında, benzin alırken motordan inmeniz gerek"
-"Neden?"
-"Sürtünmeden dolayı elektriklenme oluyor, bize eğitimde gösterdiler, yabancı bir memlekette adam motorla geliyor, benzin alırken motor alev alıyor, adam da yandı"
-":cyclopsan"

Yani aslında dedikleri doğru, küçük bir ihtimal de olsa yangın tehlikesi var.Ancak, bize motordan inmek zor geldiğinden bu uygulamayı yadırgıyoruz.
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
112
bununla ilgili bi belgesel izlemiştim discovery channelda ve benimde fikrim motordan inmek gerçekten çok mantıklı herkesin can sağlığı açısından.izlediğim belgeselde adam motorla benzin istasyonuna benzin almak için yanaşıyor ve motorundan inmeden deposunu doldurtmaya çalışırken motor havaya uçuyor sizce neden?adamın plastik zırlı motor kıyafetinde sürtünmeyle oluşan mikornluk bir elektrik akımı yakıtın yanmasına yeterli oluyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst