Benzin alırken motordan inelim

Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
55
Bu aksam eve dönerken girdiğim benzincide pompacının şu soru ve uyarılarıyla karşılaştım:

• iyi akşamlar efendim,
• 95 oktan mı?
cevap : evet
• ne kadar?
cevap: 30 TL
• kapağı açın ve şimdi motosikletten inelim lütfen, güvenlik açısından.
cevap: ?? yok ki.
2 saniye sonraki cevap: anlamadım, niye iniyorum?
• efendim güvenlik açısından (bu sırada parmakla tabelayı gösterdi)

Tabelaya baktım: cep telefonu kapalı işareti, ateşle yaklaşma işareti, sigara içme işareti ve oda ne bir motor ve motorun üstünde oturan bir adam, pompa şekli ve üzeri çarpı işareti (motordan aşağı in diyor)
tekrar cevap: bu kadar senedir binerim motora ilk defa benzin alırken motordan in diyen sensin.
• efendim sürtünme-elektriklenme v.s. oluyor, tehlikeli ve bu yeni bir uygulama değil.

haydee dedim içimden, ama biraz mantıklı geldi, herhangi bir tehlike durumunda motorun üzerinde olmamak gerekir diye düşündüm.
motosikletin üzerinden indim ve benzinimi öyle aldım, teşekkür edip ayrıldım.

Şimdi,
Bu uygulama yenimidir, eskiyse bilen var mı, benim daha yeni haberim oldu?
Güvenlik açısından ne kadar faydalıdır?
Motorun üstünden inmemek ne kadar zaralıdır?
veya başka düşünceleri olanlar var mıdır? Hadi buyrun.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
Bu ne ya şakamı?

zaten telefon kapatmak kadar saçma bişey var,bu da yeni çıkmış heralde :p
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
bu uygulama eskidir, ilk "motordan inermisiniz" dediklerinde tırsmıştım :cherry: arkasından "ellerini araca yasla, sakın ani bir hareket yapma" diyecekler sanmıştım.
 
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
781
Depo kapağı selenin altında olduğundan benzin alırken motordan inmek zorundayım =) aylardır bu benim kendi kuralım zaten.
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
55
çok iyi düşünce yaa.
bak bu hiç aklıma gelmemisti, gayette mantıklı
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
4,008
bir kemer tokası,anahtarlık,metal pantalon düğmesi,motorcu montunun çıtçıtı,fermuar kıvılcım çıkarma olasılığı olan metallerdir uygulama doğrudur :cat:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
uygulama eski fekat heryerde uygulamıyolardı.
iki bacağınız arasındaki deponun alev alması vahim sonuçlar doğuracaktır elbet.
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
55
kesinlikle hayır !!!
geçtiğimiz haftalarda :
yabancı bir ülkede benzin doldururken motor alev alıyor ve üzerindeki elemanda yanıyor bunu önlemek amaçlı :wiinkk::rendeer:

vallahi bu benim de aklıma gelen ilk sey oldu ve bu yüzden mantıklı geldi. artık motordan inerek benzin almayı düşünüyorum
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Doğru bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Küçük de olsa bir risk var.

Fakat;
Motosikletten inip yan ayağa aldığınızda motosikletin eğimi dolayısıyla depo ağzına kadar doldurulamayacak.
Hele eğer motorunuz çok yatıyorsa , 2/3 benzinle yetinmek veya elle dik tutmak zorunda kalacaksınız.
Bu da başka bir dava.
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
55
bir kemer tokası,anahtarlık,metal pantalon düğmesi,motorcu montunun çıtçıtı,fermuar kıvılcım çıkarma olasılığı olan metallerdir uygulama doğrudur :cat:

çok doğru.
hemen aklıma başka bir sey geliyor, o pompacı arkadaşlar içinde böyle önlemler var mı aceba? kıyafetleri v.s. için, hiçde alıcı gözle dikkat etmedim bugüne kadar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
274
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
DEpoyu fulletip kaçmasınlar diyedir bence

Gayet mantıklı.Burası Türkiye.Ben de bir internet kafeci olarak bi ara açık hesap açamaz olmuştum.Adam 5 saat oturuyo.Sonra bi sigara iççem diye dışarı çıkıyo.Topuk.....

Bi de dükkanda güv. kameraları var.Milletin dünya umrunda değil.
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
55
Doğru bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Küçük de olsa bir risk var.

Fakat;
Motosikletten inip yan ayağa aldığınızda motosikletin eğimi dolayısıyla depo ağzına kadar doldurulamayacak.
Hele eğer motorunuz çok yatıyorsa , 2/3 benzinle yetinmek veya elle dik tutmak zorunda kalacaksınız.
Bu da başka bir dava.

evet işte ben hep bu yüzden motordan inmedim bugüne kadar, ama şanslı bir tarafım var, motoru orta sehpaya alma lüksüne sahibim.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Doğrudur, ne tür bir güvenlik önlemi nedeniyle bilemem ama inmenizi söylüyorlar. Fakat tanıdık benzinciler iltimas geçiyor. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst