Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
579
Bu sabah motoru çalıştırdım, bi acayiplik vardı göstergede. Şöyle ki 1. vitese attığımda göstergede 1 yazması bi 3-4 saniye alıyordu. Ama sorunsuz iş yerine geldim. Biraz önce Acıbadem'den Yenisahra'ya gittim. Motoru stop ettim. 5 dakika sonra tekrar yola çıkmak için çalıştırmak istedim tırrrık tırrrık diye çok hafif bir ses geldi marş almadı. 2-3 kez denedim o ses de gitti sonrasında marş hiçbir şekilde almadı motor. Sonra sonra gösterge ışıkları gitti. Sonrasında da far gitti. Öylece kaldı alet. Bıraktım orada işe geldim.

Vale Moto Mehmet Usta'yı aradım. Sargı yanmıştır, 2'ye tak vurdur çalıştır, çalışır dedi. Çalışmadı. Öylece bıraktım. Ne yapacağım nasıl kaldıracağım yerinden bilmiyorum valla.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
@Emreerol
Geçmiş olsun. Sargı yanmış gibi duruyor.
Akü şarj cihazı edinip, aküyü tüm gece şarj edin. Vale Moto'ya kadar götürür o akü.
Ya da çekici çağırıp götüreceksiniz. MotoSos, MotoAssist gibi seçenekler var. Vale Moto'nun da kendi aracı var.

Akü bitik halde beklemesin sakın. Yoksa ölmeye başlıyor.
 
Katılım
17 May 2014
Mesajlar
94
Bu sabah motoru çalıştırdım, bi acayiplik vardı göstergede. Şöyle ki 1. vitese attığımda göstergede 1 yazması bi 3-4 saniye alıyordu. Ama sorunsuz iş yerine geldim. Biraz önce Acıbadem'den Yenisahra'ya gittim. Motoru stop ettim. 5 dakika sonra tekrar yola çıkmak için çalıştırmak istedim tırrrık tırrrık diye çok hafif bir ses geldi marş almadı. 2-3 kez denedim o ses de gitti sonrasında marş hiçbir şekilde almadı motor. Sonra sonra gösterge ışıkları gitti. Sonrasında da far gitti. Öylece kaldı alet. Bıraktım orada işe geldim.

Vale Moto Mehmet Usta'yı aradım. Sargı yanmıştır, 2'ye tak vurdur çalıştır, çalışır dedi. Çalışmadı. Öylece bıraktım. Ne yapacağım nasıl kaldıracağım yerinden bilmiyorum valla.

Geçmiş olsun hocam zamanında benimde aynı şekilde başıma gelmişti.

Aslan abiyi aradığımda sıfır akü alıp geliyim demişti. Belki akü ile gelirlerse vale motoya kadar idare eder.

Ya da aküyü çıkarıp şarj edebilirsen yine olur. bizim şarj aleti vardı o şekilde götürmüştüm servise.
 
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
579
Selamlar,

Teşekkürler @pea, @Philippe. Akşam bizim araçla takviye yaptık. Eve kadar götürdüm. Sabah da 48 KM evden Vale Moto'ya geldim. Gelene kadar hiç stop etmedim. Geldim durdurdum ve tekrar çalışmadı. Tam yetiştim yani :) Şimdi Mehmet Usta'nın yanındayım. Sargı değişiyor, akü şarj ediliyor.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
@Emreerol

Geçmiş olsun bu ufak sorun halledilir kısa zamanda. Bende olmadı ama birkaç arkadaşta bu stator sargı olayı görüldüğünü duyduk burada.
Sargı kolay kolay motorda yanmaz bunun bir sebebi olmalı. Mehmet ustaya telefonla sorduğunda fazla irdelemeden sardı yanmış dediyse bu olayla sıklıkla karşılaşıyor demektir.

Oradayken Mehmet ustaya selamımızı söyleyerek sorar mısın ? Ne sıklıkta statör arızasıyla geliyor bu motor ? AC akım yüklenmesinden mi , yalıtım sıkıntısı filan mı var vs.. ? Ne düşünüyor bu konuda?
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Baya sık sargı arızası oluyor :)
Benim 2 kere yandı mesela.
İlk yandığında(Eylül sonu) Maltepe serviste değiştirildi. Bayide muhabbet ederken de tnt25'te sargı sorunu var ama yeni sargıda sorun düzeldi filan dediler.
Maltepe yeni mi taktı eski mi taktı bilmiyorum ama Ocak ayında gene yandı. Mehmet usta da yeni sargıda sorun çözüldü dedi.
Benim su pompasında sorun varmış. Sorun ne tam bilmiyorum. Belki görevini yerine getirmediği ve yağ aşırı ısındığı için sargıyı yakıyordur.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Peki napalım şimdi bir daha ki bakıma gitmeden yanmazsa bakıma gittiğimiz de değiştirtsek mi yolda kalmadan :)
 
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
579
@Emreerol

Geçmiş olsun bu ufak sorun halledilir kısa zamanda. Bende olmadı ama birkaç arkadaşta bu stator sargı olayı görüldüğünü duyduk burada.
Sargı kolay kolay motorda yanmaz bunun bir sebebi olmalı. Mehmet ustaya telefonla sorduğunda fazla irdelemeden sardı yanmış dediyse bu olayla sıklıkla karşılaşıyor demektir.

Oradayken Mehmet ustaya selamımızı söyleyerek sorar mısın ? Ne sıklıkta statör arızasıyla geliyor bu motor ? AC akım yüklenmesinden mi , yalıtım sıkıntısı filan mı var vs.. ? Ne düşünüyor bu konuda?

Teşekkür ederim.
Ofise geldim. Orada okuyamamıştım cevabınızı. Fuar dönemi olduğu için çok yoğun. Mehmet usta showroom'a geçmiş herkes fuarda diye. Servisteki çocuklarla konuştu, onlar halletti. Aküyü şarja taktık, sargı zımbırtısını değiştirdik, problemsiz geldim ofise.

Ama @pea'nın dediklerinden sonra keşke sorsaydım. Olmadı Pazar günü fuarda olacakmış. Orada sorup bilgi alırım. Uzun yolda filan başımıza gelse sıçtık. Tekrarı olmaması lazım böyle bir arızanın.
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Teşekkür ederim.
Ofise geldim. Orada okuyamamıştım cevabınızı. Fuar dönemi olduğu için çok yoğun. Mehmet usta showroom'a geçmiş herkes fuarda diye. Servisteki çocuklarla konuştu, onlar halletti. Aküyü şarja taktık, sargı zımbırtısını değiştirdik, problemsiz geldim ofise.

Ama @pea'nın dediklerinden sonra keşke sorsaydım. Olmadı Pazar günü fuarda olacakmış. Orada sorup bilgi alırım. Uzun yolda filan başımıza gelse sıçtık. Tekrarı olmaması lazım böyle bir arızanın.

Eğer sadece sargı değişip bu iş düzeliyorsa demek ki statör üzerindeki yalıtımda bir sorun var gibi geliyor bana... Tekrarlamazsa en azından sizler yolda kalma sıranızı savdınız :)biz de artık bir eğim bulup 2. viteste vurdurmak için hazır olacaz :)

Dün fuar çıkışında duke 200 çalıştıramadı park ettiğimiz yerde biri bizden yardım istedi. yanımızda ne kablo var ne sarj cihazı filan dedik tek yapabileceğimiz itelim sende yardır :))

Bu sargı yanması konusunda eskiden fazer baya bir namlıydı
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
332
Eğer sadece sargı değişip bu iş düzeliyorsa demek ki statör üzerindeki yalıtımda bir sorun var gibi geliyor bana... Tekrarlamazsa en azından sizler yolda kalma sıranızı savdınız :)biz de artık bir eğim bulup 2. viteste vurdurmak için hazır olacaz :)

Dün fuar çıkışında duke 200 çalıştıramadı park ettiğimiz yerde biri bizden yardım istedi. yanımızda ne kablo var ne sarj cihazı filan dedik tek yapabileceğimiz itelim sende yardır :))

Bu sargı yanması konusunda eskiden fazer baya bir namlıydı

İnşallah TNT 25 fazer'e benzeme :) Duke çalıştımı ittirince :queen:
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
İnşallah TNT 25 fazer'e benzeme :) Duke çalıştımı ittirince :queen:

Yok yaa fuar alanına gidenler bilir kocaman bir yat var brandalı allttan pervaneleri görünüyor onun arka tarafına bırakıyor herkes motorları..
O yatın oradan motorla itecektik, zaten elemanda ince motoru da ince yok istemedi. Yüzlerce motor vardı belki bir şarj cihazı ya da kablo bulma ümidiyle.. Ne yaptı bilemiyorum. Arkadaş forumdaysa okursa bahsetsin akibetini :)
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
352
Yok yaa fuar alanına gidenler bilir kocaman bir yat var brandalı allttan pervaneleri görünüyor onun arka tarafına bırakıyor herkes motorları..
O yatın oradan motorla itecektik, zaten elemanda ince motoru da ince yok istemedi. Yüzlerce motor vardı belki bir şarj cihazı ya da kablo bulma ümidiyle.. Ne yaptı bilemiyorum. Arkadaş forumdaysa okursa bahsetsin akibetini :)

Fuar nasıldı dostum TNT 125'e denk geldiniz mi ?
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Fuar nasıldı dostum TNT 125'e denk geldiniz mi ?

Açıkça söylemek gerekirse fuarı hiç beğenmedim.

Aksesuar kısmınla başlıyayım ;
Geçen yıllardaki fuarlara bakılırsa firma olarak katılım az. Sanırım o yüzden firmalara geniş geniş yerler vermişler alanı doldurmak için. Stiker satanlar geniş geniş yayılmışlar ,kedi gözü reflektörleri, vites çoraplarını, adi ampulleri kovalara doldurup tahtakale işportacı mantığı seç alcılar kaplamış. Sayılı koruma ekipmanı kask filan satan dükkan var. onların biri Nolan ve Mt kaskla doldurmuş içeriyi diğeri Motomax Altın elbiseli adamdan dolayı kapısında geçilmiyor. Kalabalık altın elbiseye dokunmaya çalışıyor. Aldığın malın faturasının yüzde bilmem kaçı çekilişle bedava olacak ama mal almak mümkün değil. Hem de Perşembe. Kasklarda %40 indirim vardı ama içeri girmek ayrı dert kafana uyanı bulabilmek mucize.. Ben vaz geçtim çıktım..

En büyük hayal kırıklığım Tech 90 dan oldu. Yabancı fuarlarda şov yapan tech 90 köşede bir stand almış 4 metrekare. Kot bakayım dedim fuar açılalı 2 saat olmamış beğendiğin modelin bedeni yok , bedeni olanı ben beğenmedim. Çok dar bir köşede bir avuç mal getirmişler. İndirim %10 gibi bişeydi sanırım.

Stiker ıvır zıvır alacaklar için fena değil koca fuar. Gerisi t-shirtçü.

Hee bir de tshirt deyince aklıma geldi. VR46 Dainesse tekstil montun çakmasını sattıklarına şahit oldum 325 tl.. Fuarda çakma mal mı olur diyene fotolarını yollar ve standı tarif ederim.. Yarın gider bakar!

Diğer 2 Motor salonuna çıktım yukarıya hemen sol tarafta kafayı çevirince Benelli ye gözüm çarptı orta göbeği Hiro Motor ile paylaşmış. koridordan yürürken İlk ulaşılan motor minik bıdıklar TNT125 şöyle bir baktım gayet şirindi ama benim ilgimi hiç çekmedi çünkü ben ona binsem totoya motor kaçmış gibi hissederim utanırım :) orayı transit geçtim. Ama hatırladığım kadarıyla kenarında 125 değiş 135 yazıyordu. Trk500 ve 302 ye doğru koşar adımlarla kaçtım :)
Vale motordan gelen arkadaşları satın alma ve servis aşamasından tanıdığım halde tüm sıkıştırmalarıma rağmen fiyatları bilmediklerine yemin ettirdim neredeyse :) Perşembe kapanışa yakın zamana kadar açıklanmamıştı.

TNT 250 nin abs lisi yoktu. TNT 25 in abs lisi yoktu. Geçen fuardaki gibi yeşil tnt25 siyah tnt 250 yerlerinde hazırdı.

TRK gerçekten çok iyiydi fiyatıda bilinmeyince daha bir çekici duruyordu :mrgreen:

Fuarın gerisi aynı işte bir ton model ama hepsi can yakıcı fiyatlarla..

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

Bu arada ben pazar gidecektim diye elimdeki kodla adıma düzenlenmiş ücretsiz davetiye aldım Biletix ten. Ama plan değiştirip ücretli biletle Perşembe gittim.

Diyeceğim şu ki. Elinde bileti olmayıp yarın gidecek bir arkadaşa pdf çıktısını yollayabilirim.Boşa yanacak davetiye.
Kimlik sormadan pdf çıktısının barkodu okutum içeri alıyorlar. İsim önemsiz.

Hiç tavsiye etmesem de hele ki pazar günü için, dileyen olursa pdf davetiyeyi mailline yollarım... yüzdeyüz girebilir bu daveti ile ama oldu da giremedi oradan 35 tl öder bilet alıp girer.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
Trk 502 fiyatı çantasız 27.000 olacak diyor sağlam kaynaklar. Öyle olursa pahalı olur
5 daha verip nc serisinden devam edilir.
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
27.500 TL üç çantalı fiyatı ve çantalar Givi, üstünde Pirelli Angel GT var. Bence Şu günün kurunda hak ettiği yere oturmuş. VERSYS-X 300 7500 euro ( 28.575 TL ). Honda CB 500 F ile aynı güçte bir motor bloğu var ve bu ekstralar ile satılıyor. Bence yerinde olmuş.
 
Katılım
12 Eki 2014
Mesajlar
346
27.500 TL üç çantalı fiyatı ve çantalar Givi, üstünde Pirelli Angel GT var. Bence Şu günün kurunda hak ettiği yere oturmuş. VERSYS-X 300 7500 euro ( 28.575 TL ). Honda CB 500 F ile aynı güçte bir motor bloğu var ve bu ekstralar ile satılıyor. Bence yerinde olmuş.

Şuan için çantasız fiyatı 27.500 elcik ve demirler dahil çanta aksesuar olduğu için alternatifler düşünülecektir.
 
Katılım
1 Mar 2017
Mesajlar
4
Merhabalar arkadaşlar ben 10 şubatta 0 km tnt25 aldım 500 bakımıı bakımı öncesi motor yolda gıderken(20-30 km hız) ön fren kıtledı durdum motorun ön frenı 5_10 dk boyunca basılı kaldı ve motor cm yerınden oynamadı olaydan önce en azından 20 km dolaştım hiç bı sorun olmadı servıse goturdugum de ön fren manetının yanında kı 1 2 3 4 yazan ayar yeri ile oynanmış oldugu soylendı ayarı yapıldı bı sure orun çıkarmadı 500 bakımına goturdum orada da sorun olmadı ama bugun yıne 15 km dolaştım tam eve gelırken yıne on fren kıtlendı ve motor cm oynamadı ön frenı basıp cekıp basıp cekıp bıraz yumusattım eve kadar geldım ama bunun nedeni nedir çözümğ nedir bılen ve yardımcı olacak olan varsa çok sevınırım şimdiden teşekürler.
Bıraz arastırdım ama pek bır sey bulamadım bu konu hakkında
 
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
579
Merhabalar arkadaşlar ben 10 şubatta 0 km tnt25 aldım 500 bakımıı bakımı öncesi motor yolda gıderken(20-30 km hız) ön fren kıtledı durdum motorun ön frenı 5_10 dk boyunca basılı kaldı ve motor cm yerınden oynamadı olaydan önce en azından 20 km dolaştım hiç bı sorun olmadı servıse goturdugum de ön fren manetının yanında kı 1 2 3 4 yazan ayar yeri ile oynanmış oldugu soylendı ayarı yapıldı bı sure orun çıkarmadı 500 bakımına goturdum orada da sorun olmadı ama bugun yıne 15 km dolaştım tam eve gelırken yıne on fren kıtlendı ve motor cm oynamadı ön frenı basıp cekıp basıp cekıp bıraz yumusattım eve kadar geldım ama bunun nedeni nedir çözümğ nedir bılen ve yardımcı olacak olan varsa çok sevınırım şimdiden teşekürler.
Bıraz arastırdım ama pek bır sey bulamadım bu konu hakkında

Geçmiş olsun. İnanın hiç duymadım böyle bir problem kimseden. Hangi servise gittiniz? Fren manetinin ayarıyla hiçbir ilgisi olduğunu sanmıyorum. Daha iyi bir servis varsa oraya, yoksa da o ustaya tekrar gidin, gerçekten bir kontrol etsin.
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Merhabalar arkadaşlar ben 10 şubatta 0 km tnt25 aldım 500 bakımıı bakımı öncesi motor yolda gıderken(20-30 km hız) ön fren kıtledı durdum motorun ön frenı 5_10 dk boyunca basılı kaldı ve motor cm yerınden oynamadı olaydan önce en azından 20 km dolaştım hiç bı sorun olmadı servıse goturdugum de ön fren manetının yanında kı 1 2 3 4 yazan ayar yeri ile oynanmış oldugu soylendı ayarı yapıldı bı sure orun çıkarmadı 500 bakımına goturdum orada da sorun olmadı ama bugun yıne 15 km dolaştım tam eve gelırken yıne on fren kıtlendı ve motor cm oynamadı ön frenı basıp cekıp basıp cekıp bıraz yumusattım eve kadar geldım ama bunun nedeni nedir çözümğ nedir bılen ve yardımcı olacak olan varsa çok sevınırım şimdiden teşekürler.
Bıraz arastırdım ama pek bır sey bulamadım bu konu hakkında

Merhaba; öncelikle hayırlı uğurlu olsun, yıllardır takip ettiğim bi motosikletti ve distrübütör,servis,yeni olması gibi bazı sebeplerden almamıştım..Gene de arada sayfaya bakarım abs'li geldi mi diye..

Frenin oradaki 1-2-3-4 ayar düğmesiyle fren kitlenmesinin ne alakası olduğunu ben anlayamadım hocam.Bence sana
yanlış bilgi vermişler. O ayar manetin uzaklığını ayarlamak içindir(kiminin eli büyük, kiminin küçük rahat hissettiği gibi kullansın diye.Yani manetin elciğe mesafesini kısaltır.En yakın ayarda dahi öyle bişey olmaz.Disklerden falan olmasın, mazallah yüksek hızda çok çok kötü sonuçlar çıkarabilir.Geçmiş olsun..Servise bi daha git derim, savmasınlar..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst