Ben Inanmadim.ya Sizler..

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Motor sehpaya alınıp o hız yapılmış olabilir,

1. "Olmaz km sayacı ön tekere bağlı" diyenler ; teknolojik motorlarda (R1 gibi) km teli tekerden değil şanzımandan (yada o civardan bir yerden) alınır. Yani arka tekeri havaya kaldırıp gaza basdığınızda km çalışır.

2. Arka tekeri havada olan bir motosiklet bir kaç saniyede son hızına ulaşabilir. Hararetin 75 derece olması normal nihayetinde motora binen aşırı bir yük yok.

Değinmemiz gereken nokta şudur ; R1 334 km/h yapabilir mi?

Yapabilse bile bunu göstergesinde gösterebilir mi?

Çünkü bu tarz motosikletlerin göstergesi fabrika orjinalinde 299 km/h kadar gösterir. Daha fazla hızlı gitsede 299 dan sonrasını göstermez.

Bence üzerinde durmamız gereken konulardan biride budur :)
 
Katılım
6 Kas 2007
Mesajlar
5
Harika bi manzara.:rendeer:Tam piknik yapılacak yer..Şaka şaka..:queen::queen:
Bence resim photoshopta yapılmış..Ama motorsiklet Yamaha R1:cat:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Harika bi manzara.:rendeer:Tam piknik yapılacak yer..Şaka şaka..:queen::queen:
Bence resim photoshopta yapılmış..Ama motorsiklet Yamaha R1:cat:

Aha Hacer SS meraklısı çıktı...

Bayanlar otomobilde metalik gri rengi ve motorda R1'i güzel buluyorlarmış diye birşeyler duymuştum.

Sence Hacer?

Otomobil alacak olsan renk tercihin ne olurdu?

Ve bir SS alacak olsan 4 japondan hangisini ve hangi modelini tercih ederdin?

Bu arada kesinlikle tam piknik yapılacak yer, yormaz, mangalı yoldan geçen R1'ler yeller.:p
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Motor sehpaya alınıp o hız yapılmış olabilir,

1. "Olmaz km sayacı ön tekere bağlı" diyenler ; teknolojik motorlarda (R1 gibi) km teli tekerden değil şanzımandan (yada o civardan bir yerden) alınır. Yani arka tekeri havaya kaldırıp gaza basdığınızda km çalışır.

2. Arka tekeri havada olan bir motosiklet bir kaç saniyede son hızına ulaşabilir. Hararetin 75 derece olması normal nihayetinde motora binen aşırı bir yük yok.

Değinmemiz gereken nokta şudur ; R1 334 km/h yapabilir mi?

Yapabilse bile bunu göstergesinde gösterebilir mi?

Çünkü bu tarz motosikletlerin göstergesi fabrika orjinalinde 299 km/h kadar gösterir. Daha fazla hızlı gitsede 299 dan sonrasını göstermez.
Bence üzerinde durmamız gereken konulardan biride budur :)
Evet olayı bitirmişsin Olcay bende sabahtan beri hemen hemen aynı şeyleri söyleyip duruyorum...
Ama sen bari benim resimde gördüğüm nesnelere bak yaa asıl sorudan daha çok aklıma takıldı o benim...
Metal borular gölgeler mekanik parçalar filan...
 
Katılım
4 May 2004
Mesajlar
1,160
bence bu motor modifiyeli bir r1 ve bu hızı da yapmıştır.. neden yapamasın ki.. biraz da eğim varsa eğer olur.. hem viraja da daha çok var oraya kadar hızını düşürebilir.. gayet olası bence..
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Çoğu arkadaş o hızda bu kadar net foto çekmekin imkansızlığından bahsetmiş ama şöyle de bir durum var, bu bir video'dan bir karede olabilir yani en net kareyide seçip koymuş olabilirler, video görüntüleri saniye de bilmem kaç yakalama yapıyor, böyle stabil bir an mümkün yani.

Hıza gelince zaten limitörle 300 km/h yapan bir aletin +34 km/h daha yapması çok da imkansız değil bence...

Olcay'ın "o hızı göstergesi (334km/s) göstermeyebilir" tezine gelince valla aklıma yattı. Çünkü kontak ilk açıldığında 299'dan geri sayıyor, o digitler işlenmemiş olabilir göstergenin hafızasına... yani 100'ler hanesine 3 rakamı işlenmemişse bu iş photoshoptan öteye gitmez...
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
Çoğu arkadaş o hızda bu kadar net foto çekmekin imkansızlığından bahsetmiş ama şöyle de bir durum var, bu bir video'dan bir karede olabilir yani en net kareyide seçip koymuş olabilirler, video görüntüleri saniye de bilmem kaç yakalama yapıyor, böyle stabil bir an mümkün yani.

Hıza gelince zaten limitörle 300 km/h yapan bir aletin +34 km/h daha yapması çok da imkansız değil bence...

Olcay'ın "o hızı göstergesi (334km/s) göstermeyebilir" tezine gelince valla aklıma yattı. Çünkü kontak ilk açıldığında 299'dan geri sayıyor, o digitler işlenmemiş olabilir göstergenin hafızasına... yani 100'ler hanesine 3 rakamı işlenmemişse bu iş photoshoptan öteye gitmez...

en başından beri okudum.. arkadaşa katılıyorum bencede bir video dan sadece bi kare..üstelik yolda o kadar yakın görünmüyor.. bu aletlerde de ona görede fren sistemi vardır heralde..:cat:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Olcay'ın "o hızı göstergesi (334km/s) göstermeyebilir" tezine gelince valla aklıma yattı. Çünkü kontak ilk açıldığında 299'dan geri sayıyor, o digitler işlenmemiş olabilir göstergenin hafızasına... yani 100'ler hanesine 3 rakamı işlenmemişse bu iş photoshoptan öteye gitmez...

Göstergelerde kullanılan LCD'ler, segmentlerinin sürme yöntemleri dışında led'ler(ışık yayan diyot) gibidir, 100'ler hanesine rakam işlenmesi gibi birşey fiziksel olarak mümkün değildir.

İlgili microcontroller'in içersinden yazılımsal bir sınırlama getirilmiş olabilir.

Hız kısmı R1'de seven segment diye bilinen 7 ayrı segmentten oluşan 3 dijit olarak tasarlanmış.

seven_seg_large.jpg
seven-seg_segment_id.gif


Bizim ilgilendiğimiz en soldaki yani 100'ler basamağını temsil eden dijit, bu dijitin "1"(b,c) ve "2"(a,b,g,e,d) sayılarını gösterdiğini düşünürsek, "3"(a,b,g,c,d) rakamını da gösterebilecek tüm segmentlere sahip olduğunu görürüz.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
O gösterge dogrumu yanlış mı bilmem ama 2007 r1 'in 300 km+ gidebildigi kesin.
Motor 13.000 devirde 299 km'yi görüyor(netten bununla ilgili bol miktarda video var:)) ve 14.000 devirde redline. Redline'a girmeye daha 1000 devir var.:cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Ben fotoğrafın fotoshop olup olmadığını bilemiyorum.Ama o hızlarda bile 1/8000 veya daha yüksek perde hızına sahip bir makina bu işi becerebilir.Orta şerit çizgileri net olmasına rağmen yan çizgilerdeki flu'luk bende sanki gerçekmiş hissi uyandırdı.Bir nokta daha;bu kameralar 1300gr civarındadır ve özel aparatlar (static-m vs.gibi) ile net görüntü alınabilir ama 339km7h biraz fazla hızlı bu iş için.Yaptıysa ve hala yaşıyorsa bravo::biggrinn
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Göstergelerde kullanılan LCD'ler, segmentlerinin sürme yöntemleri dışında led'ler(ışık yayan diyot) gibidir, 100'ler hanesine rakam işlenmesi gibi birşey fiziksel olarak mümkün değildir.

İlgili microcontroller'in içersinden yazılımsal bir sınırlama getirilmiş olabilir.

Hız kısmı R1'de seven segment diye bilinen 7 ayrı segmentten oluşan 3 dijit olarak tasarlanmış.

seven_seg_large.jpg
seven-seg_segment_id.gif


Bizim ilgilendiğimiz en soldaki yani 100'ler basamağını temsil eden dijit, bu dijitin "1"(b,c) ve "2"(a,b,g,e,d) sayılarını gösterdiğini düşünürsek, "3"(a,b,g,c,d) rakamını da gösterebilecek tüm segmentlere sahip olduğunu görürüz.

Murat o mantığı düşündüm de, aklıma şu geldiği için ve böyle detaylı açıklama şansım olmadığı için tam aktaramadım herhalde. Sonuç olarak haklısın 1 ve 2 rakamını yazıyorsa 3 yazmasına engel yok, düz mantıkla...

Benim böyle düşünmeme tek sebep makina selfcheck yaparken geriye doğru 1'ler ve 10'lar basamağında bütün segmentleri kullanırken 100'ler basamağında sadece 1 ve 2 rakamlarını oluşturacak segmentleri kullanıyor. Fakat bu benim tez çürüyecek gibi... Adamın tutup onunla uğraşması mantıksız olur sanki, fakat aynı segmentleri kullanmalarına rağmen sınırlama imkanı vardır ama uğraşırlar mı orası muallak...

Anlatım için ayrıca teşekkür...

He bir de "R1 gitmiyor" diye bir söylenti var, asıl benim kafa mı bu karıştırdı... :)
 
Son düzenleme:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
İlk açılışta yukarıdan aşağı sayması, işlevselliği olmayan, basit bir yazılım süsü.

for(Temp=299;Temp>-1;Temp--){
PrintSeg(Temp);
DelayMs(100);
}

Ana döngüsü muhtemelen yukardaki gibi olan basit bir kod'dan başka birşey değil.

Burda Temp'e başlangıç değeri olarak 399 verilseydi, ilk açılışta 399'dan sıfıra giden bir döngü görürdük.
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Bu son noktayı koyar bence, gösterge işi foss. Yazılımdan anladığın belli kesinlikle haklısın, benim o kadar bildiğim bir konu değil ama açıklaman açık ve anlaşılır. Teşekkürler...
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
beyler bayanlar
yut dışında 299 limit olayını program yada chip yardımıyla çözyorlar
hatırladığım kadarıylla 650 $ bi para tutuyor..
ELİNT in dediği 13.000de 299 yaptıını düşünürsek
334 çoook normal..
 
Katılım
22 Ara 2005
Mesajlar
59
ancak gülerim abi kafayımı sıyırdınız o motor 334 yapacak bide o fotografta yol çizgisi olcak varmı öle bi makina hemen alalım en iyi makinanın çekecegi fotograf saniyede 35 karedir ki düşük kalitede bunu çeker saatee 334 km yaparken 334/60/60=92 metre yani saniyede 92 metre gidiyor bo motosiklet o makina 36 kare ile anca babayı yakalar kısacası fake bu ama 33,4 km isi orası ayrı herşey net çıkar
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
beyler bayanlar
yut dışında 299 limit olayını program yada chip yardımıyla çözyorlar
hatırladığım kadarıylla 650 $ bi para tutuyor..
ELİNT in dediği 13.000de 299 yaptıını düşünürsek
334 çoook normal..

evet aynen katılıyorum...:cat:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
beyler bayanlar
yut dışında 299 limit olayını program yada chip yardımıyla çözyorlar
hatırladığım kadarıylla 650 $ bi para tutuyor..
ELİNT in dediği 13.000de 299 yaptıını düşünürsek
334 çoook normal..

Eğer mcu'nun(halk dilinde chip) program hafızası rom değilse, değişim bile yapmadan yeni kod yüklenebilir.

Bu tür işler için kullanılan MCU'lar(kod içermeyen boş hali) ortalama 5$ fiyatını geçmez, 650$ güzel para, iştahım kabarmakta.:cherry:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
yahu bi kerede beni dinleyip resimdeki nesnelere baksanıza
aaaaaa kafayı sıyırcam yaaa 7 oldu söylüyorum sadece benmi görüyorum o salak saçma metalleriiiiii
o hızda resim çekilecek ve motorla objektif arasında metal olacak resmin solunda boru olacak......

allah aşkına bi dikkat edin gözünüzü seveyim ya....
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Pınar onlar metal değil motorun ön camı (siperliği) zannedesem. Tabi tarif ettiğin yeri tam anlayamaışta olabilirim. Sağ ve sol üst köşelerdeki karaltıyı diyorsun değil mi? Gölge (karaltı) meselesini ben de çözemedim ama sol alt tarafa doğru olan karaltı da ön camdaki bir sticker olabilir...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst