Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
biraz düşündüm, manyetik olarak ve batarya şarj takılı iken patlama riski de var ama en güvenli yer iç kısmı, uzun süredir kullanıyorum birşey olmaz diyemem kaza geliyorum demediği gibi ama bir interkom fiyatı da çok, şimdilik sıkıntısız takılıyoruz uyarın için tşk ederim.

Çin’den 35$’a getirtebilirsin. 1 haftada geliyor artık. Sağlığın daha önemli.

Bu arada bugün öne 16dişli taktım. Şuan hissettiğim zangırdamıyorum. Yarın işe giderken sabah bakıp yeni seyir notlarımı düşerim buraya.
 
Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
14
İyi akşamlar, iyi bayramlar arkadaşlar.

29 yaşındayım. 1 senedir 50 cc B ehliyeti ile kullanılabilen Kuba Trendy modelini kullanıyorum. İki bin km oldu. Daha önce hiç motor sürmemiştim. Alma amacım şehir içi az yakıtla ayak işlerimi halletmekti. Ama şuan scooter ve 50 cc olmasına rağmen motor hevesimi arttırdı. Ben de ilk önce kendime tarz belirledim ve istediğim şeyin naked motor olduğunu anladım.

Uzatmadan söyleyeyim, Dominar 400 almak istiyorum. Benim gibi biri için mantıklı bir hareket mi? Bırakın 400 cc’yi vitesli motor bile kullanmadım daha.B ehliyetim vardı şimdi A ehliyet için başvurdum. Yani ehliyetim de yok. Ama bu problem değil bir iki aya alırım. Başlangıç için çok mu ağır olur? Ben başarabileceğimi düşünüyorum ama işten anlayan sizlersiniz. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
İyi akşamlar, iyi bayramlar arkadaşlar.

29 yaşındayım. 1 senedir 50 cc B ehliyeti ile kullanılabilen Kuba Trendy modelini kullanıyorum. İki bin km oldu. Daha önce hiç motor sürmemiştim. Alma amacım şehir içi az yakıtla ayak işlerimi halletmekti. Ama şuan scooter ve 50 cc olmasına rağmen motor hevesimi arttırdı. Ben de ilk önce kendime tarz belirledim ve istediğim şeyin naked motor olduğunu anladım.

Uzatmadan söyleyeyim, Dominar 400 almak istiyorum. Benim gibi biri için mantıklı bir hareket mi? Bırakın 400 cc’yi vitesli motor bile kullanmadım daha.B ehliyetim vardı şimdi A ehliyet için başvurdum. Yani ehliyetim de yok. Ama bu problem değil bir iki aya alırım. Başlangıç için çok mu ağır olur? Ben başarabileceğimi düşünüyorum ama işten anlayan sizlersiniz. Şimdiden teşekkür ederim.

Dominar biraz ağır gelebilir viteslide kullanmadım diyorsun kısa sürede alışırsında olduğun yerde devirsen bile canın sıkılır parçalar çokta ucuz değil
 
Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
14
1,83 boy 89 kiloyum. Durduğu yerde devirmem diye düşünüyorum. Vites göstergesinin olmaması çok büyük dezavantaj mı?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
1,83 boy 89 kiloyum. Durduğu yerde devirmem diye düşünüyorum. Vites göstergesinin olmaması çok büyük dezavantaj mı?

Bende 1.83 96kg’lık bir insanım ama altına kum, taş, çakıl geldiğinde ne olduğunu şaşırıyorsun. Dominar ilk motor olacak bir alet değil. Kıramazsın, sağlam fakat ilk motor olmaz. Honda cb125f bak, kuba superlight 200 bak. Pulsar bak fakat Pulsarda apaçi motordur ama Dominar bakma.


Aga dişli işinin sebebi alet çok güzel ama titriyor. 40 arka dişli uzun yolda güzel ve sağlam rüzgarda sıkıntı çıkardı. Bu taktığım arka dişliye çevirdiğinde 42-43’e falan denk geliyormuş. 120’deki titreşimi keserse tadından yenmez.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
İyi akşamlar, iyi bayramlar arkadaşlar.

29 yaşındayım. 1 senedir 50 cc B ehliyeti ile kullanılabilen Kuba Trendy modelini kullanıyorum. İki bin km oldu. Daha önce hiç motor sürmemiştim. Alma amacım şehir içi az yakıtla ayak işlerimi halletmekti. Ama şuan scooter ve 50 cc olmasına rağmen motor hevesimi arttırdı. Ben de ilk önce kendime tarz belirledim ve istediğim şeyin naked motor olduğunu anladım.

Uzatmadan söyleyeyim, Dominar 400 almak istiyorum. Benim gibi biri için mantıklı bir hareket mi? Bırakın 400 cc’yi vitesli motor bile kullanmadım daha.B ehliyetim vardı şimdi A ehliyet için başvurdum. Yani ehliyetim de yok. Ama bu problem değil bir iki aya alırım. Başlangıç için çok mu ağır olur? Ben başarabileceğimi düşünüyorum ama işten anlayan sizlersiniz. Şimdiden teşekkür ederim.

Çoluk çocuk olsan olmaz derdim ama .
Yaşını başını almışsın gayet de güzel olur . Hepi topu kaç HP ne kadar agır oldugu belli. Aman aman güçlü aman aman agır aman torklu bir motor değil, cometerlerin bir tık üstü

Benim bir arkadaşım başlangıç motoru xt660z şimdi GS kullanıyor .(yaşı 44 falandır)
Başka bir arkadaşım başlangıç motoru GS 700 (yaşı 43 olması lazım )
Başka arkadaşım bu sene Duke 390 ile başladı ki dominar göre deli bozukluğu 10 kat fazla(yaşı 39)

Vel hâsıl az bile olur milletin abartmasına bakmayın
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Bence alma bu motorun beygiri çok değil ama gazı çok yumuşak tecrübeli kişilerde bile arkadan kayma yaşanıyor sen nasıl kontrol edeceksin.Ben olduğu yerde deviriyordum ayaklık açık sandım son anda farkettim zor güç doğrulttum.Artçı ile de pek keyifli değil.Tercih senin.
 
Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
İyi akşamlar, iyi bayramlar arkadaşlar.

29 yaşındayım. 1 senedir 50 cc B ehliyeti ile kullanılabilen Kuba Trendy modelini kullanıyorum. İki bin km oldu. Daha önce hiç motor sürmemiştim. Alma amacım şehir içi az yakıtla ayak işlerimi halletmekti. Ama şuan scooter ve 50 cc olmasına rağmen motor hevesimi arttırdı. Ben de ilk önce kendime tarz belirledim ve istediğim şeyin naked motor olduğunu anladım.

Uzatmadan söyleyeyim, Dominar 400 almak istiyorum. Benim gibi biri için mantıklı bir hareket mi? Bırakın 400 cc’yi vitesli motor bile kullanmadım daha.B ehliyetim vardı şimdi A ehliyet için başvurdum. Yani ehliyetim de yok. Ama bu problem değil bir iki aya alırım. Başlangıç için çok mu ağır olur? Ben başarabileceğimi düşünüyorum ama işten anlayan sizlersiniz. Şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba,

Ben de 30 yaşında Dominar 400 sahibiyim ve bu ilk motorum. serif abi nin söylediklerine katılıyorum. 18-20 li yaşlarda olan biri genelde daha agresif kullandığı için tehlikeli olabilir. Ama bilinçli bir kullanıcının Dominar'ı kullanmakta zorluk çekeceğini sanmıyorum. Belki ilk başlarda ağırlığa alışman gerekebilir. Ancak bu ağırlığın sonradan (rüzgarda savrulmaması, yol tutması gibi konularda) faydalı da olabildiğini görebilirsin.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
bugün öğleden sonra açık olabilicek bi bajaj servisi varmıdır istanbulda? çok ters zamana geldim
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Peglere ayak topu ile basılır, ayak parmak ucu, ortası ya da topukla diil, kitapta ve eğitimlerde bu öğretilir.Zaten yazdım.Uzun yazınca okunmuyor bu net.
40 Yaşındayum ben olgunum 400cc ile başlarım demek işi şansa bırakmaktır. Tavsiye edileni küçük cc ile en a bir 5 ya da 10 bin km tecrübe edinip öyle geçmektir. 1200cc ile de başlayabilirsiniz yasal engel yok neticede hayat sizin karar sizin.
Başlangıç yapmakla ilgili blogumda bir şeyler karalamıştım linki eklemeye çalışacağım. Tecrübenin ya da olgunlaşmanın illa ki sürüşe etkisi var ama hiç motosiklete binmemiş adamın, 25 yaşında 50bin km tecrübesi olana olgunluk anlamında bir artısı olmaz zannımca, çünkü motosiklet deneyimi sıfır.
Link:
https://mymotorcycleexperience.blogspot.com/2016/05/motosiklete-yeni-baslayanlara.html?m=1

Bazen yazılanları görünce hakikaten okunmuyor uzun yazılanlar diyorum gerçekten okuyanların da bi kısmı anlamıyor ya da biraz okuyup hemen cevap yetiştirmeye kalkıp yanlışa düşüyor galiba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Esasen benim yazdıklarımın da çokça önemi yok, neticede motor işi bireysel iş her koyun kendi bacağından.
Benden paso, sizlere sağlık diliyorum.
Ara ara yukarıda linkini verdiğim bloguma yazıp çizeceğim bundan sonra keyfim olursa. Motor işini abartmayın, hayatın anlamı olacak bir şey değil neticede. Yaşım 47 yi devirdi kafamda çok farklılaştı pek çok şey, değerini yitirdi. Neyse moral bozmayayım. Sizlere iyi şeyler dilerim bolca.
Herkese iyi bayramlar.
Selam ve sevgilerimle.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Ben de biraz deneyimlerimi paylaşayım çünkü bir süredir 42 dişli, ön tur camı ve gidon yükseltme ile kullanıyorum. Gidon yükseltme bi defa kesin şart. Ön tur camı olmadan bir gün çıkarıp denedim ama ertesi gün tekrar taktım çünkü rüzgarı olduğu gibi veriyor ve ekstra yoruyor. 42 dişli titreşim mevzusuna biraz çözüm. Yine totodaki titreşimi de biraz alıyor. Ben ayda 15-20 kez antalya-side yapıyorum. Mesafe 70 km gidiş ve yine 70 km dönüş. Standart dişli ile 40 dk'dan sonra uyuşma oluyordu. 42 dişli ile artık yok bu uyuşma. Çekişte ise alt devirlerde toparlarken bir alt vitese düşmek istiyor ama gidiş de sanki daha rafine. Frenleri bence iyi ama ön ve arkayı kombine kullanmak şartıyla. Em büyük avantajı ise karışık kullanımda ortaya çıkıyor. Yani şehir izi ve şehir dışı kullanımı pratik. Şehir dışında basıyorsun gidiyor, şehir içinde kıvrak aradan dereden geçip gidiyorsun. Dengesi de alışınca gayet iyi bence. Yakıtından memnunum ve uzun yol ağırlıklı olarak ortalama kullanımda 3.5 lt civarı yakıyor. Daha 4 lt yaktıramadım. Genelde full depo ile 300 km yapıyorum ve tek dişe düşünce benzin alınca ortalama 10 lt benzin alıyor. Vites motul koyunca biraz yumuşadı bu arada. Arka çanta 48 lt gaff kullanıyorum ve memnunum. 120 km hızdan sonra aynalarda titreşim yani çift görme başlıyor bu hali ile. Benden bu kadar şimdilik.
Herkesin bayramı mübarek olsun bu arada.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Peglere ayak topu ile basılır, ayak parmak ucu, ortası ya da topukla diil, kitapta ve eğitimlerde bu öğretilir.Zaten yazdım.Uzun yazınca okunmuyor bu net.
40 Yaşındayum ben olgunum 400cc ile başlarım demek işi şansa bırakmaktır. Tavsiye edileni küçük cc ile en a bir 5 ya da 10 bin km tecrübe edinip öyle geçmektir. 1200cc ile de başlayabilirsiniz yasal engel yok neticede hayat sizin karar sizin.
Başlangıç yapmakla ilgili blogumda bir şeyler karalamıştım linki eklemeye çalışacağım. Tecrübenin ya da olgunlaşmanın illa ki sürüşe etkisi var ama hiç motosiklete binmemiş adamın, 25 yaşında 50bin km tecrübesi olana olgunluk anlamında bir artısı olmaz zannımca, çünkü motosiklet deneyimi sıfır.
Link:
https://mymotorcycleexperience.blogspot.com/2016/05/motosiklete-yeni-baslayanlara.html?m=1

Bazen yazılanları görünce hakikaten okunmuyor uzun yazılanlar diyorum gerçekten okuyanların da bi kısmı anlamıyor ya da biraz okuyup hemen cevap yetiştirmeye kalkıp yanlışa düşüyor galiba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Esasen benim yazdıklarımın da çokça önemi yok, neticede motor işi bireysel iş her koyun kendi bacağından.
Benden paso, sizlere sağlık diliyorum.
Ara ara yukarıda linkini verdiğim bloguma yazıp çizeceğim bundan sonra keyfim olursa. Motor işini abartmayın, hayatın anlamı olacak bir şey değil neticede. Yaşım 47 yi devirdi kafamda çok farklılaştı pek çok şey, değerini yitirdi. Neyse moral bozmayayım. Sizlere iyi şeyler dilerim bolca.
Herkese iyi bayramlar.
Selam ve sevgilerimle.

Hocam yazdıklarınızın hepsini okudum eminin diğerleri de okumuştur.Zannetmiyorum size laf yetiştirme telaşesinde olsunlar.Burda dominar sürenler yeterince tecrübeli.Benim 200 binden fazla şehir içi tecrübem var ama uzun yola çıkınca korkmadım değil hemde hiç tecrübem yoktu.Ben peklere ayak ucunun ortası ile basıyorum artık orası ayak ucumu yoksa topumu ismini bilmiyorum.Formdakilerde öyle yapıyor doğru yanlış bilemem rahmetli Barkın öyle tarif ediyordu.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İyi akşamlar, iyi bayramlar arkadaşlar.

29 yaşındayım. 1 senedir 50 cc B ehliyeti ile kullanılabilen Kuba Trendy modelini kullanıyorum. İki bin km oldu. Daha önce hiç motor sürmemiştim. Alma amacım şehir içi az yakıtla ayak işlerimi halletmekti. Ama şuan scooter ve 50 cc olmasına rağmen motor hevesimi arttırdı. Ben de ilk önce kendime tarz belirledim ve istediğim şeyin naked motor olduğunu anladım.

Uzatmadan söyleyeyim, Dominar 400 almak istiyorum. Benim gibi biri için mantıklı bir hareket mi? Bırakın 400 cc’yi vitesli motor bile kullanmadım daha.B ehliyetim vardı şimdi A ehliyet için başvurdum. Yani ehliyetim de yok. Ama bu problem değil bir iki aya alırım. Başlangıç için çok mu ağır olur? Ben başarabileceğimi düşünüyorum ama işten anlayan sizlersiniz. Şimdiden teşekkür ederim.

Motor bir hareket etmeye başladı mı 600 kg bile olsa ağırlığı bir anda sıfıra düşer, bahsettiğimiz motor hafif bir motor değil ve park etme ya da düşük hızda dar dönüşlerde size sıkıntı yaratacaktır, gaz tepkimesi de Kuba Trendy'den çok çok farklı. 100k üzeri tecrübesi olup da viraja nasıl gireceğini bilemeyen de çok adam var. Oldu da motoru aldınız diyelim o hafta sağlam bir eğitimle bu işe başlamanızı tavsiye ederim. Çünkü araba kullanma mantığına sahip biri genelde de motoru çok rahat hareket ettirip düz bir yolda gidebilir lakin viraj, aniden durmanız gerektiğinde ya da bir engelden kaçmanız gerektiğinde işler çirkinleşebilir. Sözün özü iyi bir eğitim, disiplinli antremanlar ve kendi yetersizliğini bilmekle Dominar ile de başlanabilir ama bu 3 faktörden biri bile eksikse kuvvetle muhtemel tatsız şeyler yaşayabilirsiniz.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Anlatamıyorum maalesef. Benim giydiğilmayakkabının tabanı kayıyor die zor durumlar yaşayabiliyorum ki Mart’tan beri bifiil kullanıyorum bu motoru. Tecrübesin adamın canını yakar. Ha param benim diyorsan, buyur gardaşım. İşte Halep, işte arşın. Sanki laf olsun die söylüyorum.

Dominar dengeli, güçlü, gerektiğinde agresif bir makine. Bilenler için söyleyeyim Aslantepe Galatasaray stadının oradan tem’e bağlanırken tatlı bir viraj var S şeklinde, oraya 145 ile giriyor makine.

İster touring yap, ister naked. Alacaksan hayırlı olsun ...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst