Afyon dönüşü Isparta yolunu kullanmadım.Bu sefer Burdur üzeri gideyim dedim.Burdur yolunu motor ile sevmedim.Isparta yolu hem daha eğlenceli hemde tüm virajlarını bildiğim bir yoldu.2 tane ciddi teklike atlanttım.Bunlardan biri benim suçumdu.140 km hıza kadar çıkmışım.Bir rampaya geldim.Rampa meğerse sağ tarafa kapanıyormuş.Ben sol taraftayım.Çok hızlı girdiğim için dönemeyeceğimi farkettim ve fren uyguladım.Yalnız firen yapınca motora manevra veremediğimin farkına verdım.Firenleri köklesemde durdurmaya yetecek mesafe yok.Bariyerlere çarpacağım.Sağ tarafa ağırlığımı vermek istedim ama motor iyi mukavemet uyguluyor.Hızlı giderken bu motoru eğip bükmek zor yahu.Büyük ihtimal tüm motorlar böyledir.Sağ tarafa yattım virajı döndüm.Acaba diyorum firen uygularken döndüremediğimde gazı gapatım yatsaydım dahamı çabuk manevra yapabilirdim.Ne bileyim içgüdüsel olarak gazı kapatmadım.Eğer gazı kapatsaydım bu seferde ön amartisörlere yük binecekti.Yorumum o anki yaptıklarım.Tecrübe lazım.Tecrübesi iyi birisi hiç adrenaline girmedende o durumdan kolayca çıkardı.Banada tecrübe oldu.Herşey yaşayarak öğreniliyor.ALLAH telafisiz hatalar nasip etmesin tüm motorculara.
İkincisi dangalak bir nissan pickupcının yüzünden.İkimizde orta şeritdeyiz.Ben önce davrandım sol şeride girdim.Bu dabgalakda sol şeride abandı.İyide ben onun burun hizasına kadar geldim ama bu solu boş sandı girmeye çalıştı.Aynaya bakmadı vakitde akşam olunca beni görmedi.Korna yaptı uzun bir süre.Sinirim bozuldu açtım kaskı.Önce bu şeride ben girdim aynana bakacaksın dedim.Kontrolsüz şerit değiştirmeye çalışorsun dedim.Ona görede kontrolsüz şerit değiştiren benimdir.
Emniyet şeritleri motorcuların dostu.Emniyet şeridi olmasa gitmek gerçekten zor.Kimsenin yol verdiği yok.İki araç arasından geçiş yapmaktansa emniyet şeridinden gitmeyi tercih ettim.Doğru yanlış o an en iyi seçenek bana göre o idi.
Antalya belediyesi heryere esd koymuş.Araçlar esd ye gelince 110-120 gidiyor ben ise 90 km hıza düşüyorum.Böyle oluncada sağ tarafda en dipte gelene geçene yol veriyorum.Bizimde hızımız 110-120 olsun ne olur yani.Binbir zorlukla bir sürü araç geçiyorum esd yüzünden geçtiklerim beni geçiyor esd bitince tekrardan bunları geçmek zorunda kalıyorum.Hepsi 110 km hızla gitse sıkıntı yokda koca yolda 80 km ile gidenler var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------
Mantıklı. 40t dişli atınca çok güzel uzuyor ama sıkıntı yaratıyor hem ani kalkışlarda hem de rüzgara karşı sürüşlerde. 16/44 ideal gibi geldi gözüme. Uğraşmaya değmez ama kanımca...
16-44 olurda almak lazım.Denemedim denenebilir.Bu motor adamı dişli koleksiyoncusu yapar.