Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
İyide hocam mantıken sadece arka dişliyi değiştirseler daha iyi olmaz mı? iki dişli birden değiştirmek ne kadar doğru? Sanmıyorum ama 40t ye düşünce 120bakla zinirden 118 baklaya düşmek gerekiyor. Bakla çıkarmamışlardır. 16/45 kombinasyonundadır çünkü 40t olunca arkada 120 ile giderken aynalarda zerre titreme olmuyor.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
İyide hocam mantıken sadece arka dişliyi değiştirseler daha iyi olmaz mı? iki dişli birden değiştirmek ne kadar doğru? Sanmıyorum ama 40t ye düşünce 120bakla zinirden 118 baklaya düşmek gerekiyor. Bakla çıkarmamışlardır. 16/45 kombinasyonundadır çünkü 40t olunca arkada 120 ile giderken aynalarda zerre titreme olmuyor.
40 dişliye bilerek düşürmedim.Belki zincirden eksiltmek gerekir sonra memnun olmazsam birde zincir almak zorunda kalmayayım diye.200 km hiç durmadan yol yaptım elimde karıncalanma olmadı.140 km çıkınca aynalar malesef iptal.Uzun yolda aynaların önemi daha çok farkediliyor.Kalkışlarda senin kadar torkum malesef yok ama olanı bana yetiyor.0-100 çok hızlı çıkıyorum beygirlerin sayesinde.Mororun beygiri düşük olsaydı bu dişli kombinasyonu belkide tat vermezdi bende stock kullanırdım.Tek sorunum sele.Zaten motoru aldım alalı mekaniğinden hiç şikayet etmedim.Bence motor bloğuda dayanıklılıkda japondan geri değil.Bajaj dominarda mıtoru başarmış.Bu benim şahsi görüşüm.Başkalarına göre motor beklentinin altında kalabilir.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yani iki dişliyide değiştirdin? Ben sadece tek ön dişliyi değiştirdin sandım. Fakat önü 16 arkayı 43 yapacağın yerde sadece arkayı 40 yapsaydın aynı kombinasyona denk geliyordu diyoruz biz :) İnan bana orjinal hali daha hızlı geliyor 0-100km ye...
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Yani iki dişliyide değiştirdin? Ben sadece tek ön dişliyi değiştirdin sandım. Fakat önü 16 arkayı 43 yapacağın yerde sadece arkayı 40 yapsaydın aynı kombinasyona denk geliyordu diyoruz biz :) İnan bana orjinal hali daha hızlı geliyor 0-100km ye...

Öyle tabi orada sen haklısın.

Arkayı 40 yapınca yüzde 12.5 tork kaybı var.Ön 16 arkada 43 olunca yüzde 11.6 tork kaybı var.Hem zincirim bozulmasın hemde tork kaybını aza indirmek için bu yolu denedim.Ben bu hali ile memnunum.Sadece arkadan değiştirmek bana çok mantıklı gelmedi.Hatta bir ara arkayı 44 yapayım diye düşünmedim değil bu fikrimden hemen vazgeçtim tabii.Burda yüzde 1 tork kazancı yapmışım.Yani bu devede kulak misali.Böyle iyi hocam.Bu dişli işi kişiye göre değişiyor.Nasıl mutlu ise öyle yapacaksın.İşin doğrusu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

Burdan bakıyorum dişli değişim oranları kaybına.

http://sprocketcalculator.com
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Mantıklı. 40t dişli atınca çok güzel uzuyor ama sıkıntı yaratıyor hem ani kalkışlarda hem de rüzgara karşı sürüşlerde. 16/44 ideal gibi geldi gözüme. Uğraşmaya değmez ama kanımca...
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Afyon dönüşü Isparta yolunu kullanmadım.Bu sefer Burdur üzeri gideyim dedim.Burdur yolunu motor ile sevmedim.Isparta yolu hem daha eğlenceli hemde tüm virajlarını bildiğim bir yoldu.2 tane ciddi teklike atlanttım.Bunlardan biri benim suçumdu.140 km hıza kadar çıkmışım.Bir rampaya geldim.Rampa meğerse sağ tarafa kapanıyormuş.Ben sol taraftayım.Çok hızlı girdiğim için dönemeyeceğimi farkettim ve fren uyguladım.Yalnız firen yapınca motora manevra veremediğimin farkına verdım.Firenleri köklesemde durdurmaya yetecek mesafe yok.Bariyerlere çarpacağım.Sağ tarafa ağırlığımı vermek istedim ama motor iyi mukavemet uyguluyor.Hızlı giderken bu motoru eğip bükmek zor yahu.Büyük ihtimal tüm motorlar böyledir.Sağ tarafa yattım virajı döndüm.Acaba diyorum firen uygularken döndüremediğimde gazı gapatım yatsaydım dahamı çabuk manevra yapabilirdim.Ne bileyim içgüdüsel olarak gazı kapatmadım.Eğer gazı kapatsaydım bu seferde ön amartisörlere yük binecekti.Yorumum o anki yaptıklarım.Tecrübe lazım.Tecrübesi iyi birisi hiç adrenaline girmedende o durumdan kolayca çıkardı.Banada tecrübe oldu.Herşey yaşayarak öğreniliyor.ALLAH telafisiz hatalar nasip etmesin tüm motorculara.

İkincisi dangalak bir nissan pickupcının yüzünden.İkimizde orta şeritdeyiz.Ben önce davrandım sol şeride girdim.Bu dabgalakda sol şeride abandı.İyide ben onun burun hizasına kadar geldim ama bu solu boş sandı girmeye çalıştı.Aynaya bakmadı vakitde akşam olunca beni görmedi.Korna yaptı uzun bir süre.Sinirim bozuldu açtım kaskı.Önce bu şeride ben girdim aynana bakacaksın dedim.Kontrolsüz şerit değiştirmeye çalışorsun dedim.Ona görede kontrolsüz şerit değiştiren benimdir.

Emniyet şeritleri motorcuların dostu.Emniyet şeridi olmasa gitmek gerçekten zor.Kimsenin yol verdiği yok.İki araç arasından geçiş yapmaktansa emniyet şeridinden gitmeyi tercih ettim.Doğru yanlış o an en iyi seçenek bana göre o idi.

Antalya belediyesi heryere esd koymuş.Araçlar esd ye gelince 110-120 gidiyor ben ise 90 km hıza düşüyorum.Böyle oluncada sağ tarafda en dipte gelene geçene yol veriyorum.Bizimde hızımız 110-120 olsun ne olur yani.Binbir zorlukla bir sürü araç geçiyorum esd yüzünden geçtiklerim beni geçiyor esd bitince tekrardan bunları geçmek zorunda kalıyorum.Hepsi 110 km hızla gitse sıkıntı yokda koca yolda 80 km ile gidenler var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Mantıklı. 40t dişli atınca çok güzel uzuyor ama sıkıntı yaratıyor hem ani kalkışlarda hem de rüzgara karşı sürüşlerde. 16/44 ideal gibi geldi gözüme. Uğraşmaya değmez ama kanımca...

16-44 olurda almak lazım.Denemedim denenebilir.Bu motor adamı dişli koleksiyoncusu yapar.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Aga hödükten memlekette bol var, heleki araçları büyüdükçe özgüvenleride büyüyor. Takmayacaksın mümküne mertebe. Ha ben yapamıyorum orası ayrı. Emniyet şeritlerine geçerken birden geçme. Bir araba arıza yapar yada durur, dururken 4lü falan yakmaz, görmezsin. Düşünecek vaktin olmaz. Gel gelelim EDS olayına. Yaptığım illegal ama madem canın açısından önemli anlatayım. EDS'ler genelde ön taraftan plakaya bakar. Motorların plakası arkadadır. Yani onların uyduğu kurallara riayet etmen sadece senin insiyatifindedir. Kanunen doğrudur fakat kendini tehlikeden korursan kural ihlalidir. Cezasını kolluk güçleri ve mahkemeler verir. Kendini tehlikeye atma bunlar için.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
Aga hödükten memlekette bol var, heleki araçları büyüdükçe özgüvenleride büyüyor. Takmayacaksın mümküne mertebe. Ha ben yapamıyorum orası ayrı. Emniyet şeritlerine geçerken birden geçme. Bir araba arıza yapar yada durur, dururken 4lü falan yakmaz, görmezsin. Düşünecek vaktin olmaz. Gel gelelim EDS olayına. Yaptığım illegal ama madem canın açısından önemli anlatayım. EDS'ler genelde ön taraftan plakaya bakar. Motorların plakası arkadadır. Yani onların uyduğu kurallara riayet etmen sadece senin insiyatifindedir. Kanunen doğrudur fakat kendini tehlikeden korursan kural ihlalidir. Cezasını kolluk güçleri ve mahkemeler verir. Kendini tehlikeye atma bunlar için.

Teşekür derim.Öğrendiğim iyi oldu eds lerin beni arkadan okuduğunu düşünüyordum.Emniyet şeridine dikkat ederim.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
EDS'ler önden okuma yapmasaydı araçlar gaza bastıkça plaka soluklaşır ve çekimler sorunlu olurdu. Lakin dikkat etmekte fayda var yönlerini öğrenmen lazım geçerken.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Yolculuk son hız devam ediyor, şuan Osmaniye çıkışında mola verdim, Zeugma antik kente doğru devam edeceğim.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Ben 1 haftadır binemiyorum bu sabah gidip baktım biraz görünürde gidonun sola dönmesini engelliycek bişey yok kablo vb gibi içerden bişey engelliyor sanki pazartesi oktay motorda alıcam soluğu
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
perşembe günü ankara istikametine doğru bi dominar yanımızdan uzadı gitti otobanda
gayette güzeldi yan çantaları da takmış miss gibi.
buradaysa selam olsun
bizde bi 660 tenere nc 700 le devam ediyorduk
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Doğrudur. Benim çıkışlarım biraz cins oluyor. Zengin oturuşu, zengin kalkışı misali. Aklıma esince gidiyorum. Yoldaki tek plakasız motor bendim bugün :)

Ptesi olsunda şu plaka işini halledeyim. Yoksa polisler oyacak beni :) Bide ben silivri'ye vardığımda direk sahile çekiyorum motoru. Mimarsinan köprüsünün tekirdağ tarafındaki cafelerin önüne. Mangalcıların orasına :p
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
perşembe günü ankara istikametine doğru bi dominar yanımızdan uzadı gitti otobanda
gayette güzeldi yan çantaları da takmış miss gibi.
buradaysa selam olsun
bizde bi 660 tenere nc 700 le devam ediyorduk

Vealey kümselam, Tenere ile yan yana şeridi kullanarak geçtik sanırsam önde araba vardı ve tenere önde idi o siz iseniz doğrudur o ben olma ihtimalim var, motor mürdüm rengi miydi.

Şuan Adıyaman Çelikhan dayım, pazartesi Munzur vadisine geçip orda kamp atacağım.
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Vealey kümselam, Tenere ile yan yana şeridi kullanarak geçtik sanırsam önde araba vardı ve tenere önde idi o siz iseniz doğrudur o ben olma ihtimalim var, motor mürdüm rengi miydi.

Şuan Adıyaman Çelikhan dayım, pazartesi Munzur vadisine geçip orda kamp atacağım.

aynen ben önde gidiyordum nc li arkadaş arkada
bizde küre dağlarına gittik değişik tecrübeler yaşadık keyifliydi toz duman kir pas içinde eve döndük
hayırlı yollar dikkat et yollarda kazma çok
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Tşk ederim, yollarda olan durumlar normal yapacak birşey yok. Sonu gelmez yani.
 
Katılım
15 Ağu 2018
Mesajlar
2
Arkadaşlar merhabalar

Dominar almak istiyorum insallah yıllardan beri scottr kullanıyorum vitesli motor tecrübem az var sizce dominar 400 başlangıç motoru olurmu? Aldıktan sonra da ileri sürüş eğitiminede katılmak isiyorum.

Teşekkür ederim.
BEYTULLAH KALFA
 
Katılım
2 Mar 2011
Mesajlar
80
Arkadaşlar merhabalar

Dominar almak istiyorum insallah yıllardan beri scottr kullanıyorum vitesli motor tecrübem az var sizce dominar 400 başlangıç motoru olurmu? Aldıktan sonra da ileri sürüş eğitiminede katılmak isiyorum.

Teşekkür ederim.
BEYTULLAH KALFA

1-2 Sayfa önce bununla alakalı bir soru üzerine yorumlar yapıldı.

Benim de ilk motorum Dominar. 0 tecbüre ile aldım. Dar manevralar, ağırlık olumsuz etkenler. Eğer ki kalabalık şehirde değilsen bir nebze daha alınabilir. Ancak İstanbul gibi kalabalık ve kötü bir trafikteysen sıkıntı olabilir. Şahsen ben scooter'a döneceğim.

Uzun lafın kısası daha küçük ile başla :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst