Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
S.a hepinizin ramazan bayrami kutlu olsun epeydir yazamadim telefonda internet bitmisti bana guzel yorum yapan arkadaslarin hepsine tesekur ediyorum yazmasamda hepinizin yorumlarinizi ilgiyle okuyorum bende 350 km ye ulastim vitesleri kavradim bu arada birde motorda hangi vitese attigimizi gosteren birsey olsaydi daha iyi olurdu neyseki bosu gosteriyor.bagzen hangi vitesteyim karistiriyorum.1000 km ye kadar 40 km ilemi gitcegiz ..

Kitapçıkta 45 diyor ama servis 60 ı geçme dedi. Trafikte 60 işime geldiği için mecburen 60 a kadar çıkıyorum ben. Ama çok bilgili değilim; diğer arkadaşlarda yanıtlarsa daha iyi olur en azından 60 ile gitmenin çok zararı olur mu vs. Gerçi muhakkak önceki sayfalarda yazılmıştır ama mobilden eziyet diye bakamıyorum :)
 
Katılım
23 Tem 2014
Mesajlar
1
S.a
Öncelikle bu forum sayesinde aldığım boxerden çok memnunum..sebeb olanlarınızdan Allah razı olsun. Yalnız aldığım bayi adını vermeyeyim rodaj aşamasında 60 ı geçme diye uyarmadğından.. Kullanım klavuzunuda netten geç keşfedip indirdiğimden,rodajda motora tek çift 80..100.. Rampa aşağı 120 ye yakın basmış bulunmaktayım.. Yeni yeni rodaj hakkında bilinçlenince telaş yaptım zira yakıtta zannedersem biraz fazla.. Tam olarak ölçemesemde ilk depoyu 67 TL fulleyip yedeğe düşene kadar 430 km yol yapmışım karışık.. Bu konuda geç kalmamak adına hatayı önleyici birşey yapmam gerekirmi ? Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
28
Bide arkadaslar benim motor bosa zor geciyor sizinkide oylemi acaba bagzen baya zorlaniyorum.birsey daha sorcam siz benden daha tecrubelisinizdir yokus asagi veya hafif rampa asagi bos viteste gitmek zarsr verirmi motora ...
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
Burdurlu kardeşim selamlar.

Daha önce de bahsettiğim gibi zamanla yakıt tüketimi fark edilir derecede düşüyor. Sizin de bunu gözlemlediğinize sevindim. Düzgün kullanılırsa iddia ederim Boxer'dan daha az yakan motor yok.

Bence yine de benzin ibresine pek itibar etmeyin. İbre yokuşa göre bile kafasına göre iniyor çıkıyor. Doğru bir ölçüm için tek seferde depoyu yavaşça ağzına kadar doldurun. (Hiç benzin yoksa yaklaşık 68 liralık yani 13.5 lt alıyor) Genelde ben 60 liralık alıyorum içinde biraz bıraktığım için. Benzin göstergesinin en alttaki çizgisine kadar kullanıp tekrar fulleyin. Yaptığınız km yi benzin faturasına bölünce gerçek rakam ortaya çıkar. Bu şekilde defalarca ölçüm yaptım ve sonuç ortalaması 2.1-2.3 lt/100 km.

Not: ibre en alt çizginin bile 1 mm altına kadar indiğinde içinde hala 1.5 lt benzin kalmış oluyor. Ama yine de en geç çizgi üzerindeyken fullemekte fayda var motorun ömrü için.

teşekkür ediyorum.

aslında ne kadar yaktığını öğrenmek için söylediğiniz şekilde ölçüm yapmak gerekiyor
ben belirttiğim gibi tahminen ibaresini kullandım.
daha önce de söylediğim gibi benim bu motoru alma amacım
1-düşük yakıt
2-rezilliğe gelmesi
3-sağlamlık
aslında birkaç neden daha sıralayabilirim.. sizlerin sayesine güzel bi motora sahip oldum.. şehir içinde de yakıtı şaşılacak derecede iyi..
bu motor ne zaman hurda oldu o zaman benden çıkar.. nasipse gelecek sezona 2. bi motor olarak şehir dışı ve gezmelere +250cc bir motor düşünüyorum
bu şekilde o sorunu da halledeceğim.. yani sorun kalmayacak :D şimdilik idare edeceğiz
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Motorunuzu sabahları bir 45 saniye çalıştırıp öyle hareket edin. Ben öyle yapıyorum.Aksi takdirde debriyaj yeterince yağlanamaz ve vites geçişi de zor olur. Uzun süreçte de debriyaja zarar verecektir. Zaten 1. Vitese attığınızda çıkan sesin şiddetinden yeterince ısınmadığını anlarsınız. ( 1 dakika sonra ise yağ gibi geçer, denemesi bedava)

Yokuşlarda elbette 4. Vitesle de olsa vitesle inmek gerekir, yoksa frenleri erkenden bitirirsiniz.
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
merhaba arkadaşlar
bugün manavgat festivaline gidip geldim
kısa da olsa yeni dostlar edinmek güzel bi duygu..
uzun yolda boxerın yakıt ölçümünü de tam olarak yapmış oldum..
bu ölçüm sadece uzun yol, tek kişi, küçük bir valiz ile gerçekleşti..
gaz kolu ise yol durumuna göre genel olarak sonuna kadar açık vaziyette ve değişken rüzgarlı bir havada tamamlandı..
benzini fulledim ve yola çıktım dönüşte yedeğe düştü 10 liralık(2litre) daha aldım..
geldiğimde depoyu fulledim tam tamına 11.53litre aldı..
11,53+2=13,53 yani bir depo benzin yaktım... (13,53*5=67,65lira)
menzil ise 401km...
bu da demek oluyorki (67,65/401=0,168 kuruş)
bir başka deyişle 100km de 3,36lt yakmış

bu depoyu da sadece şehir içinde kullanacağım birde böyle bakalım ne kadar yakacak...
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
32
Arkadaşlar bilmediğimden yazıyorum .aklıma takılan ufak bir soru var. YOKUŞ aşağı giderken vitesteyken gazı kesip, debriyaja basılı gitmek boştaymış gibi , motora veya debriyaja zararı oluyormu.
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
Uzun bir aradan sonra yine bir küçük hacimli motor arayışına girmişken bu muhteşem makineyle karşılaştım... Sonuç olarak çok değer bir kardeş ten almış bulunmaktayım. Ybr 125 cbf 150 uzunca bir süre kullandim onları aratmayacak nitelikte tork lu bir makina. Özellikle kırsal bölgelerde yapacağım geziler için düşündüm arada caddede yaparim :) kazasiz sürüsler.
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
73
merhabalar...eski motorumda kullandığım romorkumu dün demirci arkadaşımda boxer göre uyarladık...bugünde çamlıca tarafına gidip su aldım..motor güçlü oldugundan sıkıntı çıkmadı tabi yavaş hızda ilerledim ...çünkü denge kaybı oluyor konrol birazdaha zorlaşıyor..ama benim gibi 2 veya 3 haftada bir kullanacak ve yavaş gideceklere tavsiye ederim böyle bişi..anlıcanız su parasından yırttık.. :)
ywiulR.jpg

fm9Ier.jpg

k4nooT.jpg
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
132
merhabalar...eski motorumda kullandığım romorkumu dün demirci arkadaşımda boxer göre uyarladık...bugünde çamlıca tarafına gidip su aldım..motor güçlü oldugundan sıkıntı çıkmadı tabi yavaş hızda ilerledim ...çünkü denge kaybı oluyor konrol birazdaha zorlaşıyor..ama benim gibi 2 veya 3 haftada bir kullanacak ve yavaş gideceklere tavsiye ederim böyle bişi..anlıcanız su parasından yırttık.. :)
https://imagizer.imageshack.us/v2/1218x685q90/537/ywiulR.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1218x685q90/539/fm9Ier.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1218x685q90/902/k4nooT.jpg

muhteşem olmuş emeğinize sağlık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------

ayrıca İstanbul da cafe racer'a cevirmeyi planladığımdan güzel bir boya işi yapabilecek, bu işin uzmanı birileri var mı?
 
Katılım
8 Haz 2014
Mesajlar
26
Merhaba arkadaşlar
benzini doldurduğumda boxerim 9,75 kilometrede idi
bugün tekrar fulledim ve toplam olarak 9,18 litre benzin aldı. Ödediğim 46 TL.
kilometre 322 yi gösteriyordu. 9,75 çıkartırsak yaklaşık 312 kilometre yapmış oluyorum.
Genelde 40-50 kilometre/saat civarında yol aldım.
çok nadir olarak 80 kilometreye kadar çıktım.
Motor üzerinde farklı basınç olsun diye gaz verdim, bazen gaz kestim.

Sonuç olarak (aldığımda benzinin litresi 5,01 TL olduğuna göre):
1 litre benzin ile gidilen yol: 33,986 kilometre;
1 kilometrede yakıt sarfiyatı: 14,75 kuruş olarak gerçekleşti.
Bu rakamlar çok mu ideal dışı acaba?
diğer arkadaşların deneyimlerini de öğrenmek isterim.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Merhaba arkadaşlar
benzini doldurduğumda boxerim 9,75 kilometrede idi
bugün tekrar fulledim ve toplam olarak 9,18 litre benzin aldı. Ödediğim 46 TL.
kilometre 322 yi gösteriyordu. 9,75 çıkartırsak yaklaşık 312 kilometre yapmış oluyorum.
Genelde 40-50 kilometre/saat civarında yol aldım.
çok nadir olarak 80 kilometreye kadar çıktım.
Motor üzerinde farklı basınç olsun diye gaz verdim, bazen gaz kestim.

Sonuç olarak (aldığımda benzinin litresi 5,01 TL olduğuna göre):
1 litre benzin ile gidilen yol: 33,986 kilometre;
1 kilometrede yakıt sarfiyatı: 14,75 kuruş olarak gerçekleşti.
Bu rakamlar çok mu ideal dışı acaba?
diğer arkadaşların deneyimlerini de öğrenmek isterim.

Şu rodajın bitsin bakımını yaptır,2000 km de sonra yakıt tam oturur bence.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
492
boxer ın yakıt tasarrufundan kimsenin şüphesi olmasın.bu torklu makinaya binen herkes olur olmaz bi gazlama isteği duyuyor ki çok normal.bu durumda yakıtın artması olası.rodajı bitmiş ve ve orta şekerli kullanılan boxer ın yakıtı bence 2.2-2.7 lt arasıdır ki bu değer de normaldir bu alete.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
boxer ın yakıt tasarrufundan kimsenin şüphesi olmasın.bu torklu makinaya binen herkes olur olmaz bi gazlama isteği duyuyor ki çok normal.bu durumda yakıtın artması olası.rodajı bitmiş ve ve orta şekerli kullanılan boxer ın yakıtı bence 2.2-2.7 lt arasıdır ki bu değer de normaldir bu alete.

Aynen öyle, çok güzel özetlemişsiniz. Kilometre ilerledikçe yakıt miktarı kademeli olarak düşüyor. 3000 km ve bakımlardan filtre değişimlerinden sonra ise neredeyse kokluyor. Şu an bir depoya menzilim 480- 500 km. Daha sakin, mesela ortalama 80 km/h kullanılırsa bu değer 600 lere çıkacaktır.
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
arkadaşlar, motoru bir iki gündür denemeye çalıştım, van köylerinde ve dağ patikalarında biraz yolculuk yapmaya çalıştım..
250 km ye vardım.. rodajdan çıkmadığı için pek bir şey söyleyemiyorum ama
yokuş tırmanışlarında bizi mahrum bırakmadı..
motor ısındığı sırada rölantıda çalışırken birkaç defa kendi kendine stop etme durumu oldu,
bir de bir saatlik kadar yolculukta selesi beni perişan etti diyebilirim.
dünen ki çift kişilik artçı 80 ben 85 + 5 kg yük = 170 kg ile yaklaşık 25 ile 35 derecelik yokuşlarda
çekiş, tork iyi sayılırdı.. bugün tek başıma bazen yumuşak topraklı yokuşlu yollar bazen de sert zeminli yokuşlardaçıkışlar yaptım, bu yönüyle iyi sayılırdı..
şehir içinde trafikte torku sayesinde sıkışamıyor insan..
yalnız düz asfalta latikler kayabiliyor.. yani her asfalt olmasa da bazı yerlerde yol tutuşu iyi değil, toprak çakıl zeminlerde daha dikkatli olmak gerekir..
şimdilik bu kadar..

Gb32l3.jpg

dağ patikalarına çıkış..
y2VLna.jpg

LdQ1pG.jpg

Do34RO.jpg

mqE170.jpg

M9kLkM.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------

Arkadaşlar bilmediğimden yazıyorum .aklıma takılan ufak bir soru var. YOKUŞ aşağı giderken vitesteyken gazı kesip, debriyaja basılı gitmek boştaymış gibi , motora veya debriyaja zararı oluyormu.

değerli zaralı, debriyaja iyi basarak motoru boşta sürebilirsin.. motor açısından bir sorun olacağını sanmıyorum, yalnız yokuş aşağı sürmede tehlike söz konusu olabilir, fren balataları bitme ihtimalinde viteste olması iyi..
bugün vites boşta bazen debriyajla denemeler de yaptım,, motor daha sessiz yol alırken bir güzel oluyor... ama her motor için böyle yapılması doğru değil, hidrolik sistemden dolayı bazı motorlarda frenler devre dışı kalabiliyor..
motorlarda bilmem ama arabalarda böyle bir şey var..
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Titreşim konusunda düşünceleriniz neler? Veya 2-3bini bulan kullanıcılar yorum yapabilir mi? Şu anda rodajda diye sanırım zangır zangır titriyor. Öyle ki aynaları zor görüyorum :) İleride azalıyor mu?
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Titreşim konusunda düşünceleriniz neler? Veya 2-3bini bulan kullanıcılar yorum yapabilir mi? Şu anda rodajda diye sanırım zangır zangır titriyor. Öyle ki aynaları zor görüyorum :) İleride azalıyor mu?

Bende hiç bir zaman öyle bahsettiğiniz ölçüde bir titreşim olmadı. (Rodajda zorlarsanız normal) Gerçi ben tamamen rodaj kurallarına uyarak geldim. İlk bin km 40- 50 yi bile pek geçmeden düşük devir kullandım, 2000 km ye gelinceye kadar da pek zorlamadım.Sadece rodajdan önce artçı peglerinde ve elciklerde vızıltı karıncalanma gibi bir şey hissediliyordu, o da çok yüksek devirlerdeyken oluyordu. Şu an ondan eser kalmadı. 100 km/h yi geçince tabi ki az biraz titreşim var. Ancak 80-90 km/h ideal hız, gayet konforlu. Kilometreniz arttıkça siz de aynı şeyleri gözlemleyeceksiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst