Arkadaşlar iki uzun yol denemesi yaptım..
1. Denememde 80- 90 km hız maksimum olmak kaydıyla 0.121 kuruş..
2. Denememde tapa gaz ile gidip geldim yerine göre 100- 110- hatta bazen 115 civarı 0.149 kuruş yaktı..
Her iki denememdede ortalama minumum 350 km yol kat ettim depo full vaziyette..
çok yakmış,, 1 litre ile yaklaşık,30 km.. 100 km de 3 lt den fazla..
bir de boxer 115 yapmaz.. o hıza nasıl ulaştın.. en fazla 105 yaptığını söylemişlerdi arkadaşlar.. ben daha denemedim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------
Arkadaşlar herkese merhaba...
Yakıt konusunda bende kullanıcı yorumunu paylaşayım. Bayramda depoyu fulledim. Motorum 1200 km de idi. İstanbuldan yola çıktım Bursa ve ilçelerinde artçılı olarak tam 400 km yol yaptım. İlk 1000 km rodajda olduğu için rodaj kurallarını yerine getirdim yakıtı hiç hesaplamadım. Şunu söyleyeyim tur esnasında hızım 80 90 100 kmh aralarında seyretti motor 320 km civarında yedek depoya geçti. 80 km de öyle gittim. Tahminim içinde 1 litre veya birazdaha az benzin kalmıştı. Yani artçılı olarak iki kişi ortalama yük 130 kg 80 90 100 kmh seyir sürati ile 400 km yol yaptığımda depo içinde 1 lt benzin kaldığı yani 12.5 lt yaktığı. Çok incesini hesaplamak isteyen arkadaşlar varsa hesaplayabilir benzinin litresini 5.030 dan aldım. İdda edildiğinden biraz fazla yaktı gibi geldi bana.
Ayrıca tur sonrasında motorumdan sübab sesleri gelmeye başladı (Sibob,süpap,sübap doğrusu neyse bi türlü öğrenemedim

neden olduğu konusunda birkaç görüşme yaptım rodaj sonrası uzun yol ve seyir sürati ile ilgili sübabların yerlerine tam oturduğu şimdi bir ayar yapılması gerektiği söylendi. İstanbulda sorunumu çözecek iyi bir servis önerisi bekliyorum arkadaşlar motoru aldığım yer olan Kayalar Motor dan pek memnun kalmadım Şöyle işin ehli iyibir servis önerisi bekliyorum. Bayramdan beri motora binmiyorum çok özledim.
biraz karmaşık olmuş..
kısaca özetlersek, ortalama 90 km hız yapmışsın
12.5 lt ile 400 km yapmışsın..
bu da;
yaklaşık 1 lt ile 33 ya da 34 km yakıt demek..
100 km de 3 lt demek 90 hızla..
bu da fazla yakıyoranlamına geliyor..
benim de hala rodajda..
2.5 litre ile 118 yapmıştı
(buraya kadar yokuş ve artçı yoktu, hız ortalama 45 civarı..)
sonra 5 litre ekledim 280 km de yedeğe geldi..
bu da demektir ki,
5 litre ile 162 km yol yapmış..
1 litre ile 32 km yapmış
100 km de 3 lt den biraz fazla..
hız 20 ile 40 ile 50 arası
(burada yol genel olarak yokuş, genel olarak artçılı olarak.. )
yani;
düşük devirlerde ve hızda az yakıyor
bir de artçısız ve düz yollarda az yakıyor..
rodajdan sonra düşer mi bilmem.. yüksek devirlerde 100 km de 3 litre yakması bence çoktur..
en fazla 2.5 yakması gerekirdi..
rodajdaki yakıt rodajsız halden 100 km de yarım lt fark yaratır mı acaba..?